Oireita...

Huh tänään se alkoi.... Aamupalan jälkeen nousin pöydästä ja oksensin lattialle. Mies katto ihmeissään :D
 
Ruusukulta, uuh, tsemppiä!

Mä oon moooonta päivää ollu oksentamatta, ehkä pahoinvointi olis jo hellittämään päin :)
 
Turvottaa ja rinnat arat, kaikenmoisia jomotuksia ja nipistelyjä alavatsalla. Jos vanhat merkit pitää paikkansa, pian alkaa karsee väsymys ja pahoinvointi. :) Nyt 4+2.
 
Täällä on nyt tällä viikolla yrjötty muutamaan otteeseen. Kauhulla ootellaan, tuleeko samanlainen rumba ku viimek. Ny ainaki alkoi viikkoo aiemmin ja olo on ollu kauheempi.
Tepsinen 6+3
 
mä kävin tänää työterveydessä ja saikulle jäin. Ma neuvola. Siellä sitten katotaan jatko. Kyllä rupeen oleen kypsä tähän mua oksettaa aamusta iltaan..ainoastaan nukkuessa ei oo huono olo. Koko ajan etoo...en saa syötyä enkä juotuakaan ku ehkä 3-4 lasia.litra on parhaimmillaan menny ei enempää. Lämpimiä ruokia ei missää nimessä. Tän hetken syömiset on omenat,appelsiinit,viilit,rahkat,kiisselit. Ei muut:excited001
Ja nälkä on koko ajan mutku ei niin ei pysty. Ruokakaupassa käynnit on ärsyttäviä kun yököttää katella mitähän söisi. Eilen sain syötyä pienen kulhon rahkaa,omenan ja appelsiinin...
 
Mä oon alkanut heräämään virkkuna ylös ennen seitsemää.. nukutaan aina pojan kanssa yhdeksään asti ja oon aamu-uninen muutenkin:p
 
Mä oon alkanut heräämään virkkuna ylös ennen seitsemää.. nukutaan aina pojan kanssa yhdeksään asti ja oon aamu-uninen muutenkin:p

Mä nousin tänään myöskin jo seiskalta, mikä on ennenkuulumatonta mulle viikonloppuna. Oon nukkunut nyt tän ekan viikon plussan jälkeen todella huonosti. Heräilen ja monena aamuna ei vaan oo meinannut uni riittää kellonsoittoon asti. Ja normaalisti mä siis torkutan ja vitkuttelen sängyssä... En tiiä onko sitä vaan nyt vielä niin jännityksessä tästä uudesta tilanteesta vai mitä tää on?

Muuten nyt on lähinnä tota alavatsaa "vääntänyt". Pieni huono olo näemmä rajoittui toistakseksi ma-ti välille. Pientä hajuaistin herkistymistä oon ollut huomaanivani, mutta en ole varma onko se vaan kuvitelmaa. Esim kuntosalin pukuhuoneessa oli musta ihan poikkeuksellinen löyhkä, kun kaikki suihkutteli / rasvaili itseään. En mielestäni ennen oo kiinnittänyt juurikaan tohon huomiota.
 
Mulla oli tuota aamuvirkkuisuutta siellä heti plussan jälkeen about 5+jotain saakka. Sen jälkeen unta on riittänyt vaikka muille jakaa ja mikään määrä ei auta tähän tolkuttomaan väsymykseen :eek:
Nyt 7+1
 
Mulla ollu alusta saakka aivan karsea olo ja rinnat niin kipeet, et kosketuskin sattuu. Kaikki hajut ja ruuat on yäk :yuck: nyt sit kaiken ihanan päälle vielä kipeenä ni johan alkaa tekee heikkoa. Pönttö käyny taas hyvin tutuksi. Tän takia vaikea salata. :confused:
Nyt menossa siis 7+2
 
Mullakin oli aluksi tuota huonounisuutta, heräilin yöllä pirteenä ja aamulla liian aikasin. Nyt jo helpottaa, mutta mitään megalomaanista väsymystä ei oo näkyny edelleenkään. :) Tänään sain jopa siivottua, siihen ei oo ollu energiaa aikoihin. Jospa tää tästä pikkuhiljaa!

8+5
 
Onko muilla ollut päänsärkyä? Mulla on ollut koko päivän hirveä hedari. Kärsin kyllä migreenistäkin, mutta tämä tuntuu jotenkin hieman erilaiselta, vaikka jomotus onkin vasenvoittoista.
 
