Oireet

Minäkai oon tuntenu kokoajan enenevissä määrin kasvukipuja ja pelkäänkin kauanko pystyn olemaan töissä kun jo kumartelusta tuun kipeäksi... 13+6
 
Tilannepäivitystä oireiden osalta; oksentaminen on enää hyvin satunnaista, aamuisin kyllä kuvottaa ja joskus muutenkin, mutta se on pientä verrattuna siihen alkuraskauteen.
Tänään havahduin siihen ajatukseen, että jos en olisi lihonnut ja jatkuvasti nälkäinen, niin voisin jopa hetkeksi unohtaa olevani raskaana. :woot: Niin ja jos en hengästyisi niin helposti.

Muoks: ja rv 15+3 siis menossa.
 
Toistamiseen pissatulehdus ja kuuria pukkaa. :/ Liitoskipuja hengästymisen ohella.

Ihaninta kuitenkin että vauva potkii kovasti ja jumppatuokioita päivittäin. Ekoja tuntemuksia jo rv14 (kääntyminen, kuplinta, hipsuttelua). Nyt voimistuneet napakoiksi potkuiksi. Tämä 4 raskaus.. Isäntäkin päässyt tuntemaan vauvan touhuja kädellä. Pusuttelee masua ja juttelee pikkuiselle. Rauhaantuu isänsä käden ollessa masun päällä takaisin unille jos yö menee villiksi. :Heartred
 
Minäkai oon tuntenu kokoajan enenevissä määrin kasvukipuja ja pelkäänkin kauanko pystyn olemaan töissä kun jo kumartelusta tuun kipeäksi... 13+6

Mulla on samaa nivussärky on ihan järkyttävää, missään ei ole hyvä olla. Ja nyt muljahti polvi eikä se mene suoraksi :sad001
 
Mulla aamulla alkoi ihan yhtäkkii pyörryttää ihan kunnolla, just ehdin istumaan ennen kuin taju lähti.. ja selkä ollut koko päivän kipiänä. Jonkin verran kipeitä mahakouraisuja myös.. ikävää ollut olla töissä tänään. Varsinkin kun pitänyt nostella lapsia jne. Jotenkin tuo keskenmeno kummittelee vieläki takaraivossa vaikka sydänäänet dopplerilla kuuluu niin meen huomenna käymään neuvolassa tarkistuksessa :) kaippa tuota on vaan ylivarovainen..
 
Mulla oli alkuun etovaa oloa ja väsymys oli jotain aivan järjetöntä... saatoin vapaapäivinä nukkua yli 12h yöunet ja päivällä vielä piti ottaa päikkärit kun yksinkertaisesti ei jaksanut valvoa onneksi nyt (rv 14+3) ei tuo väsymys enää eikä etova olokaan niin vaivaa. Kahvia join ennen mutta en enää, nyt se haisee minista tosi pahalle ja alkuun jopa oksetti. Alamahassa ollut ekat 12 viikkoa melkein päivittäin menkkakipumaisia tuntemuksia mutta vaan paljon lievempänä verrattuna menkkoihin. Nyt tällä viikolla ollut sitten mahakipujen hävittyä ongelmana alaselkäkipu joka onneksi on helpottanut kun on vaan jatkanut arkea niin töissä kuin vapaallakin, toivon vaan ettei pahentuisi vielä en oo ainakaan omasta mielestä tuntenut vauvan liikkeitä, toki kyseessä eka raskaus niin en varmaan osaa edes kuulostella mahdollisia liikkeitä mutta eiköhän ne tässä ajan kanssa tule tutuksi
 
Mulla on nyt ihan uusi oire, minkä ehkä joudun laittaan raskauden piikkiin, koska mitään tällaista ei oo ennen ollut - mulla on siis häntäluun alue aivan sairaan kipeä ja siitä säteilee aina välillä vasemmalle ja välillä oikealle puolelle sellaisia viiltokipuja. Ihan todella koviakin välillä ja noustessa seisomaan tai kävellessä vihlaisee pahasti. En ole kyl kuullut tällaisesta raskausoireesta, mut kai kaikki on mahdollista nyt kun lantion alueella tapahtuu paljon muutoksia...Kenelläkään mitään näkemystä, kokemusta, neuvoja?
 
Voimaton olo ja väsymys on palanneet viikolla 16. Hemoglobiini ei ole laskenut. Muilla vastaavaa?
 
Mulla on nyt ihan uusi oire, minkä ehkä joudun laittaan raskauden piikkiin, koska mitään tällaista ei oo ennen ollut - mulla on siis häntäluun alue aivan sairaan kipeä ja siitä säteilee aina välillä vasemmalle ja välillä oikealle puolelle sellaisia viiltokipuja. Ihan todella koviakin välillä ja noustessa seisomaan tai kävellessä vihlaisee pahasti. En ole kyl kuullut tällaisesta raskausoireesta, mut kai kaikki on mahdollista nyt kun lantion alueella tapahtuu paljon muutoksia...Kenelläkään mitään näkemystä, kokemusta, neuvoja?

