Pakkaus vai ei

Hitto pitää itekki tarkistella nuo prosentit sitte, tuntuu että oon aina saanu mätkyjä ku ollu kotona :sad001
 
Muistelisin että tuossa tuen hakemisessa oli joku prosentti mikä erotuksen piti olla jos halus että menee 6 kk mukaan. Eli jos tulot oli tarpeeks nousseet niin sitte laskettiin 6 kk mukaan. Mulle kelasta laskivat molemmat vaihtoehdot vaikka ilmoitin ettei tulot oo muuttuneet. Nyt onkin sitte eri juttu kun on ollut lomalla ja vapaalla ja vaikka mitä välillä.
 
Muistelisin että tuossa tuen hakemisessa oli joku prosentti mikä erotuksen piti olla jos halus että menee 6 kk mukaan. Eli jos tulot oli tarpeeks nousseet niin sitte laskettiin 6 kk mukaan. Mulle kelasta laskivat molemmat vaihtoehdot vaikka ilmoitin ettei tulot oo muuttuneet. Nyt onkin sitte eri juttu kun on ollut lomalla ja vapaalla ja vaikka mitä välillä.

Eikö se ollut just se 20%?
 
Eiks kela ota kaikista sen 20%, opintotuesta ja lainasta meni kans 20%, samoin työttömyysetuudesta.
 
Timantti, sellainen luku mullakin oli mielessä mut jotenkin kuulostaa isolta. Kelan sivuilta sen tiedon luulis löytyvän
 
Siis sehän on iso niihin tuloihin nähden. Mikä on ihan persiistä :smiley-angry002
 
Kyllä sen 20% veroprosentin saa muutettua. Minä muutin kotihoidontuelle jäädessäni, muutosverokorttia vaan tekemään. Kelahan saa verokortin myös suoraan työnantajalta mutta tällöin lätkäsevät siihen kaksi prossaa lisää. Tällä menin esikoisesta äippärahalle jäädessäni ja sainkin sitten yli tonnin palautuksia. Onhan se tyhmää lainata valtiolle nollakorolla rahaa, mutta laiska olin silloin :) .
 
Siis apua. Mulla on veroprosentti 28, eli tuleeko siitä sitten automaattisesti 30 jos en muuta sitä? Oon niiiiin huono näissä...
 
Mä kävin verotoimistossa kysymässä tota juttua et millainen veroprosentti kannattaa laittaa. Niin mulle sanottiin, että just et kun pistää nyt mitä haluaa laittaa palkansaajana ja sit kun jää KELAn rahoille niin voi hommata erillisen verokortin niille rahoille. Sen nimeä en nyt muista, oliko se just toi muutosverokortti.
 
Minkähän merkkinen on se 2014 pakkauksen toppahaalari.... Mietin tässä, kun Pirkka-lehti mainitsee "Tänä vuonna syntyville haalarin toimittaa Reima OY". Haa, oliko tämä ensimmäinen paljastus tulevasta pakkauksesta :wink jännääää...!!
 
Reima se muistaakseni on... Eipä kovin ihmeellinen paljastus kun reima on ne haalarit tehtaillut suunnilleen aina... Ainakin kaikki pakkaushaalarit mitä mä oon saanut käsiini on olleet reimaa. Tuttaa oli 2014 pakkauksessa paljon ja toivoisin kovin että kotimaisuus jatkuis (vaikka kiinassa ne kaikki nykyään tehään...)
Paljastaisivat nyt jo niin tietäs sitte ees kumman toivoo saavansa :)
 
No höh, turhaan innostuin :D
Mut eiköhän ne sen kohta julkista, ovat ilmeisesti saaneet kilpailutuksen ainakin päätökseen koska osaavat paljastaa jotain:rolleyes:

Edellinen pakkaus julkistettiin tammikuun lopussa, ja eikös niillä ollut tarkoitus saada siirrettyä se julkistaminen vuodenvaihteeseen? Ni jos näin on niin tuskin enää kauaa menee :)
 
Mulla alkanu tulla vähän semmonen olo vaikka en tykkää kaikistaa noista tän pakkauksen kuoseista niin taidan silti vauvoille ottaa sen. Mieluummin toki uuden jos vaan saan. Esikosta kun en ottanu niin nyt haluaa kokee sen hipostelun riemun ja siellä on kuitenkin paljon muutakin käyttö tavaraa. :)
 
Juu en mäkään kaikista kuoseista tykkää, ainakin kuvien perusteella, mutta aion ottaa. Ja onkin järkevämpi mielestäni, kun ensimäinen tulossa. :)
 
Mä olen saanut Kelasta ihan eurolleen sen summan tietooni sinne soittamalla, mitä tulen saamaan vuoden aikana ja sen olen sitten soittanut verokorttipalveluun ja sanellut sinne. Nyt tietysti mun tarvitsee odotella vielä että saan kelan päätöksen äitiyslomarahan suuruudesta. Kelasta tulee myös ihan suora lista paperiversiona joka kuukaudelta mikä summa maksetaan tilille kun päätös äitiyslomarahoista on tehty. Ne nimittäin vaihtelee kuukausittain, eli joka kuukausi ei tule samaa summaa. Itse mielummin lasken myös niin että tulee palautuksia kuin toisin päin.
 
Mä oon niin tykästyny tohon 14 pakkaukseen et mä haluun sen!! Saa nähä millanen se uus on, kyl mä sitäkin jännään!! Silti..

Voihan kaksosten odottaja ottaa yhen pakkauksen ja 2 rahana jos kotona on jo paljon vaatetta jo vauvalle ennestään... Eikö kaksosten odottaja saa yhen extrapakkauksen?
 
Mira, kaksosodottaja saa kolme avustusta, jotka voi valita mielensä mukaan pakkauksista ja rahasta. :)
 
Mä haluaisin ehkä mielummin 2015 pakkauksen, vaikka en edes tiedä millainen se on. :D Olikos se niin että viimeistään 2kk ennen laskettua aikaa se piti hakea samoin kuin noi muut tuet?
 
Takaisin
Top