Oireita...

Mullakin on alkanut nyt noi repäisykivut kun aivastaa tai muuten liikahtaa äkkinäisesti, tosi ilkeän tuntuisia :oops:
Muuten oireet ennallaan - tissit turpoo ja uudet rintsikat on jo käyty ostamassa, väsyttää tolkuttomasti, alamasu turvottaa ja kuvottaa mut toistaiseksi on tavarat pysyny sisällä :)
 
Tääl oli aika lailla heti plussaamisen jälkeen kamala flunssa, oli viikon pois töistä ja yskä oli pahana sen jälkeen vielä viikon. Ainakin sit varhaisultrassa sen jälkeen oli kaikki ok :) kuinhan muistaa selvittää mitä lääkkeitä sillon saa käyttää ja mitä ei, nii kyllä pikkusen pitäis selvitä :)

Tääl kans aivastuttaa päivittäin, en oo ees aatellu et se ois raskausoire :grin ja joskus siitä seuraa hyvin kipeitä repäisykipuja.
 
Mulla on jokainen neljä raskautta alkanut reilun viikon kuumeella ja jäätävällä räkätaudilla johon on kuulunut yskät ja aivastelut. Ja siis siinä sairastelun viidentenä päivänä oon aina plussannut.
 
Josnyt, minä aivastelen myös päivittäin useempaan otteeseen. Ja oon miettinyt, että voisi olla oire :D
 
Onko muilla ollut mitään vuotoja? Täällä alko eilen illalla pientä vuotoa. Nyt menossa viikko 6+4. Tähän asti ollut pientä kuvotusta, mutta eilen illalla vihloi alavatsaa ja ihan kuin kuvotuskin olisi siihen loppunut. Ens torstaina ois varhaisultra, mutta en millään malttas oottaa. Oon ihan paniikissa, oliko tämä nyt tässä.
 
Itselläni ei oo ollut vuotoja raskausaikana, mutta pienet vuodot raskausaikana on ilmeisesti aika yleisiä. Voivat olla harmittomia. Yleensä sanotaan, et jos vuoto on on runsasta, siinä on hyytymiä ja kivut on kovia niin voi olla syytä huoleen. Ainahan sitä ei tiedä, voivat siis olla harmittomia tai sit ei.
 
@Niiskuneiti86 mulla oli tiputtelua ennen plussaa ja vähän sen jälkeen. Loppui sit ja nyt vahtaan joka kerta vessassa paperin tosi tarkkaan.
 
Täällä on ollut rinnat kipeät ja kasvaneet jo 4+5 asti, mut tänään on eka kerta kun on aika huono olo ja ei oikein tiedä miten päin pitäis olla.. Lämpöäkin vähän on mut en tiedä onko raskauden takia vai oonko vaan kipee
 
Muokattu viimeksi:
Kuvotus ja ällötys pahenee vaan, nyt oli jo juostava vessaan. Miten mä nyt tätä piilottelen töissä? Torstaina vasta ultra. :/
 
Täällä kanssa pahoinvointi lisääntynyt. Etova olo on ollut ihan alusta saakka, mutta nyt tämä on kunnon pahoinvointia :sad001 Pääosin syömiset pysynyt sisällä, mutta kokoajan kunnon pala kurkussa ja joudun nieleskellä. Yhtään ei auta kevään hajut ulkona..

Pakko mennä lääkäriin tämän olon kanssa, koska ei töihin uskalla/ kykene :sad001(
 
Mä lähin aamulla pyörällä asioille, kesken matkan alko oksettamaan, pakko oli pysähtyä tien viereen ja mennä puskaan oksentamaan, että tälläinen aamu täällä :D
 
Mulla on ollut oikeastaan koko tämän viikon jotain ihme kipua alavatsassa ja kipua on säteillyt myös nivusiin ja jopa jalkoihin. Lisäksi alavatsa on ollut todella arka. Murehdin myös että onkohan kyseessä kohdunulkoinen raskaus, joten soitin perjantaina neuvolaan ja kysyin. Todella ystävällinen äitiyspuolen hoitaja sanoi että kohdunulkoisessa raskaudessa kipu ei lähde välillä pois vaan vain kasvaa ja kasvaa. Lisäksi hän sanoi että jos epäilee niin missään tapauksessa ei saa jäädä kotiin pohtiin asiaa vaan pitää mennä suoraan päivystykseen.

