Oireet ja himot

Tisseissä on kyllä selkeästä tapahtunut joku muutos kans. Eilen olin treenaamassa ja ne tuntu ihan selkeesti painavammilta ja hölskyvämmiltä kuin normaalisti. Mulla on aika pienet ja kiinteet rinnat, joten eron kyllä huomaa:grin Muuten treeni tuntu ihan hyvältä ja vedin aika kovankin treenin löysäilemättä. Sit illalla, kun selkää ja alavatsaa alkoi kolottaa, mietin, tulikohan treenattua vähän liiankin kovaa ja ei kai siitä ole haittaa. Mut kaikkialla sanotaan, että alkuraskaudessa voi jatkaa treenamista käytännössä entiseen tapaan, joten kai toi treeni oli ihan okei.

Mulla ei ole vielä ollut mitää himoja. Itse asiassa jopa päin vastoin. Tänään vaeltelin ruokakaupassa ympäriinsä nälkäisenä. Mutta mun ei tehny mieli syödä oikein mitääno_O Tai no, ehkä vähän haikailin kylmäsavulohen perään, mutta siinähän voi olla listeriaa:confused:
 
Mulla vähän ruoka alkanu etomaan, mut sit taas jotkut ruuat ni alkanu himoitsee..esim. suolakurkut!! Mä oon rajottanu ite sen yteen per päivä, muuten söisin koko ajan :woot:. Ja itekin huomannu et rinnat jotenkin painavammat ja muhkeemmat, kipeet on ollu jo reilu pari viikkoa. Alavatsa ei kyl enää niin pistele tai jomota et enemmän vaan on turvotusta. Närästys on alkanu täs vaivaamaan ympärivuorokauden ja jottei pahaoloo ja järkyttävää kiukkua tule, niin saa ruokaa syödä kyllä koko ajan. Oon tottunu syömään tosi kevyesti pelkkiä salaatteja, ni nyt huomaa et ei tuu mitään, kun ei enää riittävästi nälkää pidä.

Tosi hyvä et oot Mrs R. pystyny treenailee, mä oon niin väsyny ja sit kun vähänkään pyöräilen tai kävelen reippaamminen, ni oon niin kun ihan kuoleman kielissä.. sydänjyskää ja varsinkin sen jälkeen oon ihan veto pois. Normaalisti ulkoilun jälkeen on virkee olo, mut ei oo kyl nyt ollu :sad001.

mulla tänään 5+3
 
Mulla ei oikein vielä oo mitään mielitekoja tullu. Oireina nyt ainoastaan nää menkkajomot.huono olo tulee ja menee.koko ajan pelottaa koska alan vuotaan,kun näin jomottaa.oviksesta asti on ollu
 
Syömisist oon huomannu et pystyy syödä enää 1/3 osa normaalista annoksesta kerrallaan, yhdest kauhallisesta keittoa, pastaa yms tulee jo kauhea ähky.
Sit tosin noita pikku annoksia täytyy syödä sen 3h välein, muuten tulee huono olo, etoo, heikottaa yms. Aamupalaks menee parhaiten just ja jyst yks pikku jugurttipurkki. :)
 
Onko kellään muulla sellainen olo kuin koko keho olisi ihan tulessa? Lämmötkin vähän koholla mut ei yhtään kipeä/flunssainen olo vaikka aivastelenkin. Tuntuu että läkähdyn mitä teenkin.

Yeap! Jatkuvasti lämmin ja hikoon nopeeesti.
 
Mulla menkkamista jomotusta, turvotusta, rinnat inan kipeet/raskaan tuntuset ja maitoa tulee mielestäni vähemmän (imetän 23.8. 1v täyttänyttä ruipeloa) ja jauhea nuha. Ekassa raskaudessa tässä vaiheessa ihan jäätävä olo ja väsymys (tai näillä oletetuilla viikoilla, en vielä oo varma la:sta, neuvola ens pe,oletan et oon 5+2).
 
Mulla tullut tänään illalla ensimmäistä kertaa sellaisia huonon olon aaltoja. Myös vatsaa viiltelee tai polttelee taas ja menkkamaista jomotusta tulee välillä vatsa- ja selkäpuolelle. Kipu myös hetkittäin säteilee jalkaan. Musta tuntuu, että kaikki oireet vähän pahenee iltaa kohti. Tissit on ollut koko päivän vähän kipeet ja nyt illalla taas kipeemmät.

