Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

Clearbluella Raskaana 1-2 eli oho..... matala lukema mutta en todellakaan tiedä koska olisin hedelmöittynyt....
 
Eetula: Hirmuisesti tarrasukkia matkaan. Toivotaan, että kaikki menee nyt loppuun asti hyvin. Uskomattoman hienoa, että teillä kävikin noin. <3 Nyt tässä siis ne ihan oikeat valtavan suuret ja lämpimät onnittelut!
 
Onnea Eetula tosi paljon, toivottavasti menee hyvin loppuun asti! 

Ja uskokaa tai älkää (itse en ota vieläkään uskoakseni) että meille tuli plussa ensimmäisestä ivf:stä!!! Kotitestillä jo muutama päivä ennen verikokeita näkyi haalea viiva ja se vahvistui päivä päivältä ja lopullisen vahvistuksen sain kun klinikalta soitettiin että onneksi olkoon, positiivista näyttää ja vahvasti!!! Nyt vain täytyy pitää kaikki sormet ja varpaatki ristissä, että kaikki menee hyvin. 

Ninelle kovasti tsemppia hoitoihin. Missäs vaiheessa teillä on hoidot menossa? 
Meillä aloitettiin temmi-helmikuun vaihteessa synarelalla kaks suihkausta aamuin illoin. Parin viikon päästä seurannassa todettiin että oma toiminta on seis ja sitten aloitin puregonin pistämisen 150IU/päivä ja vähensin synarelan puoleen (yks aamulla, yks illalla). Vajaan viikon pistämisen jälkeen oli verikokeet ja samalla viikolla lopullinen seurantaultra. Naistenklinikalle päästiin heti sitä seuraavalla viikolla. Mulla annokset oli ehkä liianki suuria, rakkuloita oli 25, munasoluja 19 ja keräyksen jälkeen lievä hyperstimulaatio. Kuitenki saatiin kyytiläinen mukaan ja tavaraa pakkaseenki tulevaisuuden varalle. Nyt odotellaan sitten huhtikuun alkua, silloin olis alkuraskauden ultra. Toivon vain koko ajan että kaikki menee hyvin. En jaksaisi enää pettyä...

Meillä oli hoidot naistenklinikalla. Siitä olin kuullu paljon kaikkea ei niin hyvää, mutta täytyy sanoa, että minun mielestä siellä oli kyllä tosi ihana henkilökunta. Vaikka siellä on kiire, niin heillä on kuitenki aikaa olla läsnä ja välittää ja elävät aidosti mukana. Itse punktio oli nimittäin minun kohdalla tosi kivulias, vaikka olinki melkosessa pöllyssä lääkityksen takia, mutta lääkäri ja hoitajat oli niin ihania että menisin koska vain uudelleen jos tilanne niin vaatisi. Ja siellä sai kyllä heti hyvän esilääkityksenki, että saman tien laski stressikäyrät :)

Kovasti tsemppiä teilleki hoitoihin! 
 
Goodhope, vau! Ihanan kannustava uutinen! Kaikkea mahdollista hyvää matkaasi!! <3 sulla siis hoito vähän eri kaavalla. mä alotin kp 2 puregonin (100 yksikköä), ja huomenna kp 6 välitsekkaus väestöliitossa. varmaankin saa vähän käsitystä jo muniksien määrästä. eka keräys jännittää kyllä. onko sulla varhaisultra tuolla lapsettomuuspolilla?>
 
Ollaan toispaikkakuntalaisia, niin saan käydä ultrassa oman alueen keskussairaalassa. Sen takia meillä myös oli tuo synarela, kun on asuu kauempana klinikasta, niin niiden täytyy saada täsmättyä päivät oikein. 

Älä suotta jännitä sitä keräystä. Vaikka sanoinkin että se sattui, niin niin hyvässä pöllyssä siinä oli, että jälkikäteenki koko tilanteen muistaminen on hankalaa. Kerrot vain sitten rehellisesti ennen keräystä että jännittää, niin saat varmasti heti kunnon esilääkityksen. Mullekin sanottiin, että täällä ei turhaa tarvi jännittää, lääkkeet löytyy kyllä :)
 
Goodhope: Onnea valtavasti. Toivottavasti kaikki menee loppuun asti hyvin.

Eetula: Sinne iso voimahali. Ihana asenne sulla kylläkin on. Arvaat varmaan, että lueskelin sun kuulumisia sieltä toisesta ketjusta... Mutta on kyllä hienoa, että aiemmasta tuomiosta huolimatta saatatte vielä onnistua ihan omilla muniksilla. Paljon tsemppiä!

