Oireet

Onhan sulla yölepolastat käytössä?

Mulla oireilee oikeastaan vaan toinen käsi. Käytän sitä lastaa vain pahimpina aikoina ja päivisin yritän tehdä fyssarilta saatuja jumppajuttuja. Ei puudu käsi joka yö varsinkaan jos on päivällä "venytelly hermoja". Havahdun kyllä usein siihen että nukun käsi koukussa tosta ranteen kohdalta... pitäs varmaan käyttää sitä lastaa jo ennen kun tilanne menee taas tosi pahaksi...
 
Laskeskelin womanlogista, että mulla viime raskaudessa kesti pahoinvointi 8 viikkoa yhtäjaksoisesti ja siitä parin viikon päästä tuli vielä muutamaksi päiväksi uudestaan oksentelut kuvioon. Nyt tätä ois kestänyt 5 viikkoa, saas nähdä kauan vielä kestää, mä alan olla jo ihan kypsä.:/ eilen oli niin inhottava päivä kun ei taas mikään maistunut. Tämäkin päivä alkoi pöntön halailulla, mutta sen jälkeen sain onneksi syötyä hyvän aamupalan.:) mut alkais tämä jo riittää.:D
 
Mie oon oksentanu sen 20 viikkoa kaikissa onnistuneissa raskauksissa niin en odotakaan tämän ihan heti loppuvan. Nyt on selvästi pahenemaan päin. Aamuyöllä jo kun kääntää kylkeä pitää vähän nieleskellä ettei tartte oksentamaan lähteä. Aamuin illoin oikeestaan saa oksentaa (välillä päivälläkin), ruokaa on pakko syödä väkisin ja oikein mitään ei pysty tekemään ilman että tulee paha olo. Pystyin syömään yhden leivän ja juomaan kupin kahvia muutama tunti sitten ja nyt yritän juoda vähän mehua jos se nostais vähän verensokereita.
En tiedä miten kykenen viikon päästä töihin menemään...

Syödessä tulee helposti maha kipeäksi ja tuntuu kun olis ilmapallo mahassa. Se on viheliäinen tunne kun tuntuu että se ilma pitäs jotain kautta päästää ulos mutta ei vain tule. Sen takia jo muutama viikko sitten töissä oksensin kaikki lounaat ulos.
 
Nyt tuntuu taas että pahoinvointi tulee takaisin.. Oon kans niin kyllästyny tähän että heti aamusta saa halailla pönttöä ja koko päivän oon ihan super väsyny enkä jaksa mitään :sad001 toivon et kahvi alkaa taas maistua että saa vähän siitä energiaa aamuihin. Vitamiineja en oo nyt syöny aikoihin, pitäs varmaan taas alottaa jos neki vähän piristäis.
 
Tsemppiä ja jaksamista kaikille pahoinvoinnista kärsiville!
Omalta osin on ollut viimeisen viikon aikana hyvin aaltoilevaa, jotkin aamut helppoja, toiset eivät. Jokapäiväistä vielä tuo etominen, kahvin juonti on mulla lähes jäänyt yöks-reaktion vuoksi...

Tällä hetkellä mua "risoo" nenän tukkoisuus ja todella kuivat nenän limakalvot. Hain jo apteekista jotakin öljypohjaista nenäsuihketta, jossa on vitamiineja ja seesamiöljyä. No tuo seesamiöljy olikin aika voimakkaan tuoksuinen ja välillä valuu nieluun, siinä sitä ollaan taas kyökkimässä ja nenä on ihan arka. :facepalm: Auttasikohan vesihöyry tms?
 