Nää menkkajomotukset ja vatsan viiltely on tosi ärsyttäviä oireita, koska ne saa miettimään, onko kaikki normaalia ja ok vai enteileekö nää kivut kenties keskenmenoa. Kipu ei sinänsä oo kauheen kova (vertautuu ehkä mun ikävimpiin menkkakipuihin) ja kestäisin nää ihan hyvin valittamatta, jos vaan voisi olla varma, että ne kuuluu asiaan ja on ihan ok.
 
Onpas teillä jo paljon oireita!

Minulla ei kuukautisten poisjäämisen lisäksi ole ollut oikein mitään kummempaa, ja se tuntuu ihanalta! Olen lukenut paljon kauhukertomuksia lamaannuttavista pahoinvointikohtauksista ja väsymyksestä, ja nautin joka hetkestä ilman niitä. Toivottavasti oireettomuus jatkuu mahdollisimman pitkään. Keskenmenoa en osaa pelätä, se tapahtuu jos tapahtuu, eikä siihen kai paljoakaan voi itse vaikuttaa.
 
Hei kaikille! Tänään on 4+0 ja vihdoin voi sanoa, että oireet ovat johtuneet raskaudesta eivätkä olekaan olleet oman mielikuvituksen tuotetta! :D Täällä on rinnoissa jonkin verran arkuutta ja jomotusta, se oikeastaan on tällä hetkellä ainut oire. Viime viikolla oli selkeä kiinnittysmisvuototuhru, mikä nostikin toiveita melkoisen paljon. Lisäksi viime viikolla oli mahan nippailua ja munasarjankohdalla ajoittaista jomotusta. Lisäksi kylmänväreet ja aivastelu herättivät toiveikkuutta.

Nyt malttamattomana oon sormet ristissä, että kaikki menee hyvin.
 
Täällä yrittää ilmeisesti flunssa iskeä päälle, ei kiva ollenkaan. :/ Kauheen kylmä kokoajan, olo nuutunut ja kurkussa hiukka tuntuu. Täytyy yrittää et täst toipuis nopsaa niin raskauden takia kuin et lähdetään 2vk pääst sinne ulkomaille nii siel sairastaminen se vast tympeetä onkin. Nimimerkillä viime vuonna tulin reissus kipeeks, kuumetta oli yms ja hotellihuoneessa makailu ja kuume horrokses lääkärille kun yrität selittää mihin sattuu, ei oo kyl kivaa. :,D
 
Täällä kyl tuntuu olevan oireet paljon aikasemmassa kuin esikoisen kanssa. Ja ne on tuoreessa muistissa, poika on 9,5kk. Pahoinvointi ja väsymys alko jo melkein viikko ennen plussaa ja pahenee vaan päivä päivältä. Esikoiselta pahoinvointi oli hyvin lievänä viikoilla 6-10. Kauhea hiki on myös koko ajan ja sukkia ei voi pitää ollenkaan. Turvotus on kooo kropassa, farkut kiristää pohkeista ja reisistä ja tietysti mahasta. Himot näyttää olevan samat kun esikoisesta, pakko saada kaikkea vihreää, varsinkin juomista, päärynälimsaa, omenamehua(vihreä purkki riittää), vauvalle tarkoitettuja päärynä-smoothiepusseja. Ja myös inhokit, kananmunia tai kanaa en pysty syömään ollenkaan, heti tulee kauhea kuvotus.
Nyt viikkoja 4+6, mielenkiinnolla ootan mitä tuleman pitäö oireitten suhteen
 
Täällä oireina ollut jo viikon jäätävä väsymys ja päiväpahoinvointi. Kuvotus tulee siis joka päivä n.klo 12-18 välillä... Tää on mulle täysin uus oire, kahessa aiemmassa raskaudessa en voinut ollenkaan pahoin missään vaiheessa. Nyt siis rv 5+0.

Ai niin ja nyt on jo hormonisekoilut alkanu. Voi mies rukkaa mitä joutuukaan kestämään..:D Onneks se ite muisti että olin viimeks alkuraskaudessa ihan yhtä sekasin ni ei loukkaannu turhaan mun jutuista.
 
Osaisittekohan panikoida mun kanssa? En tiedä mihin muuallekkaan avautua tästä.

