Rakenneultra

Hienoja uutisia täällä rakenneultrista! Onnea kaikille tyttö ja poika lupauksista.

Meillä ultra 5.12., eikä millään malttaisi odottaa. :rolleyes:
Tosin olen tehnyt yli kaksi viikkoa putkeen töitä, niin ei ole ennättänyt mitään oikein miettimäänkään. Päivä kerrallaan vain eletty eteenpäin.
 
Kaikki oli ok :) tosi kiva kätilö, antoi myös pari 4D kuvaa kasvoista mukaan :Heartred
Ja sanoi ettei epäilystäkään etteikö ois poika :D
Mitat oli 22cm ja 400g. Vauva ei millään meinannut kääntyä sopivasti että ois saanut pään mitattua, mut vihdoin onnistui kun möykättiin vähän ja tökittiin masua tarpeeksi :)
 
Meidänkin rakenneultra meni hyvin, kaikki mitä nähtiin oli aivan priimaa! Parin viikon päästä mennään vielä uudestaan tarkistamaan aortta, kun kaveri pyöri ja hyöri niin ettei sitä saatu tänään näkyviin.. Itku tuli kun lääkäri kertoi vauvan olevan tyttö, teki asian niin kovin konkreettisesti ja päätti tietyllä tavalla tuskien taipaleen, nyt uskaltaa jo oikeasti uskoa että meitä on keväällä jo neljä :) 4d-kuva oli aivan huikeata, näkyi jo kasvonpiirteetkin!
 
Rakenneultrassa vk 20+1 todettiin vauvalla olevan kaikki ok! Istukka oli alhaalla, joten sitä kontrolloidaan, seuraavaksi vk 28. Ilmeisesti asia on niin, että jos istukka ei nouse mennään automaattisesto sektioon.
 
Hirveästi jännittää iltapäivän rakenneultra. Ei meinaa työnteosta tulla mitään :D
 
Minulla on ru tammikuussa ja toivon todella että saan siellä sukupuolen selville niin pääsisi nimeä suunnittelemaan ja ostelemaan pinkkejä/vaaleansinisiä juttuja xD Saako sukupuolen kuinka todennäköisesti selville ru:ssa, vai sanotaanko siellä että se on veikkaus? Tai tiedättekö ketään kenellä ru:ssa saatu tieto sukupuolesta on osoittautunut vääräksi? :)
 
Mä en tiedä ketään kellä ois osottautunut vääräksi. Mulle tytön ru:ssa sanottiin että veikkaa tyttöä koska piilottelee, eli ei siis näytä kumpi on jja tytöt tekee sitä useammin, mutta voi ihan yhtä hyvin olla myös poika, mutta poika lupaukset on ollu mulla ihan täyttä varmuuutta ei siis veikkailua on siis näkyny kivesten lisäks ihan pippeli ja esikoisen ru:ssa sain vielä kuvan sieltä haarovälistä ja epäselvyyttä ei tosiaan siinä ollut, eli siis ei voinu olla vaan turvonneet häpyhuulet, mut oon kyllä lukenut tapauksista että itse pippeliä ei oo näkynyt ru:ssa vaan pelkät "kivekset" jotka onki synnytyksen yhteydessä todettu että onkin ollut vaan turvonneet häpyhuulet ja tyttö syntynyt, samoten oon lukenut tapauksista missä veikattu tyttöä juurikin tuon takia että ei ole suostunut näyttämään kumpi on ja sit ollutkin poika, mutta siis jos vauva kunnolla näyttää sukupuolensa niin on vissiin aika luotettavaa tietoa, mutta jos ei näytä itseään tarkasti niin kätilö saattaa veikata tyttöä ilman "tietoa" tosin yleensä vissiin siitä mainitsee ettei ole varma. ja poika lupaukset vissiin enemmän pitäviä, tästäkään itse en ole varma, mutta in mä oon asian ymmärtänyt :)
 
Oon unohtanu ihan totaalisesti tänne kirjoitella kuulumisia. Meillä rakenneultra oli marraskuun loppupuolella ja kaikki kunnossa. Poikaa täälläkin odotellaan, ei jättäny paljoa arvailun varaan :D

Ja tuosta sukupuolen veikkauksesta, juuri entiselle koulukaverille synty pieni poika vaikka oli koko raskauden ajan veikattu tyttöä. Että kyllä niitä välillä sattuu käymään. Varmaan vähän vauvan kuvauksellisuudesta kiinni kuinka fakta tietoa annetaan.
 
