Plussanneet

Mäkin haluaisin selvittää sukupuolen etukäteen heti kun vaan mahdollista, olis helpompi hommata vaatteita ym. vauvan tavaraa. Muille ei sitä luultavasti paljastettaisi, vaan pidettäisiin omana salaisuutena. Muuten ei mitään väliä onko tyttö vai poika, kunhan vaan pienokainen saadaan :)

June rv 5+1
 
Kyllä mäkin haluaisin tällä kertaa tietää. Edellisistä en oo tienny, mut kaks ekaa "tiesin" oikein. Kolmannesta olin ihan varma, et olis poika, mut tyttö tulikin. :D Mulla vanhin on tyttö, toinen poika ja kolmas siis tyttö. Eli ei oo väliä sikäli kumpi tulis ja molemmille on vaatetta. Mut kyl me toivottais ehkä poikaa. :)
 
Minä haluisin ensimmäisestä tyttöä, mies haluaa poikaa :D Mutta tosiaan, kuten moni onkin jo maininnut, sillä ei loppujen lopuksi ole väliä, kunhan on terve lapsi. Mutta ainakin itse haluan sen selvittää sitten toisessa ultrassa :) Mies ei haluais.. :D

Oon alkanu kovasti harkitsee varhaisultraa, näin viimeyönä aivan kamalan kamalan unen ultratutkimuksesta, jossa havaittiin että meidän vauvasta "puuttui palasia". Kuulostaa tyhmältä näin, mutta uni oli ihan hirveä :( koko päivän ollu todella kamala olo asiasta.... Et voipi olla että varaillaan jostain yksityiseltä ultraa, vaikka sinäänsä ei olisi kovin pitkä aika oikeaan ultraankaan (lääkärissä kuulema voidaan jo ultrata, eli 31.10)...
 
Mulla aikaistettiin neuvolaa kolujuttujen tieltä ja se on nyt sitte jo 31.10. <3 Täällä kuulemma on tapana ultrailla jo ekalla kerralla niin näkeepähän sitte onko masussa mitään.. näitä oireita ku ei oikeen meinaa olla. :/ hirmuisesti jännittää ja täti tuntui ymmärtävän mun tuskan ja antoi sitten aikaisemman ajan. :) 
 
Täällä on kans näköjään tapana ultrata ekalla kerralla. Haluan kyllä tietää sukupuolen itse jos se on mahdollista, mutta jännäähän se olisi jos ei tietäisi kumpi on tulossa. Tavaroiden hankinta on tosiaan helpompaa kun tietää. Meille ei varmuudella kerrottu kumpi on tulossa ekalla kerralla, eikä ollutkaan sen kummemmin tyttö tai poikaoloa.
 
Miten ystävänne on suhtautuneet raskaus uutisiin? Yleisesti ainakin itse aina ajattelen raskauden olevan iloinen ja onnellinen asia, mutta ystäväni, joka itse haaveilee toisesta lapsesta uuden miehensä kanssa, suhtautui aika odottamattomasti. Kerroin hänelle uutisen ja hän vastasi "No onnee nyt sit vaan". Tämän jälkeen en ole hänestä kuullut. Tästä siis aikaa viikko. Kyseessä ihminen, jonka kanssa olemme olleet ystäviä 10 vuotta ja en todella olisi odottanut häneltä tuollaista reaktiota. Hän tiesi erittäin hyvin, että toivon lasta, mutta uutisen kuullessaan esitti, että ei olisi muka tiennyt edes, että yritämme. Tuli todella surullinen olo. Noh, paras ystäväni sen sijaan oli iki onnellinen ja itki ilon kyyneliä kanssani :D Tosin tänään kun näin hänet niin hän hehkutti, kuinka hyvä äiti eräs toinen ystävämme on ja kuinka onnekas heidän lapsensa on saadessaan niin rakastavat vanhemmat. Ihmettelin, että miksi hän minulle sitä hehkuttaa..

).( on olllut tunteet pinnassa pari päivää.. Eilen purskahdin itkuun, kun katsoin Salattuja elämiä ja Seppo itki :D nauroin asialle heti kun se itkukohtaus loppui. Samoin kävi tänään kun telkkarista tuli joku kissanruokamainos :D Tätäkö tää nyt sit on? Naurattaa itseä, kuinka herkillä sitä voi olla...
Kiitos, että sain purkaa. Tuntuu, ettei aina ihmiset ympärillä oikein ymmärrä :D
 
Tuo on kesäonni ihan normaalia.. :D mulla on kans tunteet ollu pinnassa välillä.