Mullakin nenässä limakalvot kuivanoloiset, onneksi ei kumminkaan siinä pisteessä että tarvisi jotain suihketta käyttää..! Vesihöyry, tai ainakin kostea ilma saunassa, sinänsä auttaa ja tuntuu sen hetken hyvältä, mutta jälkeenpäin sitten jää entistä kuivempi olo. :confused: Mutta kyllähän ne limakalvot vähän joka puolella on koetuksella tällä hetkellä. Oon vaan tyytyväinen siitä ettei ikenet, ainakaan vielä, ole siinä kuosissa että vuotaisi verta. Mietin kuinka hirveän hilpeää olisi pestä hampaita jos ikenetkin vielä olisi ihan hellänä kun se nytkin on jo melkoisen vastemielinen toimenpide kun yökkii eikä oksennus ole kaukana. :yuck:
 
Liputan nenäkannun puolesta! Se suola vedellä huuhtominen kosteuttaa niitä limakalvoja.
 
Joo, minustakin se on ihan paras apu se kannu. Mun mies taas ei yhtään tykkää siitä, tulee kuulemma entistä tukkoisempi olo.
 
Nenäkannu ja suolasuihke autto täälläkin flunssan yli. Vaikka oon aina sitä nenäkannuu inhonnut, nyt oli pienempi paha.
 
Täällä ollaan kans ihan kypsiä pahoinvointiin. Oon nyt ollu 4 viikkoa sairaslomalla töistä, kun olo vaan on jatkuvasti niin huono. Välissä saattaa olla yksittäisiä neutraalimpia päiviä, mutta silloinkin kuvottaa ja maha on sekaisin. Mulla on siis perussairautena ärtynyt paksusuoli, ja oon ollut ripulilla myös tän 4 viikkoa. Maitohappobakteerit ei auta eikä Precosaakaan viittis koko aikaa syödä.

Perjantaina kävin päivystyksessä, mutta ei nesteytetty tai annettu pahoinvointilääkettä, kun olin vain lievästi kuivunut. Oon niin väsynyt tähän pahoinvointiin jo, ja murehdin sitäkin että mitä töissäkin musta ajattelevat kun raskauden vuoksi olen pois. Vaikkei raskaus olekaan sairaus, niin kyllä nää oireet sairaaksi tekee. :depressed::sad001

Semmonen valitusvirsi viikolta 8+3!
 
Täällä ollaan kans ihan kypsiä pahoinvointiin. Oon nyt ollu 4 viikkoa sairaslomalla töistä, kun olo vaan on jatkuvasti niin huono. Välissä saattaa olla yksittäisiä neutraalimpia päiviä, mutta silloinkin kuvottaa ja maha on sekaisin. Mulla on siis perussairautena ärtynyt paksusuoli, ja oon ollut ripulilla myös tän 4 viikkoa. Maitohappobakteerit ei auta eikä Precosaakaan viittis koko aikaa syödä.

Perjantaina kävin päivystyksessä, mutta ei nesteytetty tai annettu pahoinvointilääkettä, kun olin vain lievästi kuivunut. Oon niin väsynyt tähän pahoinvointiin jo, ja murehdin sitäkin että mitä töissäkin musta ajattelevat kun raskauden vuoksi olen pois. Vaikkei raskaus olekaan sairaus, niin kyllä nää oireet sairaaksi tekee. :depressed::sad001

Semmonen valitusvirsi viikolta 8+3!

Kyllä ne siellä töissä varmasti ymmärtää, poissaoloja tulee jokaiselle jossain vaiheessa eikä kukaan tuossa kunnossa pystyisi töissä olemaan. Tsemppiä, sitä nyt pitää vaan ajatella itseä ja pienokaista :)

Täällä vatsaoireet olleet onneksi tovin verran poissa. Ehkä jännittäminenkin vähentynyt ultran jälkeen. Muuten suht lievillä pahoinvoinneilla selvinnyt :happy:
 
Voi Jupiter miten kurjalta kuullostaa, toivottavasti pian olo helpottaisi....mä palaan huomenna takaisin töihin kesäloman ja sairasloman jälkeen. Pahoinvointi on helpottanut paljon siitä mitä se oli...nyt vaan täytyy syödä useita kertoja päivässä jotain pientä....aamupäivät on kaikista pahimpia tän olon suhteen ja iltapäivästä väsyttää. Mutta eiköhän tämä tästä. Ensi viikolla on eka neuvola :Heartred nyt 7+6...tuntuu niiin hitaasti menevän nää alkuviikot...
 
