Plussanneet

iidda

Satasella mukana keskusteluissa
Taidan olla ensimmäisten joukossa joilla LA kesäkuun puolella?

Aamulla sain vahvan plussan ja rv laskurin mukaan 4+3, 4+4 tai 4+5 josta en nyt ole aivan varma sillä kierrot heitelleet muutamalla päivällä. Itse pidän tuon rv 4+4 kunnes toisin todistetaan :)
Olo on epätodellinen enkä tiedä miten päin olla.
Lapsi on toivottu ja yritys alkanut marraskuussa 2010. Nyt vain peukut pystyyn että pysyy mukana loppun asti.
Niin ja tietenkin etten jää yksin keskustelemaan tänne! :)
 
iidda mä täällä oonki jo pari kertaa käyny kurkkimassa josko joku ois alottanu tänne ketjun :)
Eli täällä kanssa yksi odottaja, la 4.6.2012 ja pikkukakkosta odotellaan.
Minne oot menossa synnyttämään?
Mä varmasti tälläkin kertaa suuntaan kättärille ku viimeks siellä kaikki meni niin kivasti.
 
Kättärille vissiin myös. Ihan varma en vielä ole kun en ole ehtinyt miettimään asiaa yhtään. Tänhetkinen projekti on selvittää että mihin neuvolaan pitäisi soittaa kun osoitteen mukaan nekin ilmeisesti määräytyvät mutta mistään ei löydy listaa. Pitää maanantaina soitella lähimpään ja sieltä osaa varmaan neuvoa eteenpäin jos ei ole oikea paikka.
Tosiaan ensimmäinen lapsi olisi kyseessä joten kaikki on uutta eikä vielä oikein tiedä mistään mitään. Niin epätodellinen olo kokoajan ja pääkin on pilvissä...

Äitini soitti hetki sitten ja sanoi ostaneensa eilen vaaleanpunaisen vauvanpeiton että hänellä on tunne että hänestä tulee mummo pienelle tytölle.. Meni kyllä jauhot suuhun kun itsekin sain vasta tänään varmuudella tietää ja suunnitelmissa oli kertoa äidille vasta muutaman viikon päästä kun olen menossa kylään. Periaatteessa olisin halunnut odottaa kauemmin mutta tiesin että hän kyllä huomaa tai sitten en vaan itse osaa pitää suutani kiinni. Noh nyt kävikin niin että äiti soitti itse ja kertoi mulle :)
Tässä ihmetellyt että eilisestä lähin ollut pahoinvointia ja vasta viides viikko menossa? ei sentään posliinin halailuun ole mennyt mutta siltikin kuvittelin että menis vielä ainekin muutaman viikon ennenkuin toi pahoinvoini iskee jos iskee.. Rinnat tosi tosi kipeenä ja välillä painon tunnetta.. saas nähdä mitä muuta vielä tulee :)
 
Me ei olla vielä kerrottu ku parille mun kaverille.
Meillä tosiaan poika 2/10 ja silloin raskaus meni hyvin, mutta viimeksi oli kkm joka todettiin ekassa ultrassa vasta :(
Siks tälläkertaa ollaan vähän varovaisempia..

Ootko menossa varhaisultraan?
Me ollaan jo varattu meille aika 19.10 (rv7+2) ihan oman mielenterveyden  takia :D

Mistäpäin oot? Voi olla että kättärillä sitte törmätään ;)

Mun kaverilla oli tosi pahat pahoinvoinnit ihan alusta lähtien ja jonnekki viikolle 12-15 asti, eli luulisin että ihan normaalia on :)

Onko tää ensimmäinen lapsenlapsi sun vanhemmille?
Meillä oli silloin meidän poika ja muistan hyvin miten kummanki vanhemmat meni ihan sekasin ja varsinki miehen porukat osteli kaikkea jo ennen ku tiedettiin kumpi on tulossa :D
 
Varhaisultrasta ei olla vielä päätetty. Itse menisin mielelläni mutta tuo mies ei ole varma onko valmis maksamaan siitä.. Enköhän mä sen saa suostuteltua tässä. Ei kuitenkaan ole vielä kummallekaan iskeytynyt tämä asia kun aamulla vasta saatu asiaan varmuus ja ennen sitä mahdollista raskautta ei halunnut ajatella jottei pettyisi.

