Niskapoimu-ultrat

Mulla on kyllä kahdessa aiemmassa raskaudessa ultrattu mahan päältä ja oon just käynyt pissalla ja hyvin on näkynyt. Ei oo koskaan sanottu että rakko pitäis olla täynnä.
 
Itse olin nyt NT-ultrassa pari tuntia pissamatta, join reippaasti ennen ultra mutta ei rakko ihan täynnä ollut ja hyvin näkyi vatsan päältä.
 
Meillä lukee seinällä että käythän pissalla ennen ultraa. Rakon tulee olla tyhjä. Luulin myös että täydellä rakolla ja olikin kauhea hätä kun menin. Ultraaja kysyi ennen ultraa että kerkesitkö käydä vessassa. En ollut käynyt niin passitti ensin vessaan. Samalla näin tuon kyltin kun kävin vessassa.
 
Mä kans muistelin ennen ultraa että kummin se piti olla. Kätilöltä sit varmistin että hyvä olla rakko tyhjä.
 
Keskiviikkona nt-ultra, enää viis päivää! :)
Sillon 12+0, samana päivänä viimeks alkoi keskenmeno. Ehkä sit uskaltaa huokaista kun ton rajan yli pääsee. Pelottaahan se että jos pienelle onkin käynyt jotain, kun viimeksikin tuulimuna viihtyi noin pitkään ennenkuin alkoi km.
Onneksi ei ole ollut mitään oireita epäillä etteikö kaikki olisi hyvin. :)
 
Ninamariasusanna ja Odottaja, meillä meni just samoin turvotuksen mittauksen kans. Sano, että 0,9, mutta ilmeisesti sai toisesta mittauksesta vähä enemmän ja äitiyskortissa lukee 1,2.

Niin ja muuten alakautta ultrattiin. Nuori kätilö ilmoitti heti, että alakautta ultraus. Kun esikoisen aikaan vanhempi kätilö sanoi, että jos ei ole vatsanpeitettä paljoa niin saadaan kyllä mahan päältäkin. Eikä mulla ole kuin pari kiloa nyt enemmän kuin silloin. Mutta ehkä siinäkin kokemus vaikutti.

Multa katottiin mahan päältä ja sano, että jos ei näy niin sitte alakautta. Pikkunen löyty heti, vaikka mulla kyllä tuossa ylimäärästä on eessä.
 
Eikös se oo että jos NT ultra katotaan vatsan päältä niin rakossa pitää olla pissaa.....? Pnko tietoo kuinka kauan pitää olla jalat ristissä ennenkö sinne ultraan menee?

Esikoisesta oli ultra aamulla ja rakko ihan täynnä heti kun heräs että pakko käydä tyhjennyksellä ja sit rakko olikin liian tyhjä ultrattavaks mahan päältä joten ultras sit alakautta...

Mulle ei kyllä puhuttu mitään, että pitäis olla pissaamatta. Mutta sano, että ens kerralla ku meen pitää käydä tyhjentämässä rakko. Sitä en kyllä muista että miksi.
 
Minulle kätilö sanoi kun alkoi ultraamaan, että kohtu nousisi paremmin hollille jos rakossa olisi virtsaa ja hieman harmitteli kun olin just käynyt tiristää viimeset ennen ultraa, kun muistelin ihan päinvastaista.
Hetkiä jouduttiin odottelemaan välillä, että rakko alkaisi täyttyä ja kohtu nousta paremmin esille, että kätilö sai joka puolelta ultrattua.

Meilläkin niskaturvotus oli tuon 1,2 mm eikä kätilö maininnut muita lukemia. Aika hassua että meillä niin monella ihan sama lukema :)

Muoks. Ultrasi siis vatsan päältä. Liekö alakautta sitten rakko nimenomaan pitäisi olla tyhjä. :O
 
Muoks. Ultrasi siis vatsan päältä. Liekö alakautta sitten rakko nimenomaan pitäisi olla tyhjä. :O

Näin mäkin epäilen. Ultra kutsussa ihan erikseen mainitaan että rakossa tulee olla virtsaa tutkimuksen helpottamiseksi...

Tunti ei ainakaan siihen riittäny esikon aikana... mutta eipä mua haittaa jos alakautta katsovat
 
Mulle ei sanottu mitään tuosta rakosta, oletan että mahan päältä ultraavat kun mahan päältä näkyi hyvin jo varhaisultrakin ja ekan neuvolan ultraus ja esikoisenkin kohdalla np-ultra katsottiin mahan päältä.. Muuten joudun häätämään miehen huoneesta mukana olevan taaperon takia :grin

Lisäks oon nyt ihmetelly/muistellu, et mulle ei puhuttu MITÄÄN pissanäytteen antamisesta osana tätä seulontaa.. APUA? Kun pinnistelen muistiani niin esikoisen kohdalla sain jonkun pissapurkin kotiin, mutta se taisi olla joku muu tutkimus kuin tuo seulonta, koska muistelisin antaneeni erikseen näytteen sitten labrassakin seulontaverikokeiden yhteydessä.. Pitääkö mun nyt siis pidättää se 4h ennen labraan menoa kun siitä ei mitään sanottu? :D Tais unohtaa koko asian tai olettaa että näin toisen kohdalla homma on jo selvä..
 
Mie kun menin tuohon np-ultraan kyseli oonko käyny milloin vessassa ja vasta olin puoltuntia aijemmin käynyt, mulla kun kohtu kuulemma kallellaan taaksepäin pyys kätilö käymään vessassa että sais paremman näkyvyyden. Yrittää siinä sitten tiristää kun kaikki oottaa ja itsestä tuntuu ettei talossa ole mitään.
 
