Oireet

Taidan itse kanssa neuvolaa varastossa vähän huijata niin, että sanoo menkkojen alkaneen 5pvä myöhemmin 🤔. Saa sitten todelliset päivät ja viikot. Tiedän tarkasti, koska ovis oli, joten ei mene vihkoon
Sehän varmistuu kuitenkin ekasda ultrassa että missä mennään.
 
Sehän varmistuu kuitenkin ekasda ultrassa että missä mennään.
Niin on, mutta oman kokemuksen mukaan sitä laskettua aikaa ei siirretä ellei ole huomattava heitto. Itse koin hankalana viimeksi kun oli kaksi päivämäärää ja kahdet viikot. En kyllä ymmärrä miksei neuvola voi korjata sitä ultran mukaan kun ei luulis olevan rakettitiedettä.
 
Mulla on alkanut aamuyöllä 2 aikaan pissalle herääminen. Muutenkin saa käydä useammin, ja tuntuu että vatsantoiminta on laiskistunut. Unettomuutta on, ja selkää ja jalkoja särkee. Välillä tuntuu alavatsalla erikoista tuntemusta, melkein kipua muttei kuitenkaan.
 
Rinnat ja nännit kipeet, lämmöt nousi jokskin aikaa mutta nyt näyttäis että ne ehkä laskee vähän takas alas ainakin hetkellisesti. Huonoo oloa vaihtelevasti ja jäätävä nälkä koko ajan :D Normaalisti oon ollut pidempään jo huono syömään ja ruokahalu ollut alhaalla, mutta kyllä ruokahalua löytyy :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
 
Mua vähän jännittää tää oireettomuus 🤨 öisin vain univaikeuksia eikä mitään muuta. Ei pahoinvointiakaan. Silloin tällöin ehkä minuutin ajan menkkamaisia tuntemuksia mutta niitäkin vain tyyliin kerran päivässä...

Millä viikolla olet nyt? Luin jostakin, että klassiset raskausoireet, kuten pahoinvointi ja väsymys, alkavat tyypillisimmin vasta joskus viikoilla 6+. Ja eihän kaikilla ole mitään oireita 😊 Juuri juttelin työkaverini kanssa, joka on toisella kolmanneksella, ja hän sanoi ekan kolmanneksen olleen todella oireeton. Ja silti kaikki hyvin 😊 Vaikka itsekin olen listannut tähän ketjuun jotain oireita mitä olen huomannut, niin sanoisin, että kokonaisuudessaan oireet ovat olleet vielä lieviä eikä yleinen olotila ole mitenkään totaalisesti erilainen kuin tavallisesti (mulla nyt 5+4). Luulen, että ihmiset täällä tarkkailee omaa oloaan aika herkästi ja listaa innoissaan pienetkin oireet. Siitä voi tulla vaikutelma, että kaikilla muilla olisi tosi paljon oireita. Oireetonkaan raskaus ei ole epänormaalia 🤗
 
Täälä merkittävin oire on super arat rinnat, sen tiedän että en voi kuvitella 😄 Alkoi ovulaatiosta, laantui pariksi päiväksi joskus dpo 10 paikkeilla, jolloin veikkasin että ei tärppiä. Alkoi siitä sitten taas voimistua koko ajan, josta nyt jälkikäteen ajateltuna olisi voinut veikata plussaa.

Ja tosiaan muuten vähän huonounisuutta, niinkuin aiemmin tuli mainittua. Lisäksi pieniä satunnaisia menkkamaisia jomotteluja. Muuten kaikki muut epämääräiset oireet pistän vielä toistaiseksi oman mielen oireiksi, kun mitään tosi selkeää ei ole ollut. Esim. Välittömästi plussan jälkeen olin kuvittelevani huonoa oloa jne 😅
 
Mua vähän jännittää tää oireettomuus 🤨 öisin vain univaikeuksia eikä mitään muuta. Ei pahoinvointiakaan. Silloin tällöin ehkä minuutin ajan menkkamaisia tuntemuksia mutta niitäkin vain tyyliin kerran päivässä...
Just kuuntelin podia, jossa jälleen kerrottiin, että raskaus voi olla lieväoireinen, aikaisin oireinen tai oireeton! Mikään näistä ei takaa loppuun asti sujuvaa raskautta. Varmasti olis helpompi luottaa, jos oireita olis, mutta ne voi just tulla myöhemminkin. Tsemppiä odottamiseen ❤️
 
