Oireet

Mie en tiiä alkaako kohtu jo vähän painaa rakkoa, viikkoja vasta 11 mutta kolmas raskaus niin kohtu useamman viikon isompi. Yöllä on alkanu selällään nukkuessa pissahätä vaivaamaan. Sit kun nukkuu kahen lapsen välissä ni siitä on vaikee yrittää pujotella vessaan ilman että pienempi herää :hilarious: välillä on menny yö koko ajan pissahätään heräillen mut vessaan en oo päässy kun nukahan aina uudestaan sopivaa hetkeä lähtöön odotellessa :grin

Täällä muuten yks vedenjuoja, siis ei raskaana. Normaalisti vähintään 3 litraa menee päivässä, neljään pyrin. Nyt raskaana ollessa vesi yököttää ja väkisin saan alas max 1,5 litraa päivässä..
 
Lonkkia on alkanut särkemään yöllä kyljellä nukkuessa. Vähän väliä saa vaihtaa asentoa. Tälläistä oli edellisessä raskaudessa vasta viimeisten kuukausien aikana. Mutta mikä on niiiin ihanaa, niin olen tuntenut vauvan liikkeitä jo parin viikon ajan( Nyt siis 13+3). Yleensä tuntuvat iltaisin istuessa, kun vatsa on jotenkin enemmän "pullahtaneempi" ja aina samassa kohtaa. Kysyin asiasta nt-ultran tehneeltä kätilöltä ja hän oli sitä mieltä, että uudelleensynnyttäjät kyllä saattavat tunnistaa liikkeet näinkin ajoissa.
 
Lonkkia on alkanut särkemään yöllä kyljellä nukkuessa. Vähän väliä saa vaihtaa asentoa. Tälläistä oli edellisessä raskaudessa vasta viimeisten kuukausien aikana. Mutta mikä on niiiin ihanaa, niin olen tuntenut vauvan liikkeitä jo parin viikon ajan( Nyt siis 13+3). Yleensä tuntuvat iltaisin istuessa, kun vatsa on jotenkin enemmän "pullahtaneempi" ja aina samassa kohtaa. Kysyin asiasta nt-ultran tehneeltä kätilöltä ja hän oli sitä mieltä, että uudelleensynnyttäjät kyllä saattavat tunnistaa liikkeet näinkin ajoissa.

Suosittelen vartalotyynyä tuohon lonkkakipuun! Aivan pelastus on ainakin itselle! :)
 
Kiitos vinkistä. Nyt olen yrittänyt tunkea peittoa polvien väliin. Sekin auttaa jonkin verran, tosin ei varmaan pysy samalla tavalla muodossaan.
 
Mua niin nolottaa tämä itkuherkkyys :confused: Aiemmin päivällä sain hirveän itkukohtauksen, kun mies totesi vaan ohimennen jonkun ihan neutraalin jutun mun ulkonäöstä ja minä otin sen loukkauksena. Ihan hillitön itku puolisen tuntia ja sitten tunteen mentyä ohi, tajusin kuinka paljon ylireagoin. Nyt taas illalla mies vitsillä lohkaisi itsestään jonkun vähättelevän jutun ja minä aloin itkemään, että miksi hän sanoo itsestään sellaista, kun hän on niin ihana ihminen. En kyllä välillä ymmärrä itseäni :rolleyes:
 
Oon nyt yrittäny käydä kävelyllä happihyppelyn merkeissä hengästymisestä huolimatta, mutta nyt kävellessä ärsyyntyy molemmin puolin iskiashermot.. Välillä pitää pysähtyä venyttelemään, jotta pystyy jatkamaan. Erilainen liikkuminen ei samaa tee. Kauhistuttaa, jos tämä tästä pahenee jo tässä vaiheessa. Teen tosin istumatyötä ja työmatka yht. 100 km päivässä, joten jumia saattaa myös olla. Hyviä venyttelyohjeita kellään?
 
Hyviä venyttelyohjeita kellään?

Kannattaa googlata piriformis venytys. Itsellä ollut samaa vaivaa ja auttanut etenkin tuon piriformis (suomalaisittain päärynänmuotoinen lihas) venytys. Sitten tietysti yleisesti pakaralihasten venytykset sekä lonkankoukistajat. Googlesta löytyy aika hyvin kuvia ja kokeilee niistä, mikä parhaiten itselle tuntuu. Nimenomaan tuo piriformis -lihas menee monilla istumatyöläisillä jumiin ja aiheuttaa iskiasoiretta.
 
Varovainen helpotuksen huokaus: en ole oksentanut neljään tai ehkä jopa viiteen päivään... Yökkimistä ja kuvotusta on vielä jonkin verran, mutta sekin on jo huomattavasti hillitympää.
Tänään pystyin jopa tekemään reippaanpuoleisen kävelylenkin aamusta ilman kuvotusta. :woot: Tosin pienikin ylämäki nostaa heti sykkeen pilviin, mikä tuntuu epämukavalta, mutta suoraa tietä olisin voinut kävellä kuinka kauan tahansa.

Uutena oireena on tullut yönälkä. :shifty: Se on inhottavaa kun herää vaikka vessaan ja sitten on niin kamala nälkä ettei saa unta. Kävin sitten juomassa lasillisen mehukeittoa ja vettä, että sain taas unenpäästä kiinni.

Rv 13+4.
 