Mulla on ollu jo aiemmin särkyä/kipua juurikin noilla häntäluun seuduilla, lisäksi siihen vielä iskiasvihlontaa. Nyttemmin harvakseltaan kipeä. Venyttelyä iskiakseen, mutta särkyyn en oikeen oo keksiny suoraa apua. Tuntuu, että rasittuu paljosta istumisesta. Lepuutan alaselkää maaten selällään lattialla ja jalat sohvalla, auttaa myös tarvittaessa jalkojen turvotukseen. Samalla tulee tehtyä iskiasvenytykset päälle. Mutta silti sieltä voi olla vaikea kömpiä ylös selän takia....
 
Voimaton olo ja väsymys on palanneet viikolla 16. Hemoglobiini ei ole laskenut. Muilla vastaavaa?

Itseasiassa kyllä, ainakin nimenomaan tuo väsymys. Harmillista kun muuten olisi olo kohtalainen, niin nyt sitten nukuttaa ihan mahdottomasti koko ajan.
 
Häntäluun alueen kivut hyvin mahdollisia juurikin hormonien aiheuttaman nivelien löystymisen takia. Itteeni on ruvennut vaivaamaan jo näinkin aikaisilla viikoilla (nyt 15. vk) lonkan koukistajan alueen kipu, ja tämä vain oikealla puolella. Lisä kolotuksia odotellessa... tiedän että niitä tulee :hilarious:

Väsymys ei taida mihinkään hävitäkkään tälläkään kertaa :dead: voisin nukkua koko ajan, ja pelkkä seisominen hengästyttää. Sitä se elämän luominen teettää :grin lisääntynyt verimäärä syynä kun ei meinaa sydän jaksaa sitä kuljettaa. Hb vielä 120 paremmalla puolella.
 
Kellään kokemusta migreenioireiden pahentumisesta raskauden aikana? Mulla on useamman vuoden ollut sellaista, että pari kertaa vuodessa rupee sahalaita vilkkumaan toisessa silmässä ja sen jälkeen on outo olo mutta ei mitään päänsärkyjä. Nyt on torstaista asti joka päivä tullut tää aurallinen "migreeni" mut lisäks lievää pääkipua/paineentuntua päässä ja kummallinen olo. Kannataskohan tästä ilmottaa jonnekin, särkylääkettä en kuitenkaan tarvii.
 
Mulla tuli aika alkuraskaudessa migreenejä, nyt ei onneksi enää. Vaikka tietää kaikki keinot miten välttää migreeniä; aurinko paha, loisteputket, hajuvedet, pystyraitakuviot jne.jne. ei auttanut alkuraskaudessa. Tsemppiä, aurallinen migreeni on perseestä! :sad001
 
Mä oon kärsinyt migreenistä 2001 vuodesta alkaen ja kahdessa aijemmassa raskaudessa oireet hävis kokonaan ja kesti pitkään ennenkun palasivat. Nyt tässä raskaudessa oonkin sitten kärsinyt migreenistä senkin edestä. Mulla ei aurallinen, jäätävä toispuoleinen päänsärky ja niskat jumiutuu myös migreenin seurauksesta. Just viimeviikolla kärsin kolme vuorokautta kovasta kivusta ja lopulta ma oli mentävä päivystykseen kun panadol 1g ja burana 400mg ei auttanut.
Suurin kipukohtaus saatiin siellä selätettyä, mutta migreeni jatkaa edelleen olemistaan.
 
Kellään kokemusta migreenioireiden pahentumisesta raskauden aikana? Mulla on useamman vuoden ollut sellaista, että pari kertaa vuodessa rupee sahalaita vilkkumaan toisessa silmässä ja sen jälkeen on outo olo mutta ei mitään päänsärkyjä. Nyt on torstaista asti joka päivä tullut tää aurallinen "migreeni" mut lisäks lievää pääkipua/paineentuntua päässä ja kummallinen olo. Kannataskohan tästä ilmottaa jonnekin, särkylääkettä en kuitenkaan tarvii.
Joo täällä on pahentunut. Ennen ollut vain sellainen migreeni et pää räjähtää ja on valo arka mut nyt raskausaikana oon päätynyt tiputukseen migreenin aikana. Migreenioireet vastaa hyvin aivoverenvuotoa nyt raskausaikana. Ihan hirveestä ja aina pelottaa jos vähänkään särkee päätä et tulee migreeni kun taju meinaa lähteä ja mikää ei pysy sisällä
 
Hui kauhee :/ enpä oo tienny että migreeni voi noin pahaks mennä! Voikohan noin pahat kohtaukset olla vaarallisia?
 
Hui kauhee :/ enpä oo tienny että migreeni voi noin pahaks mennä! Voikohan noin pahat kohtaukset olla vaarallisia?
Jos minulle vastasit niin kyllä ne sillee on vaarallisia kun oksentaa liikaa niin veriarvot alkaa heittää ja keho kuivuu
 
Takaisin
Top