Pakkaus vai ei

Hei, jos joku haluaa myydän mulle sen äp:n lorukirjan (esim teistä kaksosten odottajista, jotka otatte kaksi pakkausta) niin mielelläni ostaisin :) sekä nykyisen että uuden pakkauksen kirjan, mikäli kirja vaihtuu.:)
 
JEE! Kohtahan pakkauksen saa kai jo tilata! Milloinkohan julkaisevat uuden pakkauksen sisällön? Kannattaisikohan ottaa uusi vai vanha...? :wink Vuoden 2014 pakkauksessa on mielestäni ihan kivoja juttuja, muutama ei-niin-omanttyylinen, mutta sama homma varmaan seuraavassakin pakkauksessa. Meille tulee siis pakkaus, esikoista odotellaan! :dummy1:
 
Öö ei kai sitä pakkausta saa valita, jos viime vuoden aikatauluilla mennään niin vanha pakkaus taitaa meille kesäkuisille tulla...
 
Viime vuoden pakkaus julkistettiin tammikuun lopussa ja otettiin jakoon maaliskuussa. Joten voi olla että uuden pakkauksen jakaminen alkaa maalis-huhtikuussa? Tää on vain arvaus, Kelassakaan eivöt vielä tiedä, koska pakkauksen kilpailutus on kuulemma kesken vielä (? Tai oli vielä vähän aikaa sitten).

Ja vanhaa pakkausta jaetaan niin kauan kuin sitä riittää. Kunnilla on omat "kiintiöt" sitä pakkausta ja siksi joku voi saada vielä vanhan pakkauksen kun toisella puolen Suomea asuva ja pakkausta samaan aikaan hakenut saa uuden pakkauksen. Vähän arpapeliä...

Ja liian kauaa ei kannata pitkittää hakemuksen viemistä, koska Kela voi tällöin evätä koko avustuksen.
 
Muokattu viimeksi:
Öö ei kai se oo hakemuksen panttaamisesta et meillon se neuvola vasta viikolla 26 jolloin saadaan paprut et voi hakee, kun olisin saanu sen neuvolan 1,5 viikkoo aikasemmin mut mies pääsee tollon mukaan. Ylihuomenna tulee maagiset 22 viikkoo täyteen!!
 
Ei se oo :) jos olet saanut raskaustodistuksen vaikka jo rv 24 ja vietkin sen kelaan vasta rv 36 niin varmaan utelevat milloin sait todistuksen neuvolasta ja mikset palauttanut aiemmin ja merkkaavat sun papereihin asian, jolloin päätöksen tekijä voi päättää evätä etuuden turhasta viivyttelystä.
 
Ja sehä riittää että hakee sen avustuksen 2kk ennen laskettua aikaa. Mä ainakin panttaan sitä hakua ihan senkin takia että kerkee enemmän työtuloa kertyä ennen sitä. Kelalta kyllä sanovat että voin pantata että kun päätöksetkin saan vasta sitten kun virallinen äippäloma alkaa kun siihen asti laskeevat niitä tuloja. Turhaankai minä sitä liian aikasinkaan rupeen hakemaan. Ja toivon että saisin seuraavan pakkauksen. :)
 
Jetsoni: mistä tuloista puhut? Siis eikö äippäraha lasketa edellisen vuoden tuloista? Siis että meillä katotaan 2014 tulot vai peräti 2013? Sit ite pitää hakea se muutos niihin jos tulot o konkreettisesti noussu? Tai mikä nyt se prosenttimäärä olikaan??
 
No, mäkin jo ihan säikähdin!!! Oon ollut kans siinä ajatuksessa, että edellisen verotuksen mukaan, joka siis olin v.14. Mulla oli silloin hyvät tulot ja nyt oon ollut tammikuun työtön ja kohta aloitan vasta sen sijaisuuden huomattavasti pienemmällä palkalla..
 
Siis minä haen työtulon perusteella kun viime vuoden tulot lähes nolla verrattuna nykyisiin ja siis ottaavat äitiysloman alusta 6kk taaksepäin sen tulon. Kun jos menisin verotettavan tulon mukaan niin saisin minimin mutta nyt palkka tulojen mukaan saisin huomattavasti isomman ja saan sen ekat noin 3kk ihan palkaa.
 
Sit jos o tulot noussu ja haluaa hakia sitä muutosta nii oliko se että pitää puolen vuoden tulot lähetellä kelalle?
 
Meiltäkin löytyy jo kaikki tarvittava, joten en ota pakkausta. Uutena löysin kirpparilta vm.2013 äitiyspakkauksen siilimakuupussin, sillä makuupussit olen päättänyt lapsille säilyttää. Vaatteiden laatuun ja mitoitukseen en ole ollut tyytyväinen (paitsi toppahaalariin), mutta johtuu varmaan siitä että olen vaatetusalalla töissä, joten olen vähän ronkeli :wink. Pakkaus on kyllä ehdottoman hyvä varsinkin esikoista odottaville :Heartpink:Heartblue :).
 
Huippua, että sen voi noinkin tehdä!!! Hienoa Jetsoni, että sulla nyt töitä ja toivottavasti jaksat hyvin tehdä :)
 
Niin justii...mullaki o kk tulot noussu viime vuoden lopusta, pitäisköhän itsekkin hakea sit tän viime puolen vuojen ajalta....? Eikö sitä kaiken jären mukaa sais enempi äippärahaa?
 
Minä olin opiskelija viime kevään ja elokuusta asti oon sit ollu työelämässä. :)

Mimitsu kaiken jären mukaan saisit jos kerta tulot on noussu. :)
 
Mä oon ollu "sosiaalipummi" jo niin pitkään, etten enää muista ees kaikkia kuvioita...:rolleyes: oon ollu kohta neljä vuotta kotona. Eipä kyllä ole työpaikkaakaan oottamassa, kun edellinen työ loppui ennen esikoisen äitiyslomaa.
 
Äippärahaa voi hakea ed.puolen vuoden mukaan, jos tulot on noussu 20 % tai yli. Muutoin tulee edellisen vahvistetun verotuksen mukaan, joka on siis 2013, ei suinkaan 2014. Verotukset vahvistetaan vasta 1.11.

Mutta esim.mulle tulee sama äippäraha kuin esikoisesta, koska olen hoitovapaalla ollut enkä ole töihin mennyt tässä välissä ja esikoinen alle 3 v. Saan kuitenkin töistä sen 3 kk täyden palkan, koska meidän tessin mukaan sellainen maksetaan.

Mutta mun mielestä äitiysavustusta haetaan eri lomakkeella, eli kyllä sitä voi hakea ensin ja myöhemmin vasta sitten sitä äitiys ja vanhempainrahaa.
 
Takaisin
Top