Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

Eetuha

Piirimestaruustason postaaja
Marraskuunmammat 2014
Ollaan päästy jo yli 3000 viestin yli..... Ajattelin että olis aika aloittaa uusi ketju.....

Toivon että kaikille käy tämä.... (mä luen näitä juttuja usein kännykällä ja on helpompi jos ketju olis lyhyempi)

Liitän tähän Nuun alkuperäisen tekstin. :) 

"Elikkäs.

Tämän ketjun tarkoitus olisi tuoda meitä pidemmän aikaa raskautta yrittäneitä kuumeilijoita kokoon.

Tuolla "joko nyt onnistaisi"-ketjussa tuntuu meitä olevan jo useita,jonka takia halusin tehdä vielä oman ketjun meille.

Tuo on aivan ihana ketju,mutta pidempi aikaiseen yrittämiseen kuuluu myös paljon muuta kuin "nopeisiin onnistumisiin".[:D] Siksi siis tämä ketju.



Eli tervetuloa kaikki jotka ovat jo pidempään yritelleet raskaaksi tuloa.

Täällä saa purkaa niin ahdistustaan kuin ilojaankin. Kaikkea mitä tämä pitkä aikaisen yrittämisen mukana tuoma höperyys voikin ihmiselle tehdä[:D]

Mitään erityisiä aikarajoja en ole ajatellut, eiköhän ihmiset osaa sen ihan itsekin arvioida[;)]"
 
Sleepwalker: Mulle ei annettu kauhean hyvää ennustetta siitä että saisin vielä lapsia. Kun munasarjojen toiminta on rajusti laskenut. 

Nyt kuitenkin löytyi kaksi munarakkulaa ja pistot jatkuu maanantaihin annoksella Gonal-f 350IU
 
Jatketaan nyt sitten tässä ketjussa...

Mixuliini: Vai antaa se pikkuinen vielä odottaa itseään. No eipä yksikään ole jäänyt syntymättä. Tsemppiä. <3 Hurjaa muuten miten aika kiitää. Vastahan sä plussasit. emoticon

Eetula: Mun piti kommentoida sulle jo aikaisemmin, mutta nyt täytenee kommentin sisältöä hieman muuttaa. Näin meinaan sen viestis tuolla toisessa ketjussa... Valtavan iso voimahali. Ei tuollaisiin uutisiin oikein osaa muuta sanoa kuin voimia. Onko teillä suunnitelmissa edes jossain vaiheessa jatkaa hoitoja lahjoitetuilla munasoluilla? Varmaan tämä kerta pitää ensin saada käsiteltyä, mutta ehkä jonain päivänä... <3

ON: Eipä tänne mitään uutta. Tämä päivä ei ole mennyt suunnitelmien mukaan, mutta se taitaa olla aika pieni murhe. Emmä tiedä alkaako tässä jo pää seota, kun kyttään maikkarin säätiedotuksia sen takia, että näkisin onko siellä taas se meteorologi, jonka maha pullottaa. Nythän sen jo näkee, että se on selvästi raskaana, mutta jo aiemmin katselin, että "taasko" se on raskaana. Oikeasti siitä taitaa olla jo aika kauan, kun se viimeksi hillui telkkarissa maha pystyssä, mutta mulle vaan tuli sellainen olo, että kaikki vaan raskautuu uudelleen ja uudelleen ja me ei onnistuta ensimmäistäkään kertaa... Mieskin kommentoi siitä sen mahasta, mutta musta tuntuu, että mulla alkaa olemaan jo pakkomielle sen meteorologin mahan kasvusta. Ihan typerää... Ja tätikin antaa odottaa itseään. Ei ne terot taida enää vaikuttaa muhun. Toivottavasti saan sit maaliskuussa jotain paremmin toimivaa apua tähän kiertojen epämääräisyyteen ja ehkä sitten sen plussankin vielä jonain päivänä...
 
Niin kuin kerroin meille kävi niin että hoidot lopetettiin. 

Nyt seuraava etappi on että lahjasolulla yritetään raskautta. Ystäväni lahjoittaa meille solun. 
 