Mulla tuli pitkästä aikaa migreeni kaks viikkoa sitte. Alko näköhäiriöillä. Meni onneksi Panadolilla ohi. Nytkin jomottaa tuonne vasemmalle puolelle, just mietin että pitääköhä ottaa lääke ennenkun pahenee...
 
Mulla ollut aikaisemmissa raskauksilla suht usein pää kipeä, etenkin ekalla kolmanneksella. Varmaan jotain hormonaalista..
 
Pari iltaa takaperin oli todella kovat kivut ja ajattelin jo että tää oli nyt tässä. Kehoa kramppasi reisissä asti. Ihan kauheeta. Normisti kipu mennyt ohi noin 10minuutissa nyt ei millään. Panadolin avulla kuitenki rauhottu ja sai nukuttua. Mitään vuotoa ei ole tullut, joten ehkä ei kyseessä kohdunulkoinen raskaus. Pelottaa kovin miten käy. Ensi viikolla eka neuvolakäynti, pitää siellä näistä enempi keskustella. Tietääkseni mitään syytä huoleen ei olisi, kun ei tule mitään vuotoa. Kova kipu huolettaa kyllä.

Mulla on ollut oikeastaan koko tämän viikon jotain ihme kipua alavatsassa ja kipua on säteillyt myös nivusiin ja jopa jalkoihin. Lisäksi alavatsa on ollut todella arka. Murehdin myös että onkohan kyseessä kohdunulkoinen raskaus, joten soitin perjantaina neuvolaan ja kysyin. Todella ystävällinen äitiyspuolen hoitaja sanoi että kohdunulkoisessa raskaudessa kipu ei lähde välillä pois vaan vain kasvaa ja kasvaa. Lisäksi hän sanoi että jos epäilee niin missään tapauksessa ei saa jäädä kotiin pohtiin asiaa vaan pitää mennä suoraan päivystykseen.

Mulla ei onneksi ole ollut tänään ollenkaan tuota arkuutta ja kipua, ainoastaan sitä samaa painontunnetta. Mitään vuotoa mullakaan ei ole ollut, joten ei tämä varmaan ole muuta kuin jotain kasvukipuja. Mietin myös että liittyisikö nuo kivut jotenkin liialliseen istumiseen. Selkää ainakin juimii välillä, varsinkin autolla ajaessa.
 
Täällä myös rinnat kipeät, alamahassa kaikenlaisia nippailuja, päänsärky on onneksi helpottanut. Pari kertaa oon oksentanut ja välillä on etova olo. Nyt on sitten iskenyt flunssa ja tietysti heti pelottaa voiko pieni pysyä kyydillä kun oikein voimalla aivastelen ja yskin :O Aivastaessa tulee välillä oikein kunnon repäisykipuja.. Onko täällä muilla ollut flunssaa, onko kaikki silti mennyt hyvin?
 
Pikaista paranemista toukkahaaveita! Ei pitäisi olla mitään vaaraa raskaudelle, vaikka sairastuu flunssaan, vatsatautiin tms. perustautiin :)
 
Täälä ennenku plussattii nii mietin hieman kun hiivatulehus iski. Että ollaankohan tässä raskaana. o_O sitten oli vähän pahaa oloa, testin tehin muuten vaan kun tässä on puolen vuoden aikana testejä useampia tehty. Haalea viiva näky sitten. Heti alko hirveä pahoinvointi. Puolitoista viikkoa kesti se karsee olo. Kaikki ällötti ja kuvotti. Sit se loppu ko seinään viikoilla 5+5 muistaakseni. Ja iski järkky väsymys, vois vaan nukkua. Ruokien olomuodot ällöttää jos ajattelen niitä liikaa :D

Ja onko kellään ollu aivastelu raskausoireena??:joyful: mulla oli edellisraskaudessa ja sitä sillon mietin että oonko kipeeks tulossa. Mutta nyt olen taas kolme päivää aivastellu koko ajan :smiley-bounce022
Ja tosiaan nyt menossa 7+2
 
Toukkatoiveita, mulla ei ole tässä raskaudessa vielä ollut flunssaa, mutta ensimmäisessä raskaudessa oli aivan järkyttävä flunssa joskus 7 viikon paikkeilla, olin tosi huonossa kunnossa ja varmaan yli viikon saikulla, hyvin pysyi kuitenkin pikkuinen mukana matkassa :)
 
Takaisin
Top