Plussanneet

Kiitos Pitu86. Vähän helpottaa ku tietää muillakin on ja on ollu samanlaista. 
Täällä viikkoja tänään 6+4 ja hienosti siis jaksetaan. Mieskin saatiin kotiin
pitkältä työrupeamalta. Elämä hymyilee ja aurinko paistaa. Hyvä mieli nyt.
 
Täälläkin yksi vähä oireinen!
Mutta sama oli esikoisen kanssa, ettei oireita juurikaan ollut paitsi lopussa ihan järkyttävät alaselkä kivut!emoticon

Mä tein Cittarin halpis testeillä ovistestin (tuli selkee plussa) ja Cittarin raskaustestiliuskoilla myös positiivisen raskaustestin emoticon

Esikoisen aikana tein Apteekin jollain kalliilla ku silloin en tienny että tavis kaupoistakin saa ihan yhtä hyviä ja paljon halvempia testejä.

).( Tänään pari kaveria tulossa meille syömään, kiva kun on tekemistä. Huomennakin on touhukas päivä ja sitte onki enää pari pv ennen ultraa!!!!
Ti onneks vauvauinti ni sekin menee nopeesti, mutta voisin veikata että ens viikolla varsinkaan keskiviikkona töiden teosta ei tuu sitte yhtään mitään

Nyt jonkun vaan pitäis sanoa mulle että "ÄLÄ LUE ENÄÄ MITÄÄN KM LIITTYVISTÄ ASIOISTA!" Tää on ihan naurettavaa ku luen niin paljon kaikesta ja sitte alan pelkäämään sitä. Huhhuh, voi mies raukkaa ennen ultraa, varmaan ihan ilonen että mennään varhaisultraan ni mustaki tulee "normaali" sen jälkeen emoticon
 
Ilmoittaudun mukaanne odottamaan kesäkuuta innolla.

La 19.6, ikä 24, ensimmäistä odotan ja TAYS.

Olen jo muutaman päivän lukenut tätä, mutta nyt vasta uskaltauduin kirjoittamaan. Tuntuu jotenkin niin epätodelliselta vielä koko asia. Plussasin tiistaina kp 30/30-31.

Oireina on huonoa oloa ajoittain, mitään ruokaa ei tee mieli eikä oikeastaan ole edes nälkä. Lisäksi mikään ruoka ei maistu samalta kuin aikaisemmin. Rinnat ovat arat ja kasvaneetkin ovat yllättävän paljon, en tiennyt, että ne jo tässä vaiheessa kasvavat. Mahassa on outoja tuntemuksia. Tietyt hajut oksettaa ja ruuan teko ylipäätään on melkein ylivoimaista.

Jaksamista kaikille huonoja uutisia kuulleille ja epätietoisuudessa eläville!
 
Täälläkään ei mitään oireita.. tai no, väsyttää ehkä enemmän ja on kamala nälkä jatkuvasti. Niin ja näppyjä muutamia ilmaantunut kuontaloon. Muuten ei mitään.

Plussan sain ekan kerran 4pv ennen odotettuja kuukautisia Clear Blue digi testillä. Sen jälkeen olen tehnyt 2 apteekin omaa testiä ja vahvaa plussaa näytti.

Jotenkin välillä tuntuu hassulta, kun ei oireita ole, mutta silti jotenkin tuntuu että masussa kaíkki hyvin :) En ole ressannut asiaa juuri lainkaan. Kerroin pomolle raskaudesta ja otti asian todella positiivisesti :) Eilen mun sitten piti lähteä työmatkalle (lentämään), mutta laittoivat mut saikulle siihen asti et oon käynyt lääkärissä ja saanut todistuksen, että kaikki on kunnossa. Eli nyt sit maanantaina varhais ultraa varaamaan.. Mitenköhän kun vasta rv 6 menossa.. Näkyyköhän sielä ultrassa vielä mitään? Vai pitäisikö mun varata aika rv 7 suoraan ja olla saikulla siihen asti? :/ Millä viikoilla muut käyny ja onko mitään näkyny?
 
