Oireet

Mulla on nyt reilu viikon ollut ihan hirveä pahoinvointi, en oksenna mutta voimat vievä etova olo 24/7. Viime viikon olin flunssan verukkeella saikulla ja vähän etukäteen jännittää mitä alkavasta työviikosta tulee 😩

Liityn mukaan, täällä sama tilanne ja nyt siis 7+0, olin muutaman päivän saikulla flunssan takia aiemmin, ja nyt taas ihan hirvittävää sinnitellä töissä puolikuntoisena huimauksen ja pahoinvoinnin kanssa. 😮‍💨

Alku meni aika oireettomasti ja vähän ehti jo huolestuakin kun ne vähäisetkin oireet hellitti hetkeksi, mutta tuli sitten rytinällä taas takaisin. 😂 mulla esim. toi tissikipu on hyvin vaihtelevaa, voi jonain päivänä aristaa ihan vähän ja toisena olla aivan kivikovat, turvonneet ja kosketusarat.

Ennen plussaa ei ollut muuta ”oiretta” kuin yöheräily ja aamuvirkkuilu mikä on mulle erittäin epätyypillistä. 😂

Pahoinvointi alkoi lievänä ehkä tossa 5+ ja nyt on alkanut kunnolla, joutuu välillä käydä kyökkimässä ja tuntuu että syödä täytyy aivan jatkuvasti. Väsymys ollut alusta asti läsnä ja tuntuu että pahenee vaan. Ja jano alkanut myös nyt. Vatsa myös niin turvoksissa iltaisin että näyttää ihan kuin olis nielaissut jalkapallon. 😂
 
Mun kaikki oireet on vaan kadonnut. Alkuun oli vv reiluna ja on sitä varmaan edelleen suht paljon. Aluks kans heräilin aamuyöstä mut en enää. Vähän hirvittää, et onko kaikki ok, mut testit ainakin vahvistuu koko ajan. Pientä pahoinvointia on, mutta mä oon tosi herkkä muutenkin pahoinvoimaan ja nyt en saa käyttää Primperania niin se korostuu.
 
Mulla ei ole mitään oireita taaskaan. Jossain vaiheessa ehkä rv6+ alkaa varmaan väsymys ja palelu, ne on olleet aiemminkin.
 
Ällövaroitus. Onko teillä muilla, joilla on pahoinvointia, liittynyt siihen vatsan menemistä sekaisin? Mulla siis vajaan viikon on ollut kuvotusta. Kertaakaan en ole oksentanut, mutta eilen ja tänään on lisäksi ollut sellainen vellova olo vatsassa ja äsken olinkin lähes ripulilla. Mietin, että onko tää raskauteen liittyvää pahoinvointia, vai pitääkö tässä jotain vatsatautiakin nyt odotella 😨
 
Täälä oireet vaihdellut tosi paljon. Viikonloppuna oli pientä äklötystä, mutta esim eilen ei ollut yhtään. Mutta eilen oli ihan jäätävän lyhyt pinna ja ylipäätään tosi alakuloinen olo + kauhea päänsärky + väsy. Ja enää en heräile aamuyöllä, vaan se on vaihtunut nukahtamisvaikeuksiin illalla :Upside Down Face:
 
Ällövaroitus. Onko teillä muilla, joilla on pahoinvointia, liittynyt siihen vatsan menemistä sekaisin? Mulla siis vajaan viikon on ollut kuvotusta. Kertaakaan en ole oksentanut, mutta eilen ja tänään on lisäksi ollut sellainen vellova olo vatsassa ja äsken olinkin lähes ripulilla. Mietin, että onko tää raskauteen liittyvää pahoinvointia, vai pitääkö tässä jotain vatsatautiakin nyt odotella 😨
Oon miettiny myös että liittyykö vatsan sekaisin olo raskaudesta vai kaikkialla jylläävästä mahataudista.. Yleensä ikinä ei oo maha sekasin ja löysällä, mutta nyt melkein viikon ollu maha sekasin vaikkei muuten pahoinvointia ookkaan. Tosi ärsyttävää..
 
