Oireet

Mulla oli torstaina vähäistä verenvuotoa (pyyhkiessä tuli paperiin) ja olin jo aivan varma keskenmenosa. Mitään kipuja ei kuitenkan ollut ja verta tuli alle lusikallinen, joten neuvolasta sanoivat, että voisi olla ihan normaalia ja varaamani neuvola-aika pidettiin kalenterissa. Viikonlopun ajan on tullut pyyhkiessä hieman rusehtavaa limaa, mutta verta ei ole tullut tuon torstaisen vessakäynnin jälkeen.
Yritin kysyä mahdollisuutta päästä ultraan tarkistamaan tilanne, mutta ei kuulemma pääse jos ei vuoto ole erittäin runsasta ja kivut kovia. Olin jo varma keskenmenosta, mutta keskustelupalstoja selatessani kävi ilmi, että vähäinen verenvuoto tai rusehtava vuoto voi olla vaaratontakin. Aikamoinen epätietoisuus vaivaa siis tällä hetkellä! Onko muilla kokemuksia vastaavasta? Ajattelin seurata loppuviikkoon asti miten tilanne kehittyy ja mennä sitten yksityiselle ultraan. Olisin mennyt jo hetikin, mutta sanoivat ettei kannata koska näin alussa sydänääniä ei vielä kuulu eikä sikiön tilaa voida siten tarkistaa.
 
..Jos kyseessä on keskenmeno niin en koe ottavani asiaa kovin raskaasti, koska tulin raskaaksi ekasta kierrosta ja olen muutenkin niin alussa että keskenmenon riski on ollut koko ajan mielessä. On kuitenkin erittäin ikävää jos sikiö on menetetty nyt viikolla 5 ja ultraan pääsee vasta SEITSEMÄN viikon kuluttua. Mikäli kyseessä on keskeytynyt keskenmeno niin ties mitä tulehduksia ja muita kerkeää saamaan ja toisaalta uuden yrityksen aloitus venyy..
 
Minulla on termit hakusessa, viittaako keskeytynyt km juurikin siihen, että vaikka raskaus on keskeytynyt, niin kohtu ei tyhjene omin avuin? Toivottavasti ei olisi kuitenkaan sellaisesta kyse.
 
Minä nyt vko 5+4.
Viime viikon tiistaina tein testin.
Ennen sitä oli viikon ajan oireita.. Tajuton väsymys, rintoja aristi, välillä etoi ja sattui päähän monena päivänä peräkkäin. Olin kiukkuinen ja itkin ihan tyhmistä jutuista ja olin tosi tunteellinen. Alavatsaa kramppasi ja repi viikon verran niinkun menkat alkaisi hetkenä minä hyvänsä. Hassua kyllä, kaikkia näitä oireita olen kuvitellut itselleni aiemminkin ilman plussaa. Testin teko aamuna oksensin töissä ja etoi normaalia enemmän. Illalla tein testin ja vahva plussa tuli. :Heartred

Nyt ei ole etonut sen enempää. Vähän tulee huono olo jos syömisten välissä on liian monta tuntia.

Alavatsakipuja on edelleen välillä ja tosi voimakkaita. Joskus herään niihin yölläkin. Tuntuu tosi kovilta menkkakivuilta. Päähän koskee päivittäin välillä ja selkää särkee aika-ajoin. Väsymys on niin kova että voisin nukkua koko ajan. Välillä kuitenkin herättävä syömään :wink
 
Itsekään en oikein ole termeistä perillä.
Ekassa raskaudessa tosiaan podin kaikki mahdolliset vaivat läpi raskauden mutta nyt oireena on ollut lähinnä lievä kuvotus (eilenkin pitkin päivää vaikka söin), ajoittainen pääkipu ja tosi vaimeat menkkamaiset juilinnat. Jotenkin tämä oireiden vähyys hieman pelottaa että onko kaikki kunnossa vaikka toisaalta pitäis olla vaan kiitollinen ettei tarvitse ( ainakaan vielä) halailla pönttöä koko päivää. Hmmh. :/
 