Onks täällä muita, jotka kulkee työmatkoja julkisilla? Ja miten selviitte niistä tän kuvotuksen kans? 😅 Itel ainaki etenki aamut kauheit, ku bussi täynnä ja ihmiset ihan iholla ja tietty nyt nokkaan ottaa herkemmin erinäiset hajut ja tuoksut..
 
Siis tää nälkä on jotain niin outoa! Voisin syödä koko ajan tai sitten, kun se nälkä tulee, niin kauaa sitä ei pysty viivästyttään 🫣 mahan kipuilut/nippailut vähentyneet, mutta tulee edelleen satunnaisesti, tissit on kipeet edelleen, huomaa töissäkin jo, että istuminen alkaa särkemään nopeemmin ja enemmän pitäis vaihdella asentoa/nousta ylös ja viime yönä tartti herätä aamuyöstä pissalle.. Hyvästi yöunet 😅
 
Heräsin myös viime yönä ensimmäistä kertaa aikoihin pissalle. Oikein kivisti rakkoa, niin siitä huomasin että varmaan raskauteen liittyvää.
Tai no, kello oli jotain puoli viisi, mutta kumminkin. Aikaisin herääminen ei sinänsä ole uutta, koska meidän kissat herättää mut joka aamu 4-6 välillä, miten ylhäisyyksille tulee nälkä😂 Tämän jälkeen käytän koiran ulkona ja sit vielä pariksi tuntia nukkumaan.
Mä nukun melkein paremmin sen jälkeen, kun on kerran herännyt aamusta. Saa nähdä muuttuuko tämä raskauden myötä.
 
Voi nukkuispa itekin paremmin kun on kerran herönnyt! Mä heräsin tänään klo 4:10 eikä toivoakaan että sais enää uusiksi unta. Mulla särkee lonkkia ja jalkoja jotenkin ylettömän paljon, viluttaa, kurkku on karhea, vähän pahoinvoiva olokin. Jäin nyt sitten tänään töistä pois, kun mun työ on vähän sellainen että sitä ei voi tehdä yhtään puolikuntoisena. Tiedä sitten onko tämä kevätflunssaa vai raskausoireita; kuulemma flunssainen olokin voi olla oire. 😂
 
Millä viikolla olet nyt? Luin jostakin, että klassiset raskausoireet, kuten pahoinvointi ja väsymys, alkavat tyypillisimmin vasta joskus viikoilla 6+. Ja eihän kaikilla ole mitään oireita 😊 Juuri juttelin työkaverini kanssa, joka on toisella kolmanneksella, ja hän sanoi ekan kolmanneksen olleen todella oireeton. Ja silti kaikki hyvin 😊 Vaikka itsekin olen listannut tähän ketjuun jotain oireita mitä olen huomannut, niin sanoisin, että kokonaisuudessaan oireet ovat olleet vielä lieviä eikä yleinen olotila ole mitenkään totaalisesti erilainen kuin tavallisesti (mulla nyt 5+4). Luulen, että ihmiset täällä tarkkailee omaa oloaan aika herkästi ja listaa innoissaan pienetkin oireet. Siitä voi tulla vaikutelma, että kaikilla muilla olisi tosi paljon oireita. Oireetonkaan raskaus ei ole epänormaalia 🤗
Nyt on onien laskujen mukaan 5+0 ja neuvolan mukaan 5+3 mutta eipä tuolla muutamalla päivällä taida merkitystä ollakkaan. Täytyy hellittää vähän näistä ajatuksista ja yrittää olla ihan rennosti. Olen huomannut että moni kirjoittaa jo pitkän listan erilaisista oireista ennen plussaakin jo. Sitten kun niitä lukee niin tulee tunne että oireettomuus on jotenkin epänormaalia 😅 hyvä kuulla että täällä on muitakin oireettomia/vähäoireisia
 
Just kuuntelin podia, jossa jälleen kerrottiin, että raskaus voi olla lieväoireinen, aikaisin oireinen tai oireeton! Mikään näistä ei takaa loppuun asti sujuvaa raskautta. Varmasti olis helpompi luottaa, jos oireita olis, mutta ne voi just tulla myöhemminkin. Tsemppiä odottamiseen ❤️
Kiitos!
 
