Oloja ja oireita

Ainakun kumartelee niin tuntuu, että oksennus tulee :sick006 Mahassa kokoajan tosi kiristävä tunne ja olo tuntuu ihan mökkihöperöltä. Pakko lähtee kohta lenkille että sais jotain tolkkua tähänki elämään!
 
Hei tiettekös mitä, jos synnytys käynnistyis just nyt, niin lapsukainen silti luultavammin syntyisi jo huomisen puolella, eli täysaikaisena!! h:37, täältä tullaan! :cheers Oon kyllä ollu tänää ihan ihmeen energinen ja nukkunu ihanat päikkäritki. Muutenkin hyvällä tuulella, ihmeellistä! :D Iltaa kohden alkaa tosin vihdoin meininki rauhoittumaan itselläkin! Taas melko supistusvapaa päivä ja ainoona kiusana on pahoinvointi, mutta sekin aika hallittavissa kuitenkii! Innolla kyllä nyt odotan tytyn tapaamista, esikoinenkin hokenut kokopäivän, että vauva tulee! Tulis nyt sit vaa kanssa! :love017
 
APUA, nyt mua oikeesti on ruvennu pelottaan että mulla tiputtelee lapsivettä. Synnytysvalmennuksessa sanottiin, että se ei oo vaarallista, mutta neuvolassa viimekerralla sano että siinä on infektioriski. Viime kerralla kun tein hajutestin tuoksu ei ollu makea, mutta kun nyt tein vasta niin tuoksu oli semmonen makeahko. Pitää testata vielä uuelleen :sad001
 
Ainiin ja sitten kans vielä se, että tunnen että jotaki sieltä valuu kun vaikka makaan.
 
Soita Niukku vaan ä-polisi päivystykseen jos huolettaa, vaikka olisikin aiheeton soitto niin ei siitä haittaakaan ole, saat ainakin mielenrauhan :)
 
Ei oo Niukku vaarallista, mut just sen takia, että siinä on infektioriski ni kannattaa selvittää aina jos herää epäilys! Soitat rohkeesti synnärille! Kerro sit kuin kävi! :)
 
Voi elämä, kun on tullut hajamieliseksi...tänäänkin menin ostamaan perunaa ja maitoa kaupasta ja unohdin mitä olin sieltä hakemassa. Tilalle ostin mm. erilaisia hedelmiä, siivoustarvikeita, pähkinöitä. Ei tarvinnu sitten sitä pernamuussia tehdä. Kassalla en muistanut sitten kortin pin koodia eikä se nyt kovin helposti palaudu mieleen, kun takana jonottaa huokailevia ihmisiä :finger004 Käsilakku jää nykyään aina esim. kahvilaan tai ravintolaan. Kotoa kun lähden, niin unohtuu vähintään ainakin yksi seuraavista: avaimet, lompakko tai puhelin. Viime viikolla vein roskat ulos ja jäin ilman avaimia tohveleissa ja ällöverkkareissa ruinaamaan naapureilta puhelinta, että saan talonmiehelle soitettua...:anyone Eilen ajoin punaisia päin enkä edes itse tajunnut, ennen kun poliisit ´pysäyttivät. Ups :gen014 Poliisisedät olivat okein mukavia nuoria miekkosia. Eivät sakottaeet "tällä kertaa" kun olin niin kujalla muutenkin, mutta ehottivat ajelemaan ihan rauhallisesti "tuossa tilassa".

Onko täällä muita hönttimammoja? :)
 
Mä oon ainakin ihan tolkuttoman hajamielinen, tosin nyt kun on mammalomalla ja pään kapasiteetti vain omassa käytössä, homma on vähän helpottanut :)

Turvotuksista, huomasin, että mulla ne keskittyvät vasemmalle. Neuvolassa terkkari kehotti kysäisemään lääkäriltä asiasta (ens ti neuvolalääkäri), mutta in the meanwhile, onko kukaan muu törmännyt samaan? :anyone

Kaiken kaikkiaan olen päässyt turvotusten kanssa aika vähällä, mutta nyt on vähän ilmestynyt ja sen huomaa parhaiten juuri vasemman käden sorminivelissä sekä vasemmassa nilkassa (nilkat on ihan eri paksuiset kun niitä vertaa, komea näky!).
 
12h rajussa vatsataudissa. Edes jääpalanen ei pysy sisällä :sad001 illalla käytiin ensiavussa, vauvalla kaikki hyvin, ei supistuksia ja paikat kiinni. Käskivät juoda urheilujuomaa ja syödä omenaa ja riisiä. Siivu omenaa ja huikka sitä juomaa niin paikat tyhjeni alle viidessä minuutissa niin rajusti että lopuksi mies pesi vessan seinät ja lattiat...
 
Nyt aloin jo pelkäämään raskaushepaatoosiakin. Pari viikkoa iho kutissut, mutta viimeiset kaksi päivää olleet aivan sietämättömiä. Myöhään lauantai iltana soitin synnärille ihan hädissäni että mitä teen. Käskivät seurailla vauvan liikkeitä ja soittamaan maanantaina neuvolaan. Soitin neuvolaan ja sain soittopyynnön omalle neuvolatädilleni. Tässä puhelua odotellessa. Pakko on päästä verikokeisiin, eihän tästä muuten tule mitään kun huoli pikkuisen hyvinvoinnista niin suuri.