En ole poksauttanut vielä :D Meillä taitaa olla erittäin sitkeä kaveri joka ei niin helpolla halua tulla ulos ;) Meille on varattu ensi viikolle yliaikaiskontrolli, saa nähdä joudutaanko käynnistämään vai ehtiikö tapahtua jotain itsestään ennen sitä. Oli miten oli, ensi viikolla me saadaan vauva vihdoin syliimme <3 Nyt mä vasta olen malttamaton! :D Katsotaan päivä kerrallaan, niinkuin muutenkin tähänasti ;)

Sleepwalker: Hehe, mulla sama reaktio maikkarin meteorologin mahan kasvusta. Mäkin sanoin miehelle että "taasko" se on raskaana??! Mutta teidän vuoro on seuraavaksi ihan varmasti! :) Kohtahan teillä on aika lapsettomuuslääkärille ja sitten alatte suunnitella jatkoa :) Kovasti tsemppiä ja jaksuja <3

Poikanen?: Tsempit sinnekin opinnäytetyöhön ja "raskausprojektiin" :) 

Eetula: Voimahalit sinne <3 

Kaikille muillekin pidemmän ajan yrittäneille oikein paljon tsemppiä ja jaksamisia tuleviin koitoksiin! 
 
Vasta tajusin että uusi viestiketju avattuna, tässä kopio viimoisesta tekstistäni aikaisempaan viestipätkään :)

Ja tulokset sitten tuli, kuulemma edistystä on tapahtunut ja niin edespäin... Juu ollaan innoissaan mutta samaan aikaan... Miekkonen joutuu syödä ainakin kaks kuukautta nytten päälle niitä itkupillihormooneja... Lisää voi lukea blogista... No josko sitten joskus kun pamahdan niin josko miekkonen sitten ymmärtäisi hieman paremmin mun itkupotkuraivareita :D

mixuliini: no nyt olet varmaan jo räjäyttänyt potin, eli saanut sen lottovoittoa tärkeämmän syliin <3

Saparo: sun visiitti jäi onneksi lyhkäiseksi :) Toivottavasti säästyt pahimmalta ja saat nauttia raskaudestasi täysillä <3

Catriona: jaksamista myös sulle, triplasti :)

silkki: teretulemasta :)

siny: aina mahtuu mukaan :)

santra86: olin sutkin toivottamassa tervetulleeksi mutta taidatkin olla sitten plussannu sinäkin :D tuota laskulinjaa tuossa vaan kattelin, onneksi olkoon.

ON: täällä ny siis juu mietitään että pitäiskö ottaa tikuttelu käyntiin vai odotella vielä, tässä on opinnäytetyön kirjotukset yms muutenkin päällä joten eiköhän vielä yksi kierto odotella... Tulispa jo kevät ja kaikille plussat, on tässä jo odotettukin ihan tarpeeksi <3
 
Heippa tyypit!  

Takapiruna olen teidän kirjoituksia tällä palstalla seuraillut ja välillä parkunut silmiä päästä eri tahojen kohtaloista lukiessani. Omasta historiasta sen verran että tänne aikoinani kirjoittelin kun vauvaa yritettiin, siinä kuussa kun 2 vuotta yritystä tuli täyteen tärppäsikin yllättäen ihan luomuna, nyt on masua kasvateltu kovasti, vielä 2kk ois laskettuun aikaan. Uusia nimiä näkyy liittyneen mukaan ihan kiitettävästi, kunpa samaa tahtia pääsisi porukkaa myös pois täältä odottajien palstoille :) 
 Catriona se sitten päätti oikeen repassa, kolmoset!! Triplaonnea! 
Onnea ja jaksamista hoitojen/tutkimusten etenemiseen muille. 
Kunpa Eetulalla nyt onnistuisi lahjasolujen kanssa. 
 
Tiistaina lääkärit pitävät kokouksen, jossa mm. keskustellaan saadaanko me käyttää kaksi hoitokertaamme julkisella puolella lahjasolujen kautta raskauteen vaiko ei! 

