Raskaaksi 2017

Ootteko lukenu tätä Sini Ariellin postausta vauva-arjesta? En tiiä mitä te ajattelette tuosta aattelette, mutta mulla meni maku koko naisesta. Jos hän olisi halunnut vauvaa yhtä kovasti kuin yksikään meistä täällä palstalla, niin ei kirjoittelisi ainakaan julkisesti tuollaisia.

Mistä sen voisi lukea?
 
Iltalehden sivuilta itse luin. Onhan se vauva-arki rankkaa, mut mun mielestä oli aika hurjaa luettavaa. Mutta meitä on moneen junaan. Aattelen vaan, että heidän lapsi on ilmeisesti kuitenkin terve. Meillä kun on tähän vajaaseen kahteen vuoteen sisältynyt lukemattomia sairaalareissuja, operaatioita, nukutuksia, kuntoutuksia yms. Että onko se hänellä sitten aikuisten oikeesti niin rankkaa...Totta on, että unettomuus kyllä syö voimat ja järjen. Ja toki jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä :) Väsynyt olen minäkin ja koetan tämän kaiken rumban päälle käydä töissä, mutta en ikinä noin rumasti lapsestani puhuisi, vaikka kuinka väsyttäis ja v*tuttaisi.
 
Joo ihan samat fiilikset aiheutti tuo juttu! Tuli paha mieli kaikkien (meidän) puolesta ketkä toivoisi kaikkein eniten maailmassa vauvaa. En epäile yhtään etteikö vähät unet ja muu vie voimia, mutta silti. Jotenkin todella mautonta. Ja ne kommentit omaan ulkonäköön liittyen, huoh!

Ja se et kerran kun pääsee ulos juttu... Voi luoja, luulis tuohon ikään mennessä jo baareissa juoksut juostu. Siis tietty tuulettumaan tarvitsee päästä, mutta kaksin käsin viinaa juominen kuulostaa hmmm en tiedä. Epäkypsältä?
 
Silmäilin ton Sini Arielin postauksen Iltalehden sivuilta. Vaikutti todella epäkypsältä ja itsekkäältä ihmiseltä. Tietty voihan olla, että toi postaus oli vaan pelkkää huomiohuorausta ja vahvasti liioiteltu, mutta tulipa vaan mieleen, että miksi hän on vauvan hankkinut, kun ei sitä ilmeisesti ole ennen raskauttakaan juuri halunnut. Toivoisin, että ihmiset, jotka eivät lapsia halua, eivät niitä myöskään saisi. Toivottavasti hän hankkii jonkilaista apua tilanteeseensa, koska kuulostaa siltä, ettei hän ole yhtään kiintynyt vauvaansa ja sillä voi olla vakavia vaikutuksia lapsen kehitykseen.
 
Nojuu aika erikoinen huumorintaju tällä Ariellilla. :shifty: Oli sitä itsekin väsynyt ja vittuuntunut ajoittain, mutta en silti ois ikimaailmassa pystynyt omasta lapsesta puhumaan noin. :sad001
 
Mä ennen pidin sitä ihan järjellisenä ihmisenä, mut ensinnäkin se sen uusi aviomies vaikuttaa ihan ihme hörhöltä. Sen suhtautuminen raskauteen oli vissii aika rajua :sad001 ja nyt sitten vauvan tultua maailman alkoi välittömästi vauva pyöriä joka somekanavalla. Alkaen ihan synnäriltä. En ymmärrä en, mut toisaalta, jokainen tyylillään. Toivottavasti vaan kaikki sujuu hyvin...
 
Mirellan, arvojen kanssa kannattaa olla tarkkana. Tämä voi todellakin johtua muista tekijöistä ja olla sattumaa, mutta minulla tärppäsi vasta yk12, joka oli ensimmäinen yrityskuukausi, jolloin arvoni oli alle 2. Kävin kontrollissa viimeiset puoli vuotta n. kuukauden välein ja lääkitystä säädettiin ja säädettiin. Enkä tietystikään voi tietää miten tässä nyt käy, mutta se tuo jo hyvän mielen, että ylipäätään oli mahdollisuus saada raskaus alulle.

Mulla onneksi arvot ollu hyvät, Tsh oli marraskuussa viimeksi kun mitattiin nii. 1.41 ja T4V 16.0.

Silti jotenki taustalla ajatus että jotain tekemistä on varmasti tällä sairaudella sen kanssa että on vaikeaa tulla raskaaksi..
 
Kilpparipotilaiden kannattaa harkita ruokavaluomuutoksia, etenkin jos kyse autoimmuunisairaudesta. Gluteeniton ja maidoton voi alentaa kehon tulehdusta ja helpottaa alkion kiinnittymistä.
Mulla meni niin pitkälle, että yhtäkään raskautta ei alkanut ilman kortisonia (mikä kuulostaa omaankin korvaan aika hurjalta).