Minulla kutisee vartalo aika kauttaaltaan, reidet, sääret, maha, käsivarret ja viimeyönä myös jalkapohjat, kaikista pahiten reidet. Kosteusvoidekkaan ei auta kutinaan. Kutina alkaa yllättäen iltaisin ja viime yönäkin monesti heräsin siihen.
 
Tsempit Niukku ja Sophie82! Kurjia oireita.

Mulla oli ihan alkuraskaudesta (rv 8-9 kieppeillä) lyhyt mutta raju vatsatauti muun raskauspahoinvoinnin ohessa. Se huoli keskenmenon riskistä / lapsen hyvinvoinnista oli ihan kamala, vaikka terkka kuinka rauhoitteli, että suurin osa vatsataudeista ei vaikuta sikiöön millään tavoin. Toivottavasti menee sielläkin pian ohi, paranemisia!
 
Kiitos tsempeistä herne! Nyt soitettiin neuvolasta. Labra aika varattu huomen aamuksi ja tuloksetkin tulee jo samana päivänä. Pakko nyt ruveta pesemään vaikka pyykkiä, että saa ajatukset muualle.
 
Hieman voiton puolella täällä. Pala vaaleaa patonkia ja keitetty porkkana pysyi sisällä huimat neljä tuntia, jonka ajan sain nukuttua. Nyt järkyttävä päänsärky, lähtenee jos saisin nesteet pysymään sisällä... Huomenna on onneksi tavallinen kontrolliaika omalle lääkärille, niin nähdään taas että vauvalle kaikki hyvin. Ja varmaan onkin, sen verran mukavasti liikkunut ja ruuvannut päätään alaspäin ja painanut suolta, hyvin auttanut vatsatautiin o_O Eli elämäni pahin vatsatauti liitettynä samoihin menkkajomotuksiin mitä ollut jo pidempään ja vauvan riehumiseen. Kuinka mukavaa elämä voikaan olla!

Lueskelin tuolta sairaalakassiketjusta, että osalla on lähtenyt herkut kävelemään, meikäläisten kassista lähti vauvan kosteuspyyhkeet, luojan kiitos että niitä oli ostettu valmiiksi :smiley-ashamed008
 
Tsemppia niukku ja huoli pois. Jos sielta jotakin loytyy niin varmasti paaset suoraan sairaalaan ammattilaisten seurantaan. On koitettava olla vain positiivinen ja ajatella, etta jos nyt enaa tassa vaiheessa jotain vauvalle haitallista todetaan niin synnytys voidaan kaynnistaa vaikka heti. Ei pikkuista jateta sinne karsimaan. :)
Ja Sophiella kanssa voimia. Nyt vain paljon lepoa!
 
Tsemppiä Niukku ja sophie82! Ompa kurjaa.
Mullakin oli kova vatsatauti toukokuussa, ja se oli jotain ihan kaameeta. Ajattelin,että tähän se vauva kuolee, mutta ei sille käynyt kuinkaan.
Kevättalvella kun oli kovat pakkaset iho kutisi aivan sairaalloisesti. Ostettiin ilmankostutin ja kaikki mahdolliset voiteet. Ruokiin ja salaatteihin lorottelin öljyä sekaan. Nukkumisesta ei tahtonut tulla mitään. Lääkärissä vaan totesivat, että iho on vaan todella kuiva! Ilmat kun lämpenivät, niin vaiva hävisi kokonaan. Tosi hyvä Niukku, että pääsit verikokeisiin, ja varmistetaan se raskausmyrkytys. Jos siellä jotain on, niin pääset varmasti heti hoitoon ja ehkä synnyttämään.. :)
 
Tulokset tuli ja voin sanoa että luojan kiitos! :) Yksi arvo oli vähän koholla, mutta ei kuulema syytä huolestua. Torstain neuvolakäynnillä sitten mietitään mitä tehdään tälle mun kutinalle.
 
Alkanu kunnolla toi vasen jalka ja oikean pakaran alue vihottelee. Kävellessä tulee välillä kohtauksia, sellaista vilholtaa ettei pysty jatkamaan kävelyä. Välillä tuntuu että vasen jalka irtoaa kokonaan...Tänään kävellessä kävi juuri näin. Piti vähän väliä pysähtyä leputtelemaan, niin menee pois.
 
Jasmin mulla on aivan sama! Nivuset ja pakarat vihlasee tosi pahasti jonka jälkeen saa oikeeta jalkaa raahata perässä! Tänään tullu just noita "kohtauksia" tosi paljonki! Auch! :/
 
Mulla löystyy muutkin kun lantiot... etenkin nilkat ja ja olkapäät paukkuu aika reippaasti.

Mua on jo kuukausien ajan vaivannut oikea korva joka menee lukkoon väh. kerran päivässä. En tiedä mihin liittyy mutta on tosi ärsyttävää kun ei edes omaa puhetta meinaa kuulla, saatikaan istua kokouksessa ja olla puolikuuro...
 
Takaisin
Top