Oireet

Oltiin kirpputorilla ja iski pahoinvointi päälle 🤢 Onneks huomasin siellä kassalla, että sieltä sai voileipää 😍🤭 Kyllä helpotti 😅👍🏻
Me käytiin just kans yhdessä tapahtumassa ja meinasin oksentaa grillimakkaroiden hajulle :rolling: Oli onneksi oma välipalapatukka mukana, niin sain pahan olon pois hetkeksi.
 
Nyt ollu ihmeellisiä rintatuntemuksia, mut tuntuu ku ois tulossa kipeeks.. toivottavasti ei. Tosin mua hengästyttää ja tukkonen olo varmaan ihan raskausoireita.
 
Tänään on ollut ihmeellisen hyvä olo. Toisaalta olen syönyt aika paljon. Ummettaa. Pitää vetää aamulla pegorionit. En uskalla nyt ylimääräistä juoda yötä vasten 😅 makea on maistunut yllättävän hyvin tänään 🤔
 
Täällä kanssa pelottavan oireettomat kaks päivää takana ottaen huomioon noi muutaman päivän takaiset fiilikset. Tietenkin heti nousi huoli, että onko kaikki hyvin. Menettämisen pelko on niin suuri välillä 😔

Summasummarum, on tää ihmismieli vaikee, kun mikään olotila ei tunnu oikeelta, hyvältä ja tuo rauhaa 😅🤷🏽‍♀️
 
Mulla myös katosi aika lailla oireet. Onneksi tänään oli ehkä vähän vaisua pahoinvointia, niin se vähän rauhoittaa mieltä.

Haistoin kyllä myös hyvin kun toinen söi salaa suklaata 🤣 mutta en tiedä lasketaanko sitä.
 
Ainoa "oire" on kaikelle yökkäily. Avaan roskiksen niin hajut tuntuu pureutuvan syvälle sieluun ja vaikka ruuan tähteiden ulkonäkö ja haju yhdessä aiheuttaa yökkäilyä.. (en tykkää oksentaa enkä juuri oksenna koskaan) mutta tuo yökkäily on kans aika inhottavaa 😅
Meinaan myös herkistyä kaikelle mutta edellee puuttuu rintojen arkuus joka huolestuttaa hehheh..
 
Onko teillä muilla ollut muuten semmoista, että yhtäkkiä haistatte jonkun hajun vaikka sitä ei oikeasti olekaan, tai että asiat haisee ihan eriltä kuin normaalisti?
Mulla esim viime viikolla, keitin riisiä ja yhtäkkiä se haisi ihan vereltä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: ei ällöttänyt se, haju vaan oli ihan selkeästi veren haju kun haistoin riisiä. Eilen mies paistoi kanaa ja mun mielestä se haisi ihan vaniljapullalta. Nää tulee ihan yhtäkkiä ja saattaa kestää 5-30min. Saatan vaikka kävellä ulkona ja yhtäkkiä tulee joku haju nenään mutta tiedän ettei ei metsässä voi haista vaikka vihreä omena esim..
 
Mulla oli viimeyönä semmosta ikävää kipuilua alavatsassa joka alko viime sektion jälkeen ja tulee aina aika-ajoin, vähä niiku supistuksia mutta helpottaa hetken päästä. Mikähän vois olla syynä? Sain ajan kiire vastaanotolle jossa katsotaan jos jotain näkyisi ja mietin et onkohan mitään mahdollisuutta nähdä yhtään mitään raakaudesta vielä tällee 4+4, (tiedän ettei sykettä ole vielä)
Toivottavasti outo kipuilu ei ole mitään liian pelottavaa
 
Mulla oli viimeyönä semmosta ikävää kipuilua alavatsassa joka alko viime sektion jälkeen ja tulee aina aika-ajoin, vähä niiku supistuksia mutta helpottaa hetken päästä. Mikähän vois olla syynä? Sain ajan kiire vastaanotolle jossa katsotaan jos jotain näkyisi ja mietin et onkohan mitään mahdollisuutta nähdä yhtään mitään raakaudesta vielä tällee 4+4, (tiedän ettei sykettä ole vielä)
Toivottavasti outo kipuilu ei ole mitään liian pelottavaa
Ei oo kokemusta, voisko olla jotain arpikudoksen muutosta? Mut kiirevastaanotolla varmaan selviää🥰
 