Mää herään joka yö vessaan 2-3 kertaa. Lisäksi heräilen muutenki, nään hirveästi unia ja aika levotonta on se nukkuminen. Aamusin ei oo yhtään levänny olo.

Viikon ajan on ollu ihan hirveä nälkä. Saattaa käydä niinki, että tunti syönnistä saattaa yhtäkkiä tulla tosi heikko olo ja kamala nälkä. Pitää siis syödä aika tiheään.

Muutaman kerran ollu vähän etova olo, mikä menny ohi, mutta varsinaista pahoinvointia mulla ei oo ollu ollenkaan.

8+0
 
Voimia Jupiter! Kuulostaa todella raskaalta. Toivottavasti maha tottuisi uuteen tilanteeseen pikkuhiljaa.

Minuakin alkaa kyllästyttämään tämä jatkuva pahoinvointi. Kohta palaan lomalta töihin ja toivon että sujuisi hyvin kaikesta huolimatta. Ei minulla nyt mikään maailman kamalin tilanne, mutta ottaa todellakin voimille ja väsyttää ihan älyttömästi. Tsemppiä ja jaksamisia kaikille!

Rv 8+5
 
Täällä myös levotonta toi nukkuminen ja unet tosi voimakkaita. Viime yön unia on täytynyt koko päivä käsitellä, oli niin todentuntuisia ja järkyttäviä. Muistan saman ilmiön ensimmäisestä raskaudesta, kai se on sitä mielen työstöä.
 
Äsken tuli pieni määrä limansekasta verta. Pelottaa niin paljon vaikka tietää, et kaikki voi silti olla hyvin, eikä voi kun odottaa. Ekassa raskaudessa oli pienemmillä viikoilla runsaat vuodot, ilmeisesti joku verisuoni vuosi. Välissä 2 pienten viikkojen keskenmenoa ja nyt tää pelkotila 9+2. :sad001
 
Nyt taitaa olla 8+5... mut hei..onko normaalia et kohtu tuntuu ja näkyy kun selällään makaa ja vetää vatsaa sisään :nailbiting: no oon joo tosi hoikka, mut näin aikasin jo.. painooki on tullu 2,5 kiloo..mikä sit pystyasennossa näkyy..mut selällään häpyluun yläpuolella on kova ehkä luumun kokokoinen pallo
 
Nyt taitaa olla 8+5... mut hei..onko normaalia et kohtu tuntuu ja näkyy kun selällään makaa ja vetää vatsaa sisään :nailbiting: no oon joo tosi hoikka, mut näin aikasin jo.. painooki on tullu 2,5 kiloo..mikä sit pystyasennossa näkyy..mut selällään häpyluun yläpuolella on kova ehkä luumun kokokoinen pallo

Mulla on kanssa paino noussut jo reilu 3 kiloa, vaikka viikot vasta 9+0. Luulen että suurin osa tosta painosta on kyllä nestettä. Musta tuntuu kanssa että näkyy häpyluun yläpuolella jo kumpu, ja oon kanssa aika hoikka luonnostani.
 
Mullakin on paino noussut, ihan heti alussa tuli pari kiloa. Ihan hormonikiloja vaan, suurin osa taisi suunnata tisseihin. :D En ole hoikka, mutta minustakin tuntuu että pikkasen alkaa masu kasvamaan. Rv 8+6
 
Mulla on ensimmäistä kertaa raskaushousut jalassa ja tuntuu, että maha vielä entistä enemmän pönöttää näiden kanssa :D Onneksi löysähkö paita taitaa hieman hämätä..

Ja tännekin tosiaan useampi kilo tullut, kohta ei vaa'alle edes uskaltaudu.. Noh, kunhan tämä etova olo helpottaa niin jos saisi syömisiä hieman hallintaan - nyt tuntuu, että pitäisi kokoajan jotain syödä ettei tarvitsisi mennä pönttöä halailemaan :/
 
Takaisin
Top