Oireet

Kuuurankukka

Jostain jotain jo tietävä
Aloitetaan perinteinen oireketju. :)
Mulla ainoat oireet on nenän tukkoisuus ja alavatsan turvotus. Hyvin samanlaiselta alulta vaikuttaa, niin kuin esikoisenkin odotusaikana. :) Onko täällä muita nenän tukkoisuudesta kärsiviä?
 
Mulla on nuhaa, ei tukkoisuutta. Pahoinvointia vähän, sellaista kuvotusta, varsinkin jos maha on tyhjä :D lisäksi alavatsa tuntuu oudolta, vähän pelottaa että menkat alkaa kun tänään vasta dpo11... :sad001
 
Se alavatsan outo tuntemus on varsin normaalia. :) Mä plussasin dpo 10 ja koko ajan tuntunut alavatsassa lievää painetta ja vähän nipistelyitä. Mulla alkais menkat huomenna, jos alkais. Tää sama vatsatunne oli kahdessa aikaisemmassakin raskaudessa, joista toinen meni kesken ja toisesta syntyi lapsi. :) Luottavaisin mielin siis eteenpäin ja raskaana ollaan, niin kauan kuin toisin todistetaan. :)
 
Mulla on niin huono muisti etten kahdesta aiemmasta lapsesta muista suunnilleen mitään alkuajan oireita :D paitsi yökkäily rv6->
Luottavaisin mielin siis eteenpäin, ajattelin vielä käydä parit testit ostamassa mielenrauhan vuoksi :D
 
Minulla myös jatkuvia kipuiluja ja jännittää, alkaako vuoto. Tänään olisi viimeistään pitänyt alkaa, jos olisi normaali kierto.. väsymys, huono olo, sisäreisien kipuilu, turvotus ja paineen tunne alamahalla, palvelu.. yllättävän paljon oireita siis. Kahdessa aiemmassa en muista olleen yhtään näin paljon tässä vaiheessa. Ensimmäinen raskaus meni kesken ja toisesta syntyi kaksoset. Edes tuplista ei ollut näin paljon oireita alussa, vaikka hcg:n määrä oli suurempi. Tällä hetkellä jännittää kaikista eniten kyytiläisten lukumäärä. Kun on jo kaksoset kotona, todennäköisyys toisiin monikoihin on jopa kymmenkertainen..
 
Mulla pitäis viimeistään keskiviikkona alkaa menkkojen, tai pisimmän kierron mukaan torstaina! :eek: vielä olis muutama jännäpäivä.

Elaffy, ei kai se niin menekään että monikkoraskauksissa olisi aina enempi oireita :) meinasitko varhaisultraan mennä? Minä kävin viime raskaudessa kun jostain syystä oli kova pelko kaksosista.
 
Violina, meillä saa neuvolan kautta helposti ar ultran, jos on ollut aiemmin jotain ongelmaa tai muuta huolta raskauksissa. Tytöistä pääsin ultraan rv7, kun aiempi raskaus oli mennyt kesken ja nyt ajattelin kysyä, josko saisi taas ultra-aikaa, kun on tuo suurentunut monikkoriski. :) Onhan neuvolan laitteet aika vanhat, mutta kyllä niillä nyt jotain edes näkee.. sairaalan äitiyspoliseurantaan joudun jokatapauksessa todennäköisesti taas perussairauden takia.
 
Itsellä menossa nyt rv 4+1, melkein jo itken kun edes kirjoitan sen :Heartred

Oireina on väsymystä, nälkä ja etova olo vuorotellen, nenän tukkoisuutta, rinnat kipeät ja itkuherkkyyttä. Näin jouluna on tullut sitten itkettyä koko ajan :D ja onneksi saa luvalla nyt syödä ja herkutella koko ajan..ens vuonna ruotuun taas.

Alkuraskauden ultraan pääsen naistenklinikalle, edellisten keskenmenojen takia..
 
Mun listasta jäi myös itkuherkkyys ja nälkä pois, varsinkin yöllä jos herään niin on kamala nälkä! Ja pissalla käyn useammin. Unettomuus vaivaa myös, vaivannut jo muutaman yön :sad001
Ainiin, ja alamasulla "kuplii" välillä. Jännä tunne ♡
Tuli mieleen vielä semmonenkin että päivä-pari ennen plussaa aloin himoita tupakkaa! Lopettanut olen siis vuosia sitten :D en sortunut.

Mä tuskin menen ar-ultraan tällä kertaa, aattelin parin viikon päästä alottaa dopplerilla kuulostelemaan milloin sydänäänet kuuluu ♡ kahdesta aiemmasta olen löytänyt rv9, jospa tämäkin pieni antaisi kuulla aikaisin.
 
Itselläni menossa kp 31/28, ja juuri tuota nenän tukkoisuutta löytyy. Lisäksi alavatsan nippailua, pieni painontunne, rinnat ja varsinkin nännit kipuilee pahemman kerran (ja paidat ei mee päälle kun rinnat on niin turvonneet :smiley-bounce022 ). Kauhee nälkä kokoajan mutta ruokahalu on jääny jonneki, ja viikon verran oon halunnu vaan nukkua kun väsyttää. Ja pissalla pitää juosta vähän väliä. Toivottavasti nää nyt olis NIITÄ oireita, 9/16 oli samat oireet, tuolloin km 5+4 :sad001
 
Mulla ihan ensimmäisenä oireena tuli kahden päivän ajan aamupahoinvoinnit, jotka sitten vaihtukin iltapahoinvointeihin. Samoihin aikoihin kans alkoi kivut rinnoissa ja huomattava turvotus (se niistä rintsikoista...).