Mulla ei onneksi ole ollut tänään ollenkaan tuota arkuutta ja kipua, ainoastaan sitä samaa painontunnetta. Mitään vuotoa mullakaan ei ole ollut, joten ei tämä varmaan ole muuta kuin jotain kasvukipuja. Mietin myös että liittyisikö nuo kivut jotenkin liialliseen istumiseen. Selkää ainakin juimii välillä, varsinkin autolla ajaessa.


Mulla oli tänään eka neuvola. Täti ei sanonut noihin kipuihin mitään. Itse vaan totesin sille että kun ei ollu olkapäähän säteilevää kipua eikä vuotoa, niin ei kai tässä mitään.... ? :D Nyt on ollu pari päivää hiljaista ja heti tietenkin iskee pelko että se oli tässä. Eka ultra menee vasta jonnekin huhtikuun loppupuolelle tai toukokuun alkuun. Joku zen-fiilis pitäisi löytää sinne asti.
 
Voihan ällötys.. tänään koko työpäivän ollu tosi ällöttävä olo ei tuu oksennus mut välillä toivos et tulis jos helpottas sit tätä oloa mut ei se varmaan helpottas.. :depressed: mikään ei tunnu auttavan ei juominen eikä syöminen paitsi just siks hetkeks ko suussa on jotain mut sit kun saa juotua tai syötyä ni olo tulee takas:banghead: auttaako teillä jokin erityinen vai onko tätä vaan kestettävä?
 
Täällä menossa 5+2 ja ei ainakaan vielä ole pahoinvointi iskenyt. Molemmissa onnistuneissa raskauksissa pahoinvointia oli lähemmäs puoleen väliin enemmän tai vähemmän, joten oletan että jos tämä tästä jatkuu niin kyllä se öklökin luokseni löytää.

Lunaliini, sympatiat täältä. Mulla ei aiemmin auttanut muu kuin just tuo jonkun pienen syöminen tai mehun juominen hetkellisesti...tsemppiä pahoinvoiville!

Vuodoista oli myös kyselyä, vielä ei ole näin alkuvaiheessa tiputtelua ollut, mutta aiemmissa raskauksissani molemmissa vuotelin aika ajoin ainakin ekan kolmanneksen aikana, ilman hämminkiä. Eli tosiaan voi olla ihan harmitontakin.

Omat oireet rajoittuvat tällä hetkellä alavatsan turovotukseen, menkkamaisiin jomotuksiin ja lähinnä toisen rinnan arkuuteen :D. Röyhtäyttänyt on myös tavallista enemmän. On se jännä miten aika menee niiin hitaasti näillä ekoilla viikoilla ja kuinka epävarma voikaan olla sen suhteen että kaikki olis hyvin..huhhuh.
 
Miulla ei siis ekassa raskaudessa ollu mitään oireita oikeestaan.. tai en ainakaan muista et ois ollut. Noh kärsitään nyt kyllä se vielä palkitsee kun saa pikkuisen maailmaan ❤ miulla siis viikkoja nyt 6+5. Niin ja toivottavasti ei mee niin pahaksi ettei voi töissä olla.. en oo töissä muutenkaan kertonut raskaudesta enkä vielä hetkeen halua..
 
Mulla menossa joku rv 8 varmaan ja on kyllä saanut nyt viikon ajan halailla pönttöä aika railakkaasti. Vie kyllä voimat ihan täysin ja oikein mikään muu ei mene alas kuin salaatit. Kiva kun pahoinvointi ei vaivannut juurikaan noista kahdesta muusta lapsesta, mut nyt kun tarvis niiden kanssa jaksaa, niin on kyllä niin veto pois että... :dead:
 
Mä olin vakaasti ''päättänyt'' että tässä raskaudessa ei sitten ole pahoinvointia ja jos on niin ei ainakaan niin pahaa kuin esikoisen kohdalla. Noh. Esikoisen kanssa etova olo alkoin noin viikolla 6, nyt on melkein 5 ja on alkanut jo etoa :yuck:

Lisäksi väsyttää kauheesti ja koko ajan saa syödä, juoda ja ravata vessassa :grin

Tsemppiä kaikille joiden pitää jaksaa käydä vielä töissäkin!:Heartred
 
Takaisin
Top