Mulla hyvä melko uusi ystäväni on äitini ja mieheni lisäksi on ainoa, joka tietää raskaudestani. Ajattelin odottaa kertomisen suhteen ainaki ekaan neuvolaan asti, jos pystyn.. Ens viikolla ollaan menossa mieheni kotiin viettämään syyslomaa. Miehelläni on monta kertaa enemmän sisaruksia kuin minulla ja lapsenlapsiakin on jo kertyny muutama kymmenkunta.. Siellä viimeksi näihin aikoihin arvailivat aika helposti, joten nyt jännittää siksi mahtaako salaisuutena pysyä.

Niin joo.. meinsin jo laittaa viestiä tulemaan... :D Minä olen hieman neulakammoinen ja tämä ystäväni, jolle raskaudestani olen kertonut lupasi tulla mukaani ensimmäisellä kerralla, koska siellä otetaan ne pari putkiloa näytteitä. Kädestä tulee pitämään kiinni ja lupasi tulla ultraankin mukaan, jos mies ei jostain syystä niihin pääse.
 
KesäOnni: Mun ystävä, joka on itsekin raskaana, oli tietysti hyvin innoissaan asiasta :) Pari muuta (jotka tiesi myös meidän lapsen yrittämisestä) oli ihan onnellisia meidän puolesta, mutta heillä kun ei (omien sanojensa mukaan) ole vauvahaaveita vielä vuosiin niin he eivät ehkä ihan vielä "ymmärrä" meidän onnea... Yks kaveri oli jopa silloin kun kerrottiin, että yritetään lasta, pettynyt että nyt "ryyppykaverit" vähenee... :/ se tuntui kurjalta... Mutta myöhemmin hän kyllä pahoitteli että sanoi sellaista ja nyt kovasti yrittää kysellä raskaudesta juttuja ym :) Monet olivat sitä mieltä, että me ollaan tämä lapsi "ansaittu", niin paljon on mun elämässä tapahtunu kaikkea huonoa :( Et nyt ois hyvän vuoro! HOPE SO!!
 
KesäOnni harmi että sulla on tollanen "ystävä".
Mun paras työkaveri otti myös asian aika huonosti, oli ihan että "mä arvasin, voi vittu" emoticon
"taisiis oonhan mä onnellinen teijän puolesta, mut tääl töissä ihan perseestä...."
Nii.., eipä tullu itelleenkään hirveen hyvä fiilis..
Oon yrittäny nyt ajatella etten jaksa välittää mitä muut ajattelee ku tää on kuitenki sitä mitä me ollaan jo pitkään toivottu ja vihdoin se meille suodaan ni pääasia että me ja meidän perheet on onnellisia tästä asiasta.emoticon

Me siis eilen käytiin kertomassa kummankin porukoille ultran jälkeen ja kaikki otti asian tosi hyvin :)

Vielä pitäis töissä pomolle kertoa, mutta se on kokoajan varattuna..
Tänään pitää lähteä jo 13.30 aikaa töistä ku neuvola on 14.15

Ainiin, vielä pikaista avautumista:
Meillä on siis nyt vkl pikkujoulu reissu ja lähdemme koko vkl matkalle.
Mun piti olla tän työkaverin kanssa samassa huoneessa, mutta nyt sanoikin että hän meneekin toisen kanssa ja ei se varmaan mua haittaa että "saan" oman huoneen kun en kuitenkaan voi juoda??
Joo en voi juoda, mutta ei se tarkoita että haluan olla yksin omassa huoneessa ja sitte juosta muitten ovilla koputtelemassa että milloin kukakin on lähdössä ja minne emoticon
Aika paskalla fiiliksellä siis lähdetään reissuun, toivottavasti siellä menee asiat kivemmin ..
 
Täällä 19-vuotias plussasi eilen aamulla. Nyt menossa 5+3 tai 5+5. Paras kaveri on syntynyt 16.6. että odotellaan jännityksellä tarkempaa tietoa lasketusta ajasta, koska noilla tienoilla se nyt sitte on :) Entisen miesystäväni kanssa ajattelin tämän ilon jakaa ja tällä hetkellä se onkin ainut joka tietää vauvasta. Vauvan isälle en välttämättä edes kerro. Hän haluaisi olla mun kanssa, mutta mä en halua siltä mieheltä mitään. Mutta ei vauvalta ainakaan isähahmoa tule puuttumaan, kun entiseni toimii isäpuolena ja mulla on kaksi maailman ihaninta veljeä :)

Parempaan ajankohtaan vauva ei voisi tulla, koska mä en voi koulusta olla pois yhtään ylimääräistä. Käyn kakkosluokan toiseen kertaan ja jos pitäisin esim. välivuoden tai joutuisin käymään ylimääräistä valmistumispäivän jälkeen, joudun maksamaan kaikki opintoviikot. Yksi maksaa muistaakseni 55e ja mulla ei oo yhtään ylimääräistä rahaa. Koulusta jäisin pois toukokuussa, mutta sen lopulla alkaa muutenkin kolmen kuukauden kesäloma ! :) Enköhän mä jotain sitten keksi, että pääsen opiskelemaan taas elokuussa. Meille kerrottiin, että jotkut on ottaneet vauvan mukaan oppitunneille :D
 
