Painonhallinta

Mun äiti sai viimeisestä eli neljännestä 26 kiloa... Hirvittää vähän meneekö nää geeneissä. Nyt ehkä arvioisin et on jo 5 kiloa lanteille kasaantunut :confused: Mut ehkäpä tämä tasoittuu tosiaan jossain vaiheessa...
 
Mulla oli tullu tokaan neuvolaan mennessä 4kg mikä vähän järkytti (koska lähtö bmi läski) mutta nyt sen jälkeen ei oo tullu taas yhtään lisää. Tuntuu tulevan jotenki sykäyksittäin tota painoa
 
Mulla on paino nyt noussut varmaan aika vauhdilla kun ollut kotona 2-viikkoa ja pienellä liikkumisella. Oon kyllä nyt kuulostellut kroppaani ja uskallan alkaa lisäämään liikuntaa :-) toki tää yltiösyöminenkään ei oo hyvästä. Tuntuu että on koko ajan nälkä.
 
Mustakin tuntuu että on koko ajan nälkä! Yritänkin juoda paljon vettä ja täyttää mahaa kasviksilla, ettei ihan lähtis lapasesta syöpöttely.

Kuulostaa hyvältä miuk! :)
 
Mä ootan vaan, et pääsiäinen olis ohi ja suklaat syöty ja paluu herkuttomampaan arkeen. Täällä mussutan joka päivä suklaata ja perse leviää :sad001
 
Minis, et ole ainoa suklaan mussuttaja! Samaa vikaa itselläkin.. :> mutta pääsiäisenä se sallittakoon :wink
 
Me lähdetään pääsiäiseksi mun vanhemmille ja tulee kyllä syötyä. Lauantaina grilllataan, sunnuntaina lammasta yms ja maanantaina juhlitaan veljen 8v synttäreitä. Lisäksi pashaa&kulitsaa, suklaamunia.. :p
 
Oi oi! Mun mielestä tämmösinä juhlapyhinä kuuluu herkutella, silloin en kaloreita mieti. Ehtii tossa sit muutaman viikon sulatella, ennen ku tosiaan vappuna sit mässätään munkeilla ja simalla. :grin
 
Nyt on kyllä tullu suklaata vedettyä joka päivä. Ja varmaan menee vielä pääsiäisen pyhätkin herkkujen parissa. Jos sit sais vappuun asti rauhotettua ton syömistahdin :confused:

Sit alkaakin grillauskausi :P

Mulla on tänään ollu jotenkin "kevyt" olo, liekö johtuu siitä et eilen ja tänään en oo syöny leipää. Vai onkohan jotain hullusti, kun tuntuu et eilisen "rautakanki" -kipuilun jälkeen ei tunnu mikään missään. Kaikki repäisykivutkin on kadonnu, vaikka aivastellessa niitä on tullu monta viikkoa jo joka kerta. :confused: Farkutkaan ei puristanu töissä. Voihan huoli kun taas nostaa päätään. :mad:
 
Nooh, kyllä sä Minis ehdit taas kuntoilla myöhemminkin :wink Musta on nykyään ihanaa kun pystyy antamaan itselle luvan aika huoletta herkutella jouluna ja muina pyhinä :) Silloin syömishäiriöaikaan kun se oli aina sitä jokaisen suupalan vahtaamista.. Jos erehtyi syömään vähänkään jotain herkkuja niin heti tuli kamala morkkis ja kiire lähteä lenkille.. Onneks se ei päässyt mulla vielä kovin pahaksi, mutta silti se oli ihan sairasta. Eihän siitä oikein ikinä kunnolla toivu, mutta joka vuosi on helpompaa :)

Mulla ainakin Sannis leipä turvottaa ihan kamalasti. Silloinkin kun en ollut raskaana. Mun tulee aika paljon töissä syötyä leipää ja muita hiilareita kun oon niin laiska keksimään mitään muuta evästä...
 
Mulla vappu ei tuota herkuttelua, kun en juurikaan vapun "herkuista" välitä. Mutta joulu ja pääsiäinen on varmasti itsellä ne pahimmat :p ja juhannuksena herkutellaan, kun omar äät synttäritkin osuu aina vähintään juhannuksen viereen :D
 
Toivon, et se olis nyt leivän pois jättämisestä johtuvaa positiivista kutistumista. Leipä todellakin turvottaa, pitäis opetella olemaan kokonaan ilman, on niin paljon energisempi fiilis. Se on vaan niin helppo ruoka, nopee ja täyttävä.
 
Ei niitä hiilareita kuitenkaan kokonaan kannata raskaana ollessa jättää. En lukenu juttua, mutta muistan hetki sitten osuneen silmään otsikko jostakin tutkimuksesta ilmeisestikin, jossa oli todettu karppaaminen haitalliseksi raskauden aikana.
 
Leipä kyllä turvottaa, se on niin totta! Ja mullakin on jotenkin tass kutistunut olo vaikka en edes ole jättänyt leipää pois.. Mutta vissiin useammallakin ollut kutistunutta oloa, niin päätin etten ole huolissaan.. Ainakaan vielä!
 
Juu, se on totta, mutta hiilaria saa paljon hedelmistä, marjoista, vihanneksista jne
Joten ei leivän tai pastan käytön vähentämisestä ole haittaa. Vain hyötyä, kun ei turvota. Karppaajahan ei syö edes hedelmiä tai marjoja. Ja kyllä noista karkeistakin tulee turhaa sokeria :D
 
Takaisin
Top