Nimenantojuhlat/ristiäiset/muut juhlat

täälläkin tapana että pappi tulee kotona käymään ennen ristiäisiä. Huh.mä tein just listaa tarvittavista ostoksista ristiäisleipomosoa varten.. Kova leipomisurakka edessä! Kauankohan pikkuleivät säilyy hyvänä.. Ja mitkä leivonnaiset yleensäkin voisi tehä etukäteen..?
 
Meillä oli vuosi sitten papin tapaaminen ennen häitäkin, tosin silloin tavattiin kirkolla. Nyt kirkkoherranvirastosta sanottiin, että pappi sitten soittelee ja sopii aikaa milloin tavataan, että saadaan sovittua juhlan yksityiskohdista.
 
Ei meilläkään mitään ohjelmaa ole. Nimen ajattelin kirjoittaa vaikka ilmapalloon jos se nyt ehditään keksiä. Mies on niin päättämätön että hänelle ei mikään nimi kelpaa mutta eipä osaa parempiakaan ehdottaa. Kyllä nyt joku olis jo päätettävä! Jos ei kertakaikkiaan nimeä ole lauantaina niin olkoon ne sitten tervetuliaiset.. Juhlat on muutenkin tosi pienet, siis ihan kahvit perheen kesken. Muuta olisi vaikea järjestää kun mun perhe omine perheineen asuu siellä Oulussa päin ja kaverit täällä etelässä. Tulisi kyyti- ja majoituspohdintoja..
 
Meillä istutetaan puutarhaan hedelmäpuu vauvalle, sitten pienet lapset laulaa mun veljen säestämänä Tuikituiki Tähtösen, nimen kertoo isä, mun äiti haluaa pitää puheen...ja nimi on painettuna servetteihin.
 
^Mä oisin kanssa halunnut puun puutarhaan kun piti uudessa kodissa pitää juhlat, mutta e sitä uutta kotia vielä ole. Seuraavalle pienokaiselle sitten.
 
Hm.. meillä on ristiäiset kotona ja olisi tarkoitus kastaa ulkona meidän puutarhassa (jos sää suinkin sallii). Siinähän sitä samalla pistäisi jonkun uuden nätin puun maahan. Pitääkin ehdottaa miehelle! :)
 
Ajattelin olla rohkea ja jakaa myös teille meidän tytön nimen, jonka hän tänään sai loppuelämän vaivakseen :D

Lisa Erin Joanna :Heartred

Ja ei, ei ole Lissu/Liisa tai muukaan väännös vaan Lisa :D

Juhlat meni näpsäkästi, herkkuja mässättiin ja otettiin suht rennosti. Mutta kyllä jännitti miten ihmiset reagoi nimeen. Kukaan ei ainakaan osannut tommosta nimeä odottaa :)
 
Erilainen, ihana nimi! Veikkasko Kviini muut millaisia nimiä?
 
mulla on kauhia ressi ristiäisistä. on listaa ruokaostoksista, ei-ruokaostoksista, tehtävistä asioista ja lista siitä, mistä asioita pitää tehä oma listansa (joo-o oon ylijärjestelmällinen :rolleyes:). eniten ressaa tuo leipomispuoli ku teen melkein kaiken ite.. ois pitäny vähä enemmän ulkoistaa näitä leipomishommia! argh! onneks voi vähän jakaa eri päiville. kuivakakunhan voi pakastaa, jos teen sen huomenna..? vai :D ? ja pikkuleivät säilyy rasiassa jos teen ne alkuviikosta.. loput jääkin sit loppuviikkoon. ikkunat oon saanu pestyä mutta vielä ois semmoset sata neliöö lattiaa puunattavana, pölyistä puhumattakaan. ja nurtsin leikkuu..jonka ehtii tehä monesti vielä enen ristiäisiä. kuten siivouksenki. miksei me pidetty ristiäisiä sittenki seurakuntatalolla tai jossai muualla :smiley-angry003
 
Mun on pakko laittaa kuva tästä meijän kakusta, oon niin ylpee kun tein ton ihan ite, enkä tosiaan oo kakkuu tehty yläasteen köksän tuntien jälkeen :grin ja mies keksi et tehään suklaakoristeita, ni tuli sit semmosetki väsättyä (oli muuten sotkusta puuhaa)! Sisällä oli tosiaan suklaamoussea ja tuoreita vadelmia.

20140517_124123.jpg
 
Onpa hieno :) Joo miekin tein ite elämäni kolmannen täytekakun... Siitä ei tullu mikään kaunis mut saakelin hyvän makuinen oli. Vaikkei niin "ristiäismäinen" kun oli suklaakuorrutettu.
 
Minä olin alusta saakka sitä mieltä, että ei ristiäisiä voi meillä kotona pitää kun ei tätä huushollia saa ikinä siihen kuntoon, että tänne voi vieraita kutsua. Mutta mies niin kivenkovaa halusi ne kotona pidettävän, joten niin on nyt sitten päätetty. Voi pian olla, että vieraat saa tulla sekasorron keskelle ja tarjottavana on leipää ja maitoa.
No, ristiäiset on vasta (tai jo, miten sen ajattelee) 29.6., mutta siihen mennessä pitäisi kyllä tehdä vaikka mitä. Ikkunoita en kyllä aio alkaa pesemään, niitä kun löytyy tästä talosta ihan liikaa. Tekemistä riittää tuossa puulattian putsaamisessa ihan tarpeeksi.
 
Mulle riittää jo se, että saan puunata asunnon tänään näyttöä varten et kunnia teille, jotka järkkäätte juhlat kotona! Kukkakoristeet pitäisi tilata sinne juhlapaikalle, to do-lista on tällä kertaa hyvin pieni.

Kukaan ei ole kysellyt lahjatoiveita o_O. Tuleekohan meille 5 tinattua säästöpossua... Vai pitäiskö vaan itse pyytää tietyt lahjat..??
 
Mie törkeesti ilmoitin lahjatoiveet jo kutsuessa. Mie en just jostain tinatuista säästöpossuista välitä ja helpottaahan se vieraidenkin päätöksiä kun tietää mitä kaivataan. Meillä siis oli nyyttärit niin pyysin tuomaan syötävää (ja ilmoittamaan mitä tuo ettei kaikki tuo pullaa). Tai vaihtoehtoisesti/lisäksi käytettyjä lastenvaatteita ja -tarvikkeita. Kielsin ostamasta mitään. Aika hyvin sujui, ei tullut kuin yksi turha koriste-esine :)
 
meiltäkään ei oo kysytty lahjatoiveita enkä jotenki viiti niitä kysymättä sanoa vaikka tiiän että sitten harmittelen ku kaikki tuo kaiverrettavan valokuvakehyksen tai just Ton säästöpossun :D
 
mun mielestä nomination rannekoru ois ihana lahja ja siihen joku alotuspala joka muistuttaa kastejuhlasta. Sitten siihen ois helppo ostaa esim synttärilahkaksi aina uuden palan ja sitä vois samalla pidentää tytön ranteen kasvaessa. Sit aikuisena tytöllä ois kiva muistella mistä mikin pala on saatu :) . Tosin mukavan kalliskin enkä sen(kään) takia viiti pyytää keltään. Ostetaan viimeistään 1-v. lahjaksi itse tytölle Se sitten:)
 
Mä kans dulu mietin tollasta nomination-tyylistä mutta pojille ei oo mitään vastaavanlaista :sad001 Olis just niin kiva joka vuosi lisäillä juttuja.. harmittaa kun tytöille on kaikkii tollasii ja pojille ei mitään:confused:
 
Takaisin
Top