Oireet

Onko muille tulleet jo repäisykivut tutuksi? Mulla tais ekat repäisykivut tulla jo neljännellä rv, mut nyt tulevat tiheämmin, parin päivän välein. Niitä on tullut mulle kahdessa tilanteessa: jos aivastan sängyllä selällään maatessani tai jos teen kiertoliikettä istuen esim lattialla. Äsken sain juuri mojovan muistutuksen tästä oireesta😵
Täälä oli jo ennen plussaa (joskus ollut ihan negakierroissakin) ja nyt niitä on jo aika paljon. Aamulla jos pomppaa sängystä ylös, niin tulee aina. Välillä muutenkin, jos tekee jotain äkkinäistä. Mistä lie johtuvat 🤔
 
Nyt on maka kipee. Ärsyttävää kun tarkkailee vähän liiaksikin omaa oloaan.
 
Mulla on selvästi tää pahoinvointi tullut olemaan. Aamulla oli vielä niin hyvä olo, söin hyvin aamiaistakin. Mutta pari tuntia on jo ollu aaltoilevaa huonoa oloa, jota varmaan vois kuvailla matkapahoinvoinnin tyyppiseksi. Kävelylenkki koirien kanssakin oli sellaista krapulaisen lenkkiä. Täytyy koittaa juoda paljon vettä, eräässä podissa puhuttiin, että korkeampi HcG:n pitoisuus veressä lisää pahoinvointia ja on juotava riittävästi vettä.

Kyllä tässä väkisinkin miettii, miten työt tulevat tulevina viikkoina sujumaan. Ja joutuuko tarvittaessa ottamaan saikkua. Ja missä vaiheessa todella pitää kertoa esihenkilölle, että on helpompi ymmärtää vaikka kesken lähteminenkin (opetusala).
 
Mulla on nyt reilu viikon ollut ihan hirveä pahoinvointi, en oksenna mutta voimat vievä etova olo 24/7. Viime viikon olin flunssan verukkeella saikulla ja vähän etukäteen jännittää mitä alkavasta työviikosta tulee 😩
 
Tänään rinnat on olleet vähän kipeät sivuilta 🤔
Mulla kanssa on ihan huolella. Ja nimenomaan oudosti sivuilta, ollut jo ainakin viikon. Hengailen kotosalla yleensä ilman liivejä, mutta nyt on joutunut pitämään urheiluliivejä kun tuntuu ikävältä 😬
 
Oliko täällä jossain hiivatulehduksen hoidosta joku viesti🤔 muistaako kukaan miten se nyt oikeesti menee, saako kerta-annoksen syödä suun kautta? Mä oon aina syöny mut nyt apteekkari pelotteli km.. huomenna soittelen neuvolaan mut ärsyttävä vaiva!
 
Muistaakseni suun kautta otettavaa lääkettä ei kannata ottaa vaan se paikallisesti vaikuttava emätinkapseli🤔
 
Juu mä huomenna varmistan, mä ostin jotain voidetta. Kait sitä uskaltaa varmaan käyttää. Mut pärjää kyllä huomiseen ilmankin
 
Ihan joka ikinen raskaus,oli sitten syntyneet, kkm tai vkm ni kaikissa aina alussa tää sama hiiva homma. 🙄
 
Mulla myös aivastus ja yskiminen vihlasee tuolta kohdun seudulta. Vihlasee identtisesti molemmilta puolilta niin oon päätelly, että munasarjat ilmottelee itestään. En tiedä siis, että onko samaa kipua kun repäisykivut. Edit: Tutkin asia ja repäsykivut johtuu ilmeisesti kohdun molemmilla puolilla olevista kannattimista.
Normaalisti jännittää vatsalihaksia vähän luonnostaan ja alitajuntaisesti, mutta nyt oon luonnostaan alkanu oleen vatsa rentona, koska vatsalihasten jännittäminen sattuu tonne sisuksiin 😅 Ja lisäks virtsarakko on niin ärtyny ja tuntuu että koko ajan olis hirvee vessahätä, vaikka oikeesti ei oo. Vatsa näyttää siltä, että vatsa olis jo vähän pidemmällä raskaudessa, mutta se johtuu vaan siitä että se on nyt koko ajan rentoja ja vähän turvonnu näistä oireista johtuen 😅 Onneks en käytä tiukkoja paitoja, kun töissä ei ihan vielä haluais uteluita, kun on niin alussa vielä. Mutta tällä hetkellä vois oikeestikin sanoa, että turvottaa vaan :tears:
 
