Nimenantojuhlat/ristiäiset/muut juhlat

Hyvä ajankohta, ette sitten vie meidän nimeä! :wink Ei vaan. Ootteko jo muuten päässyt asiasta yhteisymmärrykseen? Me laitettiin jo paperi maistraattiin, et lukkoon on lyöty! :)
 
Meillä on nimiäiset 7.6. ja paperit on postitettu maistraattiin :) Meki on jo aika lailla syntymästä asti puhuttu vauvasta nimellä ja siitä johtuen on miehellä se parille kaverille jo lipsahtanut :cool: Noo kuha nyt sukulaisille ei ihan vielä paljastuis niin on niilläkin vähäksi aikaa jotaki jännitettävää :p Tarjoiluja kait pitäis pikku hiljaa alkaa miettimään, voileipäkakkua ja täytekakkua ainakin.
 
Ja me ei saatu vieläkään aikaiseksi soittaa kirkkoherranvirastoon ja varattua sitä aikaa. Päivät menee niin nopeasti! Jospa huomenna sitten..
 
Meillä nimiäiset lauantaina. Tosin nimeä ei virallisesti ole! Kun lastenvalvoja oli 3 vko lomalla heti alkuunsa ja saatiin aika vasta tälle viikolle. Ens viikolla tulee paperi sieltä sit voi laittaa maistraattiin. Tosin nimi on ihan perinteinen ja isän sukunimi tulee. Et ei takuulla mitään syytä miks ei maistraatissa kelpais.

Miun veli on tulossa :) Ja naapurin rouva poikineen ja miehen serkku poikineen jotka on myös miun vieraita. Niiden ei pitäny päästä kenenkään paitsi veli oli että ehkä. Ihana käänne ja nyt oon ihan hyvillä mielin lopulta. Vähän mukavammat nimiäiset, 13-16 henkeä kaikkiaan ja miunkin tuttuja / kavereita sentään muutama vaikka ei läheisimpiä.
 
Meillä ristiäiset lauantaina, kotona pidetään niin tää päivä on menny suursiivousta tehdessä, onneks äippä tuli jeesaa kun mies on jo töissä :) huomenna pääsee sitte leipomaan ja PALJON! Kaikki vieraat jotka kutsuttiin saapuu paikalle, eli niitä tulee vähän vajaa 30. Pidetään kyllä kahdessa erässä, ihan senkin takia kun muutamat meidän kaverit ei perusta siitä virallisesta osuudesta, niin tulevat sitten illemmalla juhlimaan :p
 
Meillä kans nimiäiset nyt lauantaina, ja vieraita kans n.30. Tarjoilut teen kakkua lukuunottamatta ite, joten hommaa on piisannut ja piisaa vielä huomennakin... Vielä kun toi poika on ollu kipeenä ni omat stressitasot on viime päivät ollu aika pilvissä, mut josko sit lauantain jälkeen pystyis itekin vähän jo rentoutumaan :) Meillä nimi ollut salassa kaikilta, ja arvailuja on liikkeellä paljon! Oonkin tehnyt nimiäisiin "nimiarvauslaatikon", johon kaikki saavat laittaa oman nimiarvauksensa ja terveisiä vauvalle, ja ne jää sitten hänelle muistoks nimiäispäivästä :)
 
Hemmetti mä en tajua, kun yks mun joukkuekaveri ARVAS ton nimen. En tietty myöntänyt. Tällä on vielä tapana arvata AINA kaikkien nimet. Tää ei oo ees mun keksimä :grin eikä mikää listojen kärjessä oleva...
 
Sain aikaiseksi soittaa kirkkoherranvirastoon ja ristiäispäivä on nyt varattu. Kirkossa kastetaan ja toivomamme pappi saatiin :) Juhlapaikka täytyy vielä jostain järjestää, koska omaan kotiin ei mahdu eikä olla päästy muuttamaan. Mä katselin, että teillä muilla oli aika nopeasti noita aikoja lapsen syntymän jälkeen (1 kk) ja meillä menee sinne 8 viikon päähän lapsen syntymästä jos laskin oikein.

Sopivasti sainkin soitettua, meinaan toi yks vauveliini itkee taas vaikka piti nukkua tissityksen jälkeen!
 
Muokattu viimeksi:
Mulla oli päivä etukäteen päätetty, onneks ei menny synnytys toukokuulle :) Ajattelin et toukokuussa vähemmän menoja (lomia, häitä, valmistujaiset jne) et ihmiset pääsis ja ilmoitin päivän jo joulukuussa. No sen näki miten siinä kävi, hah.
 
Mun perhe lähtee lomareissulle 21.6. niin haluun pitää nimiäiset ennen sitä. Muuten oltais varmaan pidettykin vasta myöhemmin. Se menee sit vaan heinäkuun puoliväliin jos pitää juhlat vasta reissun jälkeen ja se on musta liian myöhään!
 
Lähettääkö joku nimipaperin maistraattiin vaikka pitäisi ristiäiset? Ei siis anna sitä papille?
Meillähän ristiäiset on vasta 29.6. ja mietin, että saisiko neiti kelakortin nopeammin jos sen paperin lähettää etukäteen, vai tulisiko se silti vasta ristiäisten jälkeen?
Mitenkäs ne kummien tiedot sitten, jos sen paperin lähettää omin nokkinensa sinne maistraattiin?
 
Me annetaan paperi papille ja meillä on muuten samana päivänä ristiäiset Neida :)
 
Eiks siin paperissa lukenut, et se annetaan papille, jos kastetaan. Muutoin lähetetään maistraattiin itse.
 
Meillä ristiäiset 31.5.. Tiettyä pappia on kyselty, mutta vastausta ei olla vielä saatu. Kirkko on varattuna. Kastemekko on, osa tarjoilusta on tilattu (kala- ja lihavoileipäkakku, suklaakakku, valkosuklaalimejuustokakku, kakun päälle "koriste"). Ristiäiskutsut tehtiin miehen kanssa ja lähetettiin jo. Mulle ja vauvalle on ristiäisiin ostettu vaatteet, miehellä oli jo valmiina, pojalle pitäis vielä valkonen kauluspaita ostaa. Nimi on viittä vaille valmiina, saattaa muuttua vielä matkan varrella, onhan tässä vielä aikaa. Olen aika pitkälti epävarma kaikesta... Mutta kaippa se siitä.

Aiotteko kertoa vauvojenne nimiä täällä, kun he ovat semmoiset saaneet? :)
 
meillä kans 14.6. ristiäiset. Mä en näillä näkymin vauvan nimeä kerro, tuntuis hassulta kun en oo omaanikaan kertonu :). Mutta voihan tuo mieli muuttua,etenki jos "kaikki" muutkin kertoo.
 
^Tekisi mieli kertoa kun kerran annetaan kaunis nimi :love2, mutta en halua omaa nimeäni julki. Katsotaan mitä rohkeammat saa aikaan jos seuraa yllytyshulluna perässä :wink
 
Mä oon omalla naamalla ja nimellä tuolla blogissa niin en oo enää pitkään aikaan ollukaan anonyymi joten voisin sen tytön nimenkin periaatteessa tänne laittaa. Ei se mikään salaisuus oo...
 
Mieli tekis ku o nätti nimi vaa en oo Facebookiin omalla nimellänikään laittanut kavereille näkyviin. Itseni ja tytön yksityisyyttä ajatellen. Miut voi tunnistaa kyl jos stalkkeri on mut tytön nimee en jotenki haluais.
 
Takaisin
Top