Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

täällä käytii pistämäs eka 500mg/2ml ruisku progesterone retard, viel ohjeiden mukaa toinen ja sit odotellaa vissii koska aika vahvaa tavaraa. jos tulee plussa ni jatketaa kerran viikossa sama annos ekan kolmanneksen ajan. lisäks jos plussa suodaa ni miniaspiriinia taidan vetää sen 100mg/pvä, että sellasta.
 
Tervehdys kanssasisaret! Kuinka pyyhkii?

Gatusa, mitä noi sun lääkkeet oikein on? Tai siis mitä vaivaa auttamaan/korjaamaan?

Sleepwalker, oletko toipunut aukiolotutkimuksesta?

Itsellä menossa pp5, eli viides päivä alkionsiirron jälkeen. Olo oli alkuun aika seesteinen "ei tässä mitään enää itse voi tehdä" -meininki, ja sen jälkeen on ollut "ehkä tärppi käynyt" -olo, mutta enimmäkseen "ei kuitenkaan ole tärpännyt" -fiilis. Ja fakta on, että onnistumisprosentti lienee enimmillään 30 (pessimisti minussa huuhtelee, eli 60%:lla ei hoito onnistu). Mahaa on turvottanut punktiosta lähtien ja nippaillut vähän eri puolilta. Mitään selkeää kohtaa en ole paikallistanut. Iltaisin on paleltanut, mutta mua paleltaa muutenkin aina. Siinäpä ne "oireet". Oliko sulla Goodhope jotain aavistuksia ennen testin tekoa? Millaisia? Ja oliko oireita ennen plussaa?
 
Nine: kun mulla noita keskenmenoja tullu 4 peräkkäin ni kokeillaa josko seuraaval kerral pysyis kyydis. eli progesterone retard 500mg jos keho ei jatka tarpeeks kauan progesteronin tuotantoa ni tuki mulla ei tietoa omast tilanteest mut kokeillaan nyt, miniaspiriini 100mg/pvä ohentaa verta ettei tulis mahollisest tukosta ja lisää tietenki verenvirtausta kohtuun. foolihappo se perus kaikille että kehittyis normaalist, rautatabletit anemiaan.

on: täällä kp 29/34-35? eipä oikein mitää oireita suuntaa tai toiseen, yleensä tässä vaihees ois hirvee pms joka tekee suunnillee toimintakyvyttömäks. nyt ihme seesteinen olo, tänää ekan kerran tuli hienoista mielialan vaihtelua mutta pistän pms:n piikkii etten putoo korkeelt. valkkari jatkuu eli ei kuivaa kautta oviksen jälkee jota en kyl ees tuntenu täs kierros, pikku nippaus oli mut siinä kaikki ja yleensä oviksen aikaa oon kaksinkerroin kipujen takia. eile vähä nippas alavatsast mut pistin vatsantoiminnan piikkiin ku rautatabletit aiheuttaa ongelmia.
 
Nine: Kyllä oon jo toipunut. Pari päivää olo kyl oli ku ois täti tunkenut uudelleen kylään. Hieman enemmän oli jopa kipuja, mutta ne on nyt onneksi ohi. Mä pidän teille peukkuja, että se kyytiläinen olis kovasti tarrannut kiinni. Tsemppiä!

ON: Täällä nyt vaan odotellaan seuraavaa kiertoa ja sitä, että pääsen kokeilemaan clomeja. Pitäisi osata pitää pää kylmänä eikä liikaa uskoa, että niiden avulla onnistutaan, mutta kun niin kovasti jo haluaisin sen plussan... Tällä kierrolla ei kai vielä ovista ole ollut, mutta taidanpa tämän kierron ottaa ihan rennosti enkä edes tikuttele. Ehkä...

Paljon plussatuulia kaikille!
 
Kävimme siellä ava-klinikalla torstaina. Ja siellä lääkärin kanssa juttelun päätteeksi. Olen päättänyt jättää alkoholin ja tupakan menneisyyteen ja aloittaa samaan syssyyn laiharinkin... hullua ehkä mutta, ensi kertaa tuntuu päätös oikeastaan todella hyvältä. 