Maidoton on itsellä ollut myös viime kuukaudet. Tuo gluteenittomuus vaatisi itseltä niin paljon kun erikseen pitäisi saada lääkärintodistus töihin että sinne sais tilattua gluteenitonta ruokaa ja meillä esimerkkiruokailu lasten kanssa vähän niinku "pakollinen". Toki jotku syö omia eväitä mut mun mielestä niitten kanssa on hankalaa kun ei oikein oo paikkaa missä niitä lämmittää/pitää kylmänä
 
Joo-o, mulle on heikko kohta jogurtti ja rahkat. Niistä tarttis nyt päästä eroon, jos alkuvuodelle sais kroppansa ja hormoninsa alkionsiirtokuntoon. Onneksi on hyviä kaurapohjaisia välipaloja, kun soijaakin tarttis välttää.
Akupunktiossa kävin eilen ja alkuvuodesta sitten lisää :)

Mitä oot akupunktiosta mieltä? Miltä se tuntuu? Ite miettinyt sitä kans mutta ne neulat mietityttää kun niistä en hirveesti tykkää:/
 
Mitä oot akupunktiosta mieltä? Miltä se tuntuu? Ite miettinyt sitä kans mutta ne neulat mietityttää kun niistä en hirveesti tykkää:/
No mullakin meni siihen pitkä pitkä aika, että pystyin menemään. Mutta kun tarpeeksi pitkään (9 vuotta) turhaan yritettiin lasta, niin kyllä siinä tuli mieleen ihan kaikki keinot. Että neulakammo sivuun vaan, jos voi mitenkään omaa asiaansa sillä auttaa. Omalla kohdalla rauhallisuus lisääntyi, olin kovin stressaantunut pitkästä yrittämisestä ja ainaisista pettymyksistä. Mun hoitaja on sellainen kokonaisuuden ja syvimmän olemuksen katsoja, eikä niinkän just yhden kohdan hoitaja. Neulan pistäminen kyllä pistää, mutta taitava akupunktiohoitaja kyllä tekee sen taiten. Sen kestää hyvän asian vuoksi.
 
No mullakin meni siihen pitkä pitkä aika, että pystyin menemään. Mutta kun tarpeeksi pitkään (9 vuotta) turhaan yritettiin lasta, niin kyllä siinä tuli mieleen ihan kaikki keinot. Että neulakammo sivuun vaan, jos voi mitenkään omaa asiaansa sillä auttaa. Omalla kohdalla rauhallisuus lisääntyi, olin kovin stressaantunut pitkästä yrittämisestä ja ainaisista pettymyksistä. Mun hoitaja on sellainen kokonaisuuden ja syvimmän olemuksen katsoja, eikä niinkän just yhden kohdan hoitaja. Neulan pistäminen kyllä pistää, mutta taitava akupunktiohoitaja kyllä tekee sen taiten. Sen kestää hyvän asian vuoksi.
Kauan yksi hoitokerta kestää? Ja kuinka paljon maksaa? Kuinka usein käyt? Minne niitä neuloja laitetaan? Tulipas monta kysymystä :joyful: itseäkin kiinnostaa kovasti tämä akupunktio :)
 
Mä palailen pitkältä tauolta takaisin :happy:
Painoa oon pudottanu elo-nyt reippaat 30 kg, ja edelleen pudottelen. Nyt hormoonitoiminta taas käynnistynyt ja viime kierto oli 32 päivää. Eli nyt kp 4 menossa ja ovista joulunpyhille ennustetaan. Nyt toivon niiin kovin, että ensi vuonna me saadaan se nyytti kotia tai ainakin oon raskaana viimeistään :dummy::dummy1:
Plussatuulia jokaiselle ja koitan nyt aktivoitua myös täällä kirjoittelemaan omia kuulumisia ja piinailuja :wink
 
Taidan palailla tänne. Tai no en kyllä enää 2017 raskaaksi ennätä, mutta silti. Sais siis plussan heti ensimmäisestä yritys kierrosta. Mutta tänään todettiin tuulimunaraskaudeksi. Maanantaina alkoi vuotamaan. Nyt odottelen että vuoto loppuu ja päästää uuteen yritykseen.
 
Kauan yksi hoitokerta kestää? Ja kuinka paljon maksaa? Kuinka usein käyt? Minne niitä neuloja laitetaan? Tulipas monta kysymystä :joyful: itseäkin kiinnostaa kovasti tämä akupunktio :)

Nyt kun oli taukoa 14 kk, meni alkuun keskusteluun aikaa ja kaikkineen 1h 10 min. Sitten kun menee enempi rutiinilla 40-45 min. Mulle laitettiin usein kyynärvarteen, sääreen, jalkaterään... Joskus yritettiin kaulaan, ei helppo. Paikat määräytyvät potilaan tilanteen ja tarpeen mukaan. Raskausviikoilla laitettiin huomioiden vauvan kehitysvaiheet yms. Mä kävin joka toinen viikko noin vuoden, rv. 36 asti.
Voin kertoa tarkemmin tästä yksärillä, jos etsit akupunktiohoitajaa Helsingistä.
 
Mäkin olen miettinyt tota akupunktiota! Voi olla, että tekis hyvää senkin takia, että sain justiinsa diagnoosin jännityspäänsärystä. Onko kellään suositella hyvää paikkaa Tampereen seudulta?:)
 
Mä palailen pitkältä tauolta takaisin :happy:
Painoa oon pudottanu elo-nyt reippaat 30 kg, ja edelleen pudottelen. Nyt hormoonitoiminta taas käynnistynyt ja viime kierto oli 32 päivää. Eli nyt kp 4 menossa ja ovista joulunpyhille ennustetaan. Nyt toivon niiin kovin, että ensi vuonna me saadaan se nyytti kotia tai ainakin oon raskaana viimeistään :dummy::dummy1:
Plussatuulia jokaiselle ja koitan nyt aktivoitua myös täällä kirjoittelemaan omia kuulumisia ja piinailuja :wink

Ihana kuulla susta! :)
Hurjan hieno suoritus! Onnea!
Täällä kans ovis joulun pyhinä :Heartred :P
Tsemppiä!! :)
 
Takaisin
Top