Oireet

Mulla on kyyyylmä! :arghh: iltaisin palelu aivan älytöntä. Kohta pääsee saunaan :p rinnat vähän arkana kun vauva syö... :bored: mutta ostinpa mielenrauhaksi taas testin aamulle... :shy: kun on taas niin oireetonta! :shifty:
 
Mulleki on näköjään iskeny kestokrapula. Yök.

Oirelistani olisi tällä hetkellä seuraava 4+6:

Tolkuton palelu, lempimehu maistuu pahalle, pissattaa enemmän, alamasun tikkuilut ja kipuilut, naama kukkii, väsyttää ja nyt tämä krapulainen olo. Niin ja nälkä iskee jatkuvasti. Jäiköhän nyt jotain mainitsematta.
 
Siis tää paleleminen on ihan hirveetä. Koko ajan kylmä! Luulin, että oon yksin tän asian kanssa. Oon kaikille valittanut tätä ja nyt vast tajusin että voisko tää olla yks oire. Lisäksi närästys, mua ei närästä koskaan! Viimeksi närästi loppuraskaudessa mutta silloinkin närästys alkoi vast ihan loppuvaiheessa. Voiko tää muka alkaa jo näin aikaisin
 
Väsymys on tänään ollu hieman laimeampaa, oon saanu jopa ruokaa laitettua :D mutta edelleen palelu ja naaman kukkiminen on oireina
 
Mulla myös kesto krapula. Huhheijaa! Täälläkin kaikki lempiruuat maistuu pahalle. Ei tee mieli syödä mut nälkä tulee niin on pakko. Mandariinit ja peruna ketsupilla menee alas jotenkin..
 
Mä en tiedä mitkä mun viikot on mutta aika alussa! Veikkaisin 4.-5. Viikolla :) mulla menkkamaisia kipuja, tissit ihan pirun kipeet ja sit vatsa sekasin ja tosi turvonnu pallero-olo... ja väsy !!! Ne tällä hetkellä ja noh mun mies väittää et oon enemmän tunteellisempi (en tiiä miten se on edes mahollista) kun yleensä haha
 
Mulla tänään viikot 5+6 arviolta ja eka kunnon pahoinvointikohtaus aamulla. Jos en kammoais oksentamista niin kovin niin olis tullu ylös. Tähän asti ollu vaan välillä jokseenkin etovaa oloa.
 
Mulla myös ihan alussa raskaus, mutta oireet on jo selvät. Väsymys ja palelu. Vatsan pistelyt ym. Jotenkin jo ennen plussaamista tiesin, että raskaana ollaan.
 
Täälläkin kauhea väsymys ja palelu varsinkin iltaisin. Onko muilla vatsalihakset kipeät? Mulla oli viime raskaudessakin en osannut sillon yhdistää sitä raskauteen mut nyt kun on sama niin kai se jotenkin raskauteen liittyy
 
Mulla oli n. viikon ajan ihan super-arat rinnat, sitten kipu katosi hetkeksi ja on nyt taas palannut. Normaalia? Myös yökötys on helpottanut ekoilta päiviltä. Mutta väsymys on jäätävä.

Olen myös alkanut heräilemään öisin. Tää taitaa olla ihan normaalia? Mä jotenkin kuvittelin että ne yölliset heräämiset tapahtuisi sitten viimeiselle kolmanneksella ja syntymän jälkeen... :p

Mua vaan jotenkin vähän ahdistaa ja pelottaa että tämä menee kesken. Eka raskaus menossa joten pelotkin on kaikki uusia.
 
Marshmallow, mä meen nykyään viim. Klo 22 nukkumaan kun oon ennen ollut yökyöpeli. Sekä heräilen öisin.. Pelko km on koko ajan läsnä vaikka kuinka yritän elää päivä kerrallaan ja nauttia raskaudesta.
 
Mieheltä tuli eilen kommenttia et oon ollut poissaoleva ja hänellä on ulkopuolinen olo. Ilmeisesti väsymys näkyy kotona poissaolevuutena. Mulla ei oo mitään hullua kokonaisvaltaista uupumusta mut iltaisin oon kyllä loppu, mitään telkkuohjelmaa en oo jaksanu tällä viikolla kokonaan loppuun nukahtamatta viimeistään ysiltä sohvalle. Kaikki tekeminen tuntuu kans et vaatii enemmän energiaa eikä meinaa jaksaa. Oon kova touhuumaan kotona ja nyt ei meinaa jaksaa kuin pakolliset.

Onks vinkkejä miten miehen ulkopuolista oloo raskauden aikana voi helpottaa?
 
