Oireet

Täällä oireet vaan pahentuneet, välillä oireettomampia päiviä kuten tänään, mut sit ne oireelliset päivät on ihan kamalia niinku eilinen😮‍💨 Ja aika voimakas päänsärky on nyt kahtena iltana/iltapäivänä vaivannut eikä liikaa viitsi panadolia ottaa😬 tiiä sitten johtuuko hormoneista vaiko mistä.
 
Täällä oireet vaan pahentuneet, välillä oireettomampia päiviä kuten tänään, mut sit ne oireelliset päivät on ihan kamalia niinku eilinen😮‍💨 Ja aika voimakas päänsärky on nyt kahtena iltana/iltapäivänä vaivannut eikä liikaa viitsi panadolia ottaa😬 tiiä sitten johtuuko hormoneista vaiko mistä.
Mulla muutamana päivänä ollu kans tota päändärkyä ja olipas ärsyttävää ku ei voinu särkylääkettä ottaa. Se oli myös erilaidta ku normipäändärky, semmosta toispuoleista viiltävää. Toitottavasti sulla ei jatku tuo vaan loppuis noihin kahteen iltaan.
 
Täällä oireet vaan pahentuneet, välillä oireettomampia päiviä kuten tänään, mut sit ne oireelliset päivät on ihan kamalia niinku eilinen😮‍💨 Ja aika voimakas päänsärky on nyt kahtena iltana/iltapäivänä vaivannut eikä liikaa viitsi panadolia ottaa😬 tiiä sitten johtuuko hormoneista vaiko mistä.
Mulla sama! Eilinen oli aivan järkky, tänään parempi, mutta just tota päänsärkyä on ollu nyt.
Mulla muutamana päivänä ollu kans tota päändärkyä ja olipas ärsyttävää ku ei voinu särkylääkettä ottaa. Se oli myös erilaidta ku normipäändärky, semmosta toispuoleista viiltävää. Toitottavasti sulla ei jatku tuo vaan loppuis noihin kahteen iltaan.
Ja siis just tämmöstä vähän migreenin tyyppistä, toispuoleista ja niskaperästäkin!
 
Mulla muutamana päivänä ollu kans tota päändärkyä ja olipas ärsyttävää ku ei voinu särkylääkettä ottaa. Se oli myös erilaidta ku normipäändärky, semmosta toispuoleista viiltävää. Toitottavasti sulla ei jatku tuo vaan loppuis noihin kahteen iltaan.
Huomasin just nää omat kirjotusvirheet, koira makas sylissä nii ei osunu sormet aina oikeille näppäimille :tears:
 
Mulla sama! Eilinen oli aivan järkky, tänään parempi, mutta just tota päänsärkyä on ollu nyt.

Ja siis just tämmöstä vähän migreenin tyyppistä, toispuoleista ja niskaperästäkin!
Joo just sellasta ohimolla voimakkaasti tuntuvaa et silmät sumenee, oon miestä pyytänyt hieromaan niskaa ja hartioita mut eipä se oo oikeen auttanut 🥹
 
Viikonloppuna mulla oli sitä kovaakin pahoinvointia (ei oksua), mutta maanantaista lähtien se on ollut todella lievää. Vain nälän hiipiessä tuntuu vähän ällöltä. Semmosta oli esikoisesta. Jännä että se isompi pahoinvointi kesti vain pari päivää. Toki voihan se tulla takaisin. Tai sit jotain ikävää kävi. Sen lisäksi on tissikipua ja vetistä valkovuotoa. Pissattaa hieman useemmin. Eipä oikeestaan muuta. Ei oo hirveetä ummetustakaan 🤔 se on ehkä huolestuttavinta 🤔🤔 vähän turvottaa kai..
 
Täällä edelleen oireetonta 🤔 Tai en tiedä onko väsymystä nyt ollut hieman tavallista enemmän ja tissit toki arat edelleen, mutta ei juuri muuta 🤔 Oisin halunnut tänään kuudennen viikon kunniaksi tehdä digin, olis huojentavaa saada se 3+, että olis edes jotain varmuutta kehittymisestä. Ja mitä vielä, digi oli viallinen eikä muuta testiä ollut kaapissa! 🤪 Voi että harmitti! Huomenna uusi yritys.. 😅
 
Onko kellään muulla ollut närästystä? Itsellä on nyt parina iltana ollut. En muista koska olisi viimeksi ollut. Luulin, että sitä olisi tullut paljon myöhemmin.
 
Onko kellään muulla ollut närästystä? Itsellä on nyt parina iltana ollut. En muista koska olisi viimeksi ollut. Luulin, että sitä olisi tullut paljon myöhemmin.

Joo esim viime viikolla oli paljo, ja sitä ennen silloin tällöin. Mutta kun alkoi 7+0 niin loppui 🤷‍♀️ ja pari sitä edeltävää päivää taisi olla puhdasta pahoinvointia. Just hetki sit aloin miettii että tällä hetkellä ehkä vähän närästelee 🤔
 
Onko kellään muulla ollut närästystä? Itsellä on nyt parina iltana ollut. En muista koska olisi viimeksi ollut. Luulin, että sitä olisi tullut paljon myöhemmin.
Täällä ollut varmaan 5+ jatkuvaa närästystä/tunkkaista oloa/pahoinvointia. Mikään ei oikein auta ku hetkeksi🥱 enää 5 vkoa näitä alkuraskauden oloja, jospa sit helpottais🙈
 
Täällä ollut varmaan 5+ jatkuvaa närästystä/tunkkaista oloa/pahoinvointia. Mikään ei oikein auta ku hetkeksi🥱 enää 5 vkoa näitä alkuraskauden oloja, jospa sit helpottais🙈
Hui, kuulostaa kyllä rankalta. Toivottavasti lähtee helpottamaan.

