Oireet ja himot

Mulla on netin raskauslaskurin mukaan menossa nyt 5+2. Rinnat olleet suunnilleen viikon ajan tosi arat, välillä palelee tosi paljon, janottaa, vatsaa ja kylkeä vihloo usein ja "menkkakipuja" paljon. Selkään sattuu myös välillä. Tänään itketti ihan pikkujuttu. Sinappia tekee paljon mieli
 
Tää on nii outoa ettei oo oireita. Esikoista oksentelin ekat neljä kuukautta. :D pieniä tuntemuksia on mut ei mitään suurempaa.
 
Miulla tekee koko ajan mieli pulled porkia:) Oon jo monta "könttiä" ostanu sitä lidlistä ja syöny iltapalaks. Kummallisia mielitekoja. Tutulla teki yhen raskauden aikaan mieli syödä pesupulveria:woot: Se on jo melkosen outoa.
 
Saako vähän pettyä, jos ei huomaakaan itellä mitään erityisiä mielihaluja :P Mies tosin hetken jo innostui, kun seisoin kaupassa kurkkusalaattipurkki kädessä, mutta se liittyi pelkästään lapsuuden kouluruokailuun ja oli ollut ostoslistalla jo vuosia. Muutenkaan en osaa ajatella muiden luettelemia oireita raskauteen liittyväksi, kun olen tottunut olemaan esimerkiksi viluinen, flunssainen, nälkäinen ja äkäinen muutenkin. Vatsan turvotus on ollut valtavaa, se onneksi ehkä vähän helpotti, ei tartte joka välissä enää nappia aukoa. Kävin mä eilen kattomassa jo äitiyshousuja, kun olis halvalla saanu, mutta ei ollu valitettavasti enää kokoja. Isoin oire on rinnat, ne on ollu koko ajan todella kipeät, samoin nännit. Siihenkin olen tottunut menkkojen yhteydessä, mutta nyt olen herännyt yöllä kipuun asentoa vaihtaessa. Vatsassa on sillon tällön jotain tuntemuksia, kuplintaa ja pakotusta, joten kai siellä jotain elämää sitten on :)
 
Haha Viljo, ei minullakaan ollut mitään mielitekoja ensimmäisessä raskaudessa, enkä odota niitä tulevan nytkään.. :D Rinnoissakaan minulla ei ollut mitään tuntemuksia, ei nytkään. Itseasiassa tänään ei tunnu missään miltään mutta en osaa olla huolissani kun näitä päiviä tuli myös ensimmäisessä raskaudessa. Nautitaan vähäoireisuudesta! :)
 
Esikoista odottaessa oli niiiin helppo raskaus, ei kipuja, oksetusta, ei kummallisia mielitekoja, ei mitään ikävää! Väsymystä vaan alkuvaiheessa.

Toista on nyt, hirvee aamupahoinvointi alkanut ja illalla pakko mennä 20 sänkyyn ku nukahdan pystyyn (iltavuoropäivinä vähän huonompi homma ku vuoro loppuu vasta 21 jälkeen).
Ruoat ei maistu kun kuvottaa, sit väsyttääkin vielä enemmän

Jännittää yhä onko vauva vielä elossa, keskenmeno ennen esikoista oli viikolla 6.
 
Pahaolo rantautui tänne eilen, eilen piti ihan oksentaa, onneks tänä aamuna pahaolo on lievempänä. Ja nyt alkaa olla niitä mielitekoja ja myös kuvotusta joistain ruuista. Niin meni muusi ja mureke eilen koirille ja teinkin itselleni nuudeleita :D nyt menossa 6+3
 
Mullakaan ei ollu ekasta mitään mielitekoja.
Nyt on alkanu jotkut hajut kuvottaa..
 
Ehkä minäkin kaipaan myöhemmin näitä alkuaikoja, jos alan jossain vaiheessa nakertamaan palasaippuaa tai jotain muuta älytöntä :D Toivoisin vaan, etten anna itselleni lupaa vetää kaksin käsin naamaan kaikkea mahdollista vaan sen takia, että olen raskaana.
 
Täälläkään näin alkuvaiheessa ei juurikaan oireita. Vähän on tissit kipeet ja vihloskelee silloin tällöin alavatsalta, siinäpä se. Flunssa on ollut, joten pistän väsymyksen sen piikkiin. Uskon kuitenkin, että paha olo rantautuu parin viikon sisään, niin on aiemminkin käynyt (paitsi voihan nyt olla toisin :wink)
 
Tänne rantautui ilmeisesti närästys raskausoireena. Täytynee huomen hakee rennieitä varastoon, tai ne on ainakin aiemmin auttanu. Riittävästi kun närästää, aljaa sit ruokakin lopult nousta ylös... Noh, ainakin tuo oire tekee tän raskauden vähän todentuntuisemmaksi. :)
 
Mulla esikoisen alkuraskaudessa oli pahoinvointia ainakin sinne rv 10-12 asti ja se raskaus pahoinvointi otti kunnon loppuhuipennuksen kun yks päivä meni ihan oksennellessa ja menin käymään päivystyksessä ni jäin yöks sit tiputukseen. Toka raskaus meni sitten paljon helpommin :) juu, muutoman kerran tuli pyttyä halattua silti. Aiemmissa raskauksissa oon käyttäny apteekista sitä multivitamin mama? Tabletteja jotka sisältää myös rautaa, mut nyt en oo vielä alottanu niitä popsimaan, koska monet mammat on kertoneet että heillä on ollut enempi pahoinvointia ko.vitamiinien ollessa käytössä kun sitten kun ovat kasanneet kaikki tarvittavat vitamiinit itse erikseen. Never know mutta itselläni ei oo sitä pytyn halailua niin kova ikävä... Tähän mennessä ei ole tarvinnut vielä käydä kertaakaan oksentamassa, mutta vielähän sitä ehtii :wink toivottavasti ei tarviais!
 