Vantaalla asustellaan ja juu voi ollakin. Ajattelin vähän perehtyä näihin vaihtoehtoihin ennen päätöstä kun en jurikaan mitään tiedä kummastakaan paikasta.

Mun vanhemmille on ensimmäinen lapsenlapsi tämä. Ja sitten isovanhemmille tietenkin ensimmäinen lapsen lapsenlapsi kun jokainen vielä elossa. Sen verran nuori itsekin vielä.
Oman isäni kanssa en ole väleissä mutta ajattelin hänellekkin antaa uuden mahdollisuuden kun tästä uskalletaan ilmoitella useammille. Hän sitten joko tarttuu tilaisuuteen tai sitten ei.. En edes tiedä kumpaa vaihtoehtoa toivon.
Tuleva mummo olisi vielä kuukausi sitten saanut sydänkohtauksen vaikka onkin yrityksestä ollut tietoinen. Nyt tuntuu yhtäkkiä olevan niin innoissaan että :) ja vielä ennenkun olin uutisen kertonutkaan..
Nyt pitäis vaan itsekin tajuta että tää on totta!
 
Joo onhan toi aikas kallis, mutta vertailemalla löydettiin suht "edullinen".
Me siis mennään Femedalle ja siellä tulee maksamaan 80-90e (joissain muissa paikoissa saatto olla 150-200e!!)

Mistäpäin vantaata oot? Ja minkä ikänen oot?
Ite asustelen Vantaanlaaksossa :)

Kyllä kuulostaa reilulta antaa sun isälles mahdollisuus ja omaa tyhmyyttä on sitte jos ei siihen tartu.
Onhan tää alku niin vaikee uskoa että on totta, ehkä ekan ultran jälkeen tästä tulee todellisempi <3
 
Täältä Jumbon lähistöltä ollaan. Ikää on 19 eli nuori äiti tulen olemaan :)

Kyllä mä sille mahdollisuuden annan vaikka se pelottaakin. Hänellä on kuitenkin jonkinasteisia mielenterveysongelmia enkä haluais miestäni, hänen poikaansa tai meidän tulevia lapsia altistaa mutta toisaalta isä on isä ja lapset antaa melkein kaiken anteeksi.. Ainut ehto on että jättäisi muut meidän ongelmiemme ulkopuolelle ja ehkä jopa hakisi apua. Kunhan en joudu sellaista päätöstä tekemään että hän ei voisi lainkaan olla perheeni elämäsä. Sitä en halua tehdä ja sen takia pelottaakin kun olen aika varma että niin kävisi ennemmin tai myöhemmin..
Ennenkin on mahdollisuuksia annettu mutta jos tälläkertaa tarttuisi niihin kun on sentään oma lapsenlapsi kyseessä :)
Kyllä tässä taitaa mennä useampi viikko ennenkuin tämän sisäistää.. Tässä aloin jo panikoidakin kolu ja työasioita vaikka olen ollut tietoinen kaikesta jo ennen raskautta ja ollut valmis jättämään sen koulun kesken ja jatkamaan äitiysloman jälkeen mutta nyt on kamala paniikki päällä. Yritän vain muistuttaa itseäni siitä että asiat on mietitty etukäteen eikä ole mitään hätää :)
 
No toivotaan että isäsi ymmärtäisi miten ainutlaatuinen tilaisuus hänelle nyt suodaan :)

Ja koulun kanssa hyvä jos olet jo valmiiksi miettinyt asiat.
Eli käytkö ammattikoulua vai mitä?
Ja paljonko sitä jää jäljelle?
Voithan aina jutella koulussakin miten saisit sen lopun käytyä jos ei ole kuin pienestä ajasta kyse mitä on käymättä.
Raskauden jälkeen kun on pieni vauva ni voi vaan olla vaikeampi lähteä opiskelemaan kun rahaa tarvitsee kaikkeen niin helposti menee sitten töihin, mutta itse kannustaisin sinua ainakin yrittämään.

