NT-Ultra

Jännää mullakin ens viikolla nt ! Silloin viikkoja 12+3.
 
En Ihmemaanlapsi usko että on liian myöhään, jos siulle ei ajanvarauksessa niin sanottu:)
Tuntuu olevan vaan täälläpäin käytäntö et rv 11+0 -11+6..
 
Maanantaina ultra. Hirmusesti jännittää:sorry:...
TYKS:ssä on aika ja jonkun erikoislääkärin pitäisi tehdä, että mahdolliset muut poikkeavuudet (NT:n lisäksi) havaittaisiin. Epäilyttää, mitä pystyvät näin varhaisilla viikoilla näkemään...

Tietääkö joku voiko sen äidistä otettavan NIPD-testin saada, vaikka vauvalla ei niskaturvotusta olisi? Näkyykö siinä testissä vain yleisimmät kromosomipoikkeamat, kuten Down?
 
Itselläni oli nt-ultra jo 13.6. Menkoista laskettuna piti olla viikkoja tasan 12, mutta paljastuikin viikkoa pienemmäksi. Tutkimusta tekevä kätilö ensin epäili ettei riskilukuja saataisi edes vielä laskettua, koska yleensä pitäisi olla 12 viikkoa täynnä. :eek: Kone kuitenkin sai laskettua ja saatiin pienet riskiluvut ja kaikki muutenkin hyvin :Heartred. Kaikkia rakenteita ei kuulemma vielä voitu tarkistaa, jotka viikolla 12 ois nähty.. Eli aika jännä, että joissain paikoissa tää ultra nimenomaan tehtäis mielellään kun 11 viikkoa täynnä..
 
Maanantaina ultra. Hirmusesti jännittää:sorry:...
TYKS:ssä on aika ja jonkun erikoislääkärin pitäisi tehdä, että mahdolliset muut poikkeavuudet (NT:n lisäksi) havaittaisiin. Epäilyttää, mitä pystyvät näin varhaisilla viikoilla näkemään...

Tietääkö joku voiko sen äidistä otettavan NIPD-testin saada, vaikka vauvalla ei niskaturvotusta olisi? Näkyykö siinä testissä vain yleisimmät kromosomipoikkeamat, kuten Down?

Mun mielestä sen NIPD:n voi käydä tekeen yksityisellä halutessaan, hinta tais olla tonnin luokkaa jos oikein muistan.
 
Minullakin olisi huomenna ultra, jotenkin hirveen luottavainen olo. Mutta silti sellainen tunne että jos ei siellä olekaan enää mitään, vaikka ei kyllä mitään erityistä syytä ole ajatukselle.
 
Tsemppiä kaikille ensi viikon ultralaisille :Heartred Meillä viikko vielä aikaa murehtia ennakkoon. :D
 
Mun mielestä sen NIPD:n voi käydä tekeen yksityisellä halutessaan, hinta tais olla tonnin luokkaa jos oikein muistan.

On niin kallista, etten voi ees harkita yksityistä...
Mielellään kyl saisivat testin tehdä, jos se voi lisätä tietoa mahdollisista ongelmista. Viime vuonna riskiluvut nt-ultrassa tosi pienet, eikä muutenkaa mitään poikkeavuuksia havaittu ja silti sikiö kuoli muutaman vkon kuluttua:sad001. Tuntuu, et mitä enemmän tietää mikä kaikki voi mennä pieleen sitä vaikeempi vaan rentoutua ja toivoa, et kaikki menee hyvin. Yritetään:Heartred.
 
Ei kyllä millään malttais odottaa torstain ultraan
 
Itsellä ensimmäinen raskaus eikä vielä paljoa tietoa käytännöistä. Ensimmäinen neuvola ensi keskiviikkona 21.6. Ultraa oon kovasti odotellut ja mietinkin, että pitääkö mun maanantaina soittaa ja kysyä ultrasta vai jaksanko odottaa keskiviikkoon ja kysyä silloin. Kärsimätön olo :grin Tuota en edes tiennyt, että voi tulla postitsekin, ajattelin että kertovat ajan neuvolakäynnin yhteydessä.

Viikkoja nyt 9+1
 
Itse asiassa jouduin vaihtamaan ajan jo huomiseksi kun to olis ollut esteitä. :D jännittää
 
Nt-ultra tehty. Kaikki näytti hyvältä:smiley-bounce012. Turvotus hyvin vähäistä, alle 1mm. Raajoja lääkäri mittaili ja hänen mukaansa vastaavat viikkoja. Ihan tarkat mitat on kyllä hankala saada vielä näillä vkoilla. Lisävarmistusta kaikinpuolin normaaliin kehitykseen tulee sitten rakenneultrassa.
Toivotaan parasta:Heartred.
 
Jännä tosiaan että joillain annetaan jo 11+ viikolla. Mä soitin tänään vaihtaakseni aikaa. Alkuperäinen ultra olis ollut 12+3, niin sanoi että ei välttämättä näkyis jos yhtään aikaistais. Ja sillä sit suostui pari pv aikaistaan jolloin 12+1 kun ei ole ylimääräistä painoa.
 
Mulla nt-ultran aikaan 12+5, en millään jaksais odottaa vielä puolitoista viikkoo:rolleyes: Heti sitten kertomaan nt-ultran kuulumiset!
 
Takaisin
Top