Jos tuolla kaikella saamme lapsen niin se on sen arvoista. 
 
Moikka!

Ninen rohkaisemana uskallan vähän tännekin suuntaan jo huhuilla... Tilanne on siis se, että ollaan mieheni kanssa yritetty saada toista lasta alulle reilun vuoden verran ilman toivottua tulosta. Meillä on 06/11 syntynyt esikoinen, joka aikoinaan tärppäsi heti ekasta yrityksestä. Nyt toisella kierroksella ollaan ehdittykin sitten kokeilemaan jos jonkinmoisia vippaskonsteja greippimehusta punaviiniin ym. Viimeisimpänä aluevaltauksena rupesin syömään homeopaattisia valmisteita, mutta eipä niistäkään näytä olevan hyötyä. Aika lapsettomuuspolille on toukokuun lopulla.

Tämä sekundaarinen lapsettomuus on tullut mulle ihan puun takaa. Jotenkin naiivisti ajattelin, ettei meillä olisi mitään ongelmia saada toista lasta alulle, kun ei se ollut vaikeaa ensimmäisenkään kohdalla. Toivon, että täältä löytyisi vertaistukea ja teidän juttuja lukemalla saisin kerättyä rohkeutta tutkimuksia varten.
 
Pääsiäinen tuli ja meni, ja kyytiläinen edelleen mukana :)
Tervetuloa Margeliini, ja tutuksi tullut tervetulotoivotus myös sinulle: toivottavasti vierailusi tässä keskustelussa jää lyhyeksi.
Eetulalle kovasti tsemppiä elämänmuutokseen ja Sleepwalkerille tähän luomukiertoon ja jos tästä ei tule plussaa niin sitten pidetään peukkuja clomeille. :)
Nine, mulla oli siirron jälkeen oireina kovasti vihlomista kohden seudulla ja välillä myös huimausta. Jotenki oli vain sellainen onnellinen olo, vaikka pessimisti minussa yritti kovasti jarritella ennen kun on mitään varmuutta. Tein itse testin ensimmäistä kertaa 9 päivää siirron jälkeen (13 pv pregnylin pistämisen jälkeen. Pregnyl voi antaa virheellisen tuloksen 10 pv pistämisestä) ja se oli jo haalea plussa. Tein teztin veilä kolmena seuraavana päivänä ja koko ajan viiva tuli selkeämmäksi. Viimeisen kotiyestin tein samana päivänä kun oli verikoe. Sitten oliki jo väsymys oireena niin ettei ollu epäilystäkään :) Eli, tuo sinun vihlominen kuulostaa tosi hyvältä. Pidän peukkuja ja olen hengessä mukana!
 
Tervetuloa Margeliini tällekin osastolle! :)
Jospa teidän solut herää tässä lapsettomuustutkimusjonossa ollessa, niin kuin aika monelle käy. Toukokuun loppuhan on jo ens kuussa. Yks vai kaks kiertoa ehtii vielä olemaan tässä ennen? Minne olette menossa tutkimuksiin (julkiselle/yksityiselle?)? Oliks sulla minkä verran ikää? Lähteekö mieheke ihan mielellään hoitoihin? Niinkun taisin tuolla toisaalla mainita, niin meillä meni ihan huokkaan monia monia kuukausia, kun alotin ukon pehmittelyn niin myöhään. Ja puun takaa on kyllä tää meidänkin sekundäärinen tullut, eka kun tärppäsi luomusti.

Gatusallakin on kierto loppusuoralla! Onko sulla mahis päästä tarkempiin tutkimuksiin siellä-missä-ikinä-nyt-oletkin?

Sleepwalkerille joutuisaa odotusta seuraavaan clomikiertoon asti! Nytpä on ainakin yksi troppi arsenaalissa, jolla edetä kohti tavoitetta!

).(
Täällä vaan nippailee ja pientä vihlomista, mutta se menee kyllä punktion jälkimainikien piikkiin. Tissit on yyybekipeät, mutta se on Lugejen ansiota (kolme inssiä viime vuonna, ja samat tissikivut aika Lugejen kanssa). Hirveesti ei muuta ole oireistossa. Tosin esikoisenkin aikaan oireet alkoivat vasta rv 6 paikkeilla.