Pitäkää peukkuja!! emoticon Mun mies on aivan varma että raskaudun muutenkin kun hyväksyn etten tule enään raskaaksi.... saa nähdä! 


 
Hei Eetula,

löytyikö sinulla syytä miksi toiminta on loppunut? Minkä ikäinen olet nyt? En tiedä muistatko minua, mutta tuossa marras-joulukuun vaihteessa oli meillä viimeinen IVF, itsellä myös toiminta hiipunut voimakkaasti, eivät osaa sanoa miksi. Ikää 30-v tuli just täyteen, yritystä syksystä -09.
Meillä kans ainoa toivo luovutetut solut. Nyt alan pikkuhiljaa toipumaan pahimmasta surusta ja ajattelemaan luovutuksen mahdollisuutta, mutta ei olla vielä tehty asialle mitään.

 


Kuusityttö kirjoitti:
Hei Eetula,

löytyikö sinulla syytä miksi toiminta on loppunut? Minkä ikäinen olet nyt? En tiedä muistatko minua, mutta tuossa marras-joulukuun vaihteessa oli meillä viimeinen IVF, itsellä myös toiminta hiipunut voimakkaasti, eivät osaa sanoa miksi. Ikää 30-v tuli just täyteen, yritystä syksystä -09.
Meillä kans ainoa toivo luovutetut solut. Nyt alan pikkuhiljaa toipumaan pahimmasta surusta ja ajattelemaan luovutuksen mahdollisuutta, mutta ei olla vielä tehty asialle mitään.


sekundaarinen lapsettomuus on todettu. hoidot eivät tuota vastinetta..... Syytä ei tiedetä... (tai ei haluta kertoa...) Sain viime viikolla tekstit polilta ja sen myötä menen omalle lääkärilleni katsomaan paastosokerit ja kilpparitestit uudelleen... kun siellä oli väläytetty mahdollisuutta näiden vajaatoiminnasta mutta mitään ei ole tehty :( Mä olen 35v. 

Meillä on ystävä joka luovuttaa meille munasolun. Ja toinen joka on valmis luovuttamaan jonoo soluja jotta saadaan nopeampaa luovutettu... Me olemme sopineet että hoidot niiltä osin alkaa vasta syksyllä.. ovat sen verta kalliita että pitää rahaa kerätä eka... Tampereella yksityisellä 6500-10 000€ ja Turussa väestönliitolla 3500-5500€ Joten turkuun mennään hoitoihin..... Kyllä mä sut muistan :) Jos haluat jutella enemmän näistä asioista niin laita viestiä.... 
 
Hei kaikki, pitkästä aikaa!

Lueskelin ketjua läpi viime syksystä saakka, ja paljon on siihen väliin mahtunut. Tänne on näköjään tullut paljon uusia, tervetuloa kaikille, mutta toivottavasti teillä ei tarvitse kovin kauaa täällä viihtyä vaan saisitte plussatuulia nopeasti! Täällä on myös ollut plussailijoita, paljon onnea teille! Ja valitettavasti täällä on edelleen moni sellainen, jolle olisin jo sydämestäni toivonut plussaa... :( 

Itse kuulun myös edelleen siihen porukkaan, joka ei ole saanut yhtään plussaa aikaiseksi, mutta nyt jaksan taas liputtaa toivon puolesta. Kävimme tällä vasta ensimmäisessä IVF-hoidossa. Minulla sen jälkeen lievä hyperstimulaatio, mutta koska nestettä ei ollut kohdussa, on minulla nyt kyytiläinen mukana :) <3 Toivottavasti ymmärtää nyt tarrata kovasti kiinni! 

Hyvää keväänjatkoa kaikille, ja kovasti plussatuulia!
 
meille syntyi poika 20.2 viikoilla 42+1, 3890g ja 52cm :) jouduttiin käynnistämään ja koko käynnistysprosessi oli raskas mutta synnytys meni siitä huolimatta hyvin :) ollaan totuteltu tähän vauva-arkeen ja ei löydy paljoo aikaa mihinkään muuhun kuin vauvan hoitamiseen :) on todella rakas pieni muru <3

kaikille oikein paljon tsemppiä ja peukkuja pidän teille <3 
 
Mixuliinille aivan huisin paljon onnea ja ihanaa vauvantuoksuista arkea! Ajatella, että nyt se vauva on sitten siinä elämässä mukana. Olen iloinen puolestasi!

