Oireet

Ei tarkoita keskenmenoa. Mulla oli myös pari päivää nännit kipeänä mut ei ole enää. Nämä raskausajan oireet muuttuvat koko raskauden ajan. Muistan kuinka ensimmäisen raskauden alussa kävin jatkuvasti vessassa tarkistamassa ettei verta tule. Aivan turhaa stressaamista. Nyt osaan ajatella asian sillä tavalla etten stressaa turhia koska en voi itse vaikuttaa millään tavalla siihen. Paitsi elämällä terveellisesti :)
 
Onko muuten muilla ollut turvotusta? Mulla maha näyttää siltä kun oisin lihonu 3-5 kiloa parissa päivässä??!!? En meinaa mahtua enää housuihini. Toisaalta voi varmaan johtua siitä että on toinen raskaus??
 
Mulla on vähän turvotusta myös. Housut painaa mahaan hirveesti että välillä pitää avata nappia :D
 
Mun on pakko pitää löysiä paitoja kun näytän oikeesti siltä ku mahaan ois kertyny muutaman lisäkilo :D ja ku pitää korkeita farkkuja nii masu näyttää siltä että oisin vähintään 15 viikolla kun todellisuus on n. 10 viikko aikasemmassa :nailbiting: iltaa kohden turvotus aina pahenee. Miehellekin näyttelen että "kato mun maharöllykkää" :D
 
Joo ihan järkyttävä turvotus ollut jo kaksi viikkoa. Ensimmäinen oire mikä mulle tuli. Normaalisti jos turvottaa niin senkun vetää vatsan sisään, mutta nyt ei onnistu sekään :D Farkkujen kanssa ei voi istua ellei nappia avaa...
 
Mullaki tosiaan toi turvotus "vaivaa"..Just et pitää avata farkkunappia, ja HETI verkkarit päälle ku pystyy :D mutta tätähän ollaan odotettu niin en valita :grin
Mulla tuli eilen paperiin erittäin haaleanvaaleaa vaaleanpunaista vuotoa, ja kerran hetkellisesti "puristi" vatsaa kuin menkoissa? Iski tietenkin paniikki mutta varmaan ihan normaalia ja ei ole tullut enempää niin hyvä näin.. :rolleyes: Onko teille muille tullut mitään vastaavaa?
Onko neuvola varattu,minulla viikolla 8 eka ultra, ei haluis odottaa niin pitkään :joyful:
 
Ei oo kyllä vuotoa tullut mutta olen kuullut että on ihan normaalia :)
Eka neuvola on mulla 19.10.
Kuinka oot saanu ultraan ajan jo noin ajoissa?? :D
 
Mä en ole vielä soittanut neuvolaan. Kuinka noin aikaisin ultraan jo pääsee? Täällä ainakin eka on joskus viikoilla 12 ja sekin on se vapaaehtoinen niskapoimu-ultra jos nyt oikein muistan.
 
Ymmärsin että on eka käynti on normaalisti ultra+lääkäri ja noin seuraavalla viikolla neuvolakäynti terveydenhoitajalla, vaihtelee näköjään hirveästi :oops: ihana tunne kun on päivämäärät tiedossa noille käynneille, toivotaan vaan että kaikkimenee hyvin ja saadaan tuolloin nähdä syke..:Heartred
 
Ensimmäinen käynti on kyllä vaan ihan neuvolassa käynti eli siellä jutellaan vaan. Ainakin kaikilla mun tutuilla ja mulla itsellä oli ekassa raskaudessa. :) sit sieltä laitetaan ultraan lähete jos kävijä niin itse haluaa. Ultra on sitten viikoilla 10-13 :)
 
Kyse on varhaisutrasta jos se tehdään ennen viikkoja 10 ja niitä ei tehdä muutakuin lääkärin/th:n lähetteellä jos raskaudessa on todettu komplikaatioita. Saanko kysyä sofia että missäpäin asut? :)
 
Ihme kun on niin erilaista! :D siis etelä-suomessa asun... Mutta kyllä täällä tämä ihan normaali raskausseurantaa on :wideyed:
kaveritkin ovat kertoneet saman ja neuvolatätikin selitti tämän minulle heti kun soitin ja varasin ajan hänelle... "silloin se sykekin pitäisi näkyä"..

