Nt-ultra

Nt-ultra oli maanantaina Naistenklinikalla, ja kokemus oli suorastaan järisyttävä. Olen suhtautunut raskauteeni varsin skeptisesti alusta saakka mm. ikäni ja oireiden vähyyden vuoksi, joten ehdin jo pari viikkoa epäillä siellä mitään olevankaan. Kun ultrakuva sitten pläjähti ruudulle eteeni ja pystyin heti näkemään ruudulla selvän ihmisenalun, olin mykistynyt: siis siellä on oikea IHMINEN! Se LIIKKUU! Sillä on odotettu määrä raajoja ja muita osia!

Mielestäni kuvassa näkyi valtaisa niskaturvotus (tämä oli siis ensimmäinen kerta kun näen ultrakuvia), joten helpotukseni oli suuri kun minulle kerrottiin, että lukema on 1,2 mm ja aivan normaali. Emme avanneet puolison kanssa vielä maanantaina samppanjapulloa, koska olimme päättäneet rauhallisesti odottaa verikokeiden tulokset. Ne tulivatkin onneksi jo keskiviikkona ja uutiset olivat hyviä.

Onnea kaikille kanssaodottajille ja osanottoni heille, jotka ovat saaneet surullisia uutisia.

Saako noita tarkempia todennäköisyyslukemia kuulla vielä neuvolassa vai löytyykö niitä esim. Omakannasta?
 
Nt-ultra oli maanantaina Naistenklinikalla, ja kokemus oli suorastaan järisyttävä. Olen suhtautunut raskauteeni varsin skeptisesti alusta saakka mm. ikäni ja oireiden vähyyden vuoksi, joten ehdin jo pari viikkoa epäillä siellä mitään olevankaan. Kun ultrakuva sitten pläjähti ruudulle eteeni ja pystyin heti näkemään ruudulla selvän ihmisenalun, olin mykistynyt: siis siellä on oikea IHMINEN! Se LIIKKUU! Sillä on odotettu määrä raajoja ja muita osia!

Mielestäni kuvassa näkyi valtaisa niskaturvotus (tämä oli siis ensimmäinen kerta kun näen ultrakuvia), joten helpotukseni oli suuri kun minulle kerrottiin, että lukema on 1,2 mm ja aivan normaali. Emme avanneet puolison kanssa vielä maanantaina samppanjapulloa, koska olimme päättäneet rauhallisesti odottaa verikokeiden tulokset. Ne tulivatkin onneksi jo keskiviikkona ja uutiset olivat hyviä.

Onnea kaikille kanssaodottajille ja osanottoni heille, jotka ovat saaneet surullisia uutisia.

Saako noita tarkempia todennäköisyyslukemia kuulla vielä neuvolassa vai löytyykö niitä esim. Omakannasta?

Itse en ainakaan löytänyt niitä omakannasta vaan kysyin seuraavan kerran nevolassa ja kiltisti kirjoittivat ne lapulle ylös. Olen niin vainoharhainen kaikesta että haluan tietää tarkkaan kaikki luvut ja todennäköisyydet:happy:
 
Muokattu viimeksi:
Nt-ultra oli maanantaina Naistenklinikalla, ja kokemus oli suorastaan järisyttävä. Olen suhtautunut raskauteeni varsin skeptisesti alusta saakka mm. ikäni ja oireiden vähyyden vuoksi, joten ehdin jo pari viikkoa epäillä siellä mitään olevankaan. Kun ultrakuva sitten pläjähti ruudulle eteeni ja pystyin heti näkemään ruudulla selvän ihmisenalun, olin mykistynyt: siis siellä on oikea IHMINEN! Se LIIKKUU! Sillä on odotettu määrä raajoja ja muita osia!

Mielestäni kuvassa näkyi valtaisa niskaturvotus (tämä oli siis ensimmäinen kerta kun näen ultrakuvia), joten helpotukseni oli suuri kun minulle kerrottiin, että lukema on 1,2 mm ja aivan normaali. Emme avanneet puolison kanssa vielä maanantaina samppanjapulloa, koska olimme päättäneet rauhallisesti odottaa verikokeiden tulokset. Ne tulivatkin onneksi jo keskiviikkona ja uutiset olivat hyviä.

Onnea kaikille kanssaodottajille ja osanottoni heille, jotka ovat saaneet surullisia uutisia.

Saako noita tarkempia todennäköisyyslukemia kuulla vielä neuvolassa vai löytyykö niitä esim. Omakannasta?

Minulla näkyy tarkat lukemat omakannassa :-)
 
Täälläkin näkyi heti kaikki tarkat lukemat omakannasta ennen virallisen kirjeen saapumista :)
 
Sain tänään neuvolassa udeltua noita pmis Downin Tri 21 ja Tri 18 riskilukuja, niskaturvotuksen tulos oli 0,98 ja se ymmärtääkseni on hyvä tulos mutta noita muita en ihan tajua. Osaatteko sanoa mitä tarkoittaa kun Tri 21 on 1:1119 ja Tri 18 on 1:25178??? Onko nuo hyvät luvut? Yritin tutkia wikipediasta mutta en tajua ollakko huojentunut vai huolestunut...
En saanut kutsua jatkotutkimuksiin mutta haluaisin ymmärtää missä mennään.
Jos joku täällä ymmärtää näistä jotain olisin todella kiitollinen!

