Painon ja kehon muutokset

No nytpä on tullu taas painoa lisää. Joku 7kg lisää lähtöpainoon verrattuna. Viikkoja nyt siis 27+2. Mulla painoa alkanu enempi tuleen nyt ihan viime kuukauden aikaan mutta tiedän kyllä syynkin. Tuli suomi reissulla ostettua kaikkia ihania karkkeja joita nyt sitte syöny reilusti enempi ku pitäis..
 
Kohta 27 viikkoa täynnä ja painoa tullut 3,5 kg. Neuvolassa vihjaisi että enemmänkin saisi tulla, mikä yllätti. o_O Projektina olisi kyllä oikeasti katkaista tämä sokerikierre (eli vähentää edes vähän) ja liikkua pikkasen enemmän, saas nähdä mitä seuraavassa neuvolassa tuumaavat jos yhtään onnistuu... Olishan se hassua saada toruja kun yrittää elää terveellisemmin :grin
 
Mulle tullut 2 kg lähtöön,turvotus ihan kiitettävä ja tissit ottanut kasvu pyräyksen:D olo on kyl aika täynnä lasta... hengästyttää pienikin liike!
 
29+0 painoa on tullu nyt 10kg. Tiistaina kävin neuvolassa ja painokertymä oli 900g/vko eikä se hoitaja ees moittinut yhtään!!!! Ite kauhuissaan ja häpeissään siihen puntarille nousin.. No, painoa tulee ja painoa menee. En kuitenkaan tunne oloani mitenkään läskiksi vaan ihan hyvillä fiiliksillä. Viime raskaudessa kiloja kertyi 14 joten tällä kertaa taitaa tulla painoennätys.
 
Ääks, mua jo jänskättää paljon on tullut taas painoa lisää! Maanantaina neuvola + lääkäri, niin sithän sen kuulee taas..
Viimeks oli tullut alusta siihen hetkeen 7kg lisää. Ja nyt on paljon pulleampi olo, kun sillon :grin
 
Multa ei oo eka neuvolan kerran jälkeen otettu kertaakaan painoa. Ite vaan kotona seuraillu. Kyllä varmaan huomauttaa sitte kun viimein sen tarkistavat.
 
Multa ei oo eka neuvolan kerran jälkeen otettu kertaakaan painoa. Ite vaan kotona seuraillu. Kyllä varmaan huomauttaa sitte kun viimein sen tarkistavat.

Aika jännää ku siellä ei niin tarkkaan seurailla.. painoo, sokerirasitusta.. katotaaks siel kuitenki sokeriarvot nla:ssa? Tää on kyl aika jännää ku täällä syynätään kaikki, onko se sitten hyvä vai tuoko vain tavallaan 'huolenaihetta'. Toki pystytäänhän asioihin puuttumaan heti ja ennaltaehkäistä kun ne on selvitetty ja testattu.

Mullahan tuo paino on noussu aika hyvin Mut jotenki en oo siitä huolissaan ku kaikki on tullu tuohon massuun. Sais kyl tulla vähän muuallekin ni ei Olis kokoajan sormilla kylmä ja posket lommoilla =)
 
Oletan että ovat seurailleet sokeriarvoja mutta eipä nuista puhetta oo ollu.. verinäytteitä otettu ehkä kolme neljä kertaa ja virtsasta on kyllä dip stickillä katottu ettei ois tulehuksia/proteiineja/sokruja.
 
+14 kg 28+0. No worries. Mä en oikeen muuten tiedä missä se on, ku ei vaatteetkaa kirraa päällä. Kai mä oon vaan vesi-ilmapallo. Sokerirasituskin oli pari viikkoo sitten ihan bueno. Ei juuri lukemat hetkahtaneet sokeriliemestä. Se on kuulemma nykyään sellanen et tehdään lähes kaikille.
 
Mulla napsahti uusi kilomäärä täyteen, kun tänään vaaka näytti +9kg lähtötilanteeseen verrattuna (31+0). Hämmentävää tosiaan et mistä ja mihin nuo kilot on tullu ku en syö aiempaa enempää ja kroppa näyttää mahaa lukuunottamatta suht samalta. Ehkä sitä kuitenkin on mahan lisäksi tullu tasaisesti kaikkialle. Huomasin nimittäin ettei mun saappaat meinaa mennä enää kiinni, joten ainakin pohkeissa on jotain raskauden aiheuttamaa turpoamista [emoji16].
 
Ite en oo uskaltautanu mennä vaa'alle vähään aikaan..alkanu pelottaa se koko puntari! Ehkä huomenna:nailbiting:
 
Täällä tähän mennessä saavutettu melkolailla tasan +15 kiloa (rv 31+3) ja on vain parin sadan gramman päässä, että menee uusi kymmenlukema rikki. Apua! Ja kun nythän vielä loppua kohden tahti vain kiihtyy...

Vähän (tai oikeastaan paljonkin) on kyllä kömpelö ja iso olo, mutta onneksi viikkoja ei ole enää montaakaan jäljellä :)
 
Mullakin on +10 kilon painonnousu rikottu (tänään 31+0) ja kyllä vähän jänskättää, että kuinka monta kiloa tässä vielä loppuun mennessä kertyy! Lihominen ei kuitenkaan näy muualla kuin edessä vatsassa, paitsi huomaan, että kaulaan ja kasvoihin on kyllä tullu hiukan ylimääräistä mikä häiritsee mua itteä :/ Toivotaan, että nää kilot lähtee yhtä nopeasti kuin on tullukki synnytyksen jälkeen :D
 
Mulla on tullu +9kg (31+0). Suhteellisen vähän verrattuna edelliseen raskauteen, mutta vielä ehtii....... :D iltasin on turvotusta niin kauheesti että vaaka näyttää illalla melkeen 2kg enemmän kun aamulla..... :s
 
Takaisin
Top