Raskaaksi 2017

Manna, kyllä siellä haalea viiva pilkistelee! Digiä vaan kehiin :wink Varovaisesti onnea ja vahvat tarrasukat pienelle kyytiläiselle :Heartred

Rintta, whaat!! :woot::grin Ihanaa, paljon onnea ja sinnekin suuntaan heittelen vahvoja tarrasukkia pienen matkaan :p:Heartpink Ihana kyllä kun ensin luulee et menkat alkaa ja sit tuleekin tollanen "ylläriplussa" :grin (Jospa tännekin eksyisi yksi semmoinen ennen uuttavuotta :rolleyes: Sopii toivoa.)

pipsu, toivotaan että pienellä tauolla on suotuisia vaikutuksia :cool05

Tsemppiä piinailijoille, toivotaan monta uutta plussaa ketjuun! :) Onnea ja talletteluintoa ovista odottaville.

Itse kuulun jälkimmäiseen ryhmään :joyful: Kp 11/30 täällä meneillään, kp 3-7 söin letrokuurin ja huomen aamulla klo 8 olisi follikkelin kontrolliultra! Jänskättää että mitähän siellä näkyy :nailbiting: (vai näkyykö mitään..) Tänäaamuna digiovistesti näytti vielä tyhjää ympyrää, mutta elättelen toiveita että huomenna testi-ikkunassa olisi jo vilkkuva hymynaama :grin Tallettelujen suhteen mennään joka toisen päivän taktiikalla. Tuun huomenna raportoimaan folliultra-kuulumisia :grin Pääsee sentään johonkin ultraan :p
 
Onnea Manna ja Rintta :)

Miitu Ooooi onnea! Sä olet jo ehtinyt synnyttääkin ! Ihanaa! :) No ooops sitten x) Hmmm, ovikselta kyllä kulostaa! Kääks :D

salainensydän , minustakin on jännä käydä ultrassa vaikkei siellä ketään olisikaan. Jännä se on nähdä mitä siellä millonkin tapahtuu! Toivotaan että ovis tulee sovitusti ja pääsette tallettelemaan :wink tsemppiä!

Nipsuliini, nyt vaan jokatoinen pv talletteluja , niin pitäisi riittää ilman tikkujakin :) tsemppiä!

kirveli , aiettä, repesin :D hahahahah ! Mutta niinhän se on x)

Rintta , ai mitä vuotoa sulla oli ja milloin? Ja sit kuitenkin tuli plussa? :eek: :P onnea vielä :Heartred


on: ei mainittavaa. Ei menkkoja eikä plussaa eikä mitään. Kp33.... kauankohan tää meinas kestää tällä kertaa :D
 
Onnea Manna ja Rintta :)

Miitu Ooooi onnea! Sä olet jo ehtinyt synnyttääkin ! Ihanaa! :) No ooops sitten x) Hmmm, ovikselta kyllä kulostaa! Kääks :D

salainensydän , minustakin on jännä käydä ultrassa vaikkei siellä ketään olisikaan. Jännä se on nähdä mitä siellä millonkin tapahtuu! Toivotaan että ovis tulee sovitusti ja pääsette tallettelemaan :wink tsemppiä!

Nipsuliini, nyt vaan jokatoinen pv talletteluja , niin pitäisi riittää ilman tikkujakin :) tsemppiä!

kirveli , aiettä, repesin :D hahahahah ! Mutta niinhän se on x)

Rintta , ai mitä vuotoa sulla oli ja milloin? Ja sit kuitenkin tuli plussa? :eek: :p onnea vielä :Heartred


on: ei mainittavaa. Ei menkkoja eikä plussaa eikä mitään. Kp33.... kauankohan tää meinas kestää tällä kertaa :D


Kp27, dpo9 tuli pyyhkiessä kirkasta verta noin teelusikallinen ja sitten loppupäivän tiputteli rusehtavaa vuotoa. Siihen se sitten loppui. Käly kertoi et hällä oli sama. Luin netistä et jos vuoto on kivutonta ja sitä ei tule paljoa niin ei ole syytä huoleen.
Kiitos onnitteluista.

Toivottavasti sulla alkais sitte ees menkat, kierron venyminen on turhauttavinta!
 
Kp27, dpo9 tuli pyyhkiessä kirkasta verta noin teelusikallinen ja sitten loppupäivän tiputteli rusehtavaa vuotoa. Siihen se sitten loppui. Käly kertoi et hällä oli sama. Luin netistä et jos vuoto on kivutonta ja sitä ei tule paljoa niin ei ole syytä huoleen.
Kiitos onnitteluista.

Toivottavasti sulla alkais sitte ees menkat, kierron venyminen on turhauttavinta!

Joo mullakin esikoisesta tuli alkuraskaudessa päivä samalla tavalla verta ja oli vaaratonta :) tsemppiä!
 
Rintta ja Manna, hurjasti onnea!

Rintta, mullakin on kilpirauhasen vajaatoiminta ja olen saanut ohjeeksi, että plussan jälkeen lääkitystä lisätään kertoimella 1.25 eli jos on ottanut ennen plussaa yhden tabletin (1mg) niin sitten siihen päälle vielä plussan jälkeen 1/4 tabletti.

Mulla myös kilpirauhasen vajaatoiminta ja kiinnostunut oon kyllä kaikesta mikä vois edesauttaa raskaaksi tulemista tän sairauden kanssa.
 
Mirellan, arvojen kanssa kannattaa olla tarkkana. Tämä voi todellakin johtua muista tekijöistä ja olla sattumaa, mutta minulla tärppäsi vasta yk12, joka oli ensimmäinen yrityskuukausi, jolloin arvoni oli alle 2. Kävin kontrollissa viimeiset puoli vuotta n. kuukauden välein ja lääkitystä säädettiin ja säädettiin. Enkä tietystikään voi tietää miten tässä nyt käy, mutta se tuo jo hyvän mielen, että ylipäätään oli mahdollisuus saada raskaus alulle.
 
