Pirkanmaan odottajat

LauraLady

Piirimestaruustason postaaja
Meitä tais olla taysissa synnyttäviä niin monta et laitan tähän erikseen. Ois kiva joskus lähempänä laskettua aikaa sopia jotain treffejäkin. Millasia kokemuksia taysista synnytys sairaalana? Tais monelle teille olla tulossa ensimmäinen?
 
TAYSista ei ole mitään kokemusta. Synnärille osaa mieskin kyllä jo ajaa, kun yhden km takia siellä on jouduttu jo käymään. Olisi mukavaa kuulla kokemuksia siellä synnyttäneiltä. :)

Treffailu lähempänä laskettua kiinnostaa kyllä minua ainakin. Vertaistukea ei voi koskaan olla liikaa! Jos haluaa tapailla jossain yleisemmin, löytyi työväenopistolta muutama kiva kurssi odottaville äideille. Itse olen menossa parille, joten sielläkin pääsee tutustumaan.
 
Itellä jäi henkilökunnasta hyvät fiilikset synnytyksestä vaikka mulla rankka synnytys kokemus olikin. Lastenosastolla myös ihana henkilökunta. Kokenutta väkeä ja ns. Omahoitaja oli se joka enempi autteli nii tiesi jo taustat. Ite itkeskelin synnytyksen jälkeen kun oli vaan niin väsy ja hormoonit. Hyvin kuitenkin hoitajat ymmärsi ja oli tukena ja apuna ku ei vielä tienny mitään vauvan hoidosta.
Se potilashotelli ois kiva kokemus mut mua tuskin sinne päästetään eikä varmaan ensi synnyttäjiäkään.
 
Se synnytysvastaanotto oli mun mielestä pelottava kun ekan kerran yöllä mentiin sinne eikä mies päässy käyrien ja muiden ajaksi mun viereen. Miehet odotteli vaan käytävällä rivissä. Oisin ite halunnu miehen siihen lähelle kun oli yö ja kaikki uutta.
 
Osa Taysin synnyttäjistä vauvoineen pääsevät synnytyksen jälkeen toipumaan potilashotelliin (Norlandia Care) missä koko perhe pystyy yöpymään. Tämä siis mahdollistetaan hyvä kuntoisille äideille ja vauvoille. Myös ensikertalaiset pääsee hotelliin.

Ja minä siis myös tamperelainen, että treffejä vaan pystyyn :)
 
Mulla la 25.6. ja esikoista odotan. Asun Sastamalassa mutta Treelta kotoisin ja siellä duunissa ja tulen mielelläni mukaan.
 
Lempinen, onko sulla tietoa et paljonko maksaa synnyttäneille tollainen perhehuone potilashotellusta?
 
Karmee ku mä oon ummikko mut mitä se synnyttäminen ja osastollaolo sit maksaa?! :-D
 
Eipä kestä, täällä töissä on nyt niin rauhallista että kerkee roikkuun netissä :)
 
Olikos se niin et sit jos lapsi on lastenosastolla niin pitää maksaa hoitomaksua molemmista osastoista?
 
Ihan kiva saada vertaistukea näin paikallisestikin :) oon Tampereelta ja kans la 25.6. :)
 
Laitelkaa niitä laskettuja aikoja kanssa niin tietää vähän keihin ois ehkä mahollista törmätä siä.:) Mun la 7.6 ja ensimmäistä ootan. olen kuullut taysista hyvää jo synnyttäneiden ystävieni kautta joten meen hyvillä mielin sinne ähkimään. Miitinki kuulostaa hyvältä! Oon ainakin messissä jos sellainen saadaan sovittua. :)
 
La 10.6., mutta kun on kaksi tulossa, todennäköisesti synnytys on jo toukokuun puolella. Esikoisia odotellaan. :)
 
Takaisin
Top