Oletteko te miettineet näitä hoitoja siltä kantilta, että onko oikein yrittää väkisin toimia nk. luonnon toimintaa vastaan? Siis siten, että kun väkisin lääkkeillä buustattuna yrittää saada sitä pientä alulle, niin onko odotettavissa ongelmia... Luontohan on iät ajat tehnyt valintaa, ja heikoimmat vaan ovat jääneet syntymättä... Tällaisia pyörii mielessä, jos mahdollinen nega pärähtää ja pitää tehdä päätöksiä jatkosta. Meillähän on ihan mukavasti alkoita pakkasessa (olikohan niitä top-luokkalaisia 8 kpl). Voiko pakkasessa olleesta solusta oikeasti tulla jotain ihan kunnon ihmistä?!? (Toki tiedän, että voi, ja tutkimustenkin mukaan näillä ivf/icsi -lapsilla on vain hyvin vähän enemmän joitakin sairauksia/vaivoja verrattuna luomulapsiin). Vai yrittääkö joku korkeampi taho (mikä se sitten kenenkin mielestä on) kertoa, että älkää nyt hyvät ihmiset yrittäkö tolla solu-combinaatiolla enää. Tiedä sitten :).
 
goodhope: Kiitos. Kyllä mäkin toivon, että tänne keskusteluun liittymisellä olis joku maaginen vaikutus raskautumiseen ;) Onnittelut sulle kyytiläisestä! Kuinka pitkällä olet?

Nine: Mulla on ikää 28 vee ja mies täyttää pian 27. Julkiselle puolelle ollaan menossa ja täpärästi kaksi kiertoa ehtii vielä olla ennen ensikäyntiä. Mies oli aluksi tutkimuksia/hoitoja vastaan, mutta näköjään hänkin on nyt tajunnut, että aika huonolta meidän tsäänssit luomuraskauteen näyttää. Kerroin siis hänelle ihan tilastotietoa asiasta, diplomi-insinööri kun on ;) Nyt siis ihan mielellään on tulossa tutkimuksiin. Mä en oo vielä ehtinyt paljoa miettimään kuinka pitkälle mahdollisesti oltais menossa hoitojen suhteen. Mä en näe luonnon avustamisessa enkä välttämättä pakottamisessakaan mitään pahaa. Lapsen haluaminen on niin suuri ja kokonaisvaltainen asia (ainakin monille naisille) ja se on mun mielestä jokaisen oma asia kuinka pitkälle haluaa siinä mennä. Hyvä, että lääketiede voi tehdä monen unelmasta totta. Sitä en kuitenkaan ymmärrä, että jossain on mahdollista vaikuttaa lapsen silmienväriin ym. mun mielestä yhdentekeviin ominaisuuksiin.

Haluaisitteko te muut kertoa, mitä ensimmäisellä käynnillä lapsettomuustutkimuksissa on tapahtunut? Meillä ei ole muuta tietoa kuin että siellä keskustellaan tästä tilanteesta ja mahd. sisätutkimus ja munasarjojen ja kohdun ultraus. Miehen olisi kylläkin tarkoitus käydä simppatestissä, jotta ne tulokset ehtii valmistua ennen ensikäyntiä. Ja kuinka tarpeellista on miehen läsnäolo siellä? Mietityttää vaan miten saadaan esikoisen hoito järjestettyä silloin. Sukulaiset ja tutut ainakin olisivat heti kyselemässä, etä mikäs se sellainen meno keskellä viikkoa heti aamusta on, jonne meidän molempien pitää mennä eikä tyttöä voi ottaa mukaan :(
 
Margeliini, tosta ekasta käynnistä. Olis se kai hyvä, että siellä on näytillä molemmat. Jatkossa voikin nainen useinmiten asioida yksinkin. Ekalla kerralla käydään läpi mahdolliset tulevat kuviot, allekirjoitetaan hoitosuostumus (molemmat allekirjoittaa) ja usein kai mieskin "silmäillään". Mutta kai ne suostumukset voi allekirjoittaa sitten tokallakin käynnillä. Joo, ja siis ekalla käynnillä tehtiin se ultraus, aika lyhyt käynti taisi olla.