Meillä ultrassa ainakin ultraaja eka sano että ois tyttö tulossa, kun ei nähnyt mitään. Hetki meni ja sanoikin että ups, tällä näyttäis olevan vehkeet eli se onkin poika luotan että sieltä pieni poika tulee , mutta oon alkanut epäileen vähän että jos onkin tyttö :) mutta sen näkee sitten!
 
Meillä lääkäri esitteli sisemmät ja ulommat häpyhuulet, eli ei tainnut olla epäilystä asiasta :D mutta ultra oli sairaalan sikiötutkimusyksiköllä, joten laitteet oli myös superhyvät.
 
Kysyin rakenneultran lopussa kumpaa sukupuolta pikkuinen on. Kätilö etsi anturilla vauvan haarovälin ja näytti, että näetkös tuossa on pippeli ja kivekset ovat vatsaontelossa. Enpä olisi itse tunnistanut :)
Siinä kun ihan lopuksi neuvola korttia täytettiin niin sanoin jotain, että "ehkä poika". Tähän kätilö sanoi, että hän kyllä suuresti ihmettelee, jos tämä onkin tyttö, koska tapaus oli niin selvä. Tämän lisäksi hän sanoi olevan tavanomaisempaa, että tyttö "muuttuu" pojaksi. Harvemmin poika tytöksi.

Itse kyllä tiedän tapauksen samasta sairaalasta, jossa poika onkin ollut tyttö :D
Omalla kohdalla veikkaukset ovat tähän mennessä pitäneet paikkansa, sekä tyttö että poika. Esikoisesta ei vuosia vuosia sitten tullut kysyttyä. Nyt mietittiin, että malttaisiko olla kysymättä, mutta poltteli niin paljon, että oli ihan pakko kysyä.
 
Minulla oli silloin ensimmäisen lapsen kanssa että eivät meinanneet millään kertoa sukupuolta kun asiaa kyselin, jäi vähän pahamieli siitä että ultraajat huokaili ja olivat turhautuneen oloisia siitä että selvittää sukupuoli.. Meni tosi pitkään että sain sitten varmuuden että on tyttö.. Olisiko ollut joskus lähempänä 30vk silloin.. Rakenneultra tämän uuden tulokkaan kanssa 15.1. Ja toivon että olisi mukava ultraaja ja kertoisi kumpi siellä on.. Toisaalta myös äitipoli on nyt 14.12. Niin pidän sormet ristissä että saadaan siellä kuulla kumpi sieltä tulee!
 
Käytiin viikko sitten r-ultrassa ja kaikki hyvin :) painoarvio 360g ja hassuttelija poika siellä masussa köllöttelee :love7 eli isoveli saa pikkuveljen, aww. Hyvin virkeä tapaus ja liikkeet kyllä tuntuu ja näkyy! Viikkoa aiemmin neuvolalääkäri ultrasi ja poikaa hänkin veikkasi. Ru:ssa kätilö sanoi että ja tämä letku ei täältä haarovälistä minnekään tipahda eli eiköhän hän poika ole :happy:
 
Tänään oli rakenneulta ja kaikki oli oikein hyvin. Tyttöä perhe, sukulaiset ja myös mies veikkasi, itsellä ollut koko ajan tyttöfiilis, kunnes toissa viikolla tulin toisiin ajatuksiin.. Poika myös tänne tulossa :Heartred
 
Jäänyt laittamatta tietoa tänne näemmä... Viime viikolla käytiin ru:ssa, kaikki oli oikein hyvin ja kätilö antoi varovan veikkauksen tytöstä, vaikka miehen kanssa katottiin, että poika se on :joyful: Vähän siis epäilyttää, että kumpi sieltä tulee. Kaikki hankinnat on onneksi tehty niin, että käy kummalle vaan. Ostetaan söpöjä mekkoja vasta sitten, kun on varmaa!
 
Meille ainakin kätilö hyvin varovasti muotoili asian, että "kyllä hän kokemuksensa perusteella voisi veikata poikaa".
Eli pojan puolelle kallistuu, mutta mikään kiveenhakattu vastaus se ei ollut.
 
Takaisin
Top