Ällövaroitus. Onko teillä muilla, joilla on pahoinvointia, liittynyt siihen vatsan menemistä sekaisin? Mulla siis vajaan viikon on ollut kuvotusta. Kertaakaan en ole oksentanut, mutta eilen ja tänään on lisäksi ollut sellainen vellova olo vatsassa ja äsken olinkin lähes ripulilla. Mietin, että onko tää raskauteen liittyvää pahoinvointia, vai pitääkö tässä jotain vatsatautiakin nyt odotella 😨
Tääl on ainakin yks! Mulla on siis pari kertaa ollu vatsa ihan löysällä ja semmonen olo, et ei tiedä kummasta päästä tulee.. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat::Grinning Face With Smiling Eyes: Mut siis mulla on muutenkin tosi herkkä vatsa, mut tiedä sitte näiden yhteyksiä.
 
Eilen varhaisultrassa oli sen kätilön kanssa puhetta, että ripuli voi olla ummetuksen ohella myös oire raskaudessa! Hormonit vetää toiminnan sekasin..

Ja voi hyvä luoja, piti sitten vti oireet puskea tähän samalla päälle ja nyt on tullut myös verta 😢 ekaa kertaa vähän pelottaa, vaikka se veren tulo voi johtua sitä hematoomasta. Pitää laittaa neuvolaan varuiksi viestiä 🫣
 
@Hene ja @Kipinäsäde , "kiva" kuulla että muillakin on samaa 😅 Itselläni ei ole yleensä mitenkään erityisen herkkä vatsa, niin siksi uumoilen että olisi raskauteen liittyvää... Toivottavasti tasaantuu myös teillä pian!

@raksuni Toivotaan ja uskotaan kaiken olevan hyvin. Se pieni verenvuotohan on ihan normaalia alkuraskaudessa kaikkien lähteiden mukaan 🤗 Mutta ihan takuulla kyllä säikäyttää jokaisen!
 
Mulla vasta 4+1 mutta oireita on paljon!
Rinnat on todella arat, nännit tosi herkät. Nenä ollut tukkoinen jo ennen plussaa. Alavatsakipuja on ja ripulia. Tuntuu et nyt jo väsyttää paljon! Palelua on etenkin iltaisin ja tätäkin ollut jo monta päivää.
 
Ootteko huomannu, että menkkamaiset kivut olis jääny sinne ihan alkuun? Viikkoon ei enää oo ollu niitä, tai nekin juilimiset oli oikeastaan menkkojen alkua ennen ja niillä main, pari kertaa yöllä ollu kovemmat vielä viime viikon alussa. Enemmän on vaan nyt turvotusta ja välillä jotain painon tunnetta alhaalla.
 
Joo kivut on jääny. Yöllä asentoa vaihtaessa venyttelin jotenkin ja tuntui sellainen "repäisy" alavatsalla mutta meni tosiaan nopeesti ohi. Nännit aristaa ja huono olo seuraa koko ajan, nyt oon huomannu mielialassa myös enemmän ailahtelua ja "nälkäkiukku" on ihan todellinen uhka - sen lisäksi että nälkäisenä pahoinvointi pahenee niin mielialat tuntuu hyppivän joka puolelle. Ja tämä väsymys!!! Ihan mahdotonta, että oon lopen uupunut ja väsynyt, mutta kärsin silti univaikeuksista. Unettomia öitä, heräämistä aamuyöstä ja nukahtamisvaikeuksia. Toivottavasti helpottaa pian, tai joudun jäämään saikulle 🫡
 
Ootteko huomannu, että menkkamaiset kivut olis jääny sinne ihan alkuun? Viikkoon ei enää oo ollu niitä, tai nekin juilimiset oli oikeastaan menkkojen alkua ennen ja niillä main, pari kertaa yöllä ollu kovemmat vielä viime viikon alussa. Enemmän on vaan nyt turvotusta ja välillä jotain painon tunnetta alhaalla.
Mulla kans ne menkkamaiset kivut oli siinä ihan alussa, nyt ehkä ihan tosi satunnaisesti saattaa tulla jotain pientä kipua alavatsassa! Lähinnä tällä hetkellä väsyttää, hengästyn tosi helposti, rinnat vaihtelevasti kipeät ja välillä tulee lieviää pahoinvointia. Ja vatsa on kyllä todella turvonnut😅
 