Onnea nni ja tervetuloa!!!!! :)
Niin kai se vaan on, että lapsetomat ei voi oikein tätä onnea ja vauvapuheita ymmärtää ja sitten on niitä, jotka toivoo itse kovasti vauvaa ja on tavallaan "kateellisia", koska onni ei sattunut omalle kohdalle vielä. Muistan itsekin kun mieheni sisko sai vauvan ja olin siitä tietysti onnellinen, mutta pienen hetken myös hieman mustasukkainen siitä, ettei meille ollut tärpännyt.
Nyt kun itse odotan ja olen onnellinen siitä niin jotenkin sitä toivoisi, että ne joiden huolia olen itse kuunnellut vuodesta toiseen ja ollut tukena heille niin ilossa kuin surussa, osaisivat iloita minun onnestani.

Minulla eräs työkaveri sanoi kerran kun puhuimme siitä että haluaisin lapsen (ei tiedä että odotan), että "Minä toivon, ettet sinä tule raskaaksi vaan minä". Hän on siis Indonesialainen 40v nainen, eikä ole lapsia saanut vuosien yrittämisenkään jälkeen. Olin niin hämilläni tuosta kommentista ja myöhemmin vähän jopa loukkaantunut.

Mutta ehkä nyt sitten karsiutuu ns. jyvät akanoista..

Tänään oon ollut jotenkin poikkeuksellisen väsynyt. Olen tehnyt "toista" työtäni nyt kun lentohommista olen loppuviikon sivussa ja aivan POIKKI. Maanantaina neuvolaan ja ultraan :) sitä odotellessa. Taidanpa ottaa pienet nokoset, ennen kun mies tuee töistä.
 
Raskaus tosiaan muuttaa ystävyyssuhteita ja ne oikeat jää jäljelle :) Ja lapsen myötä saa myös ihania uusia ystäviä, joilla on samanikäsiä lapsia, mikäs sen mukavempaa!
 
Samaa mieltä Laiskiaisen kanssa!
Mulla ei esikoista oottaessa ollu paljoo kavereita joilla lapsia ja tutustuinkin sitten netin kautta moneen tosi hyvää tyyppiin!
Kahden kanssa olen edelleen melkeimpä päivittäin tekemisissä ja toinen näistä on varmaan yksi parhaista ystävistäni nykyään emoticon

 
Tervetuloa uusille mammoille =)

Mä törmäsin tähän kateellinen ystävä-tilanteeseen ensimmäistä kertaa eilen =/ rakas ystäväni oli puolestani kovasti onnellinen mutta totesi, että "on se teille helppoa, kunpa toiset sais edes sen yhden". En tuosta osannut kyllä oikeastaan loukkaantua, oon vaan pahoillaan toisen puolesta kun yritys ei tuota tulosta =(
 
Onnea kaikille uusille plussanneille!

Mä sit kävin siellä ultrassa ja yllätysyllätys oli ulkomaalainen lääkäri, joka ei juurikaan suomea puhunut  Sen verran selville saatiin että joo, olen raskaana ja raskaus on oikeessa paikassa. Kohdussa näkyi vain pussukka ja tais tää lääkäri arvella et mennään viikolla 4+ tai 5+, ite oon vieläkin ton 5+ kannattaja  Mutta eli siis la voi siirtyä vielä viikolla eteenpäi (eipähän tulis välttämättä juhannuslasta). Ens viikolla ultrataan uudestaan, toivottavasti silloin ois eri lääkäri, ainakii ees sellanen joka osais suomea puhua.

Pahaolo vaan jatkuu ja jatkuu. Väsyttää koko ajan, johtuunee myös tästä stressistä kun ei saa nukuttua riittävästi. Välillä tulee hurjia siivouspuuskia, saattaa mennä monta tuntiakin kaappeja järkätessä ja muuten vaan puunatessa :) 

Jaahas, poika tuli aamupuuroa vaatimaan :)


 
Heippa!

Täällä myös yksi uusi onnellinen odottaja lisää. Menossa on omien laskujen mukaan 5+1, joten alkumetreillä ollaan. Laskettuaika menee siis kesäkuun loppuun. Ihan epätodellinen olo, että tässä sitä nyt ollaan :) Ensimmäistä odotan <3
 
Hei!

Tällä myös yksi onnellinen odottaja lisää. Rv 6+6, eli LA olisi 15.kesäkuuta :) Ihmeellistä ja ihanaa! Ensimmäistä odotellaan <3
 
Takaisin
Top