ON: Täällä vaan odotellaan, että täti suvaitsisi saapua, että pääsisi varaamaan aikaa sinne munatorvien aukiolotutkimukseen. Tämä on kyllä yhtä odottelua. Tai no eilen kävin luovuttamassa taas pari putkea verta, kun nyt tutkitaan mm. paastosokeri. Verenpaineen kanssa mulla on kanssa ongelmia ja nyt sitten sain lääkityksenkin siihen. Töissä vaan päiviteltiin, että miten noin nuorella (28 v.) jo on tollasia ongelmia. Suvussa on kyllä paljon vastaavia ongelmia, ettei tämä sinällään ole yllätys. Ja lääkitys on nyt jo sellainen, että se sopii myös raskaana olevalle. Pitäisi saada elämästä hieman stressittömämpää niin ehkä tämäkin ongelma helpottaisi, mutta se on helpommin sanottu kuin tehty... Onneksi sentään lääkäri ymmärsi tämän lääkitykseen liittyvän asian heti eikä alkanut yhtään väittelemään siitä. Ja nyt kun tuokin asia saadaan edes lääkityksellä kuntoon, niin OI-hoitojen aloittamiselle ei ole esteitä. Kunhan nyt saataisiin se aukiolotutkimus vaan alta pois...
 
<3 kiitos... mudasta ei voi nousta kuin ylöspäin..... eli hgc vai oliko se hcg arvo oli tänään pudonnut 7 eli raskaus on mennyt kesken. no mutta kohti uutta nousua!! oikealla lääkityksellä kaikki on mahdollista! ensin kärvistellään tämä henkinen ja fyysinen kipu ohi.> mulla on onneksi ihana mies ja koira.... Viltsu tuli kaunalooon äsken ja tossa se nukkuu mamman kainalossa :) varasin ittelleni vyöhyketerapian, tiistaina käyn kkeissa paastosokeri, paastoinsulini, kilpirauhaset, kolesteroli jne. Gyne on myös varattu ens kuun alkuuun.
 
Eetula, kylläpä teillä on ollut tunteiden vuoristorataa viime viikkoina. Voimia! Sleepwalker, joko aukiolotutkimus on varattu? Itsellä se meni helposti, ei ollut kivulias. Tietty tuntemukset on yksilöllisiä. Goodhope, onhan kyytiläinen tiukasti mukana? Mikä rv sulla on se eka ultra (hoitojen jälkeen)? ).( Punktio on onnellisesti takana! Onnellisesti sikäli, että oli nopea ja kivuton toimenpide! Sain vielä alkuun puolet pienemmän satsin sitä humautusainetta (painan alle 50kg), olisin saanut lisää tarpeen mukaan, mutta ei tarvittu. Toimenpide kesti alle 10min ja saalis oli 17 munista. Maanantaina kuullaan moniko on hedelmöittynyt. Toivottavasti ainakin yksi vahva alkio saadaan kyytiin. Sitten alkaakin varsinaiset piinailut. Ja inha 2 viikkoa Lugejen kanssa sotkiessa. Menestystä itse kullekin!!!
 
mä en tiä oikei mihin osastolle kuulun ku me ollaa yritetty raskautta 05/11 lähtien, lopputuloksina oli reilussa vuodessa 4km (km ajankohdat 11/11, 3/12, 6/12,1/13). eli ei ol onnistun, yrityksest ei puutetta. tääl missä me ollaa ei ole hyvii edellytyksiä tutkia mitää. nuo km:t on ollu peräkkäisiä. ja uutta yritystä taas kun 3.3 oli ekat menkat viimeisimmän km:n jälkeen joka oli tammikuus.
mutta kukaan meist ei luovuta eihän, niin kauan ku on mahollisuus eli ennen menopaussia ni yrityst löytyy ja kyllä me kaikki viel saadaa inshaAllah oma pienokainen sylii :)
 
Tervetuloa joukkoon Gatusa, toivottavasti pääset täältä siirtymään pian muihin ryhmiin :). Itse en ole vielä uskaltanut siirtyä odottajien joukkoon, vaikka kyytiläinen on öysynytkin mukana. En vain vieläkään usko todeksi koko asiaa, vaikka oireetkin muistuttaa asiasta jatkuvasti. Nine, meidän ultra on rv 8, millään en enää malttais oottaa. Mutta Se varattiin varmuudeksi sinne saakka että varmasti kuuluis sydänäänet. Ihana kuulla et sulla meni kaikki tähän saakka hyvin, ilmoittelehan jatkostakin! Pidän kovasti peukkuja että mahdollisimman moni hedelmöittyy ja lähtee jakautumaan ja sulle saadaan prima-alkio kyytiin!
 
kaippa se pitäis minunkin tähän ryhmään liittyä..

ollaan yritetty saada vauvaa nyt puoltoista vuotta ja nyt hutkitaan julkisen puolella hormoonitestejä ja spermanäytteitä jajaja toukokuussa olis vasta kumminki aika lääkärille et saadaan vastauksia.. yks km 3/13 mutten ei oo ollu mitään.. olis vaan ihanaa jo saada se plusssa pysyväksi <3

kaikille tsemppiä yritykseen ja plussanneille kaikki mahdollset liimat että pikkuinen pysyy matkassa !!
 
tsemppiä kaikille että saatte plussan pian ja oman pienokaisen syliin :) jos hoitoihin menossa niin toivottavasti onnistuvat.
 
