Oireet

Nämä alaselkäkivut on kyllä alkanut vaivaamaan useasti, mulla ollut tässä paljon iltavuoroja ja illalla selkä ihan kipeä.. vielä pitäis kuukausi jaksaa töitä painaa ja tuntuu ettei selkä kestä :/ yhen päivän saikulla jo olin selän takia..
 
Täällä ei liiemmin oireita, mitä nyt tihentynyt pissahätä. Myös kurotellessa jtn ylhäältä nopsaan saattaa vihlaista mahaa.

Muuten on kyllä tosi energinen ja hyvä olo! :)
 
Täällä on ihan järkyttävä palelu kokoajan. Muut kulkee kotona t-paidoissa minä villasukissa ja villapaidoissa.:meh:
 
Mä taas hiihdän pelkissä alkkareissa ja topissa. Mulla on lämmin koko ajan.
 
Mulla on kanssa palelu vaihtumassa kuumuuden puolelle pikkuhiljaa. Välillä kyllä tulee vielä sellasia jäätäviä hetkiä kun oikein palelee, mutta onneksi ei ole enää sitä alkuraskauden horkassa palelemista enää. :)
 
Hirveitä sydämen jumputuksia monesti kun menee pitkäkseen, tuntuu että taju lähtee. :sad001 Varsinkin jos on juuri syönyt. Nyt pitää rueta kyllä odottamaan pari tuntia ennen kuin menee sänkyyn. Muuten ei mitään onkkelmia, välillä vähän häpyluun kipuja kävellessä ja suonenvetoja vain.
 
Mulla on myös lämmön tunne lisääntynyt, normaalisti olen taas viluisuuteen taipuvainen. Häpyluu oireilee täälläkin, sellaista menkkamaista juilintaa ollut useampana päivänä tällä viikolla, tuntuu että tunne paheni kun töissä piti kyykistellä alkuviikosta. Se ei tunnu enää mitenkään mukavalta. Muutoin olo on mitä mainioin! Unet on keventyneet ja tulee helposti herättyä aamuyöllä valvomaan, mutta mielessä ei pyöri vauva vaan työasiat. Ai niin ja sellainen kiristävä tunne navan korkeudella on tuntunut pari päivää. Kaikkea kummaa...
 
Mulla alkoi maanantaina sellaiset menkkamaiset jomotukset häpyluun seutuvilla. Tunne oli melko lailla koko ajan, keskiviikkona oli vähän aikaa sellaista viiltävää kipua sisempänä ja torstaina kovemmat sekä kipu siirtyi vähän ylemmäs ja myös selän puolelle. Näitä ihmettelin ja koitin neuvolaan soittaa mutta ei tietenkään Helatorstaina ollut auki. Soitin perjantaina ja kysyin, pitäiiskö huolestua, niin hoitaja sanoi että ne ovat olleet supistuksia. Enhän minä tiedä miltä supistuksen alku tuntuu.... Olin sunnuntaina kyllä pyöräillyt 20 km ja silloin torstaina haravoin rauhalliseen tahtiin mökillä. Se taisi olla vähän liikaa. Eilenkin oli vielä epämukava tunne töiden jälkeen. Äiti tuli käymään ja pisti minut sohvalle makaamaan ja passasi oikein kunnolla. Nyt ei ole enää mitään kolotuksia :happy:

Neuvolassa kehoitti vielä käymään varuilta terveyskeskuksessa lääkärin tarkistuksessa, että nähdään että kaikki on hyvin. Koitan maanantaina saada sinne ajan.... Ikävää jos varovainenkin liikkuminen tuottaa vaikeuksia, olen vasta 19+1 viikolla. Olisi se kiva kesällä päästä vähän puuhastelemaankin eikä vain takamuksellaan istua.
 
