Neuvolat

Me saatin molemmat lappuja täytettäväksi ja ne kiikutan ekaan neuvolaan. Vielä on auki tuleeko mies mukaan, koska ei ne siellä kuitenkaan sen asioihin keskity. Ja työvuorot ja kaikki vähän sotkee.

Menen kyllä mielelläni yksikseni, mutta ultraan pakotan. Ihan siksikin, että jos tulee huonoja uutisia. Yksin en niitä kestä. Toisaalta saadaan sit itkeä yhdessä onnesta, jos kaikki on hyvin :)
 
Mä oon toimittanu alkoholi kyselyt kotii ja palauttanu seuraavalla kerralla.. :D kyllä tääläki ois ulttaan saada mies mukaan saa nähä kuinka ajottuu ja saako lapset hoitoon :)
 
Meillä tulee mues mukaan ekaan neuvolaan ja ar ultraan. Varmaan välillä tulee neuvolaan mukaan jos pääsee, ollut tytönkin neuvoloissa aina sillon mukana jos on päässyt :)
Meillä on tosi kiva neuvolantäti joka huomioi onneks molemmat.
 
Meillä olis ny ainaki ultraan tullu mut ku aikaa jouduttii siirtää myöhäsemmäks ni töitten takia ei tähä ar ultraan pääse. En mä sitä neuvolas tartte, täällä kysellää paperil mieheltäki heti kaikki. Kyllä mä silti ultriin mieheni mukaan haluan ☺️
 
Soitin neuvolaan samana päivänä kun plussasin (eilen :joyful:) ja sain ekan neuvola-ajan jo ensi viikolle. Mulla on diabetes jonka takia tarvin lähetteen äitipolille, niin siksi näin aikaisin jo eka neuvola. Toivon että pääsen varhaisultraan jo parin viikon päästä, jännittää niin kovasti!
 
Soitin hätäisenä neuvolaan heti kun olin plussannut, ja sain ajan jo seuraavalle viikolle vaikka silloin menossa vasta rv5 :happy: nyt mietityttää mitäköhän ekalla neuvolakäynnillä tehdään. Kyseessä siis ensimmäinen lapsi, ja kaikki on hurrrjan jänskäää :love7
 
Vadelmasydän, eka neuvolakäynti on lähinnä juttelua ruokavaliosta, elintavoista jne.. Kysele ihmeessä kaikkia mielessä myllertäviä kysymyksiä. Terkkari varaa sulle ajat verikokeisiin (jos osallistut seuloihin) ja NT-ultraan. Eka käynnille on yleensä varattu hiukan enemmän aikaa. Näin ainakin muistelen että itellä meni viime kerralla. Ota ihmeessä mies mukaan jos ehtii! :)
 
Esikoisesta soitin heti plussan jälkeen neuvolaan ja sanoivat, että aikaisessa olen.. Nyt en ole vielä soitellut.. Ehkä ensi viikolla. Meidän neuvolan toiminta vain on niin kökköä ettei yhtään kiinnosta :shifty: Ensimmäisessä raskaudessakin luin tältä foorumilta kaiken mitä neuvolassa olisi pitänyt kertoa/tehdä, mutta meillä oli vain epämääräistä jutustelua ja ympäripyöreitä vastauksia. Esim perhe- tai synnytysvalmennukseen olisi haluttu, mutta siitä(kään) ei neuvolassa ollut puhetta ja kun viimein itse tajusin kysyä niin ei niitä enää ollut, kehotti menemään keväällä alkavaan valmennukseen (ja esikoinen syntyi siis Tammikuussa). Miehen kanssa mietittiin kotimatkalla, että mitä siellä synnytysvalmennuksessa vauvan kanssa tehdään..