Mietin tässä, että selvisinkö tällä kertaa näin vähällä pahoinvoinnilla. Tiistain jälkeen on ruoka ruvennut maistumaan ja huono olo on kutakuinkin kokonaan tiessään. Aivan ihana tunne kun ei tuukkaan kuvotus kuvaan joka päivä :)
 
Tykytykytyky! Ihan hirveetä sydämentykytystä ollu taas. Se tuntuu jotenki tosi epämukavalle..
 
Loppuuko tää mahan turvotus koskaan? Yritän juoda paljon ja välttää kaikkea mikä voisi turvottaa, mutta heti on aamusta pallomaha. Kai tää on normaalia, mutta erittäin ärsyttävää. :shifty:
 
Loppuuko tää mahan turvotus koskaan? Yritän juoda paljon ja välttää kaikkea mikä voisi turvottaa, mutta heti on aamusta pallomaha. Kai tää on normaalia, mutta erittäin ärsyttävää. :shifty:

Maha kasvaa, pallohan siitä tulee :woot: Mulla on turvottanut alusta saakka eikä oo menossa mihinkään, maha on jo hyvän kokoinen :hilarious: Tänään 14+6 :Heartred
 
Maha kasvaa, pallohan siitä tulee :woot: Mulla on turvottanut alusta saakka eikä oo menossa mihinkään, maha on jo hyvän kokoinen :hilarious: Tänään 14+6 :Heartred


Mä näytän välillä lähinnä siltä, että oisin jo vaikka kuinka pitkällä ja nyt kuitenkin vasta 16+1. Mieskin naureskelee mun vatsalle välillä. :grin Ja joo, tästä on kärsitty täälläkin alusta saakka, mutta ajattelin että vähän alkaisi helpottamaan. Etenkin iltaa kohden pahenee. Onneksi saa vedettyä sisään, silloin jää vain pieni ylimääräinen kumpu näkyviin. :) On kyllä aina ollut herkkä maha muutenkin, vaikea vaan tottua tähän. Ja sitten vatsa tulee täyteen pienistä annoksista. Tuntuu että on ähky olo pitkää, kunnes yhtäkkiä sormia napsauttamalla ilman varoitusta onkin taas hirveä nälkä. :wideyed:
 
Taisin jo päivitellä tätä kerran aikasemminkin, mutta taas täytyy hämmästellä tätä yöhikoilua! Taas viime yönä heräsin ja pisarat vaan valui iholla! En muista yhtään että esikoisesta olisi tällaista ollut. :confused: Eikä noin voimakasta hikoilua ole joka yö, mutta viikottain kuitenkin.
 
Yötä kaikille! Hallelujah, pahoinvointi ja järjetön oksentelu on alkanut väistyä! Menin sit viikonloppuna kommentoimaan kuis ihanan normaali olotila on, mikään ei tunnu missään! Tietty siinä sit alkoi suurin piirtein "koputtaa oveen" että ootko siellä mahassa vielä vai lähditkö matkoille. Korjattiin tilanne heti tuplaturvotuksella seur päivänä että täällä ollaan!

Nyt sit iski närästys! Rennietä kehiin ja kaikki neuvot tarpeen! Mikä olisi avuksi? Mä olin tätä odottanut vasta viim kolmannekselle..

Rvkot 14 +0
 
Taitaa täälläkin pikkuhiljaa suurin pahoinvointi olemaan loppu, vieläkin tietyt hajut yms. kuvottaa ja oksettaa, mutta voiton puolella ollaan! :gen053 Mulla alkoi jo ennen plussaamista pissalla ravaaminen, tahti on vaan koko ajan kiihtyny, pahimmillaan sai 3-4 kertaa käydä yön aikana vessassa...Nyt "enää" pari kertaa yössä. :laughing002Repäisykivut on edelleen seurana, jatkuvan aivastelun kanssa. :shifty: Melko rauhallinen oon ollu noin muuten, vaikka oon aika temperamenttinen normaalisti, kai tää on vaan tyyntä myrskyn edellä. Yks päivä olin kovin nälissäni ja yritin miehelle jotain puhua, ei tullut kuin änkytystä pihalle, niin mies repesi nauramaan mun puhekyvyn vievälle nälälle, se rupes itkettämää mutta samalla nauroin, oli miehellä vielä hauskempaa. :laughing021 Pahimmat nälkäkohtaukset on mennyt ohi, mutta sitten kun se iskee niin ruokaa on saatava ja äkkiä. Rv 13+1
 
Mulla tuntui eilen alavatsassa pieniä vihlaisuja sekä liikkuessa että paikallaan istuessa. Ehkä ne olivat jotain kasvukipuja? Täytyi kuitenkin lopulta kuunnella dopplerin kanssa ja tarkistaa, että kaikki oli ok. Sydänäänet löytyivät.

Vatsa ei ole hirveästi kasvanut mutta normaalit farkut ovat alkaneet vähitellen kiristää, joten kävin ostamassa H&M:lta mama-jeggingsit. On muuten ihan super mukavat housut materiaaliltaan, ihan kuin olis joogahousut jalassa mut vaan pillifarkkujen näköiset. Suosittelen! En tosin usko, että nuo vajaan 30€ hintaiset housut ovat kovin pitkäikäiset mutta jos niillä syksyyn pärjäisi...
 
Mua sattuu välillä navan taakse, vähän enemmän oikeelle puolelle. Kai ne on kasvukipuja. Vauvan liikkeitä kuvittelen ainakin välillä tuntevani :)
 
Takaisin
Top