Plussanneet joulukuiset

Olin alkuun paniikissa, kun oireita ei ollut paljoakaan tai hävisi osittain. Nyt olen sairaslomalla kun on nii kauhea kuvotus ja oksentelu, ettei kykene töihin.
Eli nauti, jos suinkin pystyt. :)

Pakko kysyä, kun itse jouduin nyt myös jäämään kotiin, kun tää olo on niin :dead:, että saitko saikkua ihan raskauspahoinvointiin? Ja miten pitkään? Mä oon nyt ainakin tän ja huomisen poissa omalla ilmoituksella "vatsataudin" takia, mut jos ei olo parane, niin kai sitä on mentävä jostain pyytämään sairaslomaa, mietin vaan, että miten helposti antavat, kun joidenkin mielestä raskaus on "normaali olotila" :banghead:
 
Mikä rv sulla nyt menossa? Ja missä vaiheessa kovat oireet iski?

Täällä kanssa ihmettelen oireiden puuttumista/vähäisyyttä. Nyt menossa rv 5+3.
Vajaa viikko sitten iski nää jäätävät kuvotukset ja pari pvä sitten oksentelu. Nyt meen rv 7+0
 
:bored:
Pakko kysyä, kun itse jouduin nyt myös jäämään kotiin, kun tää olo on niin :dead:, että saitko saikkua ihan raskauspahoinvointiin? Ja miten pitkään? Mä oon nyt ainakin tän ja huomisen poissa omalla ilmoituksella "vatsataudin" takia, mut jos ei olo parane, niin kai sitä on mentävä jostain pyytämään sairaslomaa, mietin vaan, että miten helposti antavat, kun joidenkin mielestä raskaus on "normaali olotila" :banghead:

Ilmoitin työnantajalle miten asiat on, että oon raskaana. En saanu vielä mitään sairaslomalappua, kun pomo soittaa jostain aikaa. Selvitän sit, et miten toimitaan. Eli nyt oon siis pomon luvalla pois. Sairasloma tästä kyllä tulee :yuck:
Mut jos ei oo työkykyinen, niin eihän sitä voi ehdoin tahdoin töihin oksentamaan. Luulisi, että on siihen pakko saikkua kirjoittaa..:bored:
 
Lääkäri voi kirjoittaa saikkua. Voihan raskauspahoinvointi yltyä niinkin hurjaksi että joutuu sairaalaan nesteytykseen, ei se ole leikin asia.
 
Ultrassa käyty❤️
Sieltä löytyi vajaa sentin mittainen rakkauden alku jolla sydän löi vahvasti ❤️Menkkojen mukaan tänään 7+1, pieni vastasi viikkoa 6+6.

Viikko sitten tiputtelu vuodot säikäytti pahoin, mutta näin tällä hetkellä❤️
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista Mami_18! :Heartpink Mulla on huomenna eka neuvola ja ens viikolla ultra. Jännää! Mitenköhän sinne ultraan asti malttaa odottaa... On vasta siis perjantaina ens viikolla. :nailbiting:
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista Mami_18! :Heartpink Mulla on huomenna eka neuvola ja ens viikolla ultra. Jännää! Mitenköhän sinne ultraan asti malttaa odottaa... On vasta siis perjantaina ens viikolla. :nailbiting:

Mulla myös eka ultra ensviikon perjantaina. Alan käymään malttamattomaksi.
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista Mami_18! :Heartpink Mulla on huomenna eka neuvola ja ens viikolla ultra. Jännää! Mitenköhän sinne ultraan asti malttaa odottaa... On vasta siis perjantaina ens viikolla. :nailbiting:


Tsemppiä niin ekaan neuvolaan kuin tulevaan ultraankin! Odottavan aika on aina pitkä.

Mulla on eka neuvola nyt torstaina.
Ultraa saadaan odottaa varmaan aika pitkään,kun varhaisultraan ei sitten pitkän pohdinnan jälkeen päädytty.
 
Hirveä jännitys ollu täällä kun perjantaina lähdin reissuun Kroatiaan ja koittanut olla varovainen syömisten kanssa. Pari päivää jotenkin repinyt alamahaa mutta luulen että johtunut siitä että kävelty helposti 15tuhatta askelta päivässä..
Tuntuu vaan että teen nälkäkuolemaa kun ei meinaa uskaltaa oikein mitään syödä. Onneksi huomenna pääsee kotia:laughing002
 
Kaks kertaa tullu kirkasta verta, ei onneks mitää kauheen isoo määrää mut pönttöön asti ja sit muuten tiputtelee vähän.

Mulla oli kahdessa ekassa raskaudessa todella samantyyppistä ihan koko alkuraskauden ajan. Molemmat siis meni loppuun asti, mutta olihan se nyt henkisesti tuskallista nähdä verta raskaana ja koskaan en mitään selitystä saanut niille verenvuodoille, vaikka lääkärillä ramppasin. Nyt vähän kolmannella kerralla ihmettelen, kun ei ole mitään verenvuotoja ollut, tosin voihan niitä vielä tulla, kun nyt vasta rv 6+0. Viime kerroilla tosin muistelen, että ovat alkaneet jo rv 4-5 ja toisesta olen varma, kun olen kirjoittanut muistiinkin asian.