Ja muista minkä tahansa ratkaisun teetkin niin se on varmasti oikea juuri teille :)
 
Puolisen vuotta jää koulua jäljelle. Siinä ei sinänsä ongelmaa mutta olen tällä hetkellä oppisopimuksella ja vähän jänskättää että saanko sielä jatkaa äitiyslomani jälkeen vai joudunko uutta paikkaa etsimään. Toisaalta opinnot siinä vaiheessa niin loppusuoralla että varmasti helpommin päiväkotiin ottavat.

Minkä ikäisiä te olette?
Ja minkälaisia tunteita herättää kun on kakkonen tulossa? Itse kun vasta ensimmäisä odottaa ja kaikki on niin uutta niin ei osaa kuvitellakaan miltä tuntuu saada toinenkin lapsi :) Ihanaahan se varmasti on mutta onko erilaisia pelkoja kuin ensimmäisessä raskaudessa vai miten?
 
Mä oon 23 ja mies 26 ja poika 1v8kk.

Me ollaan yritetty toista lasta siitä lähtien ku poika oli n.6kk ja päätettiin lopettaa yrittäminen vuodenvaihteessa 2010-2011 että menisin töihin, mutta sitte tärppäskin.
Siinä tosiaan ekassa ultrassa piti olla 11+4 mutta sikiö vastasi viikkoja 6+ eli oli keskeytynyt jo monta viikkoa aiemmin.
Sain sieltä sitten lääkkeellisen tyhjennyksen ja sen jälkeen ollaa yritetty toista ihan tosissaan tämä puolivuotta ja pari kertaa lääkärilläkin tullut ravattua kun mulla oli sen kkm jälkeen tosi epäsäännöllinen ja pitkä kierto ni oli puhetta lääkärin kanssa etten varmaan ovuloi joten en voi tulla edes raskaaksi.
Sovittiin vielä että katotaan pari kk jonka jälkeen otettaisiin Clomit+Terot käyttöön.

Seuraavassa kierrossa sitten tikutin ovista ja sainkin vahvan plussan ja seuraavana päivänä oli lääkäri joka ultras ja huomas että munis tosiaan on irronnut :)
Sitte tietty käytettiin tilanne mahdollisimman hyvin hyväksemme ja pupuiltiin monena päivänä ja sitten tärppäskin :))
Eli todella toivottu ja pitkään odotettu kakkonen olisi tulossa, aina ollut mielessä että haluaisi 2-3 lasta ja pienellä ikäerolla niin heistä olisi toisilleen seuraa :)

Tietty vähän jännittää että miten esikoinen asian ottaa ja kuinka se arki sitten oikeesti sujuu kahden lapsen kanssa kun yhdenkin kanssa on välillä hermot koetuksella, mutta luulen että näiden vastoinkäymisten jälkeen jaksaa vaikka läpi harmaan kiven :)

Tulipas pitkä selostus :D
Toivottavasti jaksoit lukea edes osan :D

Muoks. Niin ja on tosiaan pelkoja enemmänkin tän raskauden suhteen ku aiemmilla kerroilla, mutta luulen että ne helpottaa kun pääsee varhaisultraan tarkistamaan tilanteen :)
Ja mä oonki jo päättäny et tällä kertaa kyytiläinen pysyy loppuun asti matkassa <3
 
Itse myös miettinyt miten tuo miehen esikoinen ottaa uuden tulokkaan. 5-vuotias poika kyseessä ja on kyllä sisaruksia muutaman vuoden kysellytkin. Haluan hänet ottaa mukaan odotukseen alusta asti mutta kun ei vielä hänelle uskaltaisi kertoa kun sitten kyllä uutiset leviää oikein pikapikaa mutta miten pidät sitten suusi kiinni kun kuitenkin ensimmäinen ihminen jolle haluaisi kertoa!
Voi harmi että teilläkin km takana :/ tuntuu kun niitä olisi lähes jokaisella ja omat pelot senkun kasvavat.
Itsekin kyllä päätin että tätä lasta ei minulta viedä kun kuumeiltua on tullut 16 votiaasta lähtien ja viime marraskuusta saakka ollut yritystä. 6kk meni ennenkuin kierrot lähtivät tasaantumaan ja jäivät pidemmiksi kun ennen pillereitä.