Taikapilvi aika outoa, olisikohan asia vaan unohtunut neuvolan tädiltä? Olisin sun tapauksessa kyllä senn 4h vähintään pissaamatta niin saisit sen näytteen samalla annettua kun käyt labrassa.

Hitsi kun mua harmitti etten saanut rakenneultraa varattua ollenkaan. Kuitenkin kaikilla on oikeus kahteen ultraan.. Ollaan siis lähdössä pitkälle (pari kk) ulkomaanmatkalle 19.6 ja sillon olisi rv 17+6. Kyselin jos olisin saanut rakenneultran rv 17+0-17+5 mutta aikaisintaan se kuulemma tehdään rv 18, jotta nähdään kaikki rakenteet. Mä kyllä sanoin ettei mua haittais vaikka ei näkyisikään kaikkia rakenteita, koska voin käydä myös ulkomailla rakenneultrassa. Olisin vaan halunnut käyttää tämänkin maksuttoman ultran ja jotenkin sitä vaan luottaa enemmän täällä tehtyyn ultraan kuin että kävis ulkomailla.

Hetken jo mietin että kävisin tuolloin ennen reissua yksityisellä ultrassa mutta vähän epäilen voiko sukupuoli jo näkyä rv 17+? Olisi kiva yllättää mies ja kertoa sukupuolesta jollain kivalla tavalla :)
 
Neuvolassa varattiin nt-ultra ja se ois 13.6. jolloin ois rv 13+0. Mulla alkaa kesätyöt viikon päästä ja en tiedä vielä työvuorolistoja, niin toivottavasti ei tarvi alkaa muuttelemaan tuota aikaa. Ja huomenna ois labrassa käynti.
 
Hitsi kun mua harmitti etten saanut rakenneultraa varattua ollenkaan. Kuitenkin kaikilla on oikeus kahteen ultraan.. Ollaan siis lähdössä pitkälle (pari kk) ulkomaanmatkalle 19.6 ja sillon olisi rv 17+6. Kyselin jos olisin saanut rakenneultran rv 17+0-17+5 mutta aikaisintaan se kuulemma tehdään rv 18, jotta nähdään kaikki rakenteet. Mä kyllä sanoin ettei mua haittais vaikka ei näkyisikään kaikkia rakenteita, koska voin käydä myös ulkomailla rakenneultrassa. Olisin vaan halunnut käyttää tämänkin maksuttoman ultran ja jotenkin sitä vaan luottaa enemmän täällä tehtyyn ultraan kuin että kävis ulkomailla.

Hetken jo mietin että kävisin tuolloin ennen reissua yksityisellä ultrassa mutta vähän epäilen voiko sukupuoli jo näkyä rv 17+? Olisi kiva yllättää mies ja kertoa sukupuolesta jollain kivalla tavalla :)
Tarjottiinko sulle rv24:n jälkeen ultraa? Se olisi pitänyt tarjota
http://stm.fi/seulonnat/sikioseulonnat

Ja kyllä se sukupuoli voi tuossa vaihessa jo näkyä :joyful:
 
Taikapilvi aika outoa, olisikohan asia vaan unohtunut neuvolan tädiltä? Olisin sun tapauksessa kyllä senn 4h vähintään pissaamatta niin saisit sen näytteen samalla annettua kun käyt labrassa.

Hitsi kun mua harmitti etten saanut rakenneultraa varattua ollenkaan. Kuitenkin kaikilla on oikeus kahteen ultraan.. Ollaan siis lähdössä pitkälle (pari kk) ulkomaanmatkalle 19.6 ja sillon olisi rv 17+6. Kyselin jos olisin saanut rakenneultran rv 17+0-17+5 mutta aikaisintaan se kuulemma tehdään rv 18, jotta nähdään kaikki rakenteet. Mä kyllä sanoin ettei mua haittais vaikka ei näkyisikään kaikkia rakenteita, koska voin käydä myös ulkomailla rakenneultrassa. Olisin vaan halunnut käyttää tämänkin maksuttoman ultran ja jotenkin sitä vaan luottaa enemmän täällä tehtyyn ultraan kuin että kävis ulkomailla.

Hetken jo mietin että kävisin tuolloin ennen reissua yksityisellä ultrassa mutta vähän epäilen voiko sukupuoli jo näkyä rv 17+? Olisi kiva yllättää mies ja kertoa sukupuolesta jollain kivalla tavalla :)
No onpas nyt tarkkaa, paria päivää aikaisemmin ei voi tehdä! Mä kyllä pistäisin rumasti, pakkohan niiden se on tehdä silloin!
 
Lulu kätilö mainitsi silloin tuosta, mutta sanoo että silloin (rv 24) pääsee vain lääkärin lähetteellä kun on viikkoja niin paljon ja ultran joutuu tekemään lääkäri, ei kätilö.

Repo joo niin on, ihan kun kahdessa päivässä tapahtuu jotain suuria muutoksia.. haha, pitäiskö kokeilla! :D
 
Mulla on NT- ultra 1.6. Labroissa kävin jo viime viikon lopussa. Kovasti jännittää tulos, sillä pelkän iän takia riskisuhde on jo 1:250 eli jatkotutkimuksien lähetekynnys. Täytyy toivoa, että niskaturvotusta olisi vähän ja labrat kunnossa. Tietenki myös jännittää, ollaanko siellä
Vielä hengissä edes... no onneksi enää kolme yötä.

Ma-ma sinuna soittaisin neuvolaan ja pyytäisin rvko 24 rakenneultraa. Toisaalta sikiöperäisten syiden takia tehtävän keskeytyksen yläraja on tuo 24+0 vkoa, mutta esim maksa ja munuaiset ei kai hyvin näy ennen 20 viikkoa hyvin.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top