Ainiin ja siis jotain pieniä tuntemuksia on ollu tuolla kohdun seutuvilla. En kyllä muista semmosia aiemmista raskauksista tai sit oon vaan oikeasti unohtanu ne tai sit en oo vaan ajatellu asiaa silleensä :)
 
Täällä myös närästystä ollu heti alusta asti. Esikoiselta se alko vasta joskus puolenvälin jälkeen. Onko muilla alaselkäkipuja? Ennen plussaa aattelin et on menkkakipuja. Nyt on välillä päiviä ettei oo yhtään kipee ja sit taas tämmösiä kun nyt, että kun saa silmät auki ni ensimmäisenä hoksaa et onpa alaselkä kipeä. Toivottavasti ei tarkoita mitään..
 
Täällä on alavatsakipuja ja lievää alaselkäkipua. Välillä on sellasta menkkamaista jomotusta (mikä on kuulemma ihan normaalia). Lähinnä särkee vatsan oikeata puolta. Näiden lisäks on ainoastaan lisääntynyt itkuisuus ja muutenkin herkkyys. Muita oireita en oo tähän mennessä huomannut.

Oikeastaan samat oireet mitä on normaalistikkin ennen kuukautuisia, joten kokoajan vähän pelottaa, että ne sieltä tupsahtaakin, vaikka oon tehnyt monta testiä ja kaikissa näkyy haaleahko, mutta selvä plussa. Edellinen raskaus meni kesken joten sillä varmasti osansa pelkojen syntyyn.
 
Mulla ollut pari kertaa alaselkä kipeänä, mut eikös sekin ole ihan normi raskausoire. :)
Jotenkin on ajatus et oonko edes raskaana kun niit ihmeellisiä oireita ei vielkään ole. :O
 
Itellä menossa nyt 4+0. Itsellä eka oire oli nenäverenvuoto.. Alkoi iha yhtäkkiä.. En siis silloin ajatellu et liittyi mitenkää raskautee mut näi jälkikätee ajateltuna ni tais sittenkin liittyy.. Toine mist epäilys heräs ni päivä enne menkkoi alko vasemmal puolel pieni juilimine.. Ja tosiaa tein eile illal ja tänä aamusti testit ku ei menkkoi näkyny ja haaleat viivat tuli molempiin :) Muita oireita en oo oikeastaa viä huomannu. Eile illal meni hiuka nenä tukkoo ja aamusti oli kyl hiki vaiks ei mitää ollu tehny.. Ensimmäine raskaus oli kans aika oireeton. Mielekiinnol odottaa mimmoset tästä tulee :D
 
Muokattu viimeksi:
Nyt aamulla tuli oksennus :sad001 inhottavaa, ja tosi kiva kun 1v taapero tulee siihen viereen ihmettelemään :depressed:

Onneks sattui olemaan vapaapäivä, tosin jos tää jatkuu niin täytyy varmaan hakea saikkua..:eek: mulla on hektinen seisomatyö + yksin töissä niin eipä siinä oikein voi vessassa ravata.
 
Täällä ois netin laskurin mukaan 4+5. Rinnat ollu turvoksissa ja aristavat jo melkein kaks viikkoa, mut vähän eri tavalla kuin normaalisti ennen kuukautisia. Aivastelua ollu liikkeellä kans jo reilun viikon verran ja kuvittelinki et oon tulossa kipeeks, mut ei oo tautia tullu. Alamahassa tuntunu omituisia vihlaisuja ja ovulaatiomaisia tuikkasuja munasarjojen kohdilla vajaan viikon verran. Turvottaa ihan sairaasti, röyhtäyttää ja mahassa kiertää ilmakupla. Eilen oli kuumeinen olo koko päivän ja lämpö olikin 36,8, kun normaali lämpö itellä on siellä 35 kieppeillä. Aamupala on maistunu aina huonosti, ja nyt näköjään vielä huonommin :depressed:
Jännä nähä mitä oireita tässä vielä tulee, toivon todella et en ois kovin pahoinvoiva missään vaiheessa.
 
En tajunnut aiemmin yhdistää, mutta nyt tän ajan on ollut mullakin flunssasta oloa, vaikkei ookkaan kunnolla tullut flunssaa. Lisäks viimeaikoina on alkanut närästämään. Sitten on vielä tää ruokahaluttomuus. Kaikki ällöttää eikä mitään tekisi mieli syödä. Johtuukohan nuokin sitten raskaudesta..

Inhottavinta on nää vatsakivut, mistä tietää missä vaiheessa vatsakivut on vielä normaaleja ja missä vaiheessa huono juttu? Aika kovia kourasuja tulee välillä :inpain:
 
Takaisin
Top