Mulla kyllä enimmät menkkamaiset kivut on jääneet, satunnaisesti on enää kipeä 😄 mut aika monta viikkoa ne kesti 😅 tissit on kipeet, mut kestettävissä vielä. Mietin kyllä, että saa varmaan alkaa lenkeilläkin kohta käyttämään urheiluliivejä tuen vuoksi sit jos joskus sinnekin jaksaa mennä.. Öinen heräily ja väsymys varsinkin töiden jälkeen ja vapaapäivinä on jotenkin voimakkaampaa, kuin ennen ja häiritsevää. Paha olo tulee herkemmin ja nälkää ei kyllä pysty venyttämään yhtään 😳 öisin herätessä on tullut nyt paristi ihan pahoinvointikohtaus, et on ollu pakko yökkiä... Tää vti-oireilukin vaivaa.. Onneks verta tuli vaan eilen!
 
Täällä palelu oli oikeastaan eka oire ja ajattelin että olen kipeäksi tulossa. Eilen sitten alkoi aamukahvi tökkiä ja tänään sitten tulikin jo ylös niin oli pakko tehdä testi joka osoittautui plussaksi.
4päivää on myös päähän koskenut ja turvottava olo ollut jo pidemmän aikaa..
 
Täällä kans menkkamaiset juilimiset on jääny lähes kokonaan pois. Rinnat ja etenkin nyt nännit on todella herkät. Oon myös huomannu että iltaisin iskee hirvee väsymys vaikka yleensä oon nimenomaa yökukkuja.. Yölläkin saa jo kerran pari ravata vessassa.
 
Nyt on alkanut haukottelu ja väsymys (toistaiseksi vielä lievä) hiipiä kehiin. Sitä kunnon väsymystä en kyl odota yhtään.
Toisaalta ennemmin nää kuin se kun mun kaveri oksensi joka raskaudessa koko raskauden. Ekan kohdalla loppu raskaudessa joutu sit jo ihan tiputukseen kun oli kesä ja alko kuivuu.
 
Täällä ehkä 7+5 paikkeilla menossa, oireina ei muuta kun rinnat välillä oikeen turvonneet, ja toisena päivänä ei niinkään. Nännit kipeät, etenkin jos tulee kylmä ja hipaisee nänneihin :DD!! Pientä menkkamaista tuntemusta alavatsalla muutamia kertoja päivän aikana. Muuten mun olo täysin normaali -mielialaa myöten! Ja sehän se jotenkin epäilyttää että voiko olla oikeasti vauva tulossa/kaikki hyvin, jos sen jopa toisinaan unohtaa kun ei tunnu mitenkään erilaiselle (mitä ehkä oletti ystävien/tuttujen raskauksien perusteeella).
 
Huomenta vaan kaikille☀️
Eilen illalla oli lähellä ensimmäinen klassinen oksennus, kun ihan tunsin miten yötä vasten ottamani mehukeitto liikkui väärään suuntaan vatsassa😅🫣 Selvisin kuitenkin aggressiivisella jalottelulla, mut pitihän sitä hakea tsemppivati sängyn viereen🤟🏻

Sitten toinen ei niin kiva oire on rusehtava tiputteluvuoto, mikä alkoi toissapäivänä😕 myös alavatsaa kramppaa, mut laitan sen edelleen ummetuksen ym kivan toiminnallisen oireen syyksi. On alkanut ensi tiistain vu jännittää nyt ihan toden teolla, että päästäänkö me edes sinne asti tämän raskauden kanssa😔
 
Täälä kanssa menkkamaiset jomotukset vähentyneet. Repäisykipuja on edelleen välillä jos tekee äkkiliikkeitä, ja semmoisen jälkeen saattaa jäädä pientä särkyä. Lisäksi myös täälä edelleen levottomat yöt jatkuvat 🙄
"Aamupahoinvointi" on minulla selvästi iltapainotteista ja aika lievää edelleen onneksi. Joinain päivinä väsyttää ihan superisti ja on mieliala selvästi huonompi, mutta mukana myös onneksi aika normaaleja päiviä. Lisäksi nyt alkanut tulemaan turvotusta ja farkut puristivat kyllä eilen huomattavasti 🥴
 
Takaisin
Top