KesäOnni mun mielestä ei kannata mennä ennenkun on rv 6+jotain, mutta ite oon menossa ens viikolla 7+2, että varmasti pitäisi näkyä vaikka olisi viikonkin myöhemmin hedelmöittynyt.
Eli ite ehdotan että jos oot varma milloin hedelmöitys on tapahtunu ni sitte voit mennä jo 6+jotain ja jos ei oo satavarmaa ni sit oottaisin vielä viikon, turhaa ressaamista jos siellä ei mitään näykkää tai jos näkyy alkio muttei sykettä. Kun kyse voi olla vaan siitä että onkin vähän vähemmän viikkoja.
Sydänhän alkaa löymää muistaakseni vasta rv 5+5 (??) ja näin alussa pikkunen kasvaa viikossa jo vaikka kuinka paljon!
(rv6 pituus n.1-3mm ja rv7 n.4-8mm rv8 9-14mm) emoticon
 
On kyl totta, että yhtä tyhjän kanssa on mennä vielä ultraan. Mitähän työnantaja siihen jos joudun olee viikon saikulla vielä.. Hmm.. Täytyy maanantaina soitella lääkäriin ja kysyä jos rv 6+4 vaikka pääsisin ku sit en usko et saan enää palkallisena oleilla kotona ja odottaa viikkojen kulumista. Nyt siis rv 5+2 vasta.. Eihän se lääkäri voi todeta mitään ilman sitä ultraa? Siis siitä ettei kyseessä ole tuulimuna tms.
 
KesäOnni mun mielestä kohdun ulkosta/ tuulimunaa ei voi muuten todeta paitsi ultraamalla.
Etkö sä voi töissä sitte tehä jotain "rauhallisempia" hommia vielä sen viikon?
Voihan se toki olla että on juuri siihen aikaan hedelmöittynyt, mutta mun mielestä kannattaa väkisin yrittää jaksaa venyttää niin pitkälle että varmasti jotain näkyy.
(nimimerkki toinen väkisin odottaja )

Saa ittelleen vaan tosi kurjan fiiliksen jos saa vastaukseks jotain että "saattaa olla kemiallinen raskaus tai tuulimuna tai alkava km, katotaan pari vk jos ei vuoto ala niin tule uudestaan"
Itte ainaki tollasen jälkeen vasta hulluks tulisinki
 

Täällä olo jatkuu ällötyksenä, siis todella huonona..
Eilen shoppialureissu ei ollut nautinnollinen kuin yleensä ;)

Joo ei kyl kannata huolta kantaa jos oireita ei oo, mulla ekas raskaudessa heräsin kerran yöllä oksettavaan oloon ja se oli siinä, tokan kanssa olin 2 päivää niin etovassa olossa että itkin ja se oli siinä. Nyt tämä kolmas, oon oireillu kokoajan huonoa oloa ja tuntuu et viikko viikolta vaan pahentuu, kauhulla odotan huomista työpäivää kun on vaan "pakko jaksaa".

Mun vatsa o nii pallo, turvotusta, näyttää ku olis jo 3-4 kuulla, huh.. Ei
nyt haluais ihan vielä paljastella kenellekkää raskautta, ennen ultraa ;)
Täytyy siis siirtyä isompan vaatekokoon :)

Luinki tuossa 9kk lehtä ja tietty rupesin ajattelee kaikkee, kun oli et viikko 9-10 on keskenmeno
riski suurimmillaan ens viikkon lopulla vaihtuukin si RV 9 ja neuvolaan pääsen to ;)

Hyvää sunnuntaita kaikille ;)

 
ninanina: Oon lentoemo ja meillä ei valitettavasti ole firmalla tarjota mitään maahommia eli joko lennetään tai ei :/ Työnantaja vaatii nyt, että meen lääkäriin ja lääkärin täytyy todeta, että raskaus on normaali ja et on turvallista jatkaa lentämistä. Mut eihän se vielä sitä voi tosiaan todeta :D No, täytyy soitella huomena neuvolaan ja sit koittaa työnantajalle selittää asiaa.. Hedelmöityksestä olen melko varma, kun en ollut kotona kun yhtenä päivänä ja se oli mieheni syntymäpäivä. Eli synttärilahjaa tässä odotellaan emoticon
 
KesäOnni no sitte on aika hankala tilanne.
Kannattaa neuvolaan tosiaan soittaa ja sieltä kysyä, mutta luulen ettei ne suosittele ultraa ennenkun on 6+jotain..
Toivottavasti saisit jotenki työasiat kuntoon.
Ja mun mielestä ainakin saa ihan normaalisti lentää koko raskauden ajan paitsi olikohan se nyt rv36 ni ei saa enää lentää muita ku suomen sisäsiä lentoja.
(En siis oo varma, muistan vaan joskus jotain lukeneeni)

Helinä-Maria outoja juttuja oot lukenu emoticon
Musta se suurin riski on nimenomaan ihan alussa (ennen rv6/7??) ku silloin pitäis olla jo sisäelinten kehittyny ja sydämen toimia ja niissä kait eniten niitä vikoja tulee??
No en sitte tiedä, näistäkin varmaan hurjasti eri "tutkimuksia"..
Tosta vatsan turvotuksesta täällä on toinen!
Aina ruoan jälkeen turvottaa ihan hulluna!
Töissä tosiaan villapaita päällä oon ollu ja eilen kotona oli kireempi paita ni ihan selvää turvotusta..