Goodhope, täällä mennään samoilla linjoilla. Meillä ekä ivf nyt maaliskuussa, ens viikolla on loppukierron ultra ja menkkojen alettua alkaa pistelyt. Jotenkin en uskalla iloita asioiden edistymisestä, sillä toiveet oli niin korkealla inssien aikaan. Faktaahan on, että noin 30% ivf-hoidoista tuottaa toivotun tuloksen. Joka toinen päivä optimisti minussa sanoo, että toki kuulumme tuohon prosenttiin,ja joka toinen päivä pessimisti kuiskuttelee miksi emme kuuluisi. Onnea meille molemmille! :)

Ja Eetula! Hyvä että suunnitelma toteutuu syksyllä! Nyt vaan vyötä tiukemmalle, kyllä se raha aina jostakin löytyy..

Nine
Edelleen odottaa sitä toista plussaa

 
Mixuliini: Lämpimät onnittelut pienestä ihmeestä. <3

Poikanen?
: Tsemppiä opinnäytetyön kanssa. Ja plussan metsästykseen tietysti kanssa.

Mist: Onnellista odotusta. Siellä onkin jo komeat viikot kasassa.

Kuusityttö: Mukava kuulla sinustakin. Toivottavasti teillekin löytyy keino saada oma nyytti. Vaikka sitten niillä luovutetuilla muniksilla. Tsemppiä!

Eetula: Toivotaan että siellä kaikki menee nappiin syksyllä. Ja ainahan sitä voi yrittää hyödyntää muita keinoja ennen sitä... Jospa siitä omasta lääkäristä olisi apua. Itseäkin on ärsyttänyt, kun oon tajunnut kuinka huonoa hoitoa on saanut. Tai ainakin tuntuu, ettei mun ongelmiin ole suhtauduttu vakavasti. Ja ärsyttää, että jotkut joutuu maksamaan tuollaisia summia erilaisista hoidoista ja jotkut vaan vahingossa raskautuu. Elämä on joskus vaan niin epäreilua...

Goodhope: Toivotaan, että siellä kyytiläinen tarraa kovasti kiinni. <3

Nine: Toivotaan, että teilläkin kaikki menee suunnitellusti ja saatte sen toisen plussan.

ON: Ensi keskiviikkona olisi sitten se kauan odotettu lääkäriaika. Välillä odotan sitä innolla ja välillä oon ihan kauhuissani. Mitä jos ne ei jostain syystä halua auttaa meitä? Toteavat vaan, että painoa pois tms. ja katsellaan sitten myöhemmin. Tai, että mun hormoonit on niin sekaisin, ettei mitään oikeastaan ole tehtävissä... Välillä tekisi mieli peruuttaa koko aika, mutta jos me ei mennä sinne, niin ei tämä asia etene yhtään mihinkään. Tällä kierrolla oon tikutellut ja mahdollinen ovis saattaisi olla alkuviikolla. Jos sitten keskiviikkona saisi hieman enemmän tietoa, että miltä siellä mun sisuksissa näyttää eikä vaan jotain hymistelyä, että kaikki näyttäs olevan ihan ok. Niin se mun gyne sillon reilu vuosi sitten totesi ja silloin hetken oli niin toiveikas olo. Ei toi mieskään kovin innoissaan oo menossa sinne lääkäriin, mutta sen osalta tutkimukset on varmaan jo tehty, koska se simppatestin tulos oli hyvä. Täytyy vaan jaksaa uskoa, että siitä lääkärireissusta seuraa jotain hyvää. Pelottaa vaan, että jos menen sinne täynnä pelkkiä hyviä odotuksia, niin tarjolla on vaan pettymyksiä. Pitäis kyl osata olla edes vähän positiivisempi. Pahoittelut tästä sekavasta tekstistä, mutta mun ajatuksetkin on tällä hetkellä ihan sekaisin...
 