Joo esim viime viikolla oli paljo, ja sitä ennen silloin tällöin. Mutta kun alkoi 7+0 niin loppui 🤷‍♀️ ja pari sitä edeltävää päivää taisi olla puhdasta pahoinvointia. Just hetki sit aloin miettii että tällä hetkellä ehkä vähän närästelee 🤔
Toivottavasti itseltäkin loppuu 🤔 Mieluummin melkein otan sen pienen pahoinvoinnin jos se ei lähde kasvamaan.
 
Onko kellään muulla ollut närästystä? Itsellä on nyt parina iltana ollut. En muista koska olisi viimeksi ollut. Luulin, että sitä olisi tullut paljon myöhemmin.
Mulla oli kans about 5-6 viikolla, mutta nyt se on helpottanut ja korvaantunut ajottaisella suht lievällä pahoinvoinnilla! Hirveesti siis vaihtelee. Närästys ei mulle mikään tuttu vaiva oo ollu, että selkeesti tähän alkuraskauteen liitty.
 
Pientä jatkuvaa närästystä, nippasuja/vihlaisuja alamahassa, heräilyä öisin 3-4 krt, hiki haisee, tää oli viimekskin 🙈 viime raskaudessa, joka päättyi rv 10, oli kauhee pahoinvointi rv 6 alkaen. Sitä odotellessa 😅
 
Onko kellään muulla ollut närästystä? Itsellä on nyt parina iltana ollut. En muista koska olisi viimeksi ollut. Luulin, että sitä olisi tullut paljon myöhemmin.
Mulla aikoinaan tuli mikäli en ollut syönyt aamulla magnesiumia... Renniehän on käsittääkseni pääasiassa magnesiumia+ makuaineita.
Loppuraskauden nöyrösrys voi olla omasta anatomiasta kiinni, kun vauva painaa vatsalaukkua niin ruoka työntyy kohti ruokatorvea. Vaan noilla sun nykyviikoilka siitä ei varmaan ole kyse.
 
Mulla aikoinaan tuli mikäli en ollut syönyt aamulla magnesiumia... Renniehän on käsittääkseni pääasiassa magnesiumia+ makuaineita.
Loppuraskauden nöyrösrys voi olla omasta anatomiasta kiinni, kun vauva painaa vatsalaukkua niin ruoka työntyy kohti ruokatorvea. Vaan noilla sun nykyviikoilka siitä ei varmaan ole kyse.
Joo, tiesin kans vaan noista loppuaikojen jutuista, niin tämä tuli nyt vähän yllätyksenä 😆
 
Joo, tiesin kans vaan noista loppuaikojen jutuista, niin tämä tuli nyt vähän yllätyksenä 😆
Hyvästä syystä raskausaikaa sanotaan myös maratooniksi! Koskaan ei voi olla edes henkisesti varautunut kaikkeen mitä luonto eteen sen eri vaiheissa esille tuo. Vaan askel askeleelta se maali lähenee, jotta pääsee pelkäämään ja odottamaan vauvavuoden "kauhuja"...😱
 
Hyvästä syystä raskausaikaa sanotaan myös maratooniksi! Koskaan ei voi olla edes henkisesti varautunut kaikkeen mitä luonto eteen sen eri vaiheissa esille tuo. Vaan askel askeleelta se maali lähenee, jotta pääsee pelkäämään ja odottamaan vauvavuoden "kauhuja"...😱
Saati loppuelämän murheita vaikka aikusestakin lapsesta 🤭❤️
 
Tänään 5+4 ja oireet tähän mennessä:
- alavatsan "tuntemukset", ei kipua varsinaisesti
- pahoinvointia, jota on joinain päivinä enemmänkin ja joinain ei juurikaan. Pahinta aamulla, mutta voi tulla myöhemminkin ihan puskista päälle
- tietyt hajut ällöttää, olen töissä sairaalassa ja tottunut ihmiseritteisiin ja niiden hajuihin, mutta nyt ne meinaa aiheuttaa pahoinvointia. Myös tiettyjen ruokien hajut.
- rinnat on arat ja painavat ja nännit näyttäisi jo kasvaneen, vanhat rintaliivit on ahtaat
- kahdesti on tullut nenästä verta
- aivastelu
- tajuton väsymys
- tunteellinen olo, mutta ei kovin negatiivisella tavalla, kuten vaikka pms oireissa
- kaksi kertaa on yllättäen alkanut huimata, olen miettinyt että liittyisikö alhaiseen verenpaineeseen, kun mulla on muutenkin ollut se hyvä/matalahko. Se on mennyt lyhyellä levolla ohi, joten en ole toistaiseksi huolestunut.

Mulla on siis ensimmäinen raskaus kyseessä, ja olen ihan äimän käkenä tästä oireiden määrästä ja kirjosta. Kuvittelin mm. väsymyksen ja pahoinvoinnin tulevan vasta myöhemmin 😂
 
Täällä ollut pahoinvointi läsnä jo ennen plussaa ja nyt 8+1 ja Xonvea pahoinvointilääke käytössä kun ei oksentelun ja pahoinvoinnin takia oo pystynyt tekemään töitä… turvotusta reilusti ja närästystä iltaisin🙄 ja aivan järkky väsymys😴 pahoinvointilääke vielä lisää väsymystä, kun kolmiolääke🙄
 
Takaisin
Top