Poksahteleva huhtikuu!

Täälläkin suurin mylläys käy silloin kun itse käyn nukkumaan. Sitten rauhoittuu ja alkaa varmaan nukkua samassa tahdissa kuin minäkin. Sitten myllätään taas kun herään, en tiedä mistä vauva voi tietää että olen silmäni avannut kun en ole kuitenkaan vielä sängystä noussut niin mahassa jo aamujumpataan. Toisinaan kesken päivää sitten ojennellaan raajoja tai muuten vain yritetään tulla mahasta läpi kun istun.

Tuolla maaliskuun pulinoissa oli puhe mansikoista ja ananaksesta turvotuksen laskemiseen. Itse olen allerginen mansikoille enkä ole ananastakaan syönyt kuin pizzassa ja muissa ruuissa. Pitäisiköhän kokeilla ihan sellaisenaan, jotenkin kyllä epäilen että se maku valmistamattomana tökkii..

Olen koittanut miettiä miten meillä järjestyisi parhaiten isyysvapaiden pito. Kun toisaalta miehen ei kannata jäädä laskettuna aikana pois töistä, jos sitten ei mitään tapahdukaan pariin viikkoon, niin vapaat menee siinä. On siis sovittu että mies on alkuun kotona 1-2 viikkoa meidän kanssa. Hankala vaan ajoittaa se vapaan aloittaminen. Miehen esimies tietää kyllä, että jää hetkeksi pois töistä, mutta riittäneekö sinne jos soittaa tyyliin aamulla että nyt se lapsi syntyi, olenpa sitten sen ennalta sovitun ajan poissa.
 
Kyllä suurimmalla osalla riittää just noin että ilmoittaa sit kun on lapsi syntynyt :) Miten sitä muuten esim. kesken työvuoron pääsis synnytykseen mukaan jos sillai sattuu? Eihän isyysvapaata saa pitää ennen kuin se lapsi on tullut, et se tarkalleen laskettuna aloittaminen ei välttämättä edes onnistu jos ei lapsi tule etuajassa tai laskettuna aikana viimeistään.

Meillä on miehen työnantajan kanssa sovittu viikko synnytyksen jälkeen (on merkattu lasketusta eteenpäin hakemukseen mutta sovitaan sit tarpeen mukaan - periaatteessa on viikon vapaalla heti synnytyksestä mut pitää sit katsoa jos joudutaan vaikka sairaalassa olemaan niin järkeäkö sen silloin on olla vapaalla) ja sit kaks viikkoa toukokuulle. Sinne oon suunnitellu nimiäiset ni mies on niitä edeltävän viikon kotona ja viikon niiden jälkeen. Niin voi auttaa valmisteluissa ja sit miun ois tarkoitus saada toi raskauden sotkema tatuointi loppuun ja käydään varmaan miun mummia moikkaamassa niin näkee vauvan. Se kun on sen verran vanha ettei se enää kotoota liiku ja kun täältä meiltä on sinne 600km matkaa mut sieltä tatuointistudiolta ei jää ku 150km jäljelle.
 
Varmaan toi vapaan pituus riippuu ihan työnantajasta. Meillä varmaan saa olla yksittäisiä päiviä silloin tällöin, riippuu vähän "ruuhkasta".

Itse en syö ananasta missään muussa kuin tuoreessa muodossa (en pidä hedelmistä lihakastikkeissa). Ananas on tosi hyvää ja makeaa. Kannattaa ostaa kotiin ja kypsytellä pari päivää huoneen lämmössä (Suomessa lähes kaikki vihannekset ja hedelmät myydään vähän raakoina). Myös vauva tykkää siitä, kun tökkäilee sit pikkujaloillaan napaa. Tai sit ei tykkää ja kärsimyksissään siel potkii....
 
Miun paras vauvanherättämiskonsti on muuten vetää mansikkasmoothieta aamupalaks, tuli vaan tosta ananaksesta ja potkimisesta mieleen :p Miulla on sellainen suosikkismoothie mihin laitan pakastemansikoita 5kpl, puol purkkia rahkaa, vähän vettä, vehnäleseitä ja sitruuna-avokadoöljyä. Se kun on kylmää ja makeaa niin tyttö herää potkimaan saman tien. Kahdesti on myös saanut hikan siihen perään. Raasu, mie juon kylmää ni hän hikkaa.
 