Heh, me oltiin ennen esikoista jo Väestöliitossa suunnittelukäynnillä (hoitoihin asti ei silloin keritty, kun tärppäsi), ja heti ekalla käynnillä lääkäri käski mieheltä housut pois. Mies vähän epävarmana avas pöksyt ja lääkäri tutki sukukalleudet (mahdolliset suonikohjut, epämuodostumat tms). Ja silloin mies sai lähetteen siemennesteanalyysiin, mutta teillä se taisi olla tehty jo ennen ekaa käyntiä toisaalla.Tässä tokaa yrittäessä hakuduttiin sitten samalle lääkärille ja taisimme ekalla käynnillä olla molemmat. Sittemmin olen asioinut aina yksin, ja inssien ja ivf:n h-hetkellä mies on vaan käynyt labrassa viemässä uimarit.

 
juu kierto loppusuoralla ja jännitetään. ei pms oireit, ukkosherkkyys tiessään kuten viimeksikin kun raskaana ja nyt ukkostaa... nippailuu munasarjois välil, tajutont väsymyst, lievää etomist välil ja aamunälkä.

toivottavast mahollisimman moni teist saa pian plussan hoitojen avulla mikäli luomust ei onnistu. eipä meil hirveest mahiksii ole ellei nyt yksityiselle syöksy mut kallist. jos nyt tärppää ni mä meen ultraa ykstyiselle joka tapaukses.
 
 heipsan taas!

tervetuloa uusille !

ON : kävin eilen hormoonitesteissä kierto siis nyt 5/ ??? primoluteilla alotettiin menkat ja toukokuussa sit kuulee tuomioo suuntaan tai toiseen ... mut hei mun mies on ihana ! ostettiin eile ovis testejä niin herra laski et koska pitäs alkaa tikuttaan :)) aikas söpöö kun yleensä sen kommentit on just et joo kyllä se siitä ja hohhoijaa akkojen juttuja tyylillä ja nyt laskeskeli ite et koska pitäs tehä jotain :D
 
saiski87: toivottavast teil tärppää sit täs kierros, ihana että mieski osallistuu nyt aktiivisemmin eikä vaan totea noit klassisia miesten kommenttei :)

on: dpo 11 menossa jipii, kohta testaamaan. ei mitää menkkaoireit vieläkää, ei pms oireita koko kierrossa ja nyt sit alko yhtäkkiä paleltaa ja lämpötila on yli 20oc. kunnon aivastuskohtaus tuli palelun kans yhtäaikaa ja nokka ollu joitai päivii tukos. uskaltaiskoha huomen aamulla testata, mä en tiä tarkallee mun kiertoo meinaan onko 34, 35 vai kenties 33 ku oli vast ekat menkat tammikuisen km jälkee. en  muista kunnol millo oli ovislimat, tais olla kyl jossa kp 20 tienoilla. mulla luteaalivaihe on yleensä sen 13pvä ni pystysköhä huomen aamul näkee 25uI herkkyydel onko raskaana. niin malttamaton olo ku mul aina hirvee päänsärky enne ukkost, eile ukosti mutten kärsin enne sitä päänsäryst enkä sen aikanakaa ja ainoo mikä on mun elämän aikana poistan ukkospäänsäryn on raskaus.
 
Nine: Niinhän se varmaan olis kuitenkin hyvä molempien olla siellä ekalla käynnillä... Ihan jo periaatteestakin, että tässä hommassa ollaan molemmat, vaikka tää enimmäkseen tuntuu mun päänvaiva olevan :/ Koska sä voit tehdä testiä? Toivottavasti olis pikkuinen vielä matkassa. Vai kuinka monta alkiota sulle laitettiin?

saiski87: Kiva, että sun mies on noin hyvin mukana asiassa :) Noi yleisimmät kommentit kuulostaa hyvin tutuilta ;)

Gatusalle tsemppiä! Testaa ihmeessä, jos et malta odottaa :)

On: Täti has left the building! Jee :) Taidan vielä tässä kierrossa syödä homeopaattiset ja sit saa riittää. Ovistestejä on kaapissa, mutta ei huvittaisi testata, siitä kun saa vaan kauheet paineet itselleen.
 