Onneksi kun muutettiin parin kadun verran omaan asuntoon viime syksynä niin neuvolatädin pitäisi vaihtua. Eipä se esikoisen neuvolan kohdalla tuntunut vaikuttavan, mutta äitiysneuvolan kohdalla pitänee huomauttaa, että molemmat kuuluvat eri hoitajalle nykyisin ja koitan keksiä miten sen asian kauniisti esittäisi, että halutaan vaihtaa.. :rolleyes:
 
Ei mitään kiirusta soittaa neuvolaan. Ahristaa jo nyt ajatus siitä äidin painoseurannasta (kun olen ylipainoinen). Yäh. Noh, jos tässä syyskuun aikana jossain välissä soittelis. Ar-ultraan yksityiselle en kuitenkaan aio mennä, niin ei tässä mikään kiirus ole :)
 
Mariel sanot vaan reippaasti aikaa varatessa että haluaisit eri neuvolatädille kuin viimeksi. Mäkin oon muuttanut esikoisen syntymän jälkeen, ja sen perusteella munkin ois pitänyt mennä toiselle neuvolatädille kuin aiemmin olin. Ajanvaraaja kuitenkin mulle tuumasi puhelimessa et laittaa samalle kuin olin esikoisesta, jotta on tuttu täti. Näin voi siis sullakin käydä, mut jos tollasta ehdotetaan niin voit ihan hyvin sanoa et haluaisit toiselle kun ei kemiat kohdannut sen toisen kanssa tms. Et varmasti ole eka joka haluaa vaihtaa :)
 
Juu rohkeesti vaan pyytää toista neuvolantäti on kuitenki raskausajan mukana ja se on aika tärkee ihminen siinä et jos on se hetki ku kaikki on syvältä ja pa*kaa niin mukavampi se on sellaselle avautuu jonka kans toimeen tulee :)
 
Samaa mieltä kuin Mytty! Kannattaa vaan rohkeesti pyytää :) Mullakin vaihtuu täti ja aion kyllä sanoa et kans vaihtuu! Voi olla vähän kiusallista kohdata se edellinen kun se on ollut mulla aiemmissa ja on nyt lastenneuvolan puolella molemmilla pojilla. Mut eipä sille mitään voi... Meillä ei vain kemiat kohtaa ja se on minulle tärkeää! Olen tämän tajunnut sen jälkeen kun entisellä neuvolatädilläni oli kerran sijainen, joka oli maailman ihanin! Silloin tajusin, että minulla on oikeus vaatia itselleni tätiä, jonka kanssa minulla on mukava olla ja jolle on helppo puhua.
 
Voiko sitä neukkutätiä vaihtaa keskenkin, jos tuntuu, ettei kemiat vaan kohtaa ja käynneistä on enemmän haittaa kuin hyötyä? Ei sillä, että nyt olisi tarvetta, kun eka käynti on vasta parin viikon päästä ja ainakin langan päässä ihminen kuulosti tosi symppikseltä.
 
Kyllä mun mielestä voi keskenki vaihtaa voi olla paikkakunta eroja mut toista ku odotin nii erikseen vielä mainitsi asiasta että jos tuntuu ettei tule toimeen niin sanoo rohkeasti
 
Mä aattelin ens viikolla soittaa neuvolaan, hii! Molemmissa aiemmissa raskauksissa ei ole ihan neuvolantädin kanssa kemiat kohdaneet (eri ihmiset siis) mutta nyt oon tykännyt kovasti lastenneuvolan ihmisestä ja eilen kuulin, että sama ihminen hoitaa myös äitiysneuvolan. Toivottavasti tulee sama kokemus myös äitiysneuvolan puolelta. Itse oon miettinyt sitä, että äitiysneuvolassa sen neuvolantäti tulee tavallaan niin "lähelle" ja siinä puhutaan hirveän isoista ja tärkeistä asioista (+tietty ne raskaushormonit), että hyvin pienestä voi tulla se olo, ettei kemiat kohtaa.
 
Mietin sanoja miten ilmaisen, että haluan vaihtaa neuvolatätiä ja sitten vasta huomasin, että neuvolan sivullahan on molemmille omat numeronsa, senkun vain soitti suoraan oikealle ihmiselle ja mukavan kuuloinen oli :happy: Ajan sai jo ensi viikon keskiviikolle :wideyed:
 
Neuvola-aika varattu. Eka neuvolakäynti on vasta vkolla 9. Miten muilla? Kuulostaa vain kovin pitkältä ajalta, mutta ehkä syynä kun on jl yksi lapsi? Sinänsä ei haittaa - jätän neuvolakäynnit mielelläni mahd. vähiin :grin
 
Takaisin
Top