Oireet..

Mua supistellut paljon ja nyt tuli pissanäytteen tulos: pissatulehduks! Eeeeeiii! Huomenna saan antibiootit ja arvaan, että sen jälkeen on canestenen vuoro. *Turhautumista*
 
Tää kysymys on lähinnä uudelleen synnyttäjille, mutta missä kulkee supistuksissa ns. normaalin raja? mulla on ollut noin 1,5 viikon aikana useana päivänä kipeähköjä supistuksia. Lähinnä liikkuessa. Tuntuu tosi epämukavalta. Levossa ne rauhottuu onneksi, mutta tässä just arvon että pitääkö tästä asiasta alkaa soittelemaan jonnekin tai mennä näytille. Ja siis harkkareitahan nää on, ja ahdistava ja stressaava elämäntilannekin varmaan vaikuttaa...
 
sadetar83, minulla ei ole koskaan ollut kipeitä supistuksia ennenkuin synnyttäessä, mutta kyllä minä niistä kipeistä melkoisen herkästi ainakin soittaisin neuvolaan/lääkäriin. Uskoisin, että lepo olisi paikallaan ja ehkäpä myös tilanteen tarkistus etteivät supistukset ala avaamaan paikkoja ennen aikojaan. Olen siinä uskossa, että harjoitussupistukset eivät tee juurikaan kipeää, vaan tuntuvat muuten enemmän epämiellyttäviltä, esim. kiristykseltä.
 
Kyllä mä soittelisin heti neuvolaan, jos supistukset ottaa kipeetä. Voivat sitten seurata sitä kohdun suuta yms että onko muutoksia! Eli herkästi vaan soittoa, jos yhtään mietit :)
 
Samaa mieltä et soittoa neuvolaan. On hyvä mennä tarkistuttaa. Mul ei oo koskaan supistukset sattunut ennen kuin on synnytys käynnistynyt.
 
Ei noi oo verrattavissa niihin supistuksiin, joita synnytyksessä on. Mutta vois kai sitä soittaa ja kysyä.
 
Mitä oireita teille on tullut?
Itse heräilen kolmelta,enkä enää saa unta. :wacky:

Rv 23+0
Minä kärsin väsymyksestä ja masu painaa. tuntuu olevan kuin isokin vauva kun on korkealla yhden kerran heräsin kun oli poikittain ja oli todella kipeätä teki. vatsan alle saa laittaa pehmustetta nukkuessa.
Tuntee millä puolen on ja väliin katoaa kokonaan eli hyvin pyörii.
Pelkoja on paljon miten pitäisi nukkua ja hankala etsiä sopivaa asentoa. Tahtoisin vauva masun olevan pienempi.

Tulee huono-olo jos ei syö ja heikotttaa. huono-olo jos syö nyrkillistä enemmän yhtä tasa painoittelua on.
 
Kaksin synnyttäneenä, synnytyssupistukset vetää ihan nelinkontin.. lievemmät harjoituksia. :)
Mulla ei onneks vielä supistele, väsymys vain jatkuvaa.. ja selkää on alkanu jomottaa.. vauva mokoma istuu vielä tuolla alhaalla ja painaa häpyluuta.. lisäksi potkii virtsarakkoa.. oikea riiviö jo ennen syntymää :D
 
Mulle sanottiin, että harkkarit ei saa käydä kipeää ollenkaan, että jos kipeytyy niin sillon on aihetta mennä tutkimaan, että onko kohdunsuulle tapahtunut muutoksia. Ja jos kestää harkkari yli 30s niin se ei ole enää normaalia, että kannattaa vaan ottaa soittoa neuvolaan/lääkäriin ja mennä tutkituttaan, että kaikki on hyvin.
 
En oo huomannut mitään suoistuksia kummassakaan raskaudessa, paitsi ekassa tietysti kun synnytin. Mietin vaan että voiko kohdunsuu kypsyä ilman supistuksia? Olin esikoisesta sormelle auki jo viikolla 35+.
 
Ikävämmät oireet mulla on tällä hetkellä levottomat jalat ja väsymys. Viime yönä unet vei levottomat jalat ja levoton vauva. Hemoglobiinikin oli vaan 107. Rautakuuri menossa.
 
Mulla pehmeni ensimmäisessä raskaudessa kohdun suu harkkasupistuksilla, mutta varsinainen avautuminen tapahtui sitten ihan oikeilla supistuksilla/poltoilla.
 
Närästys on saapunut tähän osoitteeseen. :wtf:

Supistuksia ei ole vielä tullut vaikka raskasta työtä teen ja liikunkin suht normaalisti vielä. Selkä oireili,mutta sekin helpotti kun kävin hierottamassa jalkoja. :)
 
Mitähän tääkin on. Pari päivää ollut hieman nuhainen olo ja välillä iskee tosi kuumeinenkin olo. Kuitenkin kun mittaan ”kuumeen” onkin lämpö reippaasti normaalista alakanttiin..?! Tiijä nyt yhtään taas et pitäskö tähän nyt reagoida jotenkin, soittaa neuvolaan vai kattella mihin tää menee... o_O
 
Mulla on flunssa kestänyt jo monta viikkoa, kuumetta oli yhtenä päivänä vaan. Välillä tää helpottaa ja sitten alkaa taas alusta :sad001
 
Tänään äityi pariviikkoa kestäneet liitoskivut niin koviksi, että oli pakko jäädä töistä pois loppuviikoksi. :/
 
Mulla on kanssa nämä liitoskivut ihan uudella tasolla. Joka päivä on kipeä, toisina enemmän ja toisina vähemmän, mutta ei ole päivää ettei kipua ole.
 
Siis ihan tuskaa. Koitin vaeltaa rappusia alaspäin ja kolme rappusta meni ja sitten totaali stoppi. Pari viikkoa se sitä oireili, kun istumatyöstä noustessa 20 min jälkeen tuntuu kun joku repis häntäluuta. Askellus siis suht verkkaista. Mutta nyt ollaan ihan uusilla leveleillä, kun meinaa poru päästä.
 
Takaisin
Top