Painonnousu raskausaikana

Eiköhän painonnousu ole yksilöllistä.
Mulla on aina suurin spurtti viikoilla 20-30, oon saattanut vetästä itseeni 5-10 kg tässä ajassa. Sen jälkeen paino ei oikein enää ole noussutkaan kuin max. muutaman kilon.
Toisilla nousee vikoilla viikoilla turvotuksen takia useita kiloja. Siihen ei voi oikein mitenkään vaikuttaa.

Ootko muuttanut syömisiä? Herkutellut enemmän?
Nukkunut huonommin, levännyt vähemmän?

Mulla on tullut painoa alusta asti yhteensä n. 3 kg, joista viimeisen 2-3 viikon aikana puolet. Varmaan siksi, että oon syönyt herkkuja myös arkena. Joka paikassa ollut herkkuja tarjolla ja herkkuhimo jää mulla ihan liian helposti päälle.
Viisainta olis lisätä ruuan määrää ettei jäis tilaa makealle :shifty: Vois kuvitella energiantarpeen lisääntyneen, pitäis vaan tsempata ja huolehtia mistä sen lisäenergian ottaa. Helposti sanottu näin joulun alla :grin
 
Energiantarve ei lisäänny kuin sen noin 300kcal, eli tosiaan Täytynee miettiä mistä sen ottaa. Mulla alkanut herkut maistumaan ja kyllä tuo määrä tulee äkkiä täyteen :/
 
Kävin tänään äpolilla ja edelliseen kertaan oli tullu vaan 300g lisää painoa! Ihan hyvä jos tää jatkuis tällee...nyt 24+0 ja painonnousu 162g/vko koko raskausaikana :)
 
No nii hienoa, mulle sitte tullut päälle 7kg painoa lisää.. Mennään siis ilmeisesti taas samoilla raskauskiloilla ku aikasemminkin...
 
Mulle oli nyt viimeks tullut 2,8kg ekasta neuvolasta. Viimeks tuli 12kg mut silloin(kin?) kilot kerty vasta ihan loppumetreillä, aluks oli just tällästä ”maltillista” menoa..... *odottaa kauhulla*
 
Tällee näin jouluna tuli syötyä ittellee 2kg lisää painoa :D toivottavasti ei nyt jäis :D mut nyt on lähtöpainoon sitte +2kg :)
 
Noniih, nytkö se painon nousu sitte alkaa? nyt +8kg (rv 27+2)
 
Muokattu viimeksi:
Rv 23+5 ja painoa tullut vähän vajaa 6kg. Löysin merkinnän esikoisen ajalta, silloin oli tullut 6,2kg rv22+0 ja loppusaldo oli silloin 12-13kg, joten hyvässä tahdissa mennään :)
 
Mulle oli tullu neuvoloiden välisenä aikana 730g viikolle :D Massakausi on siis päällänsä. Painan nyt jo enemmän kun esikoisesta viimesessä neuvolassa, tosin alotuspainokin oli muutaman kilon nyt enemmän. Eipä sillä herkut maistuu enemmän ku hyvin ja vedän vielä normaalit viis ateriaa päivässä lisäks. Mulle tainnu tulla nyt about 8kg yhteensä matkan aikana mukaan ja voin sanoa että maha on myös sen kokonen :"D
 
Mulla oli tänään neuvola ja raskauden alusta on tullu nyt 3kg lisää painoa. Terkkari oli sitä mieltä että enemmänkin painoa sais tulla. Nyt siis rv 26+6. Syön kuitenkin reilusti 5 ateriaa päivässä ja herkuttelenkin välillä, joten en oikein tiedä miten sitä painoa sais lisää sillä tavalla järkevästi.
 
Täälä tällä hetkellä rv 26+5. Viime neuvolassa oli painoa tullut parisen kiloa lähtöpainosta, mutta loppuviikosta kuulee että montako kiloa joulu toi. :oops: Sf-mitta oli huikeat 23cm joten vähän hirvittää :nailbiting: Onko porukassa muita, joilla paino on ollut jo lähtöjään korkealla esimerkiksi painonnoston tau muun urheilun takia? Itse sm-tasolla urheillessani nostin tietoisesti painoa lihasmassana ja neuvolassa mittoivat mut ylipainoiseksi pelkän puntarin perusteella. Nyt vähän hirvittää että syökö tämä painon nousemattomuus sitten lihasmassaa pois kun ainakin itsestä tuntuu ettei voimaa ole enää yhtä paljon kuin esimerkiksi viime kesänä. Vähän tämmöinen käänteinen ongelma tähän painonnousuun :rolleyes:
 
27+1 ja kokonaisuudessaan tullu nyt 5,2kg lisää. Mulle saa tulla 5-8kg koska ylipainoa valmiiks ja radi. Saa nähä miten käy :)
 
Minulla menossa 24+3 ja painoa on tullut nyt +8 kg aloituspainosta. Viimeisen kolmen viikon aikana melkein 2 kg. Joulu ja herkut... Nyt pitäisi saada suklaan syönnille stoppi, kun sokerirasituskin on kahden viikon päästä...
 
Eilen punnitus neuvolassa, niin nyt on se tasan 10kg rikki, en vieläkään ole huolissani. :D ehkä huolestun vasta jos toiset 10kg tulee lisää loppuaikana. (Nyt 28+0) Neuvolassa kysyivät että mitä olen mieltä siitä että paino on noussut, ja sanoivat myöskin että loppua kohden on hyvä katsoa kalorimääriä jos tuntuu että paino nousee liikaa. Mutta mistä ihmeestä nipistän, jollen sitten jätä välipala hedelmää pois, leipää en syö keliakian takia (harvemmin edes gluteenitonta), ravitsemukseeni ei kuulu pikaruuat, saatikaan muutkaan herkut. Annoskoot ovat sopusuhtaiset, ja olen melko perillä ruokavaliostani ja kulutuksestani. Jostain kai tarvii vielä sitten nipistää :confused:
 
Takaisin
Top