Toivottavasti Gatusa kyse on juurikin siitä että pieni alku olis tullu kyytiin :D ja jos niin miljoona liimapurkkia taskuihin et pysyis matkassa :))

tärppejä vaan kaikille ja sitten liimaa mukaan et pysyvät matkas <3
 
Hyvä ukko sulla Saiski! :)

Hooray for your täti, Margeliini! Millaisia palleroita ne homeopaattiset jutut on? Mä olen suunnitellut tuonkin alueen valtaamista tässä lapsenhankinnassa, mutta on jäänyt kokeilematta. Olis kiva kuulla kokemuksia! Millainen lääkärikäynti oli? Eikö se ole aika kokonaisvaltaista hoitoa, tai siis että koko kroppa ja elämäntilanne ja muut otetaan huomioon? Ootko kokeillut (tai te muut) vyöhyketerapiaa? Sorry jos olette aiheesta jossain yhteydessä aiemmin kertoneet, ei ole osunut silmiini. Monilta palstoilta olen saanut lukea, kuinka vyöhyketerapiastakin on voinut olla apua. Minä olen käynyt vyöhyketerapeutiksi opiskelevan kaverini harjoitus-hoidettavana, mutta tulosta ei ole tämän vauva-asian suhteen tullut. Hoito on kyllä rentouttavaa, ja ihmeen kipeitä pisteitä löytyy esim. korvasta. Ja just silloin mulla oli esimerkiksi yläselkä aivan lukossa esikoisen nostelusta, ja juuri se yläselkää vastaava paikka oli tosi kipeä myös korvassa. Aika huikeeta oli huomata yhteys. Sitten oli pari muutakin kohtaa, joiden myötä aloin uskoa tuohon terapiaan. Jotkut vyöhyketerapeutit ovat "erikoistuneet" lapsettomien hoitoon.

Goodhope!! Kerro kuulumisia! Olet tällä hetkellä ainoa real todiste ekan IVF:n onnistumisesta!! Mikä olo?

Napaa. Täällä testipäivä lähestyy. Väestöliiton paprussa lukee, että testipäivä on aikaisintaan 16 vrk:n kuluttua munasolujen keräyksestä. Mitään arvauksia en osaa tehdä suuntaan enkä toiseen. Ihmeen seesteinen olo on, enkä taida edes tehdä testiä yhtään aiemmin. Yleensä availen testipaketteja jo pari päivää ennen oletettuja menkkoja. Katsotaan nouseeko testikuume tässä loppuviikosta. Naamariin on ilmestynyt kaksi järkkyä FINNIÄ (mulla on ollut finnejä viimeksi varmaankin 15 vuotta sitten), ja nenä on vähän tukkoinen (imurointi voisi auttaa). Mjoo, kaippa sitä voisi kömpiä petiin.

Ainiin. Peukut Gatusalle!!!
 
kiitos tsempistä, kp 33 menkkoja ei näy eikä oireita ole muuta ku hirvee väsy yliherkkä, tukkosuus. mies ei ostanu testiä ku rahat meni kaikkee muuhu. aloin eile itkemää ku sano ettei tule testiä eikä kyl siteitäkää menkkojen varalle.
 
että sellasta täällä. yritän tolkuttaa että ei ol tärpänny etten pety niin pahast mut pää sanoo että raskaana ollaa taas, josko sais sen progesterone piikin vaikka tänää laitatettuu, oiskoha ees siihe rahaa. sen tarkotus estää keskenmeno mikäli keho ei tuota tarpeeks progesteronia alkuraskaudessa.
 