Nyt on onien laskujen mukaan 5+0 ja neuvolan mukaan 5+3 mutta eipä tuolla muutamalla päivällä taida merkitystä ollakkaan. Täytyy hellittää vähän näistä ajatuksista ja yrittää olla ihan rennosti. Olen huomannut että moni kirjoittaa jo pitkän listan erilaisista oireista ennen plussaakin jo. Sitten kun niitä lukee niin tulee tunne että oireettomuus on jotenkin epänormaalia 😅 hyvä kuulla että täällä on muitakin oireettomia/vähäoireisia
Siis minä kun mietin oireita ennen plussaa, niin oli oikeastaan paljon oireettomampaa kun normi kierrossa 😂 eli sekin voi olla oire todellakin. Eikä minulla edelleenkään ole mitään kauhean selkeitä oireita, toki mennään vasta 4+3
 
Siis minä kun mietin oireita ennen plussaa, niin oli oikeastaan paljon oireettomampaa kun normi kierrossa 😂 eli sekin voi olla oire todellakin. Eikä minulla edelleenkään ole mitään kauhean selkeitä oireita, toki mennään vasta 4+3
No sitäkin mä mietin myös kun ennen plussa aivan oireetonta! Ei siis kertakaikkiaam mitään! Aloin sitten pari päivää ennen oletettujen menkkojen alkamispäivää miettimään että olenpas hyvällä tuulella edelleen vaikka normaalisti olisin ollit todella huonolla tuulella 24/7 ennen menkkoja.😂 eli voisin ajatella ettö itselläni oire on ollut juurikin oireettomuus😂
 
Mulla on tainnut nyt tänään (5+5) alkaa kunnollinen pahoinvointi 🤢 Aiempina päivinä on siis tullut sellaisia hetkellisiä pahoinvoinnin häivähdyksiä, jotka kuitenkin sitten menneet täysin ohi. Tänä aamuna heräsin ensimmäistä kertaa kuvottavaan oloon. Menin juomaan kylmää vettä ja syömään hedelmää (teki mieli jotain raikasta), mikä paransi oloa hetkeksi. Sen jälkeen kuvotus kuitenkin palasi ja siitä alkaen on ollut koko ajan lievästi päällä (nyt kello on 13). 🥴

Huomaan, että jos mietin pahoinvointia (kuten nyt tätä viestiä kirjoittaessa), niin se tuntuu voimakkaammalta ja alkaa ihan oksettaa, mutta kun keskityn johonkin tekemiseen, niin pystyn välillä unohtamaan sen. Täytyy siis koettaa olla miettimättä asiaa 😅
 
Mulla nyt viikot 4+5 ja iltaisin alkava etova olo hyvin länsä. Teen paljon yövuoroja ja nyt töissä öisin ollut todella huono olo, mutta päivällä ei mitään… 😁 Lisäksi alaselän jomotusta, ehkä vähän iskiastyyppistä särkyä. Alkoi viime raskaudessakin samaan aikaan, tosin silloin raskaus päättyi kkm 7+6. Onko muilla alaselän särkyä?
 
Mulla nyt viikot 4+5 ja iltaisin alkava etova olo hyvin länsä. Teen paljon yövuoroja ja nyt töissä öisin ollut todella huono olo, mutta päivällä ei mitään… 😁 Lisäksi alaselän jomotusta, ehkä vähän iskiastyyppistä särkyä. Alkoi viime raskaudessakin samaan aikaan, tosin silloin raskaus päättyi kkm 7+6. Onko muilla alaselän särkyä?
Mulla on, tai en tiedä onko särkyä varsinaisesti. Alaselkä väsyy tosi herkästi ainaki. Ihan kuin olisi kipeä muttei kuitenkaan
 
Takaisin
Top