Oireet

Mua ällöttää/etoo paljon enemmän kuin aikaisemmissa raskauksissa..pahenee liikkuessa ja kun on nälkä, hetkessä kun on syönyt niin vatsa täynnä ja eikö taas okseta :grin en valita, päinvastoin..tuntuu kaikki todellisemmalta, mutta pahaolo silti :p
 
Aloitetaan perinteinen oireketju. :)
Mulla ainoat oireet on nenän tukkoisuus ja alavatsan turvotus. Hyvin samanlaiselta alulta vaikuttaa, niin kuin esikoisenkin odotusaikana. :) Onko täällä muita nenän tukkoisuudesta kärsiviä?

Joo mulla nenä tukossa, öisin lähinnä. Alavatsa tuntuu turvonneelta muttei oikee näytä siltä? Semmonen sisäinen turvotus :grinja sit paljon juilintaa alavatsas kans..melkein ku menkkakivut, mut ei kivuliasta. Nyt kp36/28-33. Jännittää ihan hirveesti huominen kun vielä uusitaan raskaustesti...
En tiedä miks koska on kyl nyt aika selkee tää homma. Vp laskenu aikas paljon 98/57 tänään. Huimaa siis, aivan niin kuin esikoista odottaessa.
Vaikka tämä on nii "yleinen" juttu tää raskaushommeli niin kylläpä sitä tuntee ittensä onnekkaaks ja ihmeelliseks ku se nyt tapahtui itselleen! Onko kellään muulla semmonen olo että hetkinen, oonko oikeesti muka raskaana? Voiko olla näin?? ❤
Oikein pelottaa uskoa siihen
 
Me on puoli vuotta raskautta toivottu, mutta jotenkin tuli kuitenkin yllätyksenä ja "järkytyksenä", kun niin nopeasti kuitenkin onnistui. Kaksosia odotettiin 1v4kk..
 
Ihanaahan se on mutta joo kuitenkin niin iso asia sulattaa heti. Me alettiin varsinaista yritystä harrastamaan viime toukokuussa.
 
Kyllä minäkin oon aika epäuskoinen vielä tän koko homman kanssa vaikka aiemmatkin kaksi tärppäsi nopeasti. Jotenkin tuntuu niim erilaiselta, en tiedä miksi, ehkä muutos kahdesta kolmeen jännittää enemmän.
 
Mulla alko ummetus jo ennen plussaa noissa kahdessa keskenmenneessä ja nyt sitä ei ole vielä ollenkaan. Toivon että tämä on hyvä merkki! Tiedän järjellä että se ei ole mikään merkki, mutta toivon silti niin. Olen myös taikauskoinen (näköjään) Mies oli töissä kun laitoin kuvaviestin digitestistä jossa 2-3 viikkoa molemmissa keskenmenneissä ja nyt hän on taas töissä niin jätin kuvan lähettämättä. Mitähän päällä seisontaa mä vielä keksisin?
Mä olen myös tosi taikauskoinen. Kahdessa aikaisemmassa raskaudessa olen kertonut lähimmäisille ystäville ja äidilleni heti plussattuani... nyt vaan ei ole tarvetta kertoa ja haluaisinkin pitää asian vähän salassa, mutta pakosti mietin että mitä jos en nyt kerro niin "käykö huonosti" että kertoakko vaiko ei?!
 
Valitettavasti tilastollisesti noin joka viidennellä täällä menee raskaus kesken.. :sad001

Itse koen, että meille on tulossa "toinen lapsi", kun nuo kaksoset menevät kuitenkin niin hyvin yhtenä nippuna, eikä ole kokemusta muusta kuin kahden äitinä olemisesta. Vauva tähän lisäksi on suuri tuntematon..
 
Joo pientä epäuskoa täälläkin vielä! Tosin aina raskaaksi tullut tosi helposti mutta nyt siis 25.11. otin ehkäisyrenkaan pois ja mietittiin miehen kanssa että vauva on tervetullut jos on tullakseen ja tässä sitä nyt ollaan. Ei ehtinyt yhtään menkkoja tässä välissä ja regas ollut nyt kuitenkin melkein viis vuotta käytössä..
 
Ja meillä lapset siis jo 5 ja 10 vuotiaita niin viime vauva ajasta on jo hetki kulunut. Kyllä tää taas tuntuu ihan uudelta ja tuntemattomalta
 
Apua mikä ahdistus iski vaikka raskaus onkin jo kolmas ja tiedän että alkuraskaus voi myös olla oireeton, mutta stressaan ihan hirveesti noita lämpöjä mitkä ei ole noussu vaan pyörii siinä normaalissa 36,5 asteessa. Ja menin lukee kauhu juttuja netistä voi hormoonit!
 
