Oireet

Voi ei, mää olin unohtanut Vaianan mainitsemat levottomat jalat. Mulla se on tullu myöhemmässä vaiheessa, mutta sillon saattanut joutua monta kertaa yöllä olemaan hereillä ja heilutella jalkoja jotta helpottaa.
 
Täällä heräily aamuyöstä vessaan ja kuvotusolo. Todella toivon, että vessanpönttöä en jotuisi pian halailemaan :/
 
Minäkin oon heränny jo viiden jälkeen monena aamuna. Monilla taitaa pahaan oloon auttaa se että syö jotain. Yritin kaikenlaista esikoisen kohdalla, mutta mikään ei auttanut vaan halailin pyttyä melkein aamusta iltaan viikot 6-16 ja vielä kausittain sen jälkeenkin. Nuoremman kohdalla aamut alkoi seuraavasti: sängystä ylös, lasi vettä, koiran pissatus, kiireesti oksentamaan. Sitten jo maistui aamupala ja päivä lähti käyntiin. Tätä kesti onneksi vain rv 6-10 ja oli paljon helpompaa kuin esikoisen kohdalla. Pelkkää vettä on huomattavasti kivempi oksentaa kuin mitään keksejä :hilarious:Esikoisen kohdalla oli paljon enemmän kaikkia muitakin vaivoja raskausaikana, mm liitos kivut, vaikka olen kuullut että ne on aina pahempia mitä useampi raskaus takana. Nyt en tiedä mitä odottaa.
 
Kai tää alavatsan juiliminen ja vihlominen on normaalia :/
On :)
Vasta kovat kivut on epänormaaleja.
Juiliminen, vihlominen yms on yleensä vain kohdun kasvukipuja. Voi olla aika voimakastakin jomotusta :)
 
Täällä 4+2 tänään ja viime viikosta asti tosi rajuja vilun väristyksiä ja nyt pari päivää kovat "menkkakivut"
Ja vähän tuntuu että väsyttäis joka välissä mutta en nyt tiedä onko pelkästään raskaudesta kun aina keväisin on väsyny olo ennen ku kesäloma alkaa.
 
Hmm, täällä ei oo toistaseksi oikein mitään oireita. Olostani en pysty tulkitsemaan mitään. Jos testi ei olisi näyttänyt plussaa niin en uskoisi olevani raskaana. Hengästyttämään on alkanut, ja se on aiemminki ollut mulla mukana ekat viikot.
 
Ummetus vaivaa... ja nälkä, nälkä, nälkä :D
Muutoin aika oireetonta. Palelee kyllä koko ajan.
Ja tosiaan kasvoissa pieniä finnejä (mulla ei normaalisti ole ollenkaan)
 
Mua palelee kans ihan koko ajan ja tissit vähän kipeet. Mua palelee kyl aina muutenki mut nyt jotenki viel enemmän
 
Aamuisin on alkanut etoa oikeen kunnolla. Saa tsempata ku on saanu aamiaisen nokan alle, että ihan pieniä suupaloja ja varovasti syödä ettei vaan... Kohta pitää laittaa yööydälle purtavaa.
Ja tuo palvelu peiton päällä on viltti toukokuussa :D
 
Mäkin heräsin viime yönä klo 3 vessaan enkä sen jälkeen saanut unta. Toissayönä heräsin vasta 4.45, no kyllä tämä tästä. :) Huomasin äsken myös ihan selvän linea negran. Raskausviikkoja on tällä hetkellä 5+2. Oireita alkaa siis näkymään muitakin pahoinvoinnin ja väsymyksen lisäksi.
 
Viime yönä valvoin pari tuntia, en saanut unta. Mulla on ollu vaikka mitä oireita esim. kuumia aaltoja ja etovaa oloa aamupäivisin. Maha nippailut sieltä sun täältä. Oon jo olevinaan tuntenut vauvan potkuja, vaikka ei oo mitenkään mahdollista!:wink
 
Viime yönä valvoin pari tuntia, en saanut unta. Mulla on ollu vaikka mitä oireita esim. kuumia aaltoja ja etovaa oloa aamupäivisin. Maha nippailut sieltä sun täältä. Oon jo olevinaan tuntenut vauvan potkuja, vaikka ei oo mitenkään mahdollista!:wink
Sama juttu, kun ne elohiiren tapaiset mitä on alkuraskaudesta tuntuu samalta kuin ensimmäiset potkut :joyful:
Mä oon aiemmissa tuntenu vauvan liikkeitä ekassa raskaudessa vko17 eteenpäin vaikkakin ymmärsin mitä ne on vasta vko 20, ja sitten tokassa vko 15 alkaen.
 
Alavatsaa jomottaa, kuvotus alkanut nostaa päätään tänään jo vaikka vasta olis 4+2 ja levottomat jalat..
 
4+0 vasta (suht hailakoita viivoja testeissä), mutta tissit tosi kipeenä ja vähä pinkeenä, väsymystä paljo enemmän, mielitekoja (suolakurkut ja kaikki kirpeä :D), jomotusta alavatsalla, tunteet heittelee.
 
Eilen tuli huono olo koulutuksessa, kun lähellä istuvalla oli kahvikuppi mukana. Toinen haisi vieressä ihan saippualta. Siinä piti sitten purra hammasta pari tuntia. :D Eilen illalla oli myös huimausta, kun jouduin kävelemään tuolla ruuhkassa yksin matkalaukun kanssa. Verenpaineet on aiemminkin ollut alhaisia välillä, niin se voi johtua siitäkin.
 
Hikoilen vielä enemmän kuin ennen. Tätä on kestänyt jo ekasta haamun haamusta saakka eli rv 3+4. Nyt "jo" rv 4+6.
Muita oireita ei juurikaan ole. Aina välillä havahtuu että olikohan se unta? No ei ollut kun olen raskaana ihan oikeasti!!

P.S. Ja nännit on arat ja erinäköset kuin ennen. Öisin käytän sellasia ei nyt rintsikoita vaan sellasta saumatonta tiiättekö, .. :D kun ilman mitään ei pystyis olla vaikka normaalisti nukun ilman.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top