On tosi hyvät luvut. Eli sun luvuilla yks lapsi 1119: sta on tri 21 sairastava ja yks lapsi 25178: sta on tri 18 sairastava. Eli todella todella pieni riski ois sun saada noilla diagnooseilla oleva sairas lapsi. Näillä tutkimustuloksilla.
Anteeks tää aika tökee kielenkäyttö ku en jaksa väsyneenä muotoilla paremmin. Mut jos ymmärtäsit asian ytimen.
 
On tosi hyvät luvut. Eli sun luvuilla yks lapsi 1119: sta on tri 21 sairastava ja yks lapsi 25178: sta on tri 18 sairastava. Eli todella todella pieni riski ois sun saada noilla diagnooseilla oleva sairas lapsi. Näillä tutkimustuloksilla.
Anteeks tää aika tökee kielenkäyttö ku en jaksa väsyneenä muotoilla paremmin. Mut jos ymmärtäsit asian ytimen.

Kiitos, ymmärsin oikein hyvin, hyvä että laskelmat on just noin :) Tuohon tapaan noita itsekin pähkäilin, mutta on näköjään sen verran aikaa vierähtänyt suhdelukulaskuista että joutui oikeen miettii miten päin noita lasketaan kun nää on kerrankin sellaisia lukuja joilla on oikeesti väliä:Heartpink
Toivotaan että arviot pitää paikkansa ja kaikki on kunnossa!
 
Muokattu viimeksi:
Mull
Nt-ultra oli maanantaina Naistenklinikalla, ja kokemus oli suorastaan järisyttävä. Olen suhtautunut raskauteeni varsin skeptisesti alusta saakka mm. ikäni ja oireiden vähyyden vuoksi, joten ehdin jo pari viikkoa epäillä siellä mitään olevankaan. Kun ultrakuva sitten pläjähti ruudulle eteeni ja pystyin heti näkemään ruudulla selvän ihmisenalun, olin mykistynyt: siis siellä on oikea IHMINEN! Se LIIKKUU! Sillä on odotettu määrä raajoja ja muita osia!

Mielestäni kuvassa näkyi valtaisa niskaturvotus (tämä oli siis ensimmäinen kerta kun näen ultrakuvia), joten helpotukseni oli suuri kun minulle kerrottiin, että lukema on 1,2 mm ja aivan normaali. Emme avanneet puolison kanssa vielä maanantaina samppanjapulloa, koska olimme päättäneet rauhallisesti odottaa verikokeiden tulokset. Ne tulivatkin onneksi jo keskiviikkona ja uutiset olivat hyviä.

Onnea kaikille kanssaodottajille ja osanottoni heille, jotka ovat saaneet surullisia uutisia.

Saako noita tarkempia todennäköisyyslukemia kuulla vielä neuvolassa vai löytyykö niitä esim. Omakannasta?

Mulla luvut verikokeiden ja nt ultran yhteenlasketuista arvioista näkyi omakannassa heti ultran jälkeen. Ennen ultraa verikokeiden jälkeen luki vain että tehty.
 
Mulle selvisi oman käynnin jälkeen, että HUSn protokollaan nenäluun katsominen ei kuuluisi. Lähinnä se on kätilön "kiltteydestä" kiinni, kertooko hän siitä. Tyhmä käytäntö, jos multa kysytään. Toki se vaatii oikeasti kätilöltä kokemusta, saako selvästi näkymään vai ei.

Maaliskuisista kurkkimassa.
Mulla on kolmas raskaus menossa ja kyllä ainaki mitä itse käynyt HUSsin alueella ja osa kavereista niin on nenäluun näkyminen kerrottu. On myös selittänyt juuri tuon down- jutun. :)
 
Ei kyllä minullekaan erikseen sanottu mistään nenäluusta, mutta nenä selvästi sivuprofiilista erottui kyllä, joten sekö tieto se riittää että nenä on jo? :D
Mutta tarkkaan kyllä ultrasi ja katsoi aivolohkot, sydämen kammiot, munuaiset, ja sen niskaturvotuksen ja totesi että kaikki on hyvin..
 
Ei kyllä minullekaan erikseen sanottu mistään nenäluusta, mutta nenä selvästi sivuprofiilista erottui kyllä, joten sekö tieto se riittää että nenä on jo? :D
Mutta tarkkaan kyllä ultrasi ja katsoi aivolohkot, sydämen kammiot, munuaiset, ja sen niskaturvotuksen ja totesi että kaikki on hyvin..
Meille just tuosta nenänluusta kerrottiin ja se selittää sen onko down sydroomaa. Selitti kyllä kaikki ja mennään samaan paikkaan myös rakenneultraa, joka on yksityinen :)
 
Takaisin
Top