Ihanaa 3 yötä ultraan emoticon
 
Moikka kaikille!

Täällä ilmoittautuu 3-kymppinen esikoisen odottaja mukaan. Piiiiitkään odotettu plussa saatiin vihdoin lapsettomuushoitojen avulla (icsi).
Oli puhetta noista raskaustesteistä niin me plussattiin kaupasta ostetulla pregchekillä. Huomenna ajattelin varmistella vielä clearbluen viikkonäyttöisellä. Varhaisultra kuuluu näihin lapsettomuushoitoihin, joten sinne mennään rv 7+4. Edessä siis vielä  kolme viikkoa järkyttävää epävarmuutta.
Oireita on aika vähän: rinnat hieman arat, masun sivuilta nippailee etenkin vasemmalta puolelta ja väsymys.
La näillä näkymin 18.6

June 4+6 :)
 
Mä sain positiivisen tuloksen eka Clearblue digillä, varmistin vielä samana päivänä Prisman halpis liuskalla ja Clearblue digi viikkonäytöllä :) sit hairahduin tekee pari päivää siitä testin uudestaan Prisman halpispuikolla ja sepä antoikin vaan viivanpaikan..... Mutta seur. aamuna sitte taas viikkonäytöllisellä ja tulos oli jälleen raskaana :) hehe...
Tekis mieli tässä vieläki varmistella jollain testillä, tai kattoa sillä viikkonäytöllisellä onko jo viikot lisääntyny :D mutta eipä niitä menkkojakaan oo kuulunu (kohta 3vko myöhässä), et pitäis ehkä siihen tietoon luottaa :D

Flunssa puski päälle ja nyt 2 pv saikulla.. Kurja olo :( Lepoa vaan nyt..
Jännää, ekaan neuvolaan enää reilu viikko, jaiks :)))
 
Moi!
Voisinpa liittyä mukaan keskusteluun minäkin. Aikoinani pyörinkin jo tuolla kuumeilijoiden palstalla, mutta kirjoittelut sitten jäi, kun ei sitä lasta alkanut tulemaan. Nyt parin vuoden yrityksen jälkeen on kuitenkin saatu plussa testiin ja viikkoja kasassa tällä hetkellä 5+6. Laskettu aika (ihan näillä netin laskureilla) 11.6..
Aika uskomattomalta tämä tuntuu vielä ja odottelenkin malttamattomana varhaisultraa, jotta saan raskaudelleni todellisen varmistuksen. Verikokeella kävin jo viime viikolla ja hormonitaso oli hyvä. Vajaan parin viikon päästä sitten ultraan.
Sain plussan hirmu aikaisin, jo kolmantena päivänä hedelmöittymisestä. Ekat plussat (niin uskomatonta saada plussa, että tuli testattua aika monta kertaa) tuli halpa-testin liuskatesteillä, viimoisen testasin clearbluen viikkonäytöllisellä.
Oireita on lähinnä rintojen arkuus, väsymys sekä ihan valtava turvotus. Etovaa oloa on lähes päivittäin, mutta varsinaista pahaa oloa on ollut vasta vähän. Mahan nippailua oli alussa enemmän, nyt vaan toisinaan. Oireet kaiken kaikkiaan on kyllä ihanan kamalia. Ensin toivoo, että niitä ei olisi, mutta kun ne hetkeksikin loppuu alkaa pelätä pahinta.
 
Onnea plussasta Joosu! 

Mä tein ekan plussatestin Clear bluen +-testillä, tuli hailakka plussa, siitä seuraavat pari testiä tein apteekin raskaustesteillä ja viivat oli jo tummempia. Mutta kun on joku addiktio kai noihin testeihin, niin pyysin vielä miestä tuomaan kaupasta tullessaan yhen testin, toi sitten Clear bluen viikkonäytöllisen ja sekin siis näytti et raskaana tässä ollaan Tein noi pari ekaa testiä jo ennen ku menkat oli ees myöhässä, joten senkin takia testailin vähän useammin...

Täällä sännätty eka kertaa tänään vessaan aika tahtia, olin laittamassa pojalle ruokaa kun yllätti niin järkky huono olo, et tuli aika kiire päästä vessaan.. ei muuta mut iltavuoro alkaa tossa parin tunnin päästä ja pitäs jaksaa hoivailla potilaita  Täytyy toivoa, että oli ainoaa laatuaan tämä vessavisiitti... 
 
