Oireita...

mimmy

Jostain jotain jo tietävä
Hei listataanko tähän oireita ja viikot mitkä meneillään niin näkyy samantien sitten :)
 
Mulla edelleen jäätävä väsy ja nyt tullu semmosta etovaa oloakin. Aamulla tuntu eka kerran että vois vaikka oksentaa.
Lauantaina oli pientä ruskehtavaa vuotoa aina vessakäyntien yhteydessä. Onneks rauhottui. Olin ihan paniikissa että nytkö se alkaa.... ja vessassa tulikin hypättyä koko ajan. Mitäs muuta.... semmonen turvonnut ja ärtyisä olo. Mielialat vaihtelee laidasta laitaan. :rolleyes:

4+5
 
  • Tykkään
Reaktiot: N30
Mulla vaan menkkamaisia kipuja ja rinnat hieman arat. Muuta ei toistaiseksi. Rv 7 on aiemmin alkanu pahoinvoinnit, joten sitä odotellessa.

5+0

Se muuten tuli mieleen, että mulle on aiemmissa raskauksissa iskeny hiivatulehduksen heti alkuun. Toisesta arvasinkin olevani raskaana, kun tulehus iski ennen plussaa. Nyt ei oo onneksi näkyny.
 
Mulla ollu nyt n.5pvää iltaisin kamalia menkkamaisia kipuja, karmee palelu ja vessassa saa ravata yötä myöten. Maha on turvonnut niin ettei toppahousujen nappi pysy kiinni. Eka "oire" mistä aloin arveleen olenko raskaana oli viime viikon ke kun oltiin mökillä kavereiden kanssa. Illalla iski aivan järkyttävä närästys ja mua ei ole närästänyt ikinä kun pari kertaa ihan vähän. Närästys kesti ja kesti eikä auttanut kun mennä nukkumaan kesken kivan illan. Kaveri heittikin läppää et oot raskaana, miten oikeessa olikaan. :D

4+4
 
  • Tykkään
Reaktiot: N30
Täällä ennen plussaa hirveää palelua, piti olla paljon vaatteita ja nukkuessa kaksi peittoa ja silti paleli. Lämmöt olivat myös koholla.

Plussan jälkeen kasvanut ruokahalu, janottaa, närästää, palelee edelleen, alamasu todella turvonnut ja iltaisin ihan pinkeä. Pahoinvointia jos ei ole syönyt hyvin. Väsymys. Mielitekoja.

Esikoisesta oireet alkoi rv7 paikkeilla, pahoinvoinnilla ja väsymyksellä. Nyt oireet todella aikaisin. Myös testit näyttivät tällä kertaa heti todella selvää plussaa mutta esikoisesta kunnon plussaa sai odotella useamman viikon.

Viikot vähän epäselvät koska ovis ollut ilmeisesti myöhemmin mitä yleensä. Rv 4-6?
 
Mä oon ajatellu ettei mulla oo ollenkaan pahoinvointia tai mitään siihen viittaavaa. Kai mun pitää itelleni tunnustaa että taitaa sitä jotain etomista olla ilmassa... Nimittäin oon parina päivänä joutunu lapsille selittää, miksi en syö keitettyjä vihanneksiani iltaruoalla. :D Pojat ihmettelee kun en yleensä ikinä jätä tähteitä. Mutta kun ei vaan mee alas! En keksi muuta selitystä ku raskausoire. Lisäksi maha tuntuu menevän sekasin tosi helposti.

Oon myös saanu tissini takasin!! Mulla on ollu nahkapussukat, nyt on jopa jotain täytettäkin. :D

5+2
 
Nyt alko näköjään se kunnon tissikipu, nyt oikein kunnolla sattuu! Aiemmin ollu vaan semmosta pientä herkkyyttä koskiessa.

5+1
 
Mulla oli aamuvirkeys jo ennenkuin plussasin eli viime viikon to tein testin ja viime viikolla alkuviikosta jo aamupirteys ja aavistelin että jos oon.... Ja sellainen jännä tunne että raskaana. Palelut alkoi kans ja pissillä oon ravannu ennen plussaa jo. Pahoinvointia ei vielä mutta välillä maha on tulessa ja kovia viiltoja tulee. Eilen eka itkukohtaus tuli kun en saanut kaupan ostoskärryistä kolikkoo pois :D

5+1
 
Palelu alkoi jo ennen plussaa, samoin jäätävä väsymys. Välillä koviakin menkkakivun tyylisiä jomotuksia ja repimiskipuja. Tänään rv 4+4 :)
 
mulla tullu nyt jäätävä närästys mukaan kuvioihin.... oltiin äsken uimassa ja tuntu että oksennan saunassa.. hirvee polttelu ylämahalla ja oksetti. Hyvä että selvisin kotiin, mutta en tiiä oikein mitä ottaisin että tää helpottais... maitoo yritin juoda.

5+0
 
Mulla tänään 4+5 varmaan. Tein plussatestin maanantaiaamuna. Oli menkkaoireet mutta menkkoja ei tullu ja oireet vaa jatkuu. Alamahaa särkee, tissit kipeet, iltasin turvottaa, välillä palelee. Pahinta on kiukkusuus ja itkuherkkyys. Kauheeta olla nii vihanen ja surullinen vaikka oon ilonen!
 