Entäs jos tää onkin pissatulehdus ku mul sattuu vähän selkään 🙈 ai että, mä inhoon Googlea. Ja sitä et en näköjään pysty tuntia olla miettimättä mikä kaikki voi mennä pieleen 😪
 
Entäs jos tää onkin pissatulehdus ku mul sattuu vähän selkään 🙈 ai että, mä inhoon Googlea. Ja sitä et en näköjään pysty tuntia olla miettimättä mikä kaikki voi mennä pieleen 😪
Jos on epäilys virtsatietulehduksesta niin onneksi näytte on helppo antaa 🤭 uskoisin, että selkäkipu voiso olla raskaudests johtuvaa. Hyvin usein kuitenkin tihentyneen virtsaamistarpeen lisäksi on kirvelyä joka on kyllä sitten jo ihan selkeä oire tulehduksesta
 
Entäs jos tää onkin pissatulehdus ku mul sattuu vähän selkään 🙈 ai että, mä inhoon Googlea. Ja sitä et en näköjään pysty tuntia olla miettimättä mikä kaikki voi mennä pieleen 😪
Mulla on ollu viimeiset kolme päivää ajottain selkäkipua ja mulla ei oo ainakaan kyse virtsatieinfektiosta kun mulla on silloin lisänä kauhea kirvely☺️
 
Tää on jännittävää, kun tuntuu että kaikki oireet vaan häviää. Viikko sitten kun plussasin rinnat oli todella arat, ajoittain huimas ja vähän sellanen etova olo vaivas aika-ajoin. Nyt viikko myöhemmin rinnat on enää aavistuksen kipeet ja muuten ei juuri oo oireita. Toisaalta viime raskaudessakaan ei ollu väsymyksen lisäksi mitään oireita oikeastaan koko raskauden aikana. Jospa nytkin mentäis vähäisillä oireilla.
 
Tää on jännittävää, kun tuntuu että kaikki oireet vaan häviää. Viikko sitten kun plussasin rinnat oli todella arat, ajoittain huimas ja vähän sellanen etova olo vaivas aika-ajoin. Nyt viikko myöhemmin rinnat on enää aavistuksen kipeet ja muuten ei juuri oo oireita. Toisaalta viime raskaudessakaan ei ollu väsymyksen lisäksi mitään oireita oikeastaan koko raskauden aikana. Jospa nytkin mentäis vähäisillä oireilla.
Mulla vähän sama. Ystävälle tänään sanoin et onhan se mahdollista et on hyvin vähäoireinen raskaus! Esikoisesta ei ollu mitään muuta oiretta ku rinnat arat ja alaselkää särki. Eli ei juuri mitään. Siitä vaan niin kauan että ei oo enää tuoreessa muistissa et kaikki meni silti hyvin. Oli sillon kyl närästys sit loppuraskaudesta
 
Ei täälläkään juuri mitää ole. Eilen illalla tissit alkoi rintoja aristaa aika paljon. Tänään edelleen vielä muttei niin paljoa. Mutta tuli helpottava olo, että ehkä siellä on kaikki kunnossa, kun oireita pikkuhiljaa alkaa tulemaan 🤔
 
Tää on jännittävää, kun tuntuu että kaikki oireet vaan häviää. Viikko sitten kun plussasin rinnat oli todella arat, ajoittain huimas ja vähän sellanen etova olo vaivas aika-ajoin. Nyt viikko myöhemmin rinnat on enää aavistuksen kipeet ja muuten ei juuri oo oireita. Toisaalta viime raskaudessakaan ei ollu väsymyksen lisäksi mitään oireita oikeastaan koko raskauden aikana. Jospa nytkin mentäis vähäisillä oireilla.
Mulla sama juttu, että oireet hyvin vaihtelevia 😁 Eilen oli rinnat enemmän kipeet kun tänään.. Pahoinvointia oli eilen, mutta tänään olo ollut parempi..
 
Takaisin
Top