Elmiina mulle käy usein aamupalan yhteydessä just samoin! Syön kyllä yleensä pakastemarjoja ja rahkaa ihan sellasenaan tai vedän jonkun omenan ja jogurtin mutta joka tapauksessa aamupala on usein aika makee ja kylmä niin se saa aikaan myllerrystä mahassa ja aina aamupalan jälkeen alkaa myös hikka :)
 
Onkohan jotenkin tavatonta, ku mun mielestä mun mahassa ei oo kyl ollut hikkaa...Noi potkutkin on tänään tollasia pitkän laahaavia "kääntyilyjä". Oispa vauva siis sitä mieltä, et tila käy nyt ahtaaks, tuunpa ulos...:)
 
Saas nähdä tuleeko lähtö synnärille tässä lähipäivinä tai tänään jo, kipeitä supistuksia tullut pari päivää ja koko ajan säännöllisemmin :wink Todellakin toivon, että alkaisi pikkuhiljaa jalkautumaan, että pääsisi nauttimaan vauva-arjesta:Heartred
 
Onnea matkaan Mendinia jos nytten lähtö koittaa! :)

Minunkaan yöunia ei ole vauva missään vaiheessa häirinnyt, myllää yleensä hetken, kun asetun nukkumaan, mutta rauhottuu sitten kans. Hikottelu on nyt loppua kohden vähentynyt ja tyttö hikotteli mielestäni muutenkin enemmän. Saattoi olla jopa 3 kertaa päivässä, kun tällä ei läheskään joka päivä ole.
 
Mun masu hikkaa 4-6 kertaa päivässä niin että ite huomaan :eek: Tuntuu että sillä on hikka melkeen koko ajan!
 
Tuleeko muuten kellekään mieleen, et "joku päivittäin kommentoiva", et jos ei laitakaan mitään tänne joku päivä, et "nyt se on synnyttämässä"? Mä välil aina mietin tällastakin...Kuhan tärkeiden tv-ohjelmien (salkkarit, farmi...) kattelulta ehin :)
 
Juu jos joku on päivänkin poissa niin tulee aina ekana mieleen että oisko se nyt synnyttämässä!
 
Mie en ikinä huomaa tai tajua mitään tuollaista... :p

Miulla on masussa hikka yleensä 2-3 kertaa päivässä. Joskus voi olla päivä tai pari ettei oo ollenkaan, joskus voi olla useampikin hikka. Mut yleensä pari ainakin.
 
Niin joo. Sitä limatulppaa on tullu tänää kolme isompaa palaa lisää ja paljon sellaista pienempää suiroa. Muuta ei oo sit kuulunutkaan, ne aamupäivän supistukset laantui.

Juhlin limatulppaa leipomalla mokkapaloja eikä tehny sit mieli yhtäkään :eek: Laitoin 18 palaa pakkaseen ja 6 jääkaappiin, jos vaikka huomenna maistuis. Mies ainakin syö jos mie en. Tosin sitä kuorrutetta tais tulla liikaa tai liian juoksevaa, koska sitä valui, ni lusikoin sitä sokeria ja kahvia suoraan suuhun muutaman teelusikallisen. Siltä kantilta ei ihmekään ettei ite mokkapaloja tee mieli ku en oo tottunu enää syömään paljon sokeria. Ei tullu mieleenkään et sitä kuorrutetta vois olla liikaa, tosin ei se ois voinu olla kiinteämpääkään kun ei se ois sekoittunu tasaiseksi eikä levinny jos ois ollu vähemmän nestettä.
 
Tympiä ku on tää flunssa niin ei voi edes ajankuluksi käyttää ässiä tai kyykkyjä, ainut mikä tällä hetkellä onnistuu on vadelmalehtiteen juominen hunajalla :p Supistukset on napakoita, mutta niitä tulee harvakseltaan. Jotenki jännä ku esikoisen synnytys oli tässä vaiheessa hyvästi käynnistymässä niin jotenki tyhmästi ajatteli et tää toinenhan tulee viimistään näihin aikoihin kans :grin
 
Haaahhahahahaaaa. Aamulla en tietenkään noteerannu mitenkää mut nyt ku katoin uudestaan ni vau.fi teksti tälle päivälle puhuu just tosta limatulpasta ja että synnytys voi olla päivien tai viikkojen päässä siitä :P


Sent from my iPhone using Vau.fi Foorumi mobile app
 
mukavaa huhtikuuta kaikille! mulla se alko tympeesti ku nyt illalla lenkillä vedin lipat.. suoraan takaraivolleni umpijäälläm:sad001. vauvasta en niinkään oo huolissaa ku tossa asennossa kaaduin ja vauva on liikkunu normisti mutta oma pääkoppa huolettaa.ihan pöhnänen olo ja patti tuli ja sitä jomottaa mut muita oireita ei ainakaa vielä. laitoin mun lääkäriveljelle viestiä et kantsiiko mun käyä päivystyksessä, ei oo vielä vastannut. .pelottaa joku kallomurtuma tai verenvuoto... :sad001
 
Voi ei dulu! Toivottavasti ei oo hätää ja pää on kunnossa! Kuullostaa rajulta tärskyltä :eek:
 
Takaisin
Top