Oireet

Mulla oli eilen suolisto jotenkin ihan kapinassa, varmaan kun kaikki mahassa on vähän pinteessä. Ajattelin jo että tuleeko vatsatauti tai synnytys, mutta ei sit kuitenkaan. Mahalaukkuun ja suoliin sattui eikä pystynyt olemaan kuin oikealla kyljellä maaten ilman kipua. Kohtu päätti liittyä bileisiin ja kovetteli aina liikkuessa. Onneks tänään ei oo niin hankala olla, vähän vaan jälkimaininkeja tosta eilisestä. Olenkin ottanut levon kannalta tämänkin päivän, jos saisin sillä olon rauhoittumaan.
 
Mulla lisäraudan takia ummetusta ollut jo useamman viikon. Tänään toimii maha erikoisen hyvin. Viime yönä alaselkää satunnaisesti juili ja tänään tullut pari kipeänpuoleista supistusta. Innolla odotan, tarkoittaisiko nämä kaikki, että jotain tapahtuu! :) :)
 
Täällä selvitty ihmeellisen hyvin tähän asti vaikka 2 vkoa enää la:n. Viimeisen viikon aikana esiintynyt kiusallinen vaiva aamuyöstä on rannekanavan ahtautuminen(?) josta johtuen kämmenet puutuu, turpoaa ja kipeytyy. On sitten päivälläkin vähän pökkelöt kädet :/ Judie, kannattaa koettaa chian siemeniä. Mä syön joka päivä 1 rkl liotettuna esim. rahkan tai puuron seassa niin maha alkanut toimimaan kuin unelma. Itse myös oon joutunut tuuskata tuon raudan kanssa ja aluks meinas kovettaa mahaa, kunnes löysin psylliumin ja sen jälkeen vielä paremman chian + oikean rautavalmisteen :) Tsemppiä kaikille ähisemiseen, onneks ei oo ollu hellekesä!
 
Puuttuuko muilla kädet? Sormien nivelet ovat jo muutaman viikon olleet paksuna ja kipeet, mutta nyt on muutaman päivän kädet puuttuneet niin että osasta sormista menee melkein tunto ja puristusvoima.
 
Vielä on kädet tallella.... (Madmasel, mahtava kirjoitusvirhe :D). Puutumista ei käsiin ole tullut. Juurikin tuota turvotusta ja kipeät nivelet on ollut parisen viikkoa.
 
Mäkin tajusin vasta kun Judie huomautti :laughing002 varsinaista puutumista ei ole, mutta tönköt ja kipeät sormet on, eikä puristusvoimaa meinaa löytyä.
 
Mulla puutuu molemmat kädet tosi helposti. Aluksi oli vaan nukkuessa, mutta nyt tätäkin kirjoittaessa oikean käden sormia kihelmöi..
 
siis ihan oikeesti, voiko vauva pitää mahassa tämmöstä "meteliä"?? Semmonen pulpatus kuuluu kun pikkunen möyrii...?? Ja nuo ei kyllä ole suoliston ääniä..ainakin erilaisilta kuulostaa. Jaa-a..vesipeto :grin
 
Jos ei oo tähän saakka juuri oireita ollutkaan, niin voi juma mikä päivä: alaselkää särkee (tämän viikon kipuillut), vauva tuikkii kohdunsuulle, väsyttää, ärsyttää, jalkoja puuduttaa. Kerralla iski kaiken. Tuon alaselän takia alkaa olla vaikeuksia esikoisen kanssa, jolla jo jonkinasteinen uhma päällä ja juoksee karkuun, heittäytyy maahan keitettynä makaroonina ja painii vastaan vaippaa ja vaatteita pukiessa. Toivottavasti tuo selkä vetreytyisi, ettei tartteis koko loppuaikaa sen kanssa kipuilla..
 
Omaksi suureksi ilokseni löysin tänään ihka ensimmäisen peräpukaman :meh: Onko teillä muilla ollut niitä nyt raskausaikana? Kyseessä lienee hyvin yleinen vaiva ja pohdinkin, oletteko keksineet niihin jotain järkevää hoitotapaa? Katsoin jo netistä, että pukama-alueen huuhtelu 1-2 kertaa päivässä (ja ison hädän jälkeen) pitäisi auttaa. Arvatkaa vain, alkoiko vessassa käynti tuon löydöksen jälkeen pelottamaan :confused:
 
Juu, peräpukama löytyy valitettavasti. Muttei onneksi oireile. Ajattelin raskauden jälkeen leikkauttaa sen pois jos alkaa oleen ongelmaksi.
 
Valitettavasti löytyy pukamaa. :sad001 Kipeänä todella tympeä vaiva ja innolla odotan millaiset on sitten synnytyksen jälkeen..! :-S
 
Kauhulla odotan, vielä ei ainakaan ole pukamat iskenyt mun ongelmaksi.

Koko päivän ollut menkkamaista kipua alavatsalla, paria viikkoa meni ilman tätä. Inhaaaaa!
 
Mullakin tais olla joku sellainen pukama, mutta noin 1 viikon pesemisen jälkeen en kyllä enää tunne sitä, oli kipee.. Laitoin myös kortisonia.
 
Minä olen huomannut nyt viikon ajan että pohkeissa ja jalkapohjissa on ns. valosia pilkkuja täpliä? Onko muilla ollut semmosia? Mistähän mahtaisivat johtua.. :confused:
 
Pukamaa löytyy. Just tänään ostin apteekista voidetta ja suppoja siihen. Vauva vaan painaa niin alhaalla että en usko sen häviivän ennenkun vauva on ulkona :shifty:
 
ReiRei mulla ainakin on noita pilkkuja ja ovat ihan vain nestettä kun turvotusta on paljon.

Löytyy myös 1 pukama, johon aiemmin oon käyttänyt apteekin hoitovoidetta mut vielä en ole saanut haettua sitä tässä raskaudessa.
 
Takaisin
Top