Oireet ovulaation jälkeen?

Mulla oli just viikonlopun aikana ovulaatio, tai ainakin oletan näin. Ei sitä tietenkään voi vielä tietää, onko onnistanu vai ei, mutta oon jotenkin silti kahden vaiheilla..
Fiilis menee vähän laidasta laitaan, että tuskin on tärpänny, mutta sitten on taas ihan semmonen olo että hedelmöittyminen olis tapahtunu, vaikka ei ookkaan vielä kiinnittyny..
Ei auta kun seurailla :)
 
Nämä piinapäivät on kyllä aika kauheita, kun menee fiilikset laidasta laitaan :grin Jospa siellä olisi tärppi tulossa! :)
 
Toisaalta pitäis olla miettimättä koko asiaa, kun siitä stressaaminen nyt ei ainakaan auta yhtään, mutta onneks mulla on sentään pari tenavaa pitämässä mua kiireisenä niin ei ehdi jatkuvasti miettiäkään, että onkohan sitä nyt raskaana :)

Kaks edellistäkin raskautta alkoi justiin sillain, etten edes miettiny asiaa olisko se hedelmöitys tapahtunu, ja olihan ne kun ei stressannu siitä :)
 
Jatkanpa vielä tohon edelliseen postaukseen..

Tänään tossa aamupalalla tunsin, että nyt vuotaa jotain. Menin vessaan, ja paperiin jäi hiukan haaleaa verta. :O
Tää on eka kierto pillereiden lopetuksen jälkeen, joten en tiedä onko tässä nyt menkat tulossa ennen aikojaan, mutta jos kyseessä onkin kiinnittymisvuoto, niin on se vähän oudon väristä.
Käsittääkseni kiinnittymisvuoto on kuitenkin punaruskeaa, mutta en tiedä onko se kaikilla näin.
Ekassa raskaudessa se oli punaruskeaa, toisessa se jäi kokonaan tulematta.

Ovulaation olisi tosiaan pitänyt olla viikonloppuna kaikista limoista päätellen.. Mutta mietin sitäkin, että jos ovulaatiota ei tapahtunut, niin tuleeko sillon niitä ovislimojakaan..?

Kyllä on taas pää ihan pyörällä, kun ei voi tietää mistä nyt on kyse..
 
LilMinni mulla viimeks tuli pikkuisen ihan kirkkaanpunaista mutta jotenkin laimentunutta verta kiinnittymisen yhteydessä, siis ei ollu yhtään "ruskeaa". Määrä oli kyllä pieni. Täällä sama jännitys, kun oli eka ovulaatio sitte raskauden ja tänään jotai särynpoikasta, mutta nyt oli ekaa kertaa elämässä ovulaatiosta pahoinvointia ym oiretta myös, joten ei tässä osaa sanoa mikä on mitäki, jännittävää! Jotenki ehti jo unohtaa miten pitkältä nää muutama päivä tuntuu ennen ku pääsee testaamaan..
 
Muokattu viimeksi:
Joo siis mulla tuli kans semmosta laimentunutta verta, ja nyt tosiaan on kokoajan semmonen menkkamainen tuntemus tuolla alakerrassa, ihan kuten menkkavuotojen aikaan..
Laskurin mukaan ovulaatio olis ollu kai 12pv, mutta ei kai sitä kiinnittymisvuotoo voi silti näin pian tulla.. Vai onkohan ovulaatio ollu sitten muutaman päivän aikasemmin..?
Ei näistä tiedä..
 
Jaan teidän fiilikset joten päätin kirjoitella tännekin. Minullakin on muutama päivä ovulaation jälkeen päivittäin jotain alavatsatuntemuksia/nippailuja ja ne jatkuvat enemmän tai vähemmän menkkoihin asti. Yleensä muutama päivä ennen kuin menkat alkaa tuntuu enemmän nipistelyä munasarjojen kohdalla. Mäkin uskon että se jotenkin liittyy keltarauhaseen tai sitten niitä tuntee kun asiaan kiinnittää huomiota. Tulin kesällä raskaaksi (meni kesken) ja silloin oli samantyyppiset nippailut mutta ehkä enemmän keskellä vatsaa. Ennen yrittämisen aloittamista en ole koskaan tuntenut yhtään mitään, en ovulaatiota eikä mitään muutakaan.
 
Noinhan se menee.. mulla tuntemukset on kyllä ollu ennen raskaushommeleitakin, mutta niihin ei kiinnittäny ihmeemmin huomiota. Kehohan blokkaa koko ajan pois ison määrän "tarpeettomia" havaintoja tietoisuudesta, ehkä näissä on kyse siitä :D Raskauksissa tuntu semmosta "erilaista menkkasärkyä" jostain 3-4pv oviksesta eteenpäin, just keskellä. Mutta raskauden jälkeen on kerran kuussa särkeny ilman mitään näkyvää syytä, ehkä kierto on jotenki yrittänyt käynnistyä..
 
Muokattu viimeksi:
Yhdyn kyllä täysin tuohon että naisen kroppa on täysi mysteeri! Mulla kyllä on kamalat alavatsakivut koko ajan, herään niihin öisinkin, mutta oon varma et se enteilee vaan rajuista menkoista. Kaikki oireethan vaan maksimoituu kun niihin kiinnittää huomioo ja niitä ajattelee :) Toki edelleen toivoisin kovin että raskaana olisin mutta on vahva tunne siitä että tässä kierrossa ei tärpännyt.
 
Mä kans jo luovuin ajatuksesta, että olisin muka raskaana. Yritän nyt vaan uskotella itelleni, että tää on olevinaan joku vuotohäiriö tms..
Mutta jos jotain raskausoireita ilmaantuu, niin kattelen sitten uudestaan :)
 
Tuo oli hyvä pointti, että keho "blokkaa" tarpeettomat havainnot jos niihin ei keskity. Pitäisi vaan mietiskellä muita asioita... Helpommin sanottu kuin tehty! :-)
 
Sitä justiin eilen aattelin, että oonkohan vaan kuvitellu että muka olisin raskaana, ja kaikki ns. oireet.
Nyt tänään oon menny vaan sillä asenteella, että tää on nyt jotain muuta epämäärästä vuotoo.
Ja jos jotain raskauteen viittaavia oireita ilmaantuu, niin enköhän mä ne sitten tunnista. :)
 
Kellä täällä oli outoa vuotoa ja mihin aikaan kierrosta?

Mulla alkoi tässä kierrossa viikko ovulaatiosta outo tiputtelu, on kestänyt nyt 7 pv ja hiipumaan päin vihdoin. Alkoi vaaleanpunaisena pyyhkiessä, ollut lähinnä ruskeaa ja määrä on ollut huomattavasti menkkoja vähäisempi. Menkkakipuja ei ole ollut. Nyt meneillään kp 29/29-31 ja viimeistään lauantaille oottelen menkkoja (jos oviksesta laskee).

Siinä olen kyllä samaa mieltä että me vauvakuumeiset naiset ollaan kyllä hakoja huomaamaan oireita ja kehittelemään niitä vielä siihen päälle lisää! :grin
 
Muokattu viimeksi:
Mulla oli aikasemmassa raskaudessa vähän ennen menkkoja 3-4pvä pientä rusehtavaa vuotoa. Pidin niitä menkkoina mut eipäs sit ollutkaan Ja siis menkkakipuja taas ei ollut, ihan pientä vaan.
 
Takaisin
Top