Tää kaikelle vollottaminen ilmenikin jo aika nopeasti, kun keskellä Prismaa miehelle nyyhkyttelin tietyn kirjan puuttumista :laughing002 Itte oon eniten miettinyt näitä vatsakipuja, kun on niin toispuoleisia tonne vasemmalle päin, muttei kuitenkaan mitenkään voimistuvia vaan todella satunnaisia. Eikä edes ole kovinkaan voimakkaat kivut. Pelottaa kuitenkin hieman tuo kohdunulkoisen riski...
 
Toispuoleiset kivut johtuvat todennäköisesti keltarauhasesta ja ovat ihan normaaleja. :)

Itselläni on nyt tullut hurjia repäisykipuja, voimakas turvotus alamahalla, etova olo pitkin päivää, lievää väsymystä ja etenkin iltaa kohden palelen herkemmin. Samoja oireita kuin aiemmissakin, mutta synnytyksen jälkeen tuntuu tuo alamahan paineentunne paljon voimakkaammalta kuin muistelinkaan. Oksentelu alkanee parin viikon sisään ja kestää varmaan taas sen 20+ viikkoa.. :rolleyes:
 
Onpa sulla ollu hurjaa oksentelua elaffy. Toivotaan että sulle kävis niin kuin mun ystävälle joka oksensi esikoisesta varmaan puolet raskaudesta ja oli kaks kertaa sairaalassa sen takia. Kakkosesta ja kolmosesta hänellä oli vain hieman öllö olo! Eli täysin erilaisia voi olla saman naisen raskaudet.
 
Jahtu, tytöistä oksensin vielä rv30, vaikka silloin en enää onneksi ihan päivittäin. Tietysti mahassa olleet kaksi tyttöä nostivat hormonitasoja todella paljon ja loppua kohti alkoivat painaa mahalaukkua, jolloin syöminen tuntui taas epämukavalta. Toivon todella, että tämä raskaus menisi vähemmän pöntöllä maaten!
 
Tähän mennessä ainut oire ollut pyörrytys pitkin päivää. Esikoista odottaessa oksensin kaiken pois rv6 eteenpäin 3-4kk, painokin tippui 10kg. "Kauhulla" odotan onko nyt edessä sama vessaralli.
 
Ummetus! Loppuraskaudessa oli iso vaiva viimeksi, mutta nyt näköjään vaivaa jo ihan alussa.. :rolleyes:
 
Mulla alko ummetus jo ennen plussaa noissa kahdessa keskenmenneessä ja nyt sitä ei ole vielä ollenkaan. Toivon että tämä on hyvä merkki! Tiedän järjellä että se ei ole mikään merkki, mutta toivon silti niin. Olen myös taikauskoinen (näköjään) Mies oli töissä kun laitoin kuvaviestin digitestistä jossa 2-3 viikkoa molemmissa keskenmenneissä ja nyt hän on taas töissä niin jätin kuvan lähettämättä. Mitähän päällä seisontaa mä vielä keksisin?
 
Täällä aavistelin raskautta jo ennen plussaa, ihan sairaan kipeistä rinnoista. Sama ollut kahden ensimmäisen kanssa myös.
Toinen vaiva on myös alavatsalla vihlaisukivut, varsinkin ylösnoustessa, aivastaessa yms...
Ja sitten väsymys ja ruokakin maistuisi ihan koko ajan, suolainen himottaa vaikka kaapit notkuu suklaata joka on aina ollut heikkouteni niin ovat nyt ihan koskemattomia.
En ole myöskään ikinä ollut älytön joulukinkun ystävä mutta joulun jälkeen nyt lähtee jo toinen kinkku uuniin kun tekee ihan älyttömästi mieli kinkku ruisleipiä
 
Mulla vahvistunut öklötys sellaseks, että tekee mieli välillä yökkiä, ja painon tunne alavatsalla on tänään ollu aina vaan vahvempi! Kumpa tää nyt olis se esikoisraskaus, merkit viittaa kovasti nyt siihen! Kp32/28
 
7aimen, sama homma. Suklaat saavat olla täysin rauhassa mutta kinkku ja suolainen maistuu. Söin kinkun melkein yksin ja ihmettelin vielä miten paino on niin noussut [emoji23] Viimeyönä kärsin kovasta mahakivusta mikä piti jonkun aikaa jopa hereillä, toivottavasti kuului vain asiaan, kunnon menkkamaista jomotusta joka oli aamuksi jo ohi. Pissalla ravaaminen suurin oire ja välillä tulee menkkamaisia kohtauksia jotka menevät hetkessä ohi. Ei vielä väsymystä, ei huonoa oloa???? Missä ne viipyy[emoji23] ainiin. Suurin mieliteko on valkosipuli ja muumilimsa.. mies tykkää kun kaksin käsin menee päivästä toiseen valkosipulia [emoji1][emoji38]
 
Takaisin
Top