Oireet

Vatsaa turvottaa kovasti, ei (vielä) muuta. Esikoisestakin mun maha oli kova pallo muutaman viikon, kunnes turvotus laskeutui. Pian sen jälkeen alkoi sitten kasvaa hiljalleen vauvamaha. :) Mutta nyt on siis taas ihan pömppönä vatsa ja odotan jo kovasti, että se turvotus häipyisi. En ihan vielä haluaisi noita silmäileviä katseita vatsan suuntaan...
 
On, aivan jäätävä. Ja se vain pahenee, kun päivän mittaan syö, vaikka söisi pieniä määriä kerrallaan ja ei-turvottavia ruokia.

Lisäksi kasvojen iho mennyt hirveään kuntoon..mulla on muutenkin hormonivaihteluille herkkä iho, mut nyt tullut todella paljon näppyjä (ja ei, en ole vetänyt joulusuklaista ähkyä, koska ajatuskin suklaasta saa tällä hetkellä oksu kurkkuun:confused:).

:anyone
 
Voi kyllä! Jotenkin se maha "pomppasi eteen" heti aluksi eikä ainakaan vielä ole vetäytynyt takaisin. Jatkoa odotellessa :)
 
Oon niin turvoksissa et huh,huh..Näyttää aikast irvokkaalle :eek: oon just miettinyt et laskeeko turvotus laisinkaan,vai kasvaako masu sen tilalle?
 
Mulla on Diku vähän sama fiilis. Veikkaan et itselläni ainakin tämä turvotus alkaa muokkaantumaan vauvamahaksi ilman, että laskee välissä ollenkaan. Mutta tosi inhottavaa, kun koko ajan täyty miettiä et mitä sitä laittaa päälle, et turvotus peittyy :confused:
 
image.jpg
Tässä tosiaan tää mun valtava pötsi juuri äsken kuvattuna. Ei tätä enää paljon peitellä, vaikka yrittäs pukeutua löysästikin. Näkyy jo toppatakkien läpikin. Ja en tosiaan langanlaiha oo normistikaan mut tää turvotus on jotain ihan jäätävää. Tosiaan just kylässä tuttu joka raskaana yli puolenvälin ja normaalisti ollaan suht saman kokoisia ja nyt mun maha yhtä iso kuin hänen! :grin
 
Mulla on myös aivan järkyttävä turvotus. Housuista kahdet menee kiinni ja paitoja ei tahdo niin löysiä olla, että peittisi mahaa. Tässä joulupyhinä on ollut oikeasti ongelma, mitä puen päälleni, että edes vähän peittäisi ja olisi kuitenkin vähän juhlavampaa :sad001
 
Mulla turvotusta myös ja nyt ollut pahoinvointia. Rv5+5 mulla oli jouluna sellainen kevyt , jonka leikkaus laskeutui heti rintojen alapuolelta.
 
Kuinka teillä on muiden oireiden laita? Aristavatko rinnat yhtä paljon, kuin plussauksen tienoilla? Syömisen jälkeinen etova olo inhottaa olossa eniten, turvotus ei niinkään haittaa. Olen ikäni kamppaillu turvotuksen kanssa, joten ehkä siihen on jo tottunut :D olen aina iltaisin näyttänyt siltä, kun kuudes odotuskuukausi olisi alkamassa, vaikka pikkuinen ei ole siinä vaiheessa ollut edes pilke silmäkulmassa :D
 
Rinnat on kasvaneet parilla kupilla,kohta kolmas kuppi jo :) tosi arat ja muhkuraiset,nyt oon pitänyt kaalia liiveissä.Turvotus toi painoa noin viisi kiloa lisää..
Syömisen jälkeen on pitkään ahdas ja inhottava olo,vaikka syö ihan pieniä annoksia.
 
Mulla rinnat kipeytynyt kunnolla vasta viikon sisään ( nyt rv6+0) . Myös ruuan jälkeen usein pientä etomista mutta olsettavaa oloa ei voi sanoa olevan. Luulin aiemmin olleeni väsynyt mutta nyt joulupäivästä alkaen väsymys ihan totaalista, en meinaa päästä sängystä ylös aamuisin.. Nytkin vasta rashautumassa aamupesuille :grin
Kovat menkkajomotukset jatkuu ja oikeen ressaan miten töissäolo niiden kaa onnistuu kun mulla hoitoalan työ jossa paljon jalkeilla ja en voi esim. Aina mennä istumaan jos kova kipu tulee:eek:
Kotona meen makaamaan ja otan lämpöpussin vatsalle mutta sehän ei töissä onnistu.
Tänä aamuna tuntuu taas nivusnippailut palanneen mutta ne on hyvin lievoä verrattuna noihin menkkakouraisuihin.
 
Angii; mullakin on niitä mensukramsuja,aika koviakin.. Selkä kans jumittaa välillä,ei vissiin oo enää niin hyvä ryhti.Oireet on ihania kun tietää,että hormoneista se johtuu :Heartred
 
Täällä sama tilanne. Menkkakrampit ala selässä ja jalkoihin säteilee. Kävin vähän saunassa että rentoutuisin. Mut se vaan pahensi asiaa ä. Flunssassa myös nyt. Ruoka ei maistu. Vettä ja muita nesteitä yritän juoda. Alkuun pystyin pitää nämä pahoinvoinnit syömisellä poissa,mutta nyt syöminen etoo.
 
Täällä myös alavatsan turvotus hieman hankaloittaa elämää :grin Mammasukkikset jalassa joka päivä ja housujen ylintä nappia en edes yritä laittaa kiinni. Hameen kiskon normaalia korkeemmalle vatsan yli. Näillä nikseillä koitan pärjätä. En kuitenkaan haluis sen enempää mammavaatteita ostella ainakaan vielä. Olin niin kuvitellut kasvattavani mahaa vasta ilmojen lämmetessä keväämmällä :p Katsotaan, miten kauan pärjään omilla vaatteilla ja pienellä hienosäännöllä :)

Menkkajomotusta on nyt esiintynyt jo parina yönä. Viime yönä se kesti taukoamatta lähemmäs tunnin ja oli pakko nousta sängystä kun tuntu niin kipeeltä o_O Päiväsaikaan ei oo mitään tuntemuksia. Odottelen kovasti jos tissit tästä kasvais. Ne on turvoksissa samalla tavalla kun ennen menkkoja, mutta ei mitenkään kipeet tai muuten erityisemmin kasvaneet. Jos tästä raskaudesta nyt edes kerran elämässä sais kunnon tissit :grin

Oon monesta paikasta lukenut, että pahoinvointi ja muut oireet voi alkaa vasta vähän myöhemmin. Tähän asti oon välttynyt kaikelta ikävältä, mutta onhan tässä vielä aikaa :) So far so good!
 
Mulla iski flunssa ja joudun yskimään kovasti. Kun yskittää niin alkaa tulla myös oksennusta. Toivottavasti pikkuinen pysyy matkassa
 
Takaisin
Top