Niinpä... hormonit tekee vähän sitä sun tätä.... :wink
mulla sykkeet noussu nyt jotenkin, onko muilla ? ollu normistikin aika korkeet niin nyt 100.

5+2
 
Väsyttää ja paleltaa. Välillä vähän huono olo. Ja ummetus! Yleensä mulla ei ole mitään ongelmia asian suhteen. :rolleyes:
5+2

Äsken kokeilin sykkeitä, 83 sain laskettua. Kai se vähän normaalia korkeampi on. :)
 
Täällä oireina järkyttävä tissikipu, yöheräily vessaan (joka ikinen yö), vessassa ramppaaminen, välillä voimakasta turvotusta, mahan nippailut (nipistelee millon miltäkin puolelta alavatsaa). Mielialan vaihtelut vähän tasoittuneet alun jälkeen, varmaan ne jossain vaiheessa taas pahentuvat... :hilarious: Ja ehkä yks raskausoire sekin, että viikko sitten sairastuin flunssaan, en oo pitkään aikaan ollut kipeenä. Ja tää ei meinaa lähtee millään pois, nyt oikeesti ehkä virkein olo viikkoon! Ehkä tästä vielä selvitään.

Flunssan (tai raskauden?) vuoksi ei oo tehnyt kahvia mieli moneen päivään, tänä aamuna join mutta ei kyllä maistunut hyvälle :hungover: Ennen raskautta oon rakastanut kahvia ja juonu joka päivä vähintään 2-3 kupillista. Alkuun pystyin sitä kyllä juomaan ja siitä tykkäämäänkin, saas nähä miten nyt käy... Viime raskaudessa en pystynyt sitä kovin pitkään juomaan kunnes jo pelkkä haju alko etomaan.

RV 5+4
 
Minulla viikkoja 4+1. Oireina on alavatsatuntemukset. Enää ei niinkään jomottele, vaan turvottaa hirveesti. Ja välillä repäiseviä/vihlovia tuntemuksia. Rinnat päät ovat hieman aristavat. Lisäks kahvin juonti loppu seinään muutama päivä sitten, ei vaan mee alas. Ihan hyvä homma :D
 
Joo, toi turvotus on myös. On mulla normaalistikin syömisen jälkeen vatsa turvonnut, kun on tuo vatsalihasten erkauma, mutta nyt näyttää samalta kuin esikoisesta rv 30. :eek: Toivottavasti se turvotus siitä tasaantuu.. :)

Painoa mulla on nyt 6 kg enemmän kuin normaalisti ja vähän jännittää saanko taas 16 kg lisää raskauskiloja.. :nailbiting: Yritän olla syömättä raskausajan sokeria, jos siitä olisi jotain apua. Edellinen lapsi oli 4400g ja yhtään isompaa en kyllä haluaisi synnyttää. Synnytin vielä täysin ilman lääkkeitä ja kätilöä kotiin... :confused: Nyt täytyy varmaan lähteä heti sairaalaan, kun tulee muutama säännöllinen supistus putkeen. :grin
 
Onpa sulla Eyjalin ollu vauhdikas synnytys! :eek: menikö kaikki kuitenkin loppujen lopuksi hyvin? Mä oon kans miettiny että kun en muutenkaan syö sokeria niin nyt yritän kyllä raskausajankin olla pahemmin repsahtamatta! Pojat on ollu reilusti yli nelikilosia, joten.... :D

Etova olo vahvistuu, yök!

5+5
 
Joo, kaikki meni ihan hyvin. :) Repeämiä tosin tuli, kun ei ollut kätilöä ohjaamassa vauvan ulostuloa. Voisin mieluusti synnyttää taas kotona, mutta ei taida rahat riittää kotilon palkkaan ja matkaa sairaalaankin on noin tunti. Luotto kyllä omiin synnytystaitoihin nousi. Mulla on tosi matala kipukynnys, mutta selvisin. :)

Mulla on kans jostain syystä isoja vauvoja, 4000g, 3800g ja se 4400g. Maha on ollut ihan valtavan kokoinen, kun itse olen melko siro. :grin Raskausdiabetesta ei ole koskaan tutkittu ja vauvojen sokeritkin kai olleet synnytyksen jälkeen ihan hyviä. Mutta haluan varmistaa, etten suklaan syömiselläni tee 5kg vauvaa. Viimeksi oli kilon istukkakin. Kätilö sitä ihmetteli, sitten kun sairaalaan päästiin. :nailbiting:
 
Aika jännittävä synnytys! :D

Multa on katottu sokerirasitukset molempien kohalla ja arvot ovat olleet kunnossa.
 
Mulla on tänään kp 25 ja keskiviikkona pitäisi alkaa menkat... Toivottavasti ei.... En oo vielä uskaltanut testiä tehdä pettymysten välttämiseksi ja oireita mulla on ollutkin paljon, mutta ne meni ohi tossa oletetun kiinnittymisen aikaan. Nyt on jäänyt vain se, että valkkaria tulee ihan hirveästi! Onko muilla ollut vastaavaa? Yleensä kierron puolesta välistä menkkoihin asti pitäis olla kuivakkaa, mutta mulla valkkari vaan lisääntynyt!
 
Takaisin
Top