Oireet ovulaation jälkeen?

'muurahainen'

Päivystävä dosentti
Kesämammat 2017
Onko teillä muilla ollut selkeitä raskautumisen oireita heti ovulaation jälkeen? Ja millä kp:llä testasit?

Itselläni alkoi oireet kp 15/28, ekaksi luulin vatsataudiksi, mutta etova olo ei oo lähtenyt vieläkään. kerran olen nyt oksentanut. Oireita on muitakin tullut tällä viikolla raudan makua suussa välillä, rinnat arat jne... Nyt on siis kp 25/28, ihan ei vielä uskaltais testailla, tosin hieman polttelee testi kaapissa.
 
Mulle tulee aina ovulaation jälkeen etova olo hormoneista johtuen, kerran jopa oksensin dpo 1 :grin Toivottavasti siellä olisi kuitenkin plussa tulossa :wink
 
Menikö se niin, että raskauteen liittyvä pahoinvointi alkaa vasta 4viikkoa hedelmöittymisestä. Toki tässäkin on yksilöllistä eroa. Olisiko muurahainen hormoonit??
 
Voi olla, ei oo kyllä ikinä ennen heti ovulaation jälkeen ollut näin huono-olo. Ihan on samanlainen pahoinvointi kuin viime raskaudessa... Outoa. Jatkuu meinaan vieläkin tää etova olo, oksettaa, mut ei tuu mitään pihalle...
 
Mun ymmärtääkseni hedelmöittyminen tapahtuu aika lailla heti ovulaation jälkeen (munasoluhan ei kauaa pysy hengissä ilman hedelmöittymistä) ja kiinnittyminen tapahtuu noin viikko oviksen jälkeen. Kiinnittymisen jälkeen hcg alkaa nousemaan ja vasta sitten niitä oireita (myös pahoinvointia) ilmaantumaan. Korjatkaa viisaammat, jos meni jotain vikaan :)
 
Muokattu viimeksi:
Joo tosiaan noin 6pvän päästä hedelmöitynyt munasolu kiinnittyy. Mutta siis lähinnä tässä pohdittiin sitä pahoinvointia. Ja se kuulemma alkaa hormonien vaikutuksesta noin 4vkon kuluttua hedelmöittymisestä. Elikkä niin vkoilla 6+ mutta yksilöllisiä eroja löytyy varmasti paljon!
 
Moi!
Pakko purkaa tätä jännitystä johonkin. Elikkä olemme kihlattuni kanssa alanneet yrittämään ensimmäistä lastamme. Olemme olleet yhdessä pian 7 vuotta :Heartred ja lapsi olisi erittäin tervetullut, vaikka nuoria olemmekin. Ovulaation ajankohta oli 18.9 ja olimmekin silloin petipuuhissa. Nyt viime viikolla alkoi tuntua menkkamaista kipuilua ja vessassa ravaamista (mielikin voi toki tehdä tepposet.) Kuukautiset itsellä todella säännölliset ja alkamispäivä olisikin 2.10. Testi polttelee jo kaapissa, mutta en uskalla sitä vielä tehdä :). Ei millään jaksaisi odottaa...
Miltä kuulostaa, voisinko jo olla raskaana?
 
Niinhän se olikin, että se kiinnittyminen tapahtuu ovulaatiosta noin viikon päästä :D sama pää kesät talvet, niin ei aina muista miten se meni :)

Mutta joo, en noista ovulaation jälkeisistä pahoinvoinneista oo kyllä kuullukaan..
 
Niinhän se olikin, että se kiinnittyminen tapahtuu ovulaatiosta noin viikon päästä :D sama pää kesät talvet, niin ei aina muista miten se meni :)

Mutta joo, en noista ovulaation jälkeisistä pahoinvoinneista oo kyllä kuullukaan..
 