Varovasti "liityn" joukkoonne! Olen seurannut foorumia ensimmäisestä viestistä alkaen, enkä meinannut liittyä, kuin vasta ekan ultran jälkeen emoticon .

Olen jo 34 vuotias ja ensimmäistä odotellaan. Olemme reilu 2 vuotta yrittäneet ja "hoitojen" piti alkaa nyt lokakuun lopulla .
Plussasin syyskuun lopulla ja nyt on siis menossa rv 7+2 eli sama kuin (en muista nimimerkkiä) jollakin täällä keskustelijalla.
Mä oon varmaan muutenkin hieman stressaaja tyyppiä ja pelkään kokajan jotain käyvän, kun vauvaa niin kauan haaveiltu..
Eka neuvola on ensi viikolla mutta ultra ilmeisesti vasta rv 11+. En vielä tiedä maltanko odottaa vai menenkö yksityiselle jo ennen..

Ai niin ja Turussa asustelen (ottakaa silti vastaan ) ja Tyksissä pitäisi sitten synnyttää.
 
Tuttu juttu tuo stressaaminen. Meillä hoidot oli jo ehtineet alkaa (ja jatkuneetkin yli puoli vuotta), joten päästään sitä kautta varhaisultraan. Yritän parhaani mukaan nauttia ja sulkea mielestäni kaikki ikävät vaihtoehdot. Mulla on taustalla yksi varhainen keskenmeno, joskus ajat sitten (about puolitoista vuotta sitten). Sen jälkeen ei ole plussaa näkynyt kunnes nyt sitten =).
 
Heippa kaikille! :)

Laitoin tossa äsken viestiä tänne mutta se päätti hävitä jonnekin bitti-maailmaan emoticon ja pitkä viesti vielä oli mutta en jaksa uudestaan alkaa sitä vääntämään .. laitetaan nyt siis lyhennetty versio :)

Täällä siis odotellaan toista ihanaa pikku palleroa, jonka on määrä syntyä samana päivänä kun ensimmäinen syntyi eli 22.06.2012 :) Koomista! :D Toinen lapsi tosin syntyy sektiolla ahtaan synnytyslantioni takia. Onko täällä muuten muita jotka synnyttävät ensimmäisen/toisen lapsen sektiolla ahtaan synnytyslantion tai jonkin muun syyn takia?

Niin ja laitetaan vähän tietoa itsestäni. Olen 25-vuotias pääkaupunkilainen japoika  taapero on 1,4 vuotias suloinen energiapakkaus :)
 

 Tickeri ei jostain syystä suostu tulemaan tänne viestin perään .. haluaisko joku viisas auttaa sen kanssa? Miten sen saa näkymään kun se häviää minulta koko ajan mutta tickeri teksti sen sijaan näkyy ..outoa emoticon

Kiitos avusta etukäteen
 
Tervetuloa uusille!

Testeistä oli vissiin jotakin puhetta niin ihan apteekin omalla testasin itse kun sellainen sattui löytymään laatikosta :)

Eipä ole täällä onneksi tullut oksennettua kuin sen yhden kerran. Edelleen tulee paha olo kun nälättää ja kun syö jotain muuta kun hedelmiä mutta onneks ei olo ole kuitenkaan niin inhottava kuin aikasemmin. Saakin ruveta pelkäämään oireiden katoamista.
Rinnat edelleen tosi arat että se ei sentään ole muuttunut mihinkään. Ruokahalu on vähäinen mutta nälkä silti on eikä oikeen tiedä mitä sitä söis kun ei oikeen mikään ruoka uppoa. Hedelmät siis menee mutta ne nyt ei oo hirveän täyttäviä pidemmän päälle.
Hysteerisiä itkukohtauksia tulee myös joten eiköhän sielä mahassa joku ole.. Nyt ei enään nippaile yhtä useesti kun aikasemmin vaan se on enemmänkin semmosta pistävää mutta ei kuitenkaan satu.. välillä voi olla muutaman päivän väliäkin ja sitten voi tulla useamman kerran päivässä. mielenkiintosia tuntemuksia
 
ninanina juu pakko mun on soittaa kun täytyy sit töihin infota et miten etenee. Ja lentää saa kyllä aika pitkälle satunnaisena (riippuu firmasta) matkustajana, mutta lentoemot ei saa työskennellä koneessa rv 18 jälkeen ainakaan meidän firmassa. Paine, säteily ja fyysisesti raskas työ tuo omat riskinsä, joita halutaan tietty välttää.

Täällä kans masu turvotusta havaittavissa :D Onneksi ei ainakaan vielä (koputtaa puuta) ole pahoinvointia tullut, paitsi silloin jos on ollut liian kauan syömättä.
 
Takaisin
Top