Ihme ja kumma, muut "joutuu" näillä viikoilla menemään yksityiselle jos haluaa ultraan...? höh,epäreiluu!
 
Mä asun ite vantaalla ja meil ei kyllä tollasta oo. On kyl aika jännä! :D
 
Täällä ei ole vielä muita oireita, kuin ajoittaista kihelmöintiä rinnoissa sekä pientä menkkakipuilua. Mutta eiköhän ne tästä pikkuhiljaa lisäänny (olisi kyllä ihanaa säästyä siltä jatkuvalta pahoinvoinnilta).
 
Meillä alkoi pahoinvointi eilen ja nyt olen jo aamun juossut pöntön päällä ykäilemässä :sad001 huoh!
 
Täällä oli tuo pahoinvointi ihan ensimmäinen oire. Toistaiseksi on ollut aika lievää, ei ole tarvinnut onneksi pönttöä halailla vielä kertaakaan. Lisäksi on ollut alaselän särkyä, menkkamaista jomotusta, turvotusta, väsymystä ja lisääntynyttä ruokahalua. Tuon turvotuksen takia kyllä itsekin mietin, koska joku alkaa jotain huomaamaan..
 
Oireina ollu nipistelyä/vihlasuja alavatsalla ja rinnoissa, rinnat välillä aristaa. Muutaman kerran ollu etova olo, mutta se helpottaa ku syö ☺
 
Ensimmäinen ja selkeä oire oli kyllä varmasti se että piti herätä yölläkin vessaan, mitä minulla ei aiemmin ole ollut. Siitä aloin aavistelemaan. Lisäksi ollut mahassa pientä nippailua hieman joka päivä. Jotenkin tiesin että mahassani on elämää. Ihan kuin siellä jo jokin potkisi, vaikka sehän on sula mahdottomuus. Rinnat ovat olleet arat ja turvoksissa, vähän kuin myös mahanikin. Ja onhan minulla ollut etova olo. Ja iltaisin on väsyttänyt ihan eri tavalla kuin ennen ja paljon aikaisemmin. Vaikka en kovin hyvin viime yönä ainakaan nukkunut kun mielessä pyöri tuhat ja yksi asiaa.

Minun mielialani ovat olleet ihme kumma rauhallisemmat kuin normaalisti. Olo on sellainen zen-mäinen välillä. Mutta eiköhän sitten ne mielialanvaihtelut tule joku päivä kun raskaus on edennyt. Ai niin, ja naamani kukkii vähäsen. Ja nukkuessa tuntuu kuin olisi kuumempi kuin aiemmin, tai sitten se on vain johtunut sängyssäpyörimisestä.

Niin ja eräs oire on myös voimakas: tekisi mieli ihan koko ajan puhua vain vauvoista ja imeä kaikkea tietoa ja vaihtaa ajatuksia..
 
Muokattu viimeksi:
Mulla ei ollu mitää mielihaluja tai mielialan vaihteluja ekassa raskaudessa. Ootan mielenkiinnolla tuleeko niitä nyt.
 
Minulla on aika lailla samanlaisia kokemuksia kuin teillä muillakin. Ruoka maistuu usein mutta kovin isoja annoksia ei tee mieli syödä. Ylipäätään huomaan, että tekee mieli syödä terveellisemmin ja vähän kevyempää, oli se sitten vaiston tai tiedon varaista. Mulla kyllä mieliala heittelee. Rinnoissa ei vieläkään erityisemmin tuntemuksia, se oli viime raskaudessa jotenkin niin selvä merkki, että tuntuu hieman epävarmemmalta ilman sitä. Aika näyttää...
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top