Minkälaisia oireita sulla on?
Itellä tosiaan jatkuvaa nälkää ja pahaa oloa vuorotellen. Jossei syö niin oksettaa ja kun syö muutaman suupalankin niin oksettaa joten on taas hetken kuluttua nälkä niin oksettaa! Toivottavasti sait selvää tuosta mutta ottaa kyllä vähän päähän kun ei voi syödä sitä nälkää pois. Rinnat myös tosi arat jota ei oo kyllä muutamaan vuoteen ollutkaan. Nännit olleet joka kierrossa ovulaation jälkeen kipeenä ja nyt eilisen aikana nekin kipeytyneet taas. Välillä tuntuu kun painais ihan mahdottomasti. Pientä nippailua vatsassa ja välillä pelästyy että se oli sitten siinä jos edes vähän mistuttaa särkyä. Ei kyllä ole mitenkään kivuliasta ja kestää ihan vain muutaman sekunnin kerrallaan.

Niin sain tosiaan miehen puhuttua tuohon varhaisultraan. Jospa maanantaina soittelisi neuvolaan ja sitten tuota varhaisultra asiaa miettisi vielä että mihinkä menisi.
Tuli taas pitkä selostus :)
 
Mulla ei oikeestaan mitään erikoisia oireita oo ollut.., ovulaatiosta lähtien nännit ollut herkemmät, ei mitenkään erikoisen kipeet mut tuntee kuitenki.
Sitte on ollu väsymystä joka alko pari päivää ennen plussaa ja eilen illalla jouduin halailee pönttöä ku oltiin menossa nukkumaan (varmaan johtu ihan siitä et päivällä en syöny kunnolla ja illalla sitte kunnon ruoan)
Ja muutama mielitekoki jo tullu (omituisen aikasin??!) paprika, basilika ja tilli :D että tällästä :D

Joo kannattaa maanantaina soittaa neuvolaa ja varata sinne aikaa, ite soitin viime viikolla ja sain ajan 20.10 eli päivä varhaisultran jälkeen.
Kiva että sait miehesi ylipuhuttua, kyllä se jotenki tuo mielenrauhan kun näkee että siellä oikeesti onkin kaikki hyvin.
Ja jos ei ole niin mielummin sen saa tietää viikolla 7+ kun luulla viikolle 12+ että on raskaana.
Niin paljon ehtii joka päivä ja viikko miettiä lisää asioita..
Mut kannattaa tosiaan vähän vertailla noita hintoja jos ei halua tuplahintaa maksaa.
Mun vertailujen mukaan Femedalla on edullisin ja sinne ku soittaa ja varaa aikaa niin siellä sanotaan et eri lekurit on eri hintasia niin kysyt vaan sieltä halvemmasta päästä :)

Mutta sovitaan että meillä kummallakin menee raskaus hyvin ja loppuun asti, mä ainakin uskon niin :)
 
Niinpä niin, tänään piirtyi hento toinen viiva testiin :) Pitää vielä varmistella parin päivän päästä toisella testillä ja sunnuntaina digillä. Menkkojenkin kun pitäisi vasta lauantaina alkaa. Mutta kuten tästäkin raskaudesta, myös esikoista odottaessa tiesin jo hyvissä ajoin olevani raskaana. Nyt ehkä vielä aikaisemmin, kun tiesin tarkkailla oireita.
Näillä näkyminen la 16.6 jos kaikki menee hyvin :)
 
Tervetuloa Zeni :)
Toivotaan että matkalainen pysyy loppuun asti mukana!

Mistäpäin oot ja minne oot menossa synnyttämään?
 