Viime viikonlopun aikana moneen testiin haaleat positiiviset. Raskausoireita ollut urakalla. Yökötystä, vahvaa nälkää, lämpöilyä, rinnat arat ja hieman turvonneet. Jne.


Maanantaina alkoi kuitenkin aamusta vuoto (ei kovin runsas), pari mustaa hyytymää, mutta ei kipuja. Raskausoireet jatkuu. Iltaan mennessä vuoto rauhoittunut ja hyytymiä ei aamun jälkeen tullut.

Tiistaina todella pientä vuotoa aamusella ja nyt päivästä vieläkin pienempää. Pyyhkiessä saattaa hieman jäädä. Ei kipuja ja oireet jatkuu edelleen. Tänään tehty pregcheck näyttää vahvempaa kun viikonloppuna, mutta ei "super selkeetä" positiivista.

Neuvolaan soittelin ja käski tarkkailla. Kuulemma ei välttämättä keskenmenoa ole kun ei merkittävää vuotoa/kipua. Torstaina hcg-määritykseen ja siitä jatko.

Aikaisemmin takana 2 keskenmenoa varhaisilla viikoilla joista kovat kivut ja runsas vuoto heti. Molemmista vuoto yli 6pv runsaana.


Onko täällä muita tämäntyyppistä kokeneita? Hieman huolettaa ja mieli painaa keskenmenon puolelle (pessimisti?), mutta järki yrittää sanoa, että ei välttämättä kun vuoto rauhottui, kipuja ei ole ollut ollenkaan ja oireet jatkuu.
 
Voi luoja ku raskaana ollessa tämä flunssa joka iski osaa viedä kaikki mehut. Tänään ei oo pystyny kuin maata sängys/sohval koko päivän. Neuvolast sanottiin et tarvittaessa panadolia, mut en oo viel oloa nii kurjaks tuntenu, et olisin ottanu. Kuumetta ei virallisesti ole, kun lämpö on 36.9. Tosin mun normilämpö on sen 34-35 välillä, et tämäkin lämmönnousu vie sänkypotilaaksi.
Toivotaan ettei kukaan muu teistä saisi tällaista syysflunssaa. :)
 
Alkuraskauden flunssat on varsin yleisiä. Joku kertonu et kun alkio kiinnittyy kohdun seinämään se jonkun verran joutuu laskee kehon omaa puolustus kykyä ettei keho liiaksi hylkisi alkiota. Näin jotenkin ainakin mä oon käsittäny. Mulla molemmissa aiemmissa raskauksissa lämpö noussu varsinkin illasta sinne liki 37c ilman varsinaista kuumeista oloa. Nuhaa en muista olleen, mutta nenää kyllä kutitti paljon. Sekin vissiin aika yleistä et nenän ym. limakalvoilla tapahtuu muutoksia.
 
Minulla oli vajaan viikon menkkajomoa mutta eilen (4+2) se loppui. Nyt on lähinnä lievää yökötysoloa aamulla ja syödessä. Mahassa on myös jotain tuntemuksia, painetta, nippailuja yms. Mitään selkeitä oireita ennen kuukautisten poisjääntiä ei ollut, enkä uskonut olevani raskaana ennen kuin kuukautiset jäi pois.. Ensimmäiseltä lapselta testasin vasta noin rv6+ ja silloin oli jo selkeitä oireita.
 
Minullakin viellä kauhea yskä jäljellä nuhasta joka alko viikko sitten, kumma kyllä tämä ei ole tarttunut muihin perheessä. Muuten ei kyllä oireita ole ollut mitään. Ihan kuin ei raskaana oliskaa ja tahtoo jopa välillä unohtuakkin se :smiley-bounce022
 
Mulla vihloo ja kuumottaa mahaa. Vähän niinku menkkakipuja. Oon vissiin nyt 4+0 [emoji4]
 
Muokattu viimeksi:
Täällä alko tänään ohan tosissaan pahoinvointi. Ekan kerran oli oksennus lähellä:grumpy: Ja tänään alkanut ihan alavatsaa koskemaan, ilmeisesti asiaan kuuluvaa. Huh, toivottavasti ei olo huonone. Pitäs jaksaa esikoisen kanssa touhuta ja miehen kummipoikaki tulee tänään just yökylille.
 
Takaisin
Top