Mulla oli tosi olemattomia oireita ekassa raskaudessa. Olsentanu en kertaakaan. Mulla oli vaan nenä tukossa, iho sika kuiva (päänahka varsinkin), rinnat aristi ja jopa oli kipeet, loppuvaiheessa kyllä paha närästys. Etova olo tuli, jos ei syöny säännöllisesti. Että ei se oireettomuus välttä tarkota, että olis vialla jotain :)
 
-menkkajuilit
-tissit aristaa ja nännit kipeät!!
-turvotus max
-pieni etous, ei tee mieli syödä esim makeaa ollenkaan. Kylmää ja raikasta vaan. Tämä onki outo oire kun aikasemmin oon ollu oikea mässysuklaapullahiiri nää odotusajat:p
 
Ainoa oire, jonka perusteella osasin sitten tehdä raskaustestin on lauantaina alkaneet kovat repäisykivut. Mahaakin toki nippailee ja jomottelee, mutta samalla tavalla kuin ovulaatiossa tai menkoissa. Eilen ennen testin tekoa olin jo melko varma raskautumisesta, sillä nukuin piiiiitkästä aikaan kahden tunnin päikkärit! Ja en ole kuitenkaan päikkäreitä nukkunut esikoisen vauva-aikanakaan.

Esikoisesta selkeät oireet, mitkä nyt puuttuu on turvotus x100, himo sitruunaan ja jossain vaiheessa alkanut hajuherkkyys, mistä johtuen keittiöön en voinut astua jalallakaan kun haisi ihan kaatopaikalle, vaikka olisikin ollut siivottu lattiasta kattoon.
 
Taitaa hajuaisti herkistyä mullakin. Yleensä liete ei nyt kovin pahalle ole haissut, mutta jestas kun tänään appiukko tuli hakemaan sisältä avaimia ja mikä löyhkä ulkoa tulvi nenään! Hais vielä pitkään sisällä. Toinen oksennuksen paikka oli kun sisko paistoi pekonia pannulla. Ei ole ikinä haissut niin pahalle.
 
Täällä vasta kp 17 menossa, mut sen verran nippailee ja tuntuu tisseissä, et josko ois tärpännyt :) vähän ku vielä malttas nii pääsis testillä asian varmistamaan
 
Täällä menkkajomotukset ovat hieman voimistuneet, mutta tulee vain välillä. Rinnat ovat hieman kipeämmät/ tuntuvat oudoilta. Ei yhtä voimakasta kipuilua/aristusta kuin esikoisesta.
 
Täällä oireina hervoton palelu, rinnat aristaa, pahoinvointiakin aika-ajoin. Repäisykipuja. ihan normisettiä:)
 
Moikka kaikille! Tänään se tapahtui, plussa!:blob9
Ensimmäiset oireet oli dpo6, nippailuja ja jomoja. Dpo9 heräsin 4:20 hirveään oloon, pyörin sängyssä 15min ja siirryin vessaan. Oksensin kerran ja luulin jo että helpottaa olo niin ei! Edelleen yökötti aaltomaisesti. Kauhea valkovuoto... Dpo15 alkoi kauheat kylmänväreet ja ainainen kylmyys. Tänään alkoi kauheat ilmavaivat :laughing001 lämmöt nousi 36.1 ---> 36.8 ja pysyneet nyt ylhäällä noin 4-5 päivää! Sit on koko kropan järkky kutina! Siinä ne taitaa olla suurin osa. Sit tietty väsyttää :joyful: tässä kauheinta taitaa olla huono-olo,kutina ja järkyttävä palelu:hungover:
 
Mulla on kanssa ruennut tuota palelua ilmenemään. Lisäksi jatkuva etomisen tunne on muuttunut sellaiseksi aaltoilevaksi, yleensä jonkun aikaa syömisen jälkeen esiintyväksi. Aamuisin ja iltaisin on myös herkemmin paha olo :depressed:
Nännejä on myös nyt alkanut aristamaan.
 