Eilen muuten huomasin suihkussa, että nännit on paljon isommat ja tummemmat mitä normaalisti 🤭 Alusta asti rinnat olleet turvonneet ja painavan tuntuiset, joten mulla kai vahviten oireilee tää raskaus rintojen alueella 😁
 
Eilen muuten huomasin suihkussa, että nännit on paljon isommat ja tummemmat mitä normaalisti 🤭 Alusta asti rinnat olleet turvonneet ja painavan tuntuiset, joten mulla kai vahviten oireilee tää raskaus rintojen alueella 😁
Mulla on kans alkanut tissit tällä viikolla täyttyä uudestaan esikoisen imetyksen jälkeen 😂 kipua ei vielä oikein oo tuntunut👌
 
Noniin, niistä uusimmista oireista.. mulla on nyt kahtena viime yönä ollut tosi vihlovaa/lamauttavaa kipua alavatsassa, johon olen siis herännyt kesken unien. Kipu on tuntunut toisinaan viiltävältä, toisinaan tullut "sykkeen tahdissa sykkivänä". Olisiko kesto 5-10min. Päivisin ei taas mitään.

Eilen tuli vielä yhdellä pyyhkäisyllä rusehtavaa valkovuotoa, niin tästäkö meni entisestään pasmat sekaisin + kun 9pv kestänyt etova olo on myös ollut tällä viikolla tipotiessään. ONNEKSI tänään oli toi toinen ultra, niin sain mielenrauhaa asian suhteen, että kaikki ok.

Ultrasedän mukaan vuoto kuulemma erittäin minimaalista ja kaikki muukin tällä hetkellä niin kuin piti, kohtu & alkio kasvaneet hyvin, syke löytyi ym. Ja kivut kuulemma kohdun kasvukipuja.

Onko teillä muilla ollut tämmösiä kipukohtauksia näin rv8 paikkeilla tässä tai aiemmissa raskauksissa?
 
Mulla ajoittain on menkkamaisia tuntemuksia ja alapäässä "pulpahtelee". Saa vessassa käydä tiheään tahtiin, pelko on et verta tulee. Milloinhan sitä osaisi rentoutua ja alkaa nauttimaan tästä "tilasta"
 
Mulla ajoittain on menkkamaisia tuntemuksia ja alapäässä "pulpahtelee". Saa vessassa käydä tiheään tahtiin, pelko on et verta tulee. Milloinhan sitä osaisi rentoutua ja alkaa nauttimaan tästä "tilasta"

Joo noi menkkamaiset tuntemukset oli läsnä täälläkin noin rv5. Mut nää tämänhetkiset yökivut on ollut kyl ihan erilaatusia 🤷🏽‍♀

Ja mä yritän ajatella, et sit kun on eka kolmannes takana, nii voi huokasta.. mut luultavasti sitä keksii aina uuden asian, mistä stressata 😅🤣🤣
 
Mö oon nyt nukkunut vähän paremmin. Rinnat aristaa, mutta ei nyt ole enää särkenyt. Välillä vatsassa tuntemuksia ja vihlaisuja.. Sillon viime viikolla tuli pyyhiessä vähän verta mutta sen jälkeen onneksi ei ole tullut.
 
Olen ollut kyllä tosi hyvinvoiva tähän saakka tätä raskautta. *Kopkop*

Mutta oireita kuitenkin ollut, lähinnä öisiä heräämisiä (herään noin neljän aikaan enkä saa uudestaan unesta kiinni, tai vessassa ravaaminen…).

Lisäksi mun Oura-sormus aika nopeesti alkoi huomauttamaan korkeasta leposykkeestä sekä korkeasta kehonlämmöistä. Pidän vieläkin Ouraa sormessa. On kiva seurata näitä tietoja.