Täällä myös kilpparin vajaatoimintalainen. Muistaakseni todettiin tokassa raskaudessa. Ennen viimeisintä onnistunutta raskautta lukema oli pikkusen korkea yritykseen ja sitä säädettiin niin seur kierrosta raskauduin. Epäilen et saattoi olla sattumaa kun ei se lukema ollu korkea. Mene ja tiedä. Nyt mulla on ens viikolle verikoe ja mielenkiintoista nähdä lukema. Jos on yli 2 ehkä pyydän thyroksinin nostamista.
 
Kilpparipotilaiden kannattaa harkita ruokavaluomuutoksia, etenkin jos kyse autoimmuunisairaudesta. Gluteeniton ja maidoton voi alentaa kehon tulehdusta ja helpottaa alkion kiinnittymistä.
Mulla meni niin pitkälle, että yhtäkään raskautta ei alkanut ilman kortisonia (mikä kuulostaa omaankin korvaan aika hurjalta).
 
Folliultrassa käyty :) Letroilla hyvä vaste, selkeästi yksi isompi 11mm johtofolli oikealla puolella. Just siellä puolella mulla oli eilen tylppää jomotusta ja mietin oisko kasvukipuja :grin Limakalvo kiertopäiviin nähden hyvässä kasvussa 5mm. Lääkäri ennusti ovista lauantaille, samaa näyttää kaikki mun sovellukset :p Sanoi että aloita huomenna ovulaatiotestit, en viitsinyt sanoa et oon aloittanut jo :rolleyes: Tänään siis digissäkin vielä tyhjä ympyrä. Sain letrot reseptille varuilta ensi kiertoa varten, mutta jospa sitä ei tulisikaan :p Miehelle lääkäri suositteli sperma-analyysia mutta jollain tavalla se tuntuu musta "turhalle" kun oon satavarma et "vika" on minussa ja meillä on kuitenkin takana suhteemme alkuajoista yksi abortti..
 
Onnea plussanneille! Mä en enää keskeytyneen keskenmenon kokemisen jälkeen toivottele tarrasukkia enkä liimoja (mun alkiolla oli vähän turhankin hyvät jarrusukat), mutta muuten vaan onnea matkaan:)

Täälläpä on tosiaan paljon kilpparin vajaatoiminnasta kärsiviä. Mä oon tässäkin vähän poikkeustapaus, eli mulla ei ole vajaatoimintaa, mutta sen sijaan mulla selvitetään nyt mahdollista liikatoimintaa. Kävin siis n. viikko sitten verikokeessa kilpirauhasarvojen selvittämistä varten ja sen mukaan, mun TSH oli todella matala, mutta tyroksiini kuitenkin ihan nätisti viitearvoissa. Todennäköisesti syynä on jonkin verran liikatoimiva kyhmystruuma. Mitään kilpirauhaslääkitystä mulla ei ole, joten se ei ole syynä TSH:n laskuun.
 
Folliultrassa käyty :) Letroilla hyvä vaste, selkeästi yksi isompi 11mm johtofolli oikealla puolella. Just siellä puolella mulla oli eilen tylppää jomotusta ja mietin oisko kasvukipuja :grin Limakalvo kiertopäiviin nähden hyvässä kasvussa 5mm. Lääkäri ennusti ovista lauantaille, samaa näyttää kaikki mun sovellukset :p Sanoi että aloita huomenna ovulaatiotestit, en viitsinyt sanoa et oon aloittanut jo :rolleyes: Tänään siis digissäkin vielä tyhjä ympyrä. Sain letrot reseptille varuilta ensi kiertoa varten, mutta jospa sitä ei tulisikaan :p Miehelle lääkäri suositteli sperma-analyysia mutta jollain tavalla se tuntuu musta "turhalle" kun oon satavarma et "vika" on minussa ja meillä on kuitenkin takana suhteemme alkuajoista yksi abortti..
Tsemppiä tähän kaikkeen ja toivotaan ettei letroja tarvitse.Mielestäni kannattaisi mennä sinne sprema-analyysiin ne kuuluu niihin pakollisiin tutkimuksiin ette pääse siitä yli eikä ympäri ilman sitä tutkimusta vaikka nyt tuntuu siltä.
 
Mulla myös kilpirauhasen vajaatoiminta ja kiinnostunut oon kyllä kaikesta mikä vois edesauttaa raskaaksi tulemista tän sairauden kanssa.
Mulle sanoi lääkäri, että yrittäessä tsh pitää olla alle 2, mielummin lähellä yhtä. Ja neuvolassa sanoivat nyt että raskauden ajan tsh täytyy olla alle 2,5. Ei mulla kummallisempia neuvoja ole, jos lohduttaa niin mulla on kaks tätiä joilla myös vajaatoiminta (autoimmuuni), toisella yksi ja toisella kolme lasta. Lääkitys kun on kohillaan niin pitäis olla samalla viivalla muiden kanssa!
 
Kilpparipotilaiden kannattaa harkita ruokavaluomuutoksia, etenkin jos kyse autoimmuunisairaudesta. Gluteeniton ja maidoton voi alentaa kehon tulehdusta ja helpottaa alkion kiinnittymistä.
Mulla meni niin pitkälle, että yhtäkään raskautta ei alkanut ilman kortisonia (mikä kuulostaa omaankin korvaan aika hurjalta).

Mä oon ennen ollut oikea vasikka, nyt oon huomannut ettei maitoa edes tee mieli samalla tavalla.
 
Takaisin
Top