Voi ei Marzone! Mäki joudun koko ajan muistuttelee itteäni etten lukis niitä juttuja. :schocked028
Onko kuitenki muita oireita? Koita olla takertumatta siihen lämpöjuttuun ja usko vaan että kyl se siellä on tulollaan.
Voisin joskus kuunnella omia neuvoja....
 
Heippa kaikille!:greet025Tänään aamulla kun heräsin, niin oksennus lensi .Ruoka ei myöskään aamuisin maistu ja syömättömyys pahentaa oloa, rinnat ovat turvonneet ja vaihtelevasti kipuilevat, väsyttää ja tekisi mieli nukkua päiväunet, joita en normaalisti ikinä nuku.Tänään särki kipeesti päätä ja iltaisin on kovat ruokahalut, varsinkin suolaiset ruoat himottavat :D Tämä on ensimmäinen raskauteni ja raskauduin kolmen kuukauden yrittämisen jälkeen:) huomenna vasta rv 4+0 ja kp. 28/28-30
 
Mulla ensimmäisinä fyysisinä oireina alavatsan nippailut ja menkkamaiset jomottelut etenkin levossa iltaisin. Myös ehkä vähän toispuoleisesti enemmän vasemmalla .. lisäksi rinnat on ollu raskaan oloiset ja nännit herkät. Muutamana iltana myös vähän etovaa oloa ja ruoka ei tahdo maistua. Päätä särkenyt koko viikon ja yhtenä päivänä ihan migreeniksi asti :/ Mielialat myös heittelee ja saatan ihan yhtäkkiä purskahtaa vaan itkuun :grin

Kovasti ollaan myös toivottu esikoista mutta silti plussa testissä pääsi yllättämään. Eli epäuskoisuutta täälläkin! Oon aika kova stressaamaan ja murehtimaan, niin tietenkin odotan vaan että tämä menee kesken tms... pitäisi vaan yrittää nauttia, niinkuin joku sanoi niin raskaana ollaan kunnes toisin todistetaan :)
 
Pullanmurunen, samoissa tunnelmissa itse olen täällä. Ei ole murehtijalla helppoa.

Koen päässeeni vielä vähällä , kun ei ole kuin rinnat arat, kylläkin todella arat. rv 5 menossa ja toivon ettei tule pahoinvointia .
 
Päivää ennen plussaa heräsin yöllä vatsan nipistelyyn. Myös kuiva suu öisin ja levottomat jalat olivat oireina jo hieman ennen plussaa. Pissa tuoksui myös oudolle.. Empä kyllä silti näistä osannut mitään arvella etukäteen, plussaa kun en olis voinu uskoa vielä tässä vaiheessa..❤
Nyt oireina ollut aikalailla samat kuin tuossa yllä, vatsaa juilii välillä emenpi ja välillä vähempi.
Väsyttää välillä aivan kamalasti ja nuo levottomat jalat jotka ei anna kunnolla yöllä nukkua on oire mikä toivottavasti helpottaa pian..
Mutta ihanaa silti että saa tuntea itsensä raskaana olevaksi, lieventää hieman tätä epäuskoa
 
Minä näin muutamana yönä ennen plussaa todella eläviä unia, joissa tapahtui kaikkea todella outoa. Silloin aloin jo miettimään, voisiko olla..
 
Tää pahoinvointi lisääntyy, pari kertaa ollut lähellä oksentaminen. Välillä pelkkä liikkuminen nostaa oksennuksen kurkkuun. Vatsa hyvin herkkä näköjään..ruokaa saa alas aina kerralla pienenmäärän kunnes se etoo. Haittaahan ei tosiaan ole tällä ylipainolla, mutta ei paino ainakaan vielä oo laskenu. Jouluna tulleet 2kg kököttää lanteilla edelleen :woot:
 
Mulla on tänään ollu pää kipeä ja tosi "sumea" olo. Väsyttää, maha murisee jatkuvasti ja sitten kuitenkin vähän etova olo. Ei onneksi kuitenkaan okseta ja ruoka maistuu. Vetämätön olo on koko ajan, ärsyttää! Ja vatsa tietty tuntuu ilmapallolta, ihanaa. Vielä kun sais sen hiivan mikä aiemmissa alkuraskauksissa on tullu niin bueno! :D
Oon toisaalta ihan tyytyväinen että on oloja, muuten saattaisi huoli iskeä onko kaikki hyvin. Doppleri polttelee laatikossa mutta vielä pitää odottaa ennenkuin kannattaa ääniä etsiä.
 
Takaisin
Top