Oireet

Onko kellään muulla nenä tukossa? Mulla alkoi tää jo ennen plussaa eikä mee ohi. Mulla on toinenkin raskaus alkanut tukkoisuudella ennen plussaa ja helpotti synnytyksen jälkeen 😂 Muissa kans ollut tukkoisuutta mut vasta joskus ekan kolmanneksen jälkeen.
 
Onko kellään muulla nenä tukossa? Mulla alkoi tää jo ennen plussaa eikä mee ohi. Mulla on toinenkin raskaus alkanut tukkoisuudella ennen plussaa ja helpotti synnytyksen jälkeen 😂 Muissa kans ollut tukkoisuutta mut vasta joskus ekan kolmanneksen jälkeen.
Mulla! Muistelin että se alkaisi vasta myöhemmässä vaiheessa, mutta eipä näköjään. 😅
 
Myös täällä on kuvotuksesta tullut pysyvämpi vieras (ja tiputtelu on toistaiseksi loppunut🤞🏻🤞🏻)
Huomaan että näläksi ei saa päästää, muuten olo pahenee entisestään. Rauhoittavia ruokia on tällä hetkellä jääkaappiviileät omenaviipaleet ja kunnolla paahdettu paahtoleipä juustolla, nam!😋
 
Ensimmäinen mieliteko bongattu! En ole mehujään ystävä, mutta teki niitä hirveästi mieli eli kävin ostaan jätskiautolta 😂 nykyään tekee erityisesti iltaisin mieli jotain raikasta, joten sopivat siihen täydellisesti
Ah, nyt kun sanoit, niin alkoi tehdä ihan hirveästi mieli mehujäätä 😍 Ja itsekään tosiaan en ole mikään mehujäiden syöjä normaalisti, varmaan useampi vuosi sitten viimeksi syönyt 😅 Mulla myös kuvotusoloon tekee mieli syödä jotain raikasta. Kylmä vesimeloni on ollut hyvää (mutta kallista 😄). Luin myös vinkin, että voisi pakastaa jääpalamuottiin mehusta jääpaloja. Ajattelin kokeilla tuota, kuulostaa hyvältä!
 
Onko kellään muulla nenä tukossa? Mulla alkoi tää jo ennen plussaa eikä mee ohi. Mulla on toinenkin raskaus alkanut tukkoisuudella ennen plussaa ja helpotti synnytyksen jälkeen 😂 Muissa kans ollut tukkoisuutta mut vasta joskus ekan kolmanneksen jälkeen.
Täälä! Tosi rasittavaa, erityisesti aamulla kun herää niin ei happi kulje. Tässä ihan juuri vasta muistin että sehän on tosiaan yksi oire kanssa 😂

Ja @mollamilla , kiitos vinkistä, pitää ehkä kokeilla tuommoisia omatekoisia mehujäitä 😊 Tällä hetkellä myös kylmä vissy tuntuu hyvältä
 
Luoja että alko pelottaa, kun vessassa käydessä pyyhkiessä paperiin tuli vähän verta. Tai niin että oli kyllä ihan selkeesti verta 😩 toivottavasti ei lisäänny tai jatku.. 💔
Onneksi niukka vuoto on yleensä vaaratonta ❤️
 
Vajaa viikko ennen oletettuja menkkoja alkoi lievä tasainen huono olo. Sen jälkeen ollut alavatsassa tuvotusta ja jomotusta ja alaselässä myös kipua välillä. Syke korkealla ja hengästymistä. Kahvia ei tee enää yhtä paljoa mieli mutta pystyn vielä sitä juomaan. Aika lievät oireet vielä.
 
Nyt täällkin alkanut jonkin asteinen pahoinvointi 😅 aamulla heräsin huonoon oloon ja yökin vaan. Oksennusta ei tullut. Aamun jälkeen onneksi helpottanut
 
Näyttäis siltä että eilinen vuoto jäi eiliseen. Oli melko niukkaa ruskeaa vuotoa. Toivottavasti ei ole syytä huoleen. Viikko täytyis vielä jaksaa odottaa varhaisultraan, jotta saa toivottavasti tietää mikä tilanne. Toisaalta pelottaa kun tuntuu, että kaikki oireet on lähes hävinny kokonaan...
 