Mulla alko jos oikeen laskin ja muistan pahoinvointi 3+6 eli jo ennenkun osasin edes arvata että on toivoa. 4+3 testasin raskaustestillä haamun, 4+1 ja 4+2 ovistesteillä vahvat plussat. Pahoinvointi vaan jatku ja paheni ja väsymyskin oli tosi paha, niin 4+6 testasin raskaustestillä plussan. Mikään ei meinaan onnistua, jäätävä väsy, läpi vuorokauden pahoinvointi menee välillä aalloissa välillä tosi jämäkkänä, oksentanut en ole vielä mutta yökkinyt kyllä senkin edestä.
 
Täällä ei tällä hetkellä oireina ole kuin menkkajomotukset/vihlaisut, kahvi maistuu oudolle ja paleltaa välillä oikein kunnolla.
 
Ihan ensimmäinen oire taisi olla, kun en enää treeneistä palautunut kunnolla. Lihakset oli kipeemmät pidempään mitä yleensä. Tuosta en osannut vielä edes raskautta epäillä, mutta nyt ajateltuna luulen sen olleen ihan ensimmäinen oire.

Nyt kiusana on herkkyys hajuihin varsinkin tiettyihin ruoka-aineisiin, väsymys, vatsan nippailu ja ah niin ihana pahoinvointi. :depressed: Pönttöä ei oo onneks tarvinnu halailla, mutta sellainen etova olo on koko päivän.
 
Mulla on tällaista:
-vihloo välillä mahasta (mistä tulee heti pelko, että alkaisikin menkat, koska kipu on tosi samanlaista, kuin perus menkkakipu)
-yhtenä aamuna oli huono olo, muuten ei ole ollut
-kahvi ei oikein maistu entiseen malliin
-pikkuasiat itkettää
-kun istuu alas, kestää ihmeen kauan, että leposyke laskee normaaliin tasoon
-kun nousee ylös, huippaa

En tiennyt, että vilu voi olla raskausoire, mutta näköjään muillakin on samaa. Olen kyllä aina ollut aika vilukissa muutenkin, mutta nyt on välillä tosi kova vilu.

Väsymystä ei ihme kyllä ole. Oikeastaan on paljon energisempi olo, kuin aiemmin.
 
Moikka kaikille! Itselläni on kyllä ollut oireita, joita toki en kuvitellutkaan raskausoireiksi :D Olen siis ollut monta päivää kipeän oloinen (lämmöt koholla), toissa pv. alkoi etova olo ja tajusin kuukautisteni olevan myöhässä. olen reilu vk. potenut väsymystä ja mielialan vaihteluita :D Nyt siis kp 30/28 ja plussan tein ClearBluen testillä "raskaana 1-2" .. Niin onnellisia ollaan tästä ja odotettu pikkuinen, toivotaan että kaikki menee hyvin.

Oireet ennen plussaa

- Lämmöt koholla
-kuvottava olo, ajasta riippumatta
-väsymys
-Nälkä :D
 
Moikka! Mä tulin kyselemään, onko muilla vaivannu nälkä?!? :grin
Mulla kun on ihan hirveä NÄLKÄ!! En oikein osaa kohdistaa alkamispäivää, mutta aivan järkyttävä nälkä ja koko ajan.. Siihen liittyy myös tosi kuvottava olo, jos ei pysty heti nälän tullen syömään.
Säikähdin myös, kun ei mene työhousut enää kiinni! :woot: Eli maha on turvonnut.. Mikä ei kyllä tällä syömisellä oo mikään ihme.. :smiley-bounce022
Ja mä palelen. Aina ja koko ajan. Paitsi silloin, kun on kuuma... Sopiva ei oo koskaan.. :grin Sen lisäks huomasin tänään, että kahvin tarve on vähentyny ja toisinaan se maistuukin jotenkin oudolle. Menkkamaisia kipuja on ollu jonkin verran, ja kyllä se aiheuttaa pelkoa, että kohta ne alkaa ja mä oon kuvitellu vaan koko raskauden..
 
Takaisin
Top