Nine: Ne homeopaattiset sain siis homeopaatilta, jonka vastaanotolla kävin muutama kuukausi sitten. Kyseli lähinnä kuukautiskierrosta, miten mun edellinen raskaus ja synnytys meni ja imetyksestäkin jotain puhetta taisi olla. Niitä hormonitoimintaan ja raskautumiseen vaikuttavia homeopaattisia valmisteita on niin monia, että sen takia suositellaan käymään siellä homeopaatilla, että saa omaan tilanteeseen sopivat dropit. Mä otan ne mun pillerit ma-pe (sellaisia pieniä rakeita, annetaan sulaa kielen alla) ja la-su ja menkkojen ajan pidetään taukoa. Niistä kokemuksista sitten... ei nyt vielä ole toivottua tulosta saatu :( Nyt on kolmas kierto, kun syön niitä. En tiedä johtuuko homeopaattisista, mutta pari viimeisintä kiertoa on olleet vähän lyhyempiä kuin mun kierrot yleensä. En tiedä uskonko, että niistä jotain apua on, mutta mä lähdinkin siihen hommaan ihan kokeilumielellä ;) Siihen tyyliin, että kokeillaan nyt kaikki keinot, ettei kukaan voi ainkaan väittää, etten olis yrittänyt kaikkeni. Tsemppiä nyt sinne piinapäiviin! Mahtaa olla jännää...
 
Eetula: Tsemppiä elämäntapamuutokseen. Hieno päätös.

Margeliina: Tervetuloa joukkoon. Hienoa, että teilläkin tutkimusten aloitus lähenee. Meillä ensimmäinen käynti oli maaliskuun alussa ja nyt on takana myös munatorvien aukiolotutkimus. Ei se meilläkään ihan helppo päätös ollut lähteä tutkimuksiin, mutta oon kyllä tyytyväinen, että löydettiin rohkeutta hakea apua. Nyt ainakin vielä on taas hieman toiveikkaampi olo. Meillä mies oli jo käynyt simppatestissä ja mä verikokeissa. Mies on saanut pitää lääkärissä housut jalassa ja vaan mua on kopeloitu. Ekalla kerralla lähinnä keskusteltiin meidän täyttämistä esitietolomakkeista ja meidän elämästä ja raskauden yrittämisestä. Vähän siinä jo mietittiin jatkoakin, mutta clomit sain vasta aukiolotutkimuksen jälkeen. Hyvähän siellä olisi molempien olla, koska itse huomasin, etten kaikkiin asioihin olisi osannut miehen puolesta vastata ja olihan sen tukikin tärkeää. Tuli meinaan kyyneleet silmiin sitten autossa. Lähinnä kyllä helpotuksesta, koska oikeastaan kaikki mun pelot osoittautui turhiksi. Siis eihän mikään takaa, että me vielä se lapsi saadaan, mutta ainakin meidät on otettu vakavasti ja apua on tarjolla.

Goodhope: Onnellista odotusta. <3

Nine: Alan ehkä jo toistaa itseäni, mutta mä niiiin toivon, että testipäivänä saatte selkeän plussan. Tuohon luonnon sörkkimiseen voisi todeta, että kaikki lääketiedehän on enemmän tai vähemmän sitä. Elinaikaa pystytään pidentämään ja hoitamaan paljon sellaisia sairauksia, mitkä ennen olivat kohtalokkaita. Ja onhan ehkäisykin luonnon vastaista. Eivätkä kaikki luomulapsetkaan ole terveitä. Hankalia juttuja ja vaikeita päätöksiä, mutta todennäköisesti ne täysin elinkelvottomat yksilöt menee kesken. Toivottavasti teidän kyytiläinen on joka suhteessa parasta laatua.

Gatusa: Toivottavasti siellä on tärppi käynyt!

Saiski87: Ihanaa, että siellä on mies noin mukana. Oman rakkaan tuki on kyllä tosi tärkeää näissä asioissa. Meillä välillä mies turhautuukin tähän tilanteeseen, mutta osaa se tarvittaessa olla korvaamatonkin.

ON: Tänne ei mitään uutta. Vaaka kyllä näyttää jo vähän pienempää lukua, mutta työt stressaa. Ovistestit on pysyneet paketissa ja saavat varmaan pysyäkin.

 
Takaisin
Top