Oletteko muut laittaneet merkille, että äitiysvitamiini aiheuttaisi pahoinvointia? Itselläni käytössä jokin äitiysmonivitamiini (en muista nyt ulkoa merkkiä) ja huomaan selvästi, että n. vajaa puoli tuntia sen ottamisesta pahoinvointi pahenee. Olen ottanut vitamiinin vasta iltapäivällä töiden jälkeen, jotta työpäivän ajan olisi parempi olo, ja huomaan että siitä vitamiinin otosta oikeastaan koko loppuilta on kuvottavampaa oloa. Otan sen ruoan kanssa mutta ei tunnu sekään auttavan. Itselläni jo tullut jonkinlainen "pelko" (liian voimakas ilmaisu, mutta en keksi parempaakaan) tuohon vitamiinin ottamiseen, kun tietää olon aina sitten menevän huonommaksi. 😖 Otan sen ihan väkisin vauvan parasta miettien...

@neljäskissa kysymykseen en osaa valitettavasti vastata, mutta toivotan kovasti voimia sinne! Mielestäni saa vähän "valittaa", jos olo on karsea koko ajan. Kyllähän se vaikuttaa elämänlaatuun ja jaksamiseen tosi paljon! Ainakin neuvolasta varmaan osattaisiin vastata lääkekysymykseen, voisitko soittaa sinne? 🤔
 
Oletteko muut laittaneet merkille, että äitiysvitamiini aiheuttaisi pahoinvointia? Itselläni käytössä jokin äitiysmonivitamiini (en muista nyt ulkoa merkkiä) ja huomaan selvästi, että n. vajaa puoli tuntia sen ottamisesta pahoinvointi pahenee. Olen ottanut vitamiinin vasta iltapäivällä töiden jälkeen, jotta työpäivän ajan olisi parempi olo, ja huomaan että siitä vitamiinin otosta oikeastaan koko loppuilta on kuvottavampaa oloa. Otan sen ruoan kanssa mutta ei tunnu sekään auttavan. Itselläni jo tullut jonkinlainen "pelko" (liian voimakas ilmaisu, mutta en keksi parempaakaan) tuohon vitamiinin ottamiseen, kun tietää olon aina sitten menevän huonommaksi. 😖 Otan sen ihan väkisin vauvan parasta miettien...

@neljäskissa kysymykseen en osaa valitettavasti vastata, mutta toivotan kovasti voimia sinne! Mielestäni saa vähän "valittaa", jos olo on karsea koko ajan. Kyllähän se vaikuttaa elämänlaatuun ja jaksamiseen tosi paljon! Ainakin neuvolasta varmaan osattaisiin vastata lääkekysymykseen, voisitko soittaa sinne? 🤔
Mä en tiiä pahentaako mun vitamiini mutta oon sen jättänyt tällä viikolla ottamatta 😔 oon yrittänyt sinnitellä kun keskiviikkona aamusta eka neuvola mutta just miehelle puhuin että jos huomenna tällänen olo niin ei musta töihin ole ja soitan neuvolaan tosta lääkkeestä.
 
Oon ihmetellyt kun jaksan yllättävän hyvin päivät eikä ole järjetöntä väsymystä. Illalla kyllä kun meen nukkuu ni nukahdan nopee ja nukun kevyesti 10h unet (välillä valvomista aamuyöllä)... Milloin teillä iski se järjetön väsy? 😴
 
Mulla ei ainakaan oo iskenyt vielä mikään järjetön väsymys. Kun uni katkeaa 6 aikaan, ni on vaikea sanoa, johtuuko väsymys/haukottelu ihan vaan siitä vai hormoneista. Mutta ei oo ollu kyllä mitään, mikä veisi energiat kokonaan.

6+2
 
Oon ihmetellyt kun jaksan yllättävän hyvin päivät eikä ole järjetöntä väsymystä. Illalla kyllä kun meen nukkuu ni nukahdan nopee ja nukun kevyesti 10h unet (välillä valvomista aamuyöllä)... Milloin teillä iski se järjetön väsy? 😴
Edellisessä raskaudessa vasta alkuraskauden jälkeen. Mulla oli rauta-arvot tosin niin matalat, että saattoi johtua niistäkin :)
 
Mä en tiiä pahentaako mun vitamiini mutta oon sen jättänyt tällä viikolla ottamatta 😔 oon yrittänyt sinnitellä kun keskiviikkona aamusta eka neuvola mutta just miehelle puhuin että jos huomenna tällänen olo niin ei musta töihin ole ja soitan neuvolaan tosta lääkkeestä.
Tsemppiä! 💛Jos soitat lääkkeestä, niin kerro ihmeessä, miten asia etenee.
 
Takaisin
Top