Se mikä musta on niin outoa on, että mulla ei oo ollenkaan tuntemuksia rinnoissa. 😮Mellein kaikki muut odottajat mainitsevat rinnoissa jotain tuntemuksia raskauduttuaan. Eikä mulla kahdessa edellisessäkään raskaudessa ollut mitään rintoihin liittyvää kipua tai tuntemuksia. 🤔

Tähän saakka pahoinvointi ja etova olo on loistanut poissaolollaan. Se saa tietenkin hieman huolestumaan… 🥺 kun aikaisemmissa raskauksissa en pystynyt kahvia juomaan ja melkein kaikki ruokahajut ällötti. Nyt ei mitään sellaista. Kahvi maistuu tosi hyvältä ja ruoan kanssa ei mitään mainittavaa. 🤷‍♀️

No, tässä nyt vähän mun mietteitä… kiva päästä keskustelemaan teidän kanssa. ☺️
 
Olen ollut kyllä tosi hyvinvoiva tähän saakka tätä raskautta. *Kopkop*

Mutta oireita kuitenkin ollut, lähinnä öisiä heräämisiä (herään noin neljän aikaan enkä saa uudestaan unesta kiinni, tai vessassa ravaaminen…).

Lisäksi mun Oura-sormus aika nopeesti alkoi huomauttamaan korkeasta leposykkeestä sekä korkeasta kehonlämmöistä. Pidän vieläkin Ouraa sormessa. On kiva seurata näitä tietoja.

Se mikä musta on niin outoa on, että mulla ei oo ollenkaan tuntemuksia rinnoissa. 😮Mellein kaikki muut odottajat mainitsevat rinnoissa jotain tuntemuksia raskauduttuaan. Eikä mulla kahdessa edellisessäkään raskaudessa ollut mitään rintoihin liittyvää kipua tai tuntemuksia. 🤔

Tähän saakka pahoinvointi ja etova olo on loistanut poissaolollaan. Se saa tietenkin hieman huolestumaan… 🥺 kun aikaisemmissa raskauksissa en pystynyt kahvia juomaan ja melkein kaikki ruokahajut ällötti. Nyt ei mitään sellaista. Kahvi maistuu tosi hyvältä ja ruoan kanssa ei mitään mainittavaa. 🤷‍♀️

No, tässä nyt vähän mun mietteitä… kiva päästä keskustelemaan teidän kanssa. ☺️

Mulla alko etova olo vasta oliko 6+4 tai jotain 🤔 Ja mulla suuremmat tuntemukset rinnoissa alkanut vasta lähipäivinä ja nyt on 8+5 👍🏻
 
Olen ollut kyllä tosi hyvinvoiva tähän saakka tätä raskautta. *Kopkop*

Mutta oireita kuitenkin ollut, lähinnä öisiä heräämisiä (herään noin neljän aikaan enkä saa uudestaan unesta kiinni, tai vessassa ravaaminen…).

Lisäksi mun Oura-sormus aika nopeesti alkoi huomauttamaan korkeasta leposykkeestä sekä korkeasta kehonlämmöistä. Pidän vieläkin Ouraa sormessa. On kiva seurata näitä tietoja.

Se mikä musta on niin outoa on, että mulla ei oo ollenkaan tuntemuksia rinnoissa. 😮Mellein kaikki muut odottajat mainitsevat rinnoissa jotain tuntemuksia raskauduttuaan. Eikä mulla kahdessa edellisessäkään raskaudessa ollut mitään rintoihin liittyvää kipua tai tuntemuksia. 🤔

Tähän saakka pahoinvointi ja etova olo on loistanut poissaolollaan. Se saa tietenkin hieman huolestumaan… 🥺 kun aikaisemmissa raskauksissa en pystynyt kahvia juomaan ja melkein kaikki ruokahajut ällötti. Nyt ei mitään sellaista. Kahvi maistuu tosi hyvältä ja ruoan kanssa ei mitään mainittavaa. 🤷‍♀️

No, tässä nyt vähän mun mietteitä… kiva päästä keskustelemaan teidän kanssa. ☺️
Tervetuloa mukaan!

Olen itsekkin miettinyt tiettyä oireettomuutta ja lieväoireisuutta. Mulla jokainen raskaus on ollut tosi erilainen. Mutta neuvolassakin sanottiin, että voi hyvin olla ettei rintatuntemuksia sun muita tule koska on jo edellisiä raskauksia takana. Edelleenkään ei tunnu yhtään mitään. Toki mulla oli ensimmäisessä raskaudessa hurjat tuntemukset.

Mulla siis myös kolmonen tulossa (viides raskaus), ja kunnon pahoinvointi alkoi tässä RV 8, vaikka jo ennen plussaa oli oireita.
 
Last edited by a moderator:
Takaisin
Top