Eetula: Mites siellä nyt voidaan? Tsemppiä hirmuisesti! <3

Nine: Hienoa, etä punktio meni hyvin. Toivottavasti saatte ainakin sen yhden superhyvän alkion kyytiin ja se tajuaa tarrata kovaa kiinni. Sinnekin hurjasti tsemppiä. Ja täällä on jo aika varattu aukiolotutkimukseen. Tai siis tänään on jo se tutkimuskin... Toivottavasti mullakaan ei olis kamalan kivulias reissu. Onneksi mies kuitenkin lähtee kuskiksi.

Gatusa: Tervetuloa joukkoon. Kurjaa, ettei teillä ole oikein mahdollisuutta selvittää miksi ootte joutuneet kärsimään noin monesta perättäisestä km:stä. Tai no, eipä kai niissä tutkimuksissakaan aina mitään syytä selviä. Toivottavasti teillä pian tärppää uudelleen ja sitten kaikki menisi niin kuin pitääkin.

Goodhope: Tsemppiä ultran odotteluun. Odottavan aika on pitkä.  

Saiski87: Tervetuloa joukkoon. Täällä kanssa on vasta aloitettu tukimukset julkisella puolella. Meillä ei ole yhtään plussaa taustalla, mutta täytyy toivoa, että pian sellainen saadaan. Välillä meinasi hermot mennä, kun asioiden etenemistä joutui odottelemaan. Ja varmaan täytyy jatkossakin odotella, jos rankempiin hoitoihin joudutaan. Mutta eiköhän sen kaiken kestä, jos tuloksena on se oma nyytti. 

Ja sitten vielä pikainen ON: Kohta pitäisi lähteä sinne aukiolotutkimukseen. Jaiks! Onneksi mies lähtee kuskiksi. Voin sitten rauhassa keskittyä vain itseeni ja omiin oloihini... Ei se kamalampaa voi olla kuin hammaslääkärissä käynti... Eihän...
 
toivotaan sleepwalker ja toivottavast teilläki tärppää pian ja saatte pienokaisen :)
minä se aloin eilen neulomaan yhtäkkiä, en tiä miks mut tänää päätin että teen vauvan makuupussin ja vuoraan sen fleecellä, väri mintunvihreä ni sopii molemmille mikäli pikkunen suodaan. ovis oli vissii sit eilen ku nippas vähän eli jännitetää ja toivotaa parasta. mulla se yks löytyy (kouluikänen) kyl mut sen jälkee vain vastoinkäymisiä.

tsemppiä kaikille ja Goodhope onnea raskautumisen johdosta, teen du'aa että kaikki menee hyvin ja saat vihdoin oman pienokaisen :)
 
Tervetuloa Gatusa ja Saiski! Toisinaan keskustelu täällä on vähän hiljaista, mutta jospa nyt tulisi mukaan lisää keskustelijoita.

Gatusa, oot aika sitkeä nainen! Itse en ole kokenut km:a, ja sulla niitä on jo noin monta! Pelkkä lapsettomuus on jo rankaa, mutta tuo jatkuva toivon herääminenja ilo, sen jälken pettymys -huh huh! Kaverillani oli kaksi km:a, ja hänelle sanottiin että vasta kolmen jälkeen aletaan julkisella tutkimaan. Teilläkö ei sitten saa mitää tutkimuksia siellä?

Kerrohan Sleepwalker kuinka aukiolotutkimus meni! Toivottavasti oli piece of cake.

).(
Nyt on kyytiläinen kyydissä! Loput laitettiinhyvälaatuisina (oisko ollut kuusisoluisia?) pakkaseen odottelemaan tulevaa. Ja samalla mäjähti 2500 egun lasku (sis. lääkärit, toimenpiteen, lääkkeet, pakastusmaksut), että nyt sitten vaan jännäillään. Ihan joka kuukausi ei tuota rahaa ole irrottaa... Täällä siis "seesteistä" seuraavat kaksi viikkoja, jolloin tuupataan Lugeja alakertaan. Kertokaa te muut sillä välin kuulumisia! :)
 
Kyllä olo rupee oleen semmoinen että vois jo jotain tapahtua.. eikä se km todellakaan ole helppoa mut EHKÄ hetken kuluttua siitä se antaa kumminkin toivoa että uusi pienokainen vielä joskus olis sylissä.. varsinkin nyt kun teen jo unissanikin niitä testejä :) oli eka kiva herätä et oon raskaana ja sit hetken päästä tajuta et de oli unta... mutta jospa se olis ollu etiäinen ;) toivoa sopii ainakin.
ihanaa kevättä kaikille ja paljon paljon plussatuulia ja kyytiläisille tarrasukkia miljoonasti.
 