Ite oon jutellu miehen kanssa tosi paljon. Sitä kiinnostaa kaikki oireet jne. Oon myös kertonu, mitä tällä viikolla pitäisi mahassa tapahtua.
Mun tissit ei osaa päättää, olisko ne kipeet vai ei. Aamuisin ei ja iltaisin on.
 
Mun mies tykkäsi esikoisen odotusaikana vaun sovelluksesta, jonka voi ladata puhelimeen. Siitä pystyy seuraamaan viikko viikolta, millä lailla alkio/sikiö milloinkin kehittyy. Siinä oli muistaakseni myös viikoittain omat jutut sekä äidille että isälle. Kannattaa kokeilla :) Lisäksi mies kävi välillä mukana neuvolassa kuuntelemassa vauvan sydänääniä, se sekä sitten kun liikkeet alkaa tuntua päällepäin, konkretisoi odotusta.
 
Mieheltä tuli eilen kommenttia et oon ollut poissaoleva ja hänellä on ulkopuolinen olo. Ilmeisesti väsymys näkyy kotona poissaolevuutena. Mulla ei oo mitään hullua kokonaisvaltaista uupumusta mut iltaisin oon kyllä loppu, mitään telkkuohjelmaa en oo jaksanu tällä viikolla kokonaan loppuun nukahtamatta viimeistään ysiltä sohvalle. Kaikki tekeminen tuntuu kans et vaatii enemmän energiaa eikä meinaa jaksaa. Oon kova touhuumaan kotona ja nyt ei meinaa jaksaa kuin pakolliset.

Onks vinkkejä miten miehen ulkopuolista oloo raskauden aikana voi helpottaa?

Yritä jutella kovasti miehen kanssa oireista ja siitä, että et tahallaan ole niin väsynyt ja poissaoleva. Että vauva vie sinulta voimia ja kyllä sinä vielä normalisoidut. Tapahtuu niin paljon hormonaalisia muutoksia joille nainen ei vaan voi mitään. Jos ehdottaisit jotain kivaa tekemistä teille, kotoota pois? Tsemppiä!
 
Täällä ainakin myös auttanut, kun höpöttelee vaan oireista ja alkion kehityksestä!
Juuri äsken juoksin pomppimaan miehen päälle sänkyyn, kun tein vielä yhden ja viimeisen testin,
että näen onko viikot muuttunu :) Omien laskujen mukaan tänään 5+1 ja 3+ tuli testiinkin! Niiiiin happy.
Kaikkien miehet ei välttämättä tietenkään arvosta tuollaista herätystä :smiley-angelic006

Btw, Marshmallow mulla auttoi tuo clearbluen tekeminen vähän omiin km pelkoihin, kun näki että ainakin hormoonit on oikeasti konkreettisesti noussut!
 
Täälläkin oireet heittelee. Tänä aamuna rinnat eivät olekaan kipeät kun ne on kokoajan olleet se selkein oire. Väsyttää iltaisin tosi aikaisin ja olen myös poissaoleva vaikka mies ei valitakaan (vielä). Kokoajan mielessä, että onko tarpeeksi oireita. Esikon aikaan kirjoitin yksityistä blogia ja lueskelin oireita joita nytkin on (ruokahaluttomuutta, öisin heräilyä ja aikaisin heräämistä) mutta en ole ilmeisesti yhtä väsynyt nyt (toki olen nyt paremmassa kunnossa ja jos mahdollista tottuneempi väsymykseen?) En ole digiin sortunut vielä mutta pito tehdä liuskatesti ja samalla ovulaatiotesti kun niitä vielä oli... Molemmissa tunnin pidätyksellä pärähti heti kunnon viivat ja se helpottaa vähän pelkoja.

Rv 5+3 (neuvolan laskujen mukaan 5+4)
 
Mulla oli alkuun vatsanippailua, mutta sitten hävisi yllättäen muutamaksi päiväksi. Eilen alkoi sitten uudelleen vähän voimakkaampana ja samalla alkanut tulla aavistuksenrusehtavaa vuotoa. Rinnat on myös alkaneet aristaa.
 
Mulle tuli tänää toi krapulainen olo ja tuntuu iha hirveelle :depressed: sydän takoo, lisälyöntejä tulee, tärisyttää ja kädet vapisee. Ain välil iskee hillitön jano.
 
Väsymys alkaa hiljalleen rantautua tänne! Oon tällä hetkellä töissä ja silmät vaan painuu kiinni koneen ääressä :D tää on ihan uskomatonta miten voikin väsyttää näin paljon :sad001
 
Takaisin
Top