Emni93 todella vaikeata vastata kysymykseesi! On olemassa sellainen raskaustesti kuin Predictor early... Tai sinne päin. Sen saa apteekista. Siinä voi jo testata 4pvää ennen kuukautisten odotettua alkupäivää. Se tais maksaa jonkun 15€. Ton testin tarkoitus on siis havaita hcg-hormoni jo oliko 12 vai 14 lukemilla. Kun taas toiset testit vaatii ainakin sen 40 tai jopa 100hcg/mmol. Öööö näin siis nopeasti kun muistelen. Joten ainakin se on kätevä jos kierto on säännöllinen ja kuukautisten ajankohta lähellä eikä malta odottaa. Toivotaan et sieltä pärähtää sulla kunnon plussa ja mukana 9kk ajan! ❤️❤️❤️
 
Kiitos vastauksesta Harmony! :) Täytyy nyt vaan jaksaa vielä odottaa ja toivoa parasta. Ei onneksi enää kauaa.
 
Tänään kp 28/28, menkkoja ei näy ei kuulu. Tänä aamuna oli vähän huono olo,mikä minulla tosi harvinaista. En pystynyt aamupalaa loppuun asti syömään. Tälläkin hetkellä vähän etova olo, ei tekisi mieli syödä mitään. En tiedä sitten,onko raskaus oire vai jotain muuta. Toinen asia minkä olen nyt huomannut on että haistan jotenkin oudon tarkasti erilaiset hajut... Testin tein, mutta negaa näytti.
Jos ei nyt menkkoja kuulu niin täytyy vielä testailla parin päivän päästä :).
Katsotaan ja kuulostellaan mitä tässä tapahtuu :grin
 
No höh! :-( Minullekin käynyt monta kertaa niin, että päivänpari myöhässä ja testi negatiivinen. Testaamisen jälkeen menkat yleensä alkavat samana tai seuraavana päivänä. Onnea seuraavalle kierrolle.
 
Tuolla oli toinen melkein identtinen ketju, mutta laitanpa nyt tännekkin oman kokemukseni.. Eli ennen raskautta ei ollut koskaan sen enempää ovikseen kun menkkoihinkaan liittyen pahoinvointia ja se menkkakipukin alkoi vasta samana päivänä menkkojen kanssa, mutta 2 kertaa mitä on tärpännyt niin pahoinvointia ja semmosta erilaista menkkakipua alkoi 3-4pv ovulaation jälkeen. Tiesin kummallakin kerralla olevani raskaana oireista melkein heti eikä ne ollu mitään "toivomisoireita" koska hutikierroilla sellasia ei ollut ollenkaan. Ne alkoi ennen kiinnittymisvuotoa. En tiedä miten, mutta jotenkin se siis on mahdollista!
 
Muokattu viimeksi:
Raskaustesteissä on muuten niin, että tavallisessa pitoisuus pitää olla 25 umol/l mutta niissä superherkissä kuten toi Harmonyn mainitsema sen tarvii olla vaan 10 umol/l. Niissä siis plussa näkyy nopeemmin mutta huono puoli on että kemiallisetkin raskaudet helpommin näyttää plussia kun tavallisella testillä ei välttämättä olis näyttäny ja sit tarvii pettyä kun plussan jälkee alkaaki menkat.
 
Hei! Olen uusi täällä, ja yk 1 tällä hetkellä :) Mulla ovulaation jälkeen jatkunut alavatsa kipu, vasemmalla puolella nippaillut siis lähes taukoamatta viikon. Ennen ei oo ollut kierroissa tälläistä kipua, ei edes aikasemmassa raskaudessa. En usko että heti ensimmäisestä kierrosta tärppäisi, mutta ihmetyttää silti :) onko muilla kipuja oviksen jälkeen?
 
Mulla on kyllä ollut joka kierrossa kipuja oviksen jälkeen. Uskon, että useimmiten johtuu keltarauhasesta, mutta saa nähdä miten tässä kierrossa käy kun kipu on ehkä ollut nyt himpun verran erilaista. Muutama päivä pitäisi jaksaa piinailla :)

Toivottavasti siellä olisi kyse plussakierrosta!
 
Takaisin
Top