Nine: Toivottavasti kyytiläinen tarttuu kovasti kiinni. Raivostuttavan kallista touhua osaa tämä plussan metsästäminen olla, mutta jos tuloksena on se oma lapsi, niin kai sitä sitten pystyy ajattelemaan, että se on kuitenkin vaan rahaa... Tsemppiä piinailuun. <3

Ja sitten törkeesti vaan omia kuulumisia... Ensin kuitenkin pieni varoitus. Ei ollu mikään helppo ja kivuton juttu tuo aukiolotutkimus mun kohdalla. Mä en muista koska viimeksi jokin asia olisi tehnyt niin *piip* kipeää. Välillä tuntui, että taju lähtee. Tai pissin alleni... Välillä teki mieli pyytää joku vatikin, mutta sitten vain yritin hengitellä rauhassa ja onneksi se pahin kipu sitten laantui. En todellakaan olisi pystynyt ajamaan kotio sieltä, kun en meinannut suorassa pystyä kävelemäänkään. Mies oli nähnyt mut kahviosta ja ihmetellyt, että minne olen matkalla. No vessaan menin vähäksi aikaa istumaan ja vuotamaan. Yhä vuotaa, mutta onneksi melko vähän. Kotona itkeskelin ja vääntelehdin, kun koko ajan vain sattui. Ja kipulääkettä otin ennen ja jälkeen tutkimuksen. Kotona sitten tyhjeni mahakin vaikka yritin kovasti hengitellä ja nieleskellä. Mietin jo hetken, että onko ne olot ihan normaaleja tollaisen tutkimuksen jälkeen, mutta onneksi nyt jo elämä voittaa eikä oikeastaan enää satu minnekään. Vähän on alavatsa hellänä ja vuotoa on.

Tutkimuksen tulokset olikin sitten ikävän epämääräiset. Näkyvyys ei kuulemma ollut kovin hyvä eli hieman epäselväksi jäi munatorvien todellinen tilanne. Sitä nestettä kuitenkin tuli ulos niin hyvin, että lääkäri totesi, että ainakin toisen torven on oltava avoin. Sen voi tietysti kääntää niin, että toinenhan saattaa olla tukossa ja haitata raskautumista. Ensikiertoon sain clomit eli nyt odotellaan seuraavaa tädin vierailua ja jos sitä ei ala kuulua niin sitten se pakotetaan kylään terojen avulla ja sitten clomit käyttöön ja folliultra noin kp 10. Mulle määrättiin jo nyt 2 tablettia otettavaksi kp 3-7. Kai siksi, että terotkaan ei ole oikein muhun purreet vain sen yhden napin voimalla. Nyt siis taas odotellaan ja painoa pitää saada pois. Onneksi nyt on vasta kp 6 eli mulla on aikaa toimia. Yritän olla liikaa lataamatta toiveita ensi kierrolle, mutta kyllähän mä kovasti toivon, että pelkästään niiden clomien avulla saataisiin meille se plussa.

Tulipa vuodatus... Onneksi kaikille tuo tutkimus ei ole noin kivulias ja mäkin kuitenkin selvisin siitä.
 
Tervetuloa saiski! Toivottavasti sinunkaan ei tarvi täällä kauaa viipyä. Ja kiitos Gatusa tsempistä! Ikävä kuulla että sulla sleepwalker oli niin kivulias Se tutkimus, nyt pidän peukkuja että clomeilla onnistuis, koska monesti aukiolotutkimuksen jälkeen saattaa raskautua helpommin, siellä kun on torvet putsattu :) Meille sanottiin sillon lääkärissäkin ko.tutkimuksen jälkeen, että nyt kannattaa kovasti yrittää. Ninelle kovasti jaksamista piinailuun.
 
No niin ja sitten jatketaan taas. Tuli häiriötekijöitä ja menin solmuun tämän uuden puhelimen kanssa. :) Eetulalle myös kovasti jaksamista vaikeassa tilanteessa, toivottavasti asiat kääntyy pian parempaan suuntaan! 
oma tilanne:Ihmettelen edelleen näitä oireita ja mietin että,voiko tämä oikeasti olla totta: monen vuoden ja monien hoitojen jälkeen tämä on ensimmäinen plussa ikinä, ja vieläkin on kyytiläinen mukana. Ihmeellistä! Toivottavasti tietty pysyykin mukana, mutta te varmasti ymmärrätte tätä ajatusmaailmaa. Kun on niin usein pettynyt, niin ei sitä osaa edes nauttia onnesta.
 
Takaisin
Top