Olen pohtinut mitä olen tehnyt eri tavalla nyt ja viimeksi. Ainoa mikä tulee mieleen on seksi. Nyt en ole ollut yhtään innostunut aiheesta, kun tää kuvottava olotila vie tosiaan kaiken huomion, eli sitä ei ole tullut nyt alkuun harrastettua ollenkaan. Mietin voiko ne limakalvot olla niin herkät, että aiheutti ihan kirkkaita verisiä holahduksia ja sitten jatkuvaa tuhruttelua. En tiedä. Muistelen myös, että esim. viimeraskaudessa alkuraskauden ultrassa käytyäni seuraavana päivänä pönttöön hulahti ihan reilusti kirkasta verta. Sain tämän jälkeen myös suosituksen olla harrastamatta seksiä ekojen 12 viikon aikana. Muistelisin, että tuhruvuoto silti jatkui ainakin 10 viikolle, vaikka olin varhaisultrasta sinne asti siveä kuin sipuli.

Eli en tiedä olisiko sitten joku limakalvon haavauma mahdollisesti ollut vuotojen takana, mitään kipuja tms. en ainakaan tuntenut. Jokatapauksessa noi vuodot on ihan syvältä, mutta jos ei kovia kipuja ole, niin koeta pysyä rauhallisena, vaikka se varmasti hankalaa onkin! :)
 
Huomenet kaikille.

Alkaa ketuttaan sohvalla nukkuminen,mutta minkäs tekee kun alkaa tuo miehen kuorsaaminen verottamaan jo omia yöunia.
Takana 3h yöunet ja armottoman huono olo muutenkin. Pitäis jaksaa lähteä tuon toisen puoliskon kans freessinä tänään sinne perunkirjoitukseen vaikka yhtään ei kyllä kroppa antais myöten. Vaan luvattu mikä luvattu,eikä tuo herkkis kyllä ilman tukea tulis siitä selviämään.

Mitäs muiden aamuun?
 
Huomenta. Täällä on taas nähty outoja unia ja heräilty vähän väliä klo 5-6. Mulla melkein ainoana oireena on tuo aamuheräily, minkä jälkeen on tosi vaikee saada enää unta. Sitten kun vielä nukahdan vähäks aikaa, herään lopulta ihan väsyneenä. Normaalisti olen aamun torkku, joten itselle tuo on hyvin outoa.

Tsemppiä perunkirjoitukseen Mallura!
 
Mä valveuduin kans yöllä simahdettuani ensin 21.30 (yleensä siis valvon lähemmäs puoltayötä), kolmen aikaan kiersi päässä niin huoli ystävistä kuin suru Notre Damesta (onhan se traagista, mutta ei ehkä yöunien arvoista). Aivan epäluonteenomaista mulle vatvoa tuollain yöllä murheita, mä olen ratkaisukeskeinen, en yleensä murehdi liikoja. Loppuyön nukuin katkonaisesti ja huonosti.

Muutenkin vaivaa koko ajan epämääräinen ahdistus, liekö raskausoire tämäkin.
 
Tsemppiä mallura!
Täällä kans huonoja yöunia vietellään, herään siihen huonoon oloon ja sit hankala saada unta. Aamulla kans herättää sitten huono olo.
Tänään pitäs hoidella asioita.. pitäs katsastaa autoa ja hakea kissoille ruokaa ja mennä vielä istumaan autoon 60km, kun meen sinne varhaisultraan. Mielenkiintoinen päivä siis tulossa :yuck:
 
Kuinka moni on käynyt yksityisellä varhaisultrassa? Mulla on takana vasta yksi keskenmeno ja kierto ei heitä kuin max viikon joka ei kuulemma vaikuta ja en saanut kunnallisesta muutakuin ajan neuvolaan vk 8 ja sit varaillaan ultraa sille vk 11-13. Hitto että päivät kuluu jotenkin matelemalla :banghead: onneksi sain pitkitettyä testin tekoa viikolla niin en viimeviikkoakin oottanu ja pelänny :nailbiting: miettiny että kävisinkö yksityisellä ottaa ultran ni ei tarvis oottaa sinne vk 12 vaan tietäis että onko tuolla oikeasti jotain elävääkin eikä vaan tuulimuna :smiley-ashamed004
 
Mä valveuduin kans yöllä simahdettuani ensin 21.30 (yleensä siis valvon lähemmäs puoltayötä), kolmen aikaan kiersi päässä niin huoli ystävistä kuin suru Notre Damesta (onhan se traagista, mutta ei ehkä yöunien arvoista). Aivan epäluonteenomaista mulle vatvoa tuollain yöllä murheita, mä olen ratkaisukeskeinen, en yleensä murehdi liikoja. Loppuyön nukuin katkonaisesti ja huonosti.

Muutenkin vaivaa koko ajan epämääräinen ahdistus, liekö raskausoire tämäkin.

Mä itkin aamulla kirkon kohtaloa, ei ehkä ihan aiheellista vaikka hurja määrä historiaa siinä menikin ja onhan se upea rakennus.
 
Täällä kans surtiin Notre Damea. Pitää ihmisten olla melkoisen sivistymättömiä raakalaisia että tuhoavat jotain niin hienoa, palan eurooppalaista kulttuuriperintöä, jonka rakentaminen on aikanaan ollut melkoinen ponnistus. Arvelut siis ovat että kirkko ei tuhoutunut vahingossa...
 
Takaisin
Top