Asutaan siis tuon rakkaan mieheni ja ihanan pienen poikani kanssa melko lähellä Lahtea ja synnärinä siis PHKS, siellä nähtiin esikoinenkin ekan kerran :)

Pitäiskö meitin tehä lista? Sellanen siis mikä on aikasemmillakin kuukausilla ollu jossa lasketutajat jne.? Vielähän meitä ei montaa oo, mutta eiköhän muitakin vielä tule :)

Vaikka on menossa vasta 3+2 viikot, niin silti tuntuu oireita olevan riittämiin, pahoinvointia, väsymystä (okei sitä on ollu jo pari kuukautta, pitäs hempat tsekkaa), kamala nipistely, huimaa, palelee.... Näitä kaikkia oli myös ensimmäisessä raskaudessa, mutta ei vielä todellakaan näillä viikoilla! Ja nälkäkin olis taas... Ei pidä syödä, mulla on vielä edellisiä vauvakiloja kymmenen jäljellä.
 
Hyvä idea..,
mietinkin että sellanen lista pitäis tehdä kun jollain on aikaa/osaamista sellaseen :)
Mulla ei pahemmin oo mitään oireita ollut, nännit vähän arat, väsymystä ja pientä etovaa oloa silloin tällöin.

Eli mun kohtaan voi sitten laittaa:
ninanina/ 23v/ toinen/ kättäri

Mulla tuli esikoisesta 16kiloa(!!) joista jäi 4-5kg, joten tälläkertaa yritän päästä 10kilolla niin oon tyytyväinen :)

Ootko miettinyt menemistä varhaisultraan?
Itellä reilu 2vk päästä eikä malttais millään odottaa!! :P
 
Laitoin ihan omaan topikkiin listan, lisäileppä iidda sinäkin tietosi :)
Jep, mullekin tuli 16kg, joista se perhanan kymppi jäljellä... Onnistuin just ennen raskautta laihduttamaan 16kg, ja ne samat pirulaiset tuli takaisin! Vähän harmitti....
Vairhaisultraan tekisi kovasti mieli, mutta hintaa on yli 100 (-kelakorvaus), niin saapi nähä viitsiikö sijoittaa. Tai jos vaikka mun neuvolantäti ultrais ekalla käynnillä niinkuin viimeksikin :)
 
Lisäilin tuonne noi tiedot :)

Hitsi tätä oloa taas. Päivällä ei mitään kummosempaa kun hermot kireellä mutta heti kun kotiin pääsi niin alko taas pahoinvointi. Onneks ei oo vielä tarvinnut ruveta kylppäriä laatoittamaan mutta kun näin ajoissa olot tälläsiä niin mistäs sitä tietää..
Tissit niin julmetun kipeet ja vähän jo paisunutkin? mieskin huomasi.. miten edes on mahdollista Päivällä olin sitä mieltä etten edes ole raskaana kun ei ollut pahaa oloa mutta täällä se taas pilkistelee. Ja eikös oo muutenkin ihan normaalia että oireet muuttuu? kuitenkin rinnat kipeemmät ja kipeemmät kokoajan ja painaa sata kiloa välillä ja sit nippailee edelleen vatsaa.. Välillä kyllä oikeen pelästyy että se oli sitten siinä kun se nippailu muistuttaa enemmänkin särkyä.....
 
iidda, mä en olisi sinuna huolissani noista vatsa"kivuista" niin kauan ku ei oo kunnon kipuja.
Mun ymmärtääkseni km kivut ovat oikeesti todellakin sellasia että vääntää melkein kaksinkerroin..
Ja sulla on musta paljon oireita ja vaikka ne välillä loppuiski ja sit alkais uudestaan ni sekin on ihan normaalia :)
Silleen oon ymmärtäny että jos tulee kkm (keskeytynytkeskenmeno) niin silloin oireet on alkanu, mutta loppuu yht'äkkiä ku seinään.
(Tämäkään ei mikään 100% varma, itselläni oireet jatku niin kauan että pikkunen saatiin lääkkeitten avulla ulos)

).(  yritän kuulostella oireita, eipä niitä juurikaan ole.., tänään töissä vähän tuli etova olo ku ei ollu syöny ja sit syönnin jälkeen oli ihan ähkynä (johtuen tietty syömisestä) :D
Ja mulla taas pinna pidentyny plussan jälkeen, luulen että niin masiksissa pitkän yrityksen jälkeen oli jo tossa ennen plussaa ettei mikään kiinnostanut, meinasin jopa sanoa itteni irti töistä(!?) Onneks en :D
 
Takaisin
Top