Voisin varovasti liittyä tähän. Plussasin maanantaina ku menkat myöhässä 15 päivää. Oireet alkoi kyl jo viikkoa aiemmin, palelin, menkkaränkkä jomotusta riitti mutta ajattelin ensin että ompa pirun pitkä kierto [emoji1]. No sit alkoi palelee kauheesti, pahoinvointi alkanu voimistuu kamalasti, väsyttää hulluna, aivastaessa ja äkillisissä liikkeissä tuntuu repivä kipu alavatsalla ja alapää on tosi arka. Toinen lapsi tulossa ja viikkoja oman laskuopin mukaan ujot 6+5
 
Jensku, täällä on omat lasketun ajan ryhmät, tää on niille joilla laskettu aika lokakuussa 2018. Tuolta Laskettu aika 2019 löytyy varmasti sellanen ryhmä, jossa muitakin alkuraskauden oireilijoita :)
 
Itse olen käynyt läpi kyllä koko oirekirjon. Tuntuu, että kaikki tulee päälle heti, kun viikot vähänkin mätsää. Sen lisäksi ne kestävät kauemmin kuin pitäisi. Nyt vasta alkanut tuntua, että alkuraskauden oireet on viimme viikkojen aikana helpottanut. Olo ei kyllä ole ollut mitenkään hehkeä enkä ole tuntenut raskauden hehkua. Viikkoja siis tänään 19 tasan. ❤️
 
Nyt on vuorossa oikean si-nivelen lukko, kun jonkin aikaa makaa tai istuu, niin lyö iskuja pakaraan kunnes pikkuhiljaa pääsee liikkelle. Jatkuva liike on parempi, mutta työmatka ja istumatyö (ei vielä sähköpöytää) ei sitä tue. Työfyssari anto ohjeita, mutta nivelten löystyessä saattaa toistua toistumiseen. Voi kun ei olis koko loppuraskautta :mad:
 
Voi ärsytys! Nyt sit alkoi tosi kivuliaat suonenvedot pohkeessa. Viimeyönä vähän yritin jalkaa venyttää, niin Pohje meni aivan montulle ja teki kyllä mieli karjaista. Viime raskaudessakin suonenvedot tuli riesaksi loppuraskaudessa ja vielä samassa jalassa. Kokeilin silloin iholle suihkutettavaa magnesiumia, mutta en huomannut siitä olevan mitään apua. Kyllä siinä taas muistaa olla venyttelemättä nukkuessaan kun tarpeeksi useana yönä herää järkyttävään kipuun! :meh:
 
Minulle joskus kätilö neuvoi suonenvedon tullessa kurottamaan käsillä jalkapohjaan tai sukanvarteen ja vetää itseenpäin jalkaa. Toiminut suonenvedon katkaisijana itsellä.. kannattaa kokeilla. :)
 
Varsin vähäisiä on oireet olleet viime aikoina.
Mutta eilen alkoi iskias vaivaamaan (tai luulen ainakin että siitä on kyse) ja tänään tuikki oikein kunnolla, niin että lenkillä jouduin kinkkaamaan vähän aikaa. Toivottavasti ei alkaisi vaivaamaan enemmän..
Eilen ja tänään ollut myös poikkeuksellisen paha olo pitkästä aikaa, ihan ei oksu tullut mutta yökkimistä kylläkin. Mutta jospa tämäkin menisi vielä ohi. :hilarious:
Rv 19+0.
 
Minulle joskus kätilö neuvoi suonenvedon tullessa kurottamaan käsillä jalkapohjaan tai sukanvarteen ja vetää itseenpäin jalkaa. Toiminut suonenvedon katkaisijana itsellä.. kannattaa kokeilla. :)
Mullakin tää toimii hyvin, eli kääntää sitä suonenvedosta kärsivää raakaa (esim. Jalkapohjia) vastakkaiseen suuntaan kuin minne suonenveto sitä vetää. Myös lämpö yleensä auttaa tuon lisänä, eli villasukka jalkaan tai viltti päälle.
 
Voi ärsytys! Nyt sit alkoi tosi kivuliaat suonenvedot pohkeessa. Viimeyönä vähän yritin jalkaa venyttää, niin Pohje meni aivan montulle ja teki kyllä mieli karjaista. Viime raskaudessakin suonenvedot tuli riesaksi loppuraskaudessa ja vielä samassa jalassa. Kokeilin silloin iholle suihkutettavaa magnesiumia, mutta en huomannut siitä olevan mitään apua. Kyllä siinä taas muistaa olla venyttelemättä nukkuessaan kun tarpeeksi useana yönä herää järkyttävään kipuun! :meh:

Mulla on kans alkanu suonenvedot vasemmassa pohkeessa öisin. Rupesin syömään magnesiumia, mulla yleensä auttaa mut menee vaan hetki.
Venytykset auttaa ja kevyt hierominen.
 
Takaisin
Top