Kyllä sitä rahaa syksyllä on kun painaa omassa firmassa kesän töitä ja saa laitettua sivuun.... 

Hei! 

Tarviiko joku lugesteroleja?
 
Sleepwalker, Mulla oli ihan samoja pelkoja ku tutkimuksiin lähettiin. Kyllä sinne kannattee mennä joka tapauksessa. Mullaki tota ylipainoa on ja meidän kunnassa on bmi raja 30 että pääsee hoitoihin, mutta olen lukenut paljon muiden kokemuksista että joissain muissa kunnissa on päässyt hoitoon isommallakin bmi:llä, sielä lääkärissä se selviää. Mun kohdalla ainakaan ne ei mitenkään "pahasti" siihen painoon suhtautunu. Ei kannate aikaa ainakaan alkaa perumaan, ei ne sua elävältä syö ;)  tsemppiä!

Tuli tuosta eetulan viestistä mieleen että tarviiko joku ovulaatiotestejä? Kaapissa lojuu avaamaton paketti Sofi puikkotestejä 6kpl, voisin vaikka postimaksun hinnalla lähettää jos joku tarvii?  itse en juuri nuita testejä ole kokeillut mutta eiköhän ne ihan hyviä ole, miehän en onnistunu saamaan yhtäkään ovistestiä positiiviseksi mutta tässä sitä ollaan siitäki huolimatta =)  
 
Goodhope, miten menee? Kerrotko millanen kokemus sun ivf oli, eli miten sun muniksien keräys meni, miten hypetstimulaatio alkoi tuntumaan (millä annoksella kasvattelit muniksia, oliko sulla mikä lääke)? Kävin lekurissa, ja nyt reseptien kanssa apteekkiin heti kun täti tulee ja lähtee. Sitten päästään tositoimiin.
 
Mist: Kiitos tsemppaamisesta.

Lääkärireissu olikin ihan jotain muuta kuin pelkäsin. Henkilökunta oli mukavaa ja ymmärtäväistä. OI-hoitoihin ei ole täällä bmi-rajaa, mutta järeämpiin hoitoihin on. Mun mielestä se on ihan järkevää eikä painon pudottamisesta muutenkaan olisi haittaa. Seuraavassa kierrossa tehdään aukiolotutkimus ja sitten saattaapi olla, että saataisiin jo jotain nappeja. Tosin nyt selvisi, että mun verenpaine on koholla aika reippaasti ja sainkin kehotuksen hakeutua työterveyshuoltoon sen seuraamiseksi. Jos todetaan, että mun verenpaine on jatkuvasti koholla, niin se täytyy saada (lääkityksellä) aisoihin ennen kuin voidaan lapsettomuushoitoja aloittaa. Suvussa on paljon korkeaa verenpainetta yms. joten eipä tuo kovin iso yllätys ollut. Harmittaa ennemminkin ettei se ole tullut esiin aiemmin. Toki se tilannekin oli jännittävä ja stressaava, joten sekin saattoo paineita nostaa. Muuten näytti kaikki mun sisällä olevan ihan ok ja verikokeiden tulokset oli kuulemma kanssa ihan ok. Ehkä mä en olekaan ihan menetetty tapaus. Huomenna sitten soittelemaan työterveyshoitajalle ja apteekista hakemaan lisää teroja. Niitä pitäisi jatkossa ottaa kaksi tablettia kerralla. Jospa nekin alkaisivat sitten paremmin tehota muhun. Olo on nyt kyllä huojentunut ja ihan uutta toivoa ja tarmoa täynnä. Nyt alan itsekin taas vähän uskoa siihen, että vielä mä raskaudun. Ehkä...

Kaikille kovasti tsemppiä hoitoihin. emoticon
 
Ei iloita ennen kuin kaikki on varmaa mutta sain tänään todella haalean plussan